het-paard-dat-nooit-wat-zou-worden, 1e x OHZ @ Bokt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Crealief

Re: het-paard-dat-nooit-wat-zou-worden, 1e x OHZ @ Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:33

Ziet er lekker ontspannen uit!

Ik zou inderdaad je beugels iets korter maken, dan zit je misschien ook wat stabieler.

Veel overgangen rijden in draf zullen de galop ook verbeteren want dan wordt de achterhand wat sterker!

Succes!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:02

Je foto's zijn helaas niet te zien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:03

joke20 schreef:
Je foto's zijn helaas niet te zien.

Vreemd, ik zie ze wel. :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:07

Hij is leuk <3 <3 <3 <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:15

Hoi ts, ziet er leuk uit, zonder cap rijden is gewoon je eigen beslissing maar als ik foto 7 bekijk met die kapotte, scherpe dakgoot naast je hoofd en het feit dat je op een jong beestje zit die nog niet z'n balans altijd houd dan zou ik hem toch op zetten ook al val je nooit van hem af, die dakgoot kan ook hard aankomen, heel veel plezier met hem.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:47

Gekke Car :=
Wordt ie dan eindelijk een grote jongen.
Mis toch de gaapfoto's hoor.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 21:53

*checkt charter voor de zekerheid* 15 foto's en 1 topic per week. Helaas, geen gaapfoto's.
:)*
Ik gooi de gaapfoto's in mn profiel :j

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:02

Leuke foto's! Vind het er ontspannen uitzien en erg knap omdat het nog een jong dier is!

Vind ook dat je eerlijk bent over je cap. Maar niet meer vergeten he ;)

Over de beugels hoor ik hier dat je ze korter moet doen, maar in mijn ogen juist wat langer. Mogelijk kan het al helpen om je zadel achter te laten opvullen. Dan kom je zadel meer te liggen, en ga je al minder snel in stoel zit!

Door gaan hoor! En foto's blijven neerzetten! (wel dan met cap :D)

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:12

Hij is gaaf, ookal zou ik zelf nooit voor deze cominatie gaan.

let op je pianohandjes, en verder ga ik mee in je eigencommetaar. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:54

Erg leuk om te zien :j

Het is idd een geweldig dier, die uitstraling, die gangen die ik als klein voorproefje zonder zadel mocht proberen. Lijkt me een heerlijk ding onder het zadel. En dat toont wel. En dat het er hier en daar wat onbeholpen uitziet? Who cares... komt vanzelf en je hebt z'n hele leven nog om daarmee aan de gang te gaan. Heb het zelf ook altijd rustig aan gedaan, en wat een topper je dan uiteindelijk krijgt als je alles samen op jullie tempo doet, da's onbetaalbaar :)

Blijf van 'm genieten! :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:01

Wat een gaaf dier, wel een flinkerd ook!
Ik vind het rijden er al heel netjes uitzien voor zo kort aan het werk te zijn. Lekker van genieten, maar dat komt wel goed zie ik aan je lach :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:41

Wat een leukerd en mooi koppie heeft hij!!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 08:58

Heb inmiddels de laarzen al een keer aan de kant gezet en met chaps gereden en dat maakte eigenlijk al een heel groot verschil :j
Helaas is Car na zondagavond hoefbevangen geraakt. Inmiddels gaat het weer goed maar het wordt dus weer laaangzaam opbouwen. Voor mij zit rijden er ook even niet in dus 't is vakantie voor hem

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 09:08

Wat een gaaf paard is het zeg.
Zit lekker de foto's te bekijken en pas bij de laatste foto denk ik heeeeeee die ken ik! :D

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:11

Wat een leuk dier zeg! Vind hem een beetje een barokke uitstraling hebben (zolang je niet naar zijn benen kijkt ;)), is dus toch leuk uitgepakt die kruising KWPNxTinker :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:21

