Minou en ik proberen iets nieuws.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:23

femi123 schreef:
Superr moppiee(L)

Dankje feem. :D

Vithou

Re: Minou en ik proberen iets nieuws.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:39

Fijn dat ik nu een stikker op me hoofd wordt gedrukt met "zo is bokt nu eenmaal"...

Ookal wordt een paard nooit zo gereden, hoort ie nog op je beenhulpen te reageren, daar verandert niks aan namelijk.
Ik val TS niet aan, ik zeg alleen dat wat mij opvalt, en dan ben ik ineens zo fout?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:41

ik vind het ook geen hele fijne fotos. Als je je handen stil en op zn plaats houdt zal het stukken fijner ogen.

Te groot vind ik je niet.
Maar wat heeft dat met mij te maken?

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:42

Je bent niet fout, maar het zijn maar opnamens hé ik rij altijd met me benen, maar dat zie je bijna niet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:46

Minjon schreef:
Fijn dat ik nu een stikker op me hoofd wordt gedrukt met "zo is bokt nu eenmaal"...

Ookal wordt een paard nooit zo gereden, hoort ie nog op je beenhulpen te reageren, daar verandert niks aan namelijk.
Ik val TS niet aan, ik zeg alleen dat wat mij opvalt, en dan ben ik ineens zo fout?

Interpreteer het gerust hoe je wil, ik lig er niet wakker van. ;)

Met die zin bedoel ik enkel dat op bokt men niet alleen reageerd 'oh wat leuk' maar vaak ook direct de ware mening wordt gegeven. Dat is nu eenmaal bokt, en als mensen niet zo goed tegen de ongezouten meningen van anderen kunnen, doen ze er voor hun eigen gevoelens en/of gemoedsrust beter aan geen topic meer te openen.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:11

ik heb niet het hele topic door gelezen, en ik zie ook op de foto's wel dat je soms wat raar erop zit maar dat zijn moment opnamens. Soms zie ik foto's van mezelf terug en dan denk ik ook van,, wat ben ik toch aan het doen?
En ik vind je echt niet te groot hoor, en je paardje is ook te te schraal ofzo. Leuke combi, en trek het je niet teveel aan van de anderen, zo zijn de meesten op bokt :p .

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:26

Getver, moeten we nou altijd maar mensen afkraken hier?
Geef mij het oude bokt maar, toen gunden mensen elkaar wel wat licht in de ogen, nu zoekt men enkel naar iets om iemand ergens op te pakken, jammer hoor...die meid heeft gewoon lol met der knol...soms beseffen mensen niet dat dit heel kwetsend kan overkomen. Ts lijkt nou niet bepaald een tientonner, die pony kan dat prima dragen. Geef rijtechnische tips waar ze wat aan heeft.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:30

Sorry dan als ik wat bot ben over gekomen maar vind het er gewoon niet fijn uit zien. Lijkt me niet fijn zo'n halster waar zoveel druk op staat. Prima dat je lol hebt maar paardlief moet ook lol hebben.

Mijn tip is dus, probeer dmv te oefenen zonder aan de teugels te zitten om anafhankelijker te zitten en vanuit daar ook op je hand houding te letten. Ohz oefenen dat je hem op je been kunt sturen zodat het strakt met touwhalster ook beter gaat, succes!

En dat ik bokker Saul erbij betrok (hed d'r al gepbt) was omdat TS een link naar een van de topics waar Saul werd afgekraakt op d'r lengte had geplaats. Maar die heeft ze na mijn reactie snel verandert in een foto, vandaar. ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:37

oh dus als ik door mag rijden op mijn uk mag ts dat ook. Dan zal ik maar niet in de sloot springen :Y)..

Beetje kinderachtig no offence..

Maargoed like I said.. T kan nog prima.
Denk alleen aan je handen ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:41

Ten eerste; wat leuk dat je 't eens anders probeert, bevalt het? :D Nou, je mag de handen inderdaad wel op één plek houden, en probeer eens iets te sturen met je lijf/benen! :) Zal je vast prettiger vinden dan zo sturen!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:59

Esmee is inderdaad niet een tientonner en als Minou haar niet kon houden had ze dat vast en zeker allang wel gehoord op de manege..

