Roos en ik, een stapje verder!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:32

Wauw Patries, wat een verbetering zeg ;)
Jullie zijn echt een leuke combinatie :D

Nog heel veel plezier samen <3

_Daniquee

Re: Roos en ik, een stapje verder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:37

Patric ik vind het zo top van je!
Echt een super mooi paardje, jullie samen zijn een top combinatie! :)

Heel veel plezier samen meid :+:

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:43

Wat doen jullie het geweldig samen, dit komt wel goed. :j Heel veel plezier nog met je mooie en lieve merrie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:13

Wat fijn om je weer te zien stralen Triesje!

Ik kom na m'n tentamens gauw langs, kan niet wachten om je prachtige paard irl te zien :+:

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:17

hey! fijn plaatje. inderdaad, je houding is nog een verbeterpunt. ga er gewoon arrogant op zitten! je hebt een leuk paard onder je kont, dus je hebt er alle reden toe ;) Als je rechterop gaat zitten, kun je hem op den duur ook veel beter met je zit oppakken!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:30

Patries :D Wat is het toch een prachtige merrie <3

Heb je ergens komende weekenden nog een bezoekersplekje voor mij vrij ;)

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:41

Geen dank voor de foto's en voor het kokkerellen! ;)

Ik vond het gister heerlijk om je stralend op Roos te zien.
Jullie zijn al erg verbeterd met het vorige topic, dat was voor mij natuurlijk de laatste keer dat ik het heb gezien.

En waar ik je gister al op antendeerde, probeer lekker te gaan ontspannen, Roos neemt je wel mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:25

Leuke combinatie worden jullie zeg !

Ik denk dat je voor je houding misschien eens zou kunnen kijken naar een zadel met een iets ruimere zitting :)

Deze is zo te zien wat aan de korte kant , waardoor je wat teveel achterop het zadel komt te zitten , daardoor ga je automatisch met je bovenlichaam wat teveel naar voren zitten , en met je benen wat te veel naar achteren , om het evenwicht te herstellen :)

Door de wat korte zitting kom je ook wel erg dicht op de wrongen lijkt het , waardoor je been nog wat meer naar achteren geduwd wordt.

Als je iets meer ruimte zou hebben zou je veel makkelijker rechtop kunnen blijven zitten :j

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 12:43

pmarena, ik zit prima in dit zadel hoor :j
Het is puur onzekerheid, het komt wel goed :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:08

Het is maar een tip hoor , vaak merk je het zelf niet direct maar is het voor een buitenstaander wel te zien :)

Maar kijk voor de grap eens naar deze foto , hier kun je het duidelijk op zien :

Afbeelding

Je ziet dat je voor een betere zit je bekken wat zou moeten kantelen , zodat je net wat meer op je kont komt te zitten zeg maar , wat rechterop :)

Maar je hebt die ruimte gewoonweg niet omdat je met je billen al op het schuin omhoog lopende deel van de lepel zit , en je been al tegen de wrong aan ligt.

Je neemt gewoon simpelweg de houding aan die het zadel je toestaat , en dat is precies deze houding waarbij je zo wat voorover kantelt , het is net alsof je op het zadel van een jonger zusje zit ofzo , voor het oog :)

Ik bedoel het niet slecht hoor , maar het is maar een tip waar je eens naar kunt kijken want i.m.o. kun je met dit zadeltje blijven rommelen met je houding , beter dat je nu een maatje groter neemt dan dat je er pas over een jaar achter komt , toch ? :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:11

Ik heb ook ooit een opmerking gehad over mijn zadel (ook een wow) Ik zat volgens die gene ook achterin mijn zadel en dat klopt ook. Ik moet leren om meer voorin te gaan zitten dus de zitting is niet te klein ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:25

Dan moet je wel de ruimte hebben om meer voorin (in het midden ;) ) te gaan zitten :)

Maargoed , doe ermee wat je wilt hoor , het maakt voor mij niet uit , ik hoef er niet mee te rijden :P

O is het een WoW ? Ik vind het wel een mooi zadel qua model , ziet er comfortabel uit :j Alleen de zitting zou gewoon wat meer ruimte moeten geven.

Bij jou zadel valt het wel mee toch , zo te zien in je topics en profiel ? :)

nienkefelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:27

patries, het ziet er echt heerlijk uit, en wat gaan jullie vooruit! :+:
echt een hele fijne combinatie om naar te kijken! :j

Romyyy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:57

Ziet er erg fijn uit ! +:)+
En wat heb je een mooie merrie !

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:01

Ik heb het idee dat het zadel iets naar achteren gekanteld ligt?? Dit kan een reden zijn waarom jij naar voor gaat zitten.

je hebt een prachtige merrie zeg!! :D wauw!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:18

Dat ziet er al heel fijn uit Patricia!
En je houding.. kilometers maken en vertrouwen krijgen in Roos en in jullie als combinatie en dan komt je houding vanzelf goed!

Ik denk dat als je je nu teveel gaat focussen op je houding, je nog meer gaat spannen..

