gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:21

talented schreef:
Doorvragen is iets anders dan op de kop trekken!

sorry hoor maar wou jij nou beweren dat ik hem op de kop trek _O- :')

ik zal het doorgeven aan adelinde en mijn andere trainers :') misschien kunnen ze iets met jouwn goede raad.

:roll:

Jacqanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:21

leuk paardje!
en veel plezier met je nieuwe aanwinst.!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:23

MontyRulezz schreef:
Ja dat vraag ik me ook af :+

Ik vind het er super uitzien en vind het heel knap dat je hem in zo een korte tijd naar dit niveau hebt getraind.
Ik ben het helemaal met je eens dat paarden die de basis super onder de knie hebben het Z1 makkelijk aankunnen. Het enige probleem is dat de basis bij heel veel paarden er niet (goed) in zit.

Verder zou ik iedereen met commentaar op hoe snel TS het paard in het Z1 heeft gereden of hoe jong het paard nog is, maar even het profiel van TS bekijken om te zien hoe goed haar begeleiding is, die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

Heel veel succes met je nieuwe aanwinst. Wat is dat voor afstamming?

dankje :) als een paard goed aan 't been is, lekker los in zijn mond en lijf en hals, het paard redelijk slim is en wil werken, lukken veel oefeningen.
zoals mijn trainer het vindt, het paard moet dan namelijk zelf gaan snappen wat je in oefeningen bedoeld met je benen/handen.

paard is 13 jaar en afstamming is kostolany x donnerhall

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:24

MontyRulezz schreef:
Ja dat vraag ik me ook af :+

Verder zou ik iedereen met commentaar op hoe snel TS het paard in het Z1 heeft gereden of hoe jong het paard nog is, maar even het profiel van TS bekijken om te zien hoe goed haar begeleiding is, die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

Ik ga af op wat ik zie en niet op wie de trainers zijn, dat zou nergens op slaan.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:26

Blue9 schreef:
Mijn god, rustig aan zeg je en dan rij je wel een paard in 1 jaar naar het Z1 :'). Hoe heb je dat in godsnaam klaar gekregen?

Vind het een super beest, wel vind ik heb op een paar foto's achter de ll lopen en veel te straks in de hals. Ook die zwarte vind ik keimooi, die heeft wel al wat gelopen aan de S&T te zien niet?

door lekker rustig ermee aan de gang te gaan, het paard lekker paard te laten in de wei met z'n vriendjes.
goede begeleiding, dat ik zelf ontzettend gedreven ben om mijn paard op een nette manier naar dit niveau te rijden.
een jaar is lang hoor :)
haha
de zwarte heeft idd al hoger niveau gelopen :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:29

XMaaiike schreef:
talented schreef:

ik zal het doorgeven aan adelinde en mijn andere trainers :') misschien kunnen ze iets met jouwn goede raad.

Wat een fijne reactie van je, als je niet open staat voor commentaar plaats dan geen topics.
Ik vind het ook erg gespannen en in elkaar getrokken uit zien (wil dus niet zeggen dat je hem ook echt in elkaar trekt want ik weet dat er paarden zijn die heel snel deze houding aan nemen), op alle foto's. nergens zijn de oren het hoogste punt, paard loopt dus continu in een valse knik, foto twee zie je duidelijk spanning in de rug. Dat jij achterover gaat hangen om het uit te zitten helpt niet mee, in feite blokkeer je zijn achterhand gebruik net met die houding.

In de appuyementen toont hij veel fijner kwa halshouding, maar de foto's er na zie je weer dat hij eigenlijk net hetzelfde loopt als op foto 1, het is alleen minder duidelijk omdat de foto's in vooraanzicht genomen zijn. Persoonlijk denk ik dat je al een hoop op lost als je hem lucht geeft vanvoor, nog net wat losser in je hand, dan kan hij fijn zijn passen afmaken omdat hij meer ruimte heeft om te bewegen. Omdat hij meer ruimte heeft om te bewegen zal zijn achterhand ook fijner er onder komen en gaat hij zijn rug fijner gebruiken waardoor jij weer makkelijker kan gaan zitten. :) Probeer hem iets meer met het neusje er uit te rijden en het zal meteen een heel ander beeld geven! :)

De nieuwe aanwinst ziet er erg knap uit! Wanneer zien we die aan het werk?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-05-10 16:32, in het totaal 2 keer bewerkt

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:29

Ik zie hier een paard die netjes aan de hulpen is, lekker over zijn rug loopt, af en toe wat strak oogt in zijn hals, en soms wat achter de ll loopt. Ik vraag me dan af wat jij ziet??

