kudde verwaarloosde paardden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:05

Kort verslagje van wat er tot nu toe al gedaan is voor de arme moeder. De dierenbescherming is met ons vandaag naar het weiland gegaan waarin de moeder in slechte situatie verkeerd. Het is een enorm slechte situatie waarbij zij bang zijn niet alleen voor moeder maar enorm hard voor het veulentje. Het veulentje zou volgens de buren vorige week ( rond dit weekend) dat geweest is ter wereld gekomen zijn. Ondertussen begint de moeder heel weinig melk nog te produceren dus dit heeft geen mooie vooruitkijk. Er staat ook een andere merrie op de wei die hoogzwanger is die ook enorm veel vitaminen tekort komt, heel mager voor een zwangere merrie maar op foto's is dit niet zichtbaar zij zou binnen de 2 weken ongeveer zeker nog bevallen, dus dit vergemakkelijkt het allemaal niet. Het jaarlingetje en de vader zien er redelijk goed uit. De paarden krijgen volgens de buurtbewoners 1 tot 2 keer in de week een zak brood en een zak wortelen dit voor onder de 5 paarden om te verdelen. Het eten wordt met zak en al de weide ingegooid.De eigenaar hebben we kunnen spreken , een hele rare mens , hij trekt het zich niet aan dat zijn merries volgende week dood liggen noch dat de pasbevallen merrie na 9 dagen terug kan gedekt worden.
Moderatoropmerking:
Link naar foto's weggehaald. Het is beter om het nu even over te geven aan de bevoegde instanties en het zal ook net helpen als de eigenaar van de paarden er achter komt dat zijn dieren hier nu staat. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel

We zijn met de dierenbescherming naar de plaatselijke politie geweest en zij zijn mee naar de weide gegaan om alle gegevens te noteren. Normaal zou er zo snel mogelijk een veearts worden gestuurt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:09

Die ziet er inderdaad heel triest uit zeg...Arme paarden. :(:) Ik hoop dat ze snel actie ondernemen want dit trekt de merrie niet lang meer. Kan me voorstellen dat je je grote zorgen maakt.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:09

hafjelinger schreef:
pfff, heftig! Ik hoop dat het goed komt. Wat staat er nog meer aan paarden?

Friese hengst
Fries jaarling veulen
Pasgeboren veulen van nog geen week oud
De pasbevallen merrie in zeer kritieke toestand
De zwangere merrie die binnen 2 weken zou moeten bevallen en die negen op tien haar veulen ook niet zelf kan groot brengen

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:09

Ach jeetje ik schrik me helemaal dood van die foto's!
Wat sneu zeg!
Wat goed dat jullie de dierenbescherming gebeld hebben!
Nu hopen dat ze de paarden snel weg halen!

Anoniem

Re: kudde verwaarloosde paardden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:11

Zo phoee. Die ziet er slecht uit. Die mag wel bij mij komen wonen...

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:12

Jezus he!

Hopelijk gebeurt er snel wat!

Succes!

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:12

Aukelizzy schreef:
Die ziet er inderdaad heel triest uit zeg...Arme paarden. :(:) Ik hoop dat ze snel actie ondernemen want dit trekt de merrie niet lang meer. Kan me voorstellen dat je je grote zorgen maakt.

Ja vooral omdat we dit via kennissen te weten zijn gekomen. ZIj kregen van hem blijkbaar het veulen gratis. We denken dat hij bang was dat we dit zouden doorvertellen aan politie en verdere. Zij kende er zelf niet veel van en kwam aan ons te vragen of we geen goesting hadden in een gratis veulen en daarmee zijn we gaan kijken. Het is super erg om die paarden zo toegetakelt te zien en te weten dat de toestand alleen nog zal verergeren. Verder is de moeder niet alleen verwaarloosd maar denken we ook heel mishandeld geweest want er kan geen mens in de buurt van haar komen..

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:13

Hoe komt het dat buurtwoners geen melding gemaakt hebben? Je hoeft geen verstand te hebben van dieren om te zien dat dit diep triest is. Wat gaat er verder met deze dieren gebeuren?

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:13

We hopen ook dat ze ze snel gaan weghalen en blijven alles op de voet volgen. We gaan ook proberen te zorgen dat de merrie het nodige eten krijgt dat ze nodig heeft om haar veulen nog te kunnen groot brengen maar die kans is klein + je moet zien dat jezelf de situatie niet verbetert want dan worden de paarden nooit in beslag genomen, we hopen dat we ze deze week nog kunnen weghalen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:13

Dat ziet er idd niet goed uit. Super dat de dierenbescherming langs is gegaan, hopelijk kunnen ze er iets aan doen.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:14

oooh wat erg !! hoop dat de db er ze snel weghaalt ooh dit doe je je dier toch niet aan!! ;(

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:15

Musjes schreef:
Hoe komt het dat buurtwoners geen melding gemaakt hebben? Je hoeft geen verstand te hebben van dieren om te zien dat dit diep triest is. Wat gaat er verder met deze dieren gebeuren?