Lekker genieten van je mooie merrie! +:)+

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:24

patricia ziet er super uit het rijden

jullie gaan echt super voorruit.

en ik ben blij om te zien dat je nu weer beetje bij beetje genieten kan

en die foto van jou en roos dat je der knuffel <3

ik hou jullie vorderingen in de gaten ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:40

jeetje patries wat gaan jullie goed!!
Heerlijk dat jullie ook samen zo fijn klikken!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:58

Wat heerlijk om naar te kijken zeg :D. Jij en Roos worden een echt team :D.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 21:34

pmarena schreef:
Dan moet je wel de ruimte hebben om meer voorin (in het midden ;) ) te gaan zitten :)

Maargoed , doe ermee wat je wilt hoor , het maakt voor mij niet uit , ik hoef er niet mee te rijden :P

O is het een WoW ? Ik vind het wel een mooi zadel qua model , ziet er comfortabel uit :j Alleen de zitting zou gewoon wat meer ruimte moeten geven.

Roos rent op de linkerhand nog vaak onder me vandaan, al is dat op de foto misschien niet zo te zien. Ik wordt dan door die plotelinge versnellingen achter in mijn zadel 'geworpen', ik kan namelijk ook prima voor in mijn zadel zitten zoals op andere foto's te zien. Als het zadel niet goed was, had ik ook in stap achter op mijn zadel gezeten en dit is niet wat er gebeurd ;)
Ik zit prima in m'n zadel alleen moet samen met Roos nog heel erg wennen.
Als je het vorige topic bekijkt (bovenin openingspost) dat zadel was te klein en daar zat ik echt achterin.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 23:25

Super zeg! +:)+

Ik vind het echt een ontzettend leuk dier!
En wat fijn dat je al zo heerlijk aan 't rijden bent met haar!
(en dat je WoW past natuurlijk! 8-) )

wat voor hoofdstel heb je?
staat mooi!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:27

ik heb triesje vandaag ook op de foto gezet (zal ik een topic maken? jij mag pas weer over een paar dagen, of mag ik geen RIP maken omdat ik er zelf niet op zit?!)
maar het zadel is echt niet te klein :n
het is idd dat ze misschien op sommige momenten verkeerd uitkomt en dan even achterin het zadel terecht komt, maar ik heb er verder niks raars aan gezien!

vast een voorproefje
Afbeelding

Afbeelding

tries, ik vind het echt een supergaaf paardje :))

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 16:46

Nouvel schreef:
Super zeg! +:)+

Ik vind het echt een ontzettend leuk dier!
En wat fijn dat je al zo heerlijk aan 't rijden bent met haar!
(en dat je WoW past natuurlijk! 8-) )

wat voor hoofdstel heb je?
staat mooi!

Passier Juno :+:

Aangezien ik gisteren alleen één lange zijde rechtergalop heb gedaan, en daar geen foto's van waren, vond ik dat dat vandaag maar eens anders moest :P Rechtergalop is moeilijk, HEEL moeilijk :P Maar vandaag 2x zo'n 2 rondjes gedaan, en wat ben ik trots op m'n merrie :+:

:):) *trots*
Afbeelding

Afbeelding

Mooi peerd :+:
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:12

wow, nog meer gave plaatjes!
mooie set ook!

zo'n vermoeden had ik al van 't hoofdstel... :D
bevalt 'ie?
vind 'm erg mooi!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 19:15

Patriciavt schreef:
pmarena schreef:

Roos rent op de linkerhand nog vaak onder me vandaan, al is dat op de foto misschien niet zo te zien. Ik wordt dan door die plotelinge versnellingen achter in mijn zadel 'geworpen', ik kan namelijk ook prima voor in mijn zadel zitten zoals op andere foto's te zien. Als het zadel niet goed was, had ik ook in stap achter op mijn zadel gezeten en dit is niet wat er gebeurd ;)
Ik zit prima in m'n zadel alleen moet samen met Roos nog heel erg wennen.
Als je het vorige topic bekijkt (bovenin openingspost) dat zadel was te klein en daar zat ik echt achterin.

Net even het topic uit de link bekeken , en dat zadel is inderdaad nog erger te klein :)

Tja , nogmaals : ik zie wat ik zie , en dat is dat je nergens ècht de ruimte hebt om je bekken wat te kantelen en je been iets meer naar voren te leggen , ook op de andere foto's zie ik hetzelfde probleem , ik kan er niks anders van maken dan dat het zadel je niet bepaald lijkt te helpen , en het misschien lang niet zo erg aan jezelf ligt als je denkt :)

Maar als je het zelf geen probleem vindt wie ben ik dan om te zeggen dat het zo niet mag :P

Heb je er zelf een goed gevoel bij dan vind ik het prima :)

Ik trek me verder terug uit de discussie over het zadel hoor , ik zie wat ik zie en jij ziet het anders , dus dan zijn we het gewoon niet eens en dat hoeft ook niet :)

Wilde je alleen als buitenstaander even een puntje meegeven wat me opvalt , wie weet had je er wat aan en zo niet dan is het ook prima toch.

Jullie zijn in ieder geval een hele leuke combinatie , het is echt een leuk beestje :j