Waar ik op doel is als dat mensen gaan roepen dat TS haar paard snel in het Z heeft gereden of als hij nog erg jong is....
Ze krijgt super begeleiding en ik denk dat die mensen heel goed weten samen met TS waar ze mee bezig is, en wat haar paard wel of niet aan kan.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:31

Bedankt voor je antwoord, ik bedoelde het ook niet aanvallend vind het enorm knap en je weet vast waar je mee bezig bent, alleen foto 3 en 4 stoorde me! Succes verder, ik zal je vast later eens op tv zien.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:31

maak het bespreekbaar met je trainer, aantikken wordt meestal veroorzaakt doordat de voorbenen te laat van de grond komen en te ver achterblijven onder het lijf, zie het als een een ouderwetse weegschaal met gewichten, het gewicht moet op achter komen zodat hij voor meer ruimte en bewegingsvrijheid gaat krijgen, dan zal het aantikken over zijn, oefening bij uitstek is de sb, voorwaarde is wel een correct vwnw en een goede lengtebuiging en dat mis ik hier wel, vandaar ook neus er uit en lengte in zijn lijf wat ik als een uitdaging zie maar wel nodig, voor mijn gevoel is hier een heel stuk basis overgeslagen en mocht jij wel zo trainen dan vraag ik me af waarom we die foto's niet zien, want dan zouden we of ik dan een completer beeld krijgen, ik zeg dit niet om af te katten maar hoop hiermee dat je ook verder kijkt hoe je je paard kunt trainen.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:32

@ ayasha, openstaan voor commentaar is wat anders dan dat iemand gaat roepen dat ik mijn paard op de kop rijd, sorry hoor maar dan houd maar op. daar sta ik niet voor open.

wat jij zegt is daar aan tegen weer iets anders, voor dat commentaar sta ik wel open :) jij ziet het zo op de foto's dus dan mag je je mening zeggen. ik kan dat bevestigingen of zeggen dat het niet klopt! lijkt me :)

hij loopt niet in een valse knik, heeft geen spanning in de rug en is niet in elkaar getrokken. :)
foto's zijn momentopnames, ik zal proberen volgende keer een filmpje te plaatsen. als er een volgende keer komt.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:36

garny95 schreef:
maak het bespreekbaar met je trainer, aantikken wordt meestal veroorzaakt doordat de voorbenen te laat van de grond komen en te ver achterblijven onder het lijf, zie het als een een ouderwetse weegschaal met gewichten, het gewicht moet op achter komen zodat hij voor meer ruimte en bewegingsvrijheid gaat krijgen, dan zal het aantikken over zijn, oefening bij uitstek is de sb, voorwaarde is wel een correct vwnw en een goede lengtebuiging en dat mis ik hier wel, vandaar ook neus er uit en lengte in zijn lijf wat ik als een uitdaging zie maar wel nodig, voor mijn gevoel is hier een heel stuk basis overgeslagen en mocht jij wel zo trainen dan vraag ik me af waarom we die foto's niet zien, want dan zouden we of ik dan een completer beeld krijgen, ik zeg dit niet om af te katten maar hoop hiermee dat je ook verder kijkt hoe je je paard kunt trainen.

_O- nee de springschoenen zitten erom omdat hij gebouwd is met zijn voorbenen wat naar elkaar toe, hij tikt aan. het is niet hoe jij het zegt! :)
verder heeft ie vandaag MET SPRINGSCHOENEN erom een ijzer er afgetikt, daarom zitten ze er dus om!
hoeveel mensen rijden niet met springschoenen :?

oke verder vind ik het knap dat je gevoel zegt dat de basis een stuk is overgeslagen, terwijl ik al in een paar posts heb gezegt dat hij een super basis heeft.
waarom zouden mijn trainers en IK met Z oefeningen bezig gaan/ dat gaan starten als de basis niet goed is :?
een uitdaging is idd geweest en nog steeds wel lengtebuiging en lengte in de hals. dat ontken ik heus niet. en deze foto's geven miss. niet zo'n heel goed beeld, qua halshouding gezien.
maar toch vind ik het niet super storend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:37