Dit is al 5 jaar geleden gebeurt, ondertussen zijn de andere paarden al dood en staan er nieuwe... Er zijn nog ergere foto's dan deze naar de gemeente alles gestuurt, waarop zij alleen kwaad werden en niets aan de situatie deden dat totaal niet kon. De bewoners zijn dan ook heel bang van de eigenaar

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:16

Als deze dieren in beslag worden genomen dan mogen ze er 1 hier heen brengen!
Geef dat maar aan ze door ook de merrie die moet bevallen is welkom!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:16

oef tjee die zijn mager. hopelijk worden ze snel weggehaald

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:18

Ja iedereen gaan we zelf ook niet kunnen opvangen en hier in antwerpen is er niets van opvang voor verwaarloosde paarden. Maar we vrezen dat de arme beesjes er nog niet snel weg gehaald zullen worden daarmee willen we echt maatregelen treffen !

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:21

Aggut... Echt super dat je een melding hebt gedaan!
Hopelijk worden de paarden weggehaalt EN geholpen! Moet verschrikkelijk pijnlijk zijn om op zulke hoeven te lopen!

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:23

S_R_A_H_A schreef:
Ja iedereen gaan we zelf ook niet kunnen opvangen en hier in antwerpen is er niets van opvang voor verwaarloosde paarden. Maar we vrezen dat de arme beesjes er nog niet snel weg gehaald zullen worden daarmee willen we echt maatregelen treffen !

The Old Horses Lodge is bij mijn weten het enige asiel in Vlaanderen dat verwaarsloosde paarden opvangt.
Misschien kun je hen eens contacteren? Zij hebben ervaring met het in beslag nemen van mishandelde paarden ed.
Hun website: http://www.theoldhorseslodge.centerall.com/

annetmulder

Onvoorstel baar dat zo iemand nog dieren mag houden.....
Ik heb respect voor je actie!
Arme arme dieren...ik hoop dat zij op tijd worden weggehaald.
S_R_A_H_A schreef:
Musjes schreef:

Dit is al 5 jaar geleden gebeurt, ondertussen zijn de andere paarden al dood en staan er nieuwe... Er zijn nog ergere foto's dan deze naar de gemeente alles gestuurt, waarop zij alleen kwaad werden en niets aan de situatie deden dat totaal niet kon. De bewoners zijn dan ook heel bang van de eigenaar

kimmie261

tis dat belgie erg ver hier vandaan is,maar mocht er opvang nodig zijn,kan er wel een paardje hierheen komen..

arme dieren..

weet niet of jullie dat kunnen doen,maar gooi er anders wat hooi bij..zodat de merries kunnen eten...vreselijk dat er mensen zijn,die zo dieren houden :\

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:24

ninajojo schreef:
Aggut... Echt super dat je een melding hebt gedaan!
Hopelijk worden de paarden weggehaalt EN geholpen! Moet verschrikkelijk pijnlijk zijn om op zulke hoeven te lopen!

Dat mag je weten de merrie loopt nu op haar hielen , en de hoef is tot boven er helemaal aan het afscheuren op de foto's is dit nog niet zo goed te zien maar hoop zo snel mogelijk nog betere foto's te kunnen maken. Hoe meer reactie, hoe beter ! Want dit zou echt niet mogen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:24

Ik wil er in elk geval 1 opnemen en als er echt niemand anders is ook wel meer!
Vooral de merrie die drachtig is en die met veulen zijn welkom!
Maar eventueel ook de anderen hoor!
Maar wie is de eigenaar? Is daar al meer over bekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:25

aerdenhout1 schreef:
Als deze dieren in beslag worden genomen dan mogen ze er 1 hier heen brengen!
Geef dat maar aan ze door ook de merrie die moet bevallen is welkom!

Hier ook kan de stalhouder echt wel overhalen ( dat zal niet eens nodig zijn als ik deze foto';s laat zien)

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 18:25

kimmie261 schreef:
tis dat belgie erg ver hier vandaan is,maar mocht er opvang nodig zijn,kan er wel een paardje hierheen komen..

arme dieren..

weet niet of jullie dat kunnen doen,maar gooi er anders wat hooi bij..zodat de merries kunnen eten...vreselijk dat er mensen zijn,die zo dieren houden :\

We hebben er ondertussen al hooi bijgegooit maar de hengst wilt niet dat de merries ervan eten.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:27

nee die heeft ook honger natuurlijk,je moet echt het hooi verspreiden over meerdere plekken waar de paarden kunnen eten...

pff,wat een ellende voor die dieren....

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:29

Verdeel het hooi over verschillende plaatsen in het land. De hengst zal hen dan wel toelaten om te eten.

Ik had echt niet gedacht dat we dit hier ook nog zouden tegenkomen.