Mooi paardje hoor, een soort edele tink.
Volgens mij (om je nog wat extra in verwarring te brengen :D )moet je met een stoelzit niet je beugels korter maken.
Wel zou ik als ik jou was laarzen aanhouden, dat zit stabieler als schoenen/chaps.
Om je beenhouding lang te maken kun je het beste oefenen zonder beugels!

daisiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:53

heeee daar is carlito :D de foto's zijn leuk geworden!!
ik ben ook helemaal fan van je geweldige paardje :o en jullie zijn idd echt een heerlijk stel, wat je typt van dat je met hem kan lezen, schrijven, alles.. dat spat er ook echt vanaf <3 haha. tot een xtje weer op stal!

groetjes daisy (van cody, weet je wel?)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:07

leuk dier, apparte kruising!
Ziet er goed uit. lekker op het gemakje.
komt helemaal goed :D

Roompaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:36

Ziet er leuk uit, ik zou de volgende keer alleen wel met cap rijden, je weet maar nooit wat er gebeurd.
Het paardje ziet er verder ook leuk uit. Ook een beetje op je houding letten want je zit iets te ver naar voren.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 00:10

Ziet er fijn uit! :)
Lekkere ontspanning.
Qua je stoelzit, die had ik ook toen ik die van mij inreed.. Dit licht aan meerdere factoren.. Je balans, paard zijn balans, zadel..
Stoelzit los je indd. op doormiddel van je beugels gaatje langer de maken (of ander zadel ;), maar dan nog geld.. Beugels langer!)
Maar voordat je dat doet, moeten jullie allebei eerst je balans hebben gevonden, dit duurt misschien wel 2-3 maanden, of langer!.. Zodra jij je balans voor 100% hebt + je paard (dan word jouw balans ook al beter natuurlijk) Dan pas je beugel een gaatje langer. Ik denk dat je uiteindelijk wel 2 tot 3 gaatjes langer moet voordat je de stoelzit weg wil werken. En dan doormiddel van je balans en gaatjes langer ga je vanzelf anders in het zadel zitten,, probeer niet op je kont te gaan zitten maar op je doos.. Kantel je bekken naar voren, kuit naar achter, hak naar beneden!!
Ik hoor je dan wel over paar maanden hoe het gaat!
Jullie zijn een leuke combi!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:43

Zadel is ook geen excuus voor mn stoelzit, maar opvallend is gewoon dat anderen het in dit zadel (en op Carlito) niet echt hebben, en ik op andere zadels niet. Ik ben me er echter goed van bewust dat een béétje ruiter op ieder zadel fatsoenlijk kan rijden, maar dat sommige ruiters met sommige zadels gewoon geen goede combi zijn :)

Qua balans; het helpt inderdaad niet echt als we elkaar uit balans brengen... Ik zal er nog iets beter op letten :j

Daisy; wel gaaf om te horen dat het niet alleen zo voelt, maar dat het ook echt zichtbaar is. Iedereen vind zn eigen paard speciaal, maar Carlito heeft in het echie toch bestwel de X-factor toch? :+ Jij kunt evengoed met hem lezen en schrijven!
(neemt niet weg dat Cody ook een superpaardje is!)

Hahaa: zijn barokke uitstraling wisselt echt met het seizoen hoor! _O- Als hij in zijn lange wintervacht staat heeft hij een hoog shet-gehalte :j

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:49

ik heb het ide dat je zadel wat achterover ligt waardoor jij in stoelzit terecht komt, misschien een ide om een zadelmaker te laten kijken want de beugellengte is wel goed.

daisiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:53

delerium schreef:
Daisy; wel gaaf om te horen dat het niet alleen zo voelt, maar dat het ook echt zichtbaar is. Iedereen vind zn eigen paard speciaal, maar Carlito heeft in het echie toch bestwel de X-factor toch? :+ Jij kunt evengoed met hem lezen en schrijven!
(neemt niet weg dat Cody ook een superpaardje is!)

hij heeft idd de x-factor haha :D

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:02

Leuke foto's annelies, wat is Carlito mooi geworden! En trouwens, jij ziet er ook goed uit!