Meid daar kan je echt niet om heen kijken... Hij loopt gewoon in een valse knik, daar kan je echt niet omheen, het hoogste punt ligt bij jou áchter de nek van het paard, dus in de helft van de hals... Dat is een valse knik. :) En nogmaals, er zijn nu eenmaal paarden die dat snel doen, ik wil dus ook voor de duidelijkheid nog eens zeggen dat ik niet denk dat jij hard trekt (je handen zijn daarvoor te netjes) maar ik denk wel dat het paard er baat bij zou hebben als hij uit die valse knik gereden werd, desnoods neem je hem even wat lager en ronder als hij even opspant, voel je hem weer ontspannen dan terug voorzichtig richting die oprichting. :) Veel paarden gaan nl in een valse knik lopen omdat ze het even moeilijk hebben of omdat ze eventjes gespannen zijn. :) Bij een paard dat verder correct aan de hulpen staat (en daar ga ik vanuit gezien het niveau) is het dan vaak genoeg om gewoon een paar passen lager en ronder te rijden en dan weer op te nemen... :)

Aan jouw houding is duidelijk te zien dat hij zijn rug opspant.. :) Ook aan het feit dat hij vanachter niet fijn "door treed" en zelfs iets vast houd in het bekken. Dat is typisch voor paarden die enigszins opspannen. Dat heeft niks te maken met slecht les oid. Kan gewoon een slechte dag zijn of een momentje van spanning. :) Dus ik probeer jouw rijden of jouw lesgevers echt niet af te breken, integendeel het is een leuk paard en voor zover ik kan zien ben je zacht in je hulpen... Maar dat er spanning te zien is op de foto's kan je niet omheen... :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:40

Je hebt echt een gouden paard onder je kont zeg. Ziet er super uit, en ik vind het een fijn beeld dat je met een enkel bit rijd ipv S&T :)
Ik doe het je niet na.

En ieder paard is anders, en vele bokkers (waar onder ik) kijken tegen je op. Maar meisje, zie het als een compliment :D
Je nieuwe aanwinst is ook een plaatje trouwens.

Ga zo door, je bent echt goed op weg ;)
ik praat maar voor mezelf hoor... even aanpassen voor ik bokt over me heen krijg.
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 23-05-10 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:41

XMaaiike schreef:
talented schreef:

Dit vind ik niet zulk fijn commenaar van jou TS.
Mensen nemen de moeite om op jou topic te reageren.

XMaaiike

Re: gouden vosje @ Z1 work & m'n nieuwe aanwinst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:43

volgens mij had ik hier al opgereageerd, waarom ik hier zo op had gereageerd, ik vind dit namelijk niet een normale opmerking.

@ ayasha, bedankt voor je reactie :)
daar kan ik wat meer mee

ivp. van iedereen die roept veel te snel te jong en te strak/kort.
lees alsjeblieft dan mijn reacties even :)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:43

Mensen die hier kritiek op hebben, get alife, jullie zijn gewoon jaloers dat jullie niet in het Z zitten.

Ik vind het een super top prestatie! En ik snap je volledig hoe je dat zegt van als een paard de basis heeft dan lukt het.. zeker als je ook nog een klik hebt.. en die heb je volgens mij wel!

Hij loopt soms een beetje diep maar dat zijn momentopname's, dat mag ook in training, alleen op wedstrijd niet.

Ik vind jullie een hele leuke combinatie, veel succes met alles wat nog komt! Want jullie komen een heel end als je zo door gaat. Groetjes! :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:44

Ik vind het er al goed uitzien hoor! :j
Tuurlijk, er zijn altijd verbeterpuntjes maar daar les je voor toch? :D
Ook top dat je nog lekker met een simpele trens blijft rijden! +:)+
Veel succes en plezier nog!

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:44

Citaat:

Mensenmensen wat een reactie, Ik zweer het jullie, ik heb ook een paar keer op wancourt gereden,
En bij mij liep hij nog opgekropter, veel hoger in z'n hals en kin op de borst, DAT IS Z'N HOUDING,
Het ziet er strak uit maar het voelt echt SUPER los, zo los heb ik een paard nog nooit gevoeld.
Zoals Maaike hem rijd is super knap want ze is eigenlijk zonder ervaring, (L1 bij de pony's) op
een bijna onervaren paard gekropen, en dan rijd ze hem in 2 jaar naar 't Z1!
(en dat doe je niet zonder goede begeleiding die ze dus duidelijk wel heeft)
De knoppen zitten er super op, ik heb weinig ervaring en als ik er op ga en Maaike verteld
mij wat de hulpen zijn en ik geef hem die hulpen doet hij de oefening.