Esmee,, Jij en Minou zijn een superteam

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:02

Treace, ik denk dat de TS zichzelf prima kan 'verdedigen' en verwoorden :) Niemand zegt ook dat ze géén goed team zijn, maar geven gewoon
wat tips over de punten die toch wat opvallen aan de foto. Hoeft niet per direct vervelend of bewust afkraken te zijn :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:20

NHevaVD schreef:
Treace, ik denk dat de TS zichzelf prima kan 'verdedigen' en verwoorden :) Niemand zegt ook dat ze géén goed team zijn, maar geven gewoon
wat tips over de punten die toch wat opvallen aan de foto. Hoeft niet per direct vervelend of bewust afkraken te zijn :)

Ik ken der in rl dus kan ik heus wel wat zeggen over Minou en Esmee

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:24

ik vind het er leuk uitzien..
en nee vind je echt niet te groot!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:33

Leuk hoor, weer eens wat anders. Je hebt een mooie pony die er nog goed uit ziet met haar 20 jaar!
Wat je kunt doen de volgende keer: stuur met je benen en je lijf/gewicht. Kijk goed in de richting waar je heen wil, duw je been aan en je zal zien dat je pony vanzelf al de richting in gaat die je heen wil. Om je hulp daarna wat precieser te maken kun je wat bijsturen met je handen. Probeer het eerst eens als je de teugels zonder contact hebt en je handen boven de schoft. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:39

Ik vind je niet te groot voor haar.. wel aan de grote kant, maar dit wordt versterkt doordat je er zonder zadel op zit.
Je moet je niet gelijk uit het veld laten slaan door reacties die op jouw niet zo lief over komen. :)

Ik vind het een goed initiatief dat je eens wat anders wil proberen voor je pony en jezelf. :j

Edit; En je pony ziet er zéker super uit voor haar leeftijd!! :))

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:44

Het is altijd leuk om eens wat anders te proberen.
Probeer ook vooral te kijken of je pony het ook een fijne manier van rijden vindt, zo zonder zadel (dat voelt immers heel anders dan met zadel want dan wordt de druk meer verdeeld) en met een touwhalster (wat een heel andere inwerking heeft dan een gewoon halster of hoofdstel).

Een touwhalster is niet bedoeld om daarmee zo aan de teugel te rijden of op te vragen als je misschien normaal gewend bent omdat het veel scherper inwerkt, op de neus en achter de oren. Daar moet je met veel gevoel mee rijden.

Werk je voor het eerst met een touwhalster? In dat geval kun je misschien beter eerst eens daarmee op de grond werken, zoals lopen, grondwerk, wat rustig longeren, zodat je pony er eerst goed aan kan wennen en jij leert met heel weinig druk te werken.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:45

Ziet er leuk uit ;)
Leuk hè als sturen gewoon lukt met zo min mogelijk materiaal aan je paard!

Misschien leuk om te kijken of je je hulpen nog kleiner kan geven. Als je overdreven kijkt naar de kant waar je heen wilt (dus niet naar die mooie pony van je! :P ) verplaats je automatisch je gewicht naar die kant. Kijk eens hoe ze daarop reageerd!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 06:08

Ik zal vandaag wel een FILMPJE maken dan zie je dat ik ook met me benen stuur.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 06:12

Ik zeg toch niet dat je niet met je benen stuurt? Maar dat je dat nog meer moet gaan doen. :)
Dus dat je niet meer je hand op je knie hebt, snap je? Dat je echt je handen netjes boven de schoft kunt houden en soms misschien 10 cm ervanaf om stelling te krijgen. :)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 06:16

Normaal rij ik ook niet zo met me handen hoor. En over me zit kunnen jullie veel zeggen, maar heel veel mensen op stal zeggen dat ik een prima zit heb.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 06:20

Als je geen commentaar wilo moet je dat zeggen. Iedereen die kritiek heeft verzin je wel iets op of heb je een weerwoord op. Dat is natuurlijk niet zo sportief ik zeg wat ik zie en ik kan het uiteraard mishebben maar dan kun je dat ook op een normale manier zeggen.

Zo nu heb ik mijn zegje wel gedaan hier, beetje kinderachtig dat je overal een weerwoord op moet hebben.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 06:23

Gesoes zeg, ik sta open voor commentaar, maar ik doe het voor de eerste keer en ik stapte een beetje vorlijk rond met de teugels los en me handen op me knieén.

sorayaaa123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:26

even serieus,
kunnne jullie nou niks leuks tegen dat kind zeggen?
al dat gezeik over dat ze 'tegroot' is, hoe kan je dat nou van een foto bepalen en daarbij dat is jullie probleem toch ook niet,

gewoon lekker lol met je knol moet kunnen! laat maar praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:45

Sorayaaa123; Ja joh, scheer iedereen even over één kam. :roll:

Minouesmee: Ik zou zeggen; lees mijn berichtje nog eens.