Het enige wat ik hier lees uit de negatieve reacties is jaloezie.
En het kan er inderdaad strak uit zien vanaf de foto's maar dat is het echt niet.
En de basis is niet goed? Hij volgt je hand super goed, en kan echt zowat met z'n neus over
de grond lopen als je hem dat vraagt.

Mensen nemen inderdaad de moeite op deze combi af te kraken, nouja dan zou ik ook hun gewoon
gaan afkraken, :')

Maaike ik ben trots op je, en met de zwarte gaat het ook helemaal goed komen. :+:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:45

Ben benieuwd naar volgende topics van je! In je profiel staan ook leuke dieren :j
Succes nog met jouw toppers! Wil overigens ook even laten weten dat ik het, net als iemand boven me al zei, super vind dat je het eerst op gewoon bitje doet. +:)+

Wil even reageren op wat ik hierboven me lees: wat een onzin dat je jaloers zou moeten zijn om commentaar te geven op foto's, dat is echt zo'n zwaktebod.... :n
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-05-10 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:45

Ik begrijp wat Ayasha bedoeld, bij de strek foto zie je een soort van valse knik. Ik denk dat het meer moment opnames zijn dan dat het paard in een 'nep krul' loopt, want verder ziet het beeld er heel fijn uit vind ik. Dikke speknek, heerlijk vind ik hengstenhalsen bij laat gecasteerde ruinen of hengsten!!!

Heerlijk paard, mooi plaatje, zo te lezen heb je succes met hem ook, en met les van goede mensen kan het bijna niet mis.
Trouwens, vind het heel tof om te lezen dat jouw paard lekker buiten staat! Ik ben van mening dat dit het paard vele malen meer goed doet dan kwaad, daar zouden meer mensen zo over mogen denken in de sport!

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:47

En over die strek foto, dat hij daar in een valse knik loopt,
zie ik toch duidelijk een amazone die haar hand iets toegeeft
en hem naar voren drijft om hem daar uit te rijden, :)

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:48

heel erg bedankt allemaal :j

ja milo ze staan lekker buiten, weide en paddock hele dag.
het is zoooo super jammer dat het paard dat we nu hebben gekocht (13 jaar) het gewoon niet kent om buiten te komen, doodeng om er mee te beginnen in een klein stukje, maar hij gaat lekker straks bij ons naar buiten hoor :j dat hoord gewoon bij een paardwaardig bestaan, ookal zijn het echt sportpaarden.
haha deze heeft al ietsje hoger gelopen. dus snap dat mensen zulke paard niet naar buiten willen doen. maar wij gaan het lekker opbouwen op een klein stukje en hopen dat het goed gaat :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:49

Haha, pennybokt in de go ! :')

En dit is niet eens HAW :+

Leuke foto's en mooi dier zeg !
En je nieuwe, wat heeft ie gelopen en ga je er gelijk z mee starten ?
Zit een lekker koppie op :D

En als je een correcte basis hebt dan zijn de oefeningen geen probleem, tot en met z2 is basis.

Bokt begint echt een ramp te worden.....
Sorry, bedoel pennybokt _O-
Laatst bijgewerkt door ladylay op 23-05-10 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 16:50

ja die ga en moet ik zelfs in het Z1 starten.

ik wil het eigenlijk liever niet zeggen, maarja omdat er toch meer zijn die het vragen, hij heeft prix st. george gelopen en kent alles t'm grandprix. dus heb ik een super leerpaard aan.
ga ik straks bij de junioren starten.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:51

de springschoen kwestie kan meerdere redenen hebben, de meest voorkomende is dat het paard van voor niet snel genoeg is en zo met zijn achtervoeten zijn voorvoeten aan tikt.
Dat een gros van de ruiters met springschoenen rijden wil niet zeggen dat het nodig is, hoeveel rijden er niet mee voor de show.

Er is 1 iemand die zegt dat je het paard in de krul trekt en dat wil niet zeggen dat je op het merendeel die anders commentaar geeft als dat jij graag zou zien moet gaan snauwen.

Bokt is een forum waar veel mensen zitten en waar nog meer verschillende meningen zijn over de manieren van rijden nog maar niet gesproken, echter neemt dat niet weg dat er dan ook genoeg zijn die goed advies kunnen geven en ook daadwerkelijk ervaring hebben.

Dat je bij bekende amazone's/ ruiters lest (of gedaan hebt) is geen garantie dat jij dan automatisch op de juiste manier bezig bent. Over het algemeen rijden mensen tijdens hun les netter en beter als dat ze thuis trainen.