Painted White vrij springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:58

MiniMouse schreef:
@Lirote
Ten eerste heeft mijn paard geen peesblessures gehad, nooit niet.
Maar weet wel door mijn ruime ervaring dat dit soort korte stops en draaiacties niet goed zijn voor je pezen. Algemeen bekend ook, zeker bij zo'n jong beestje.
Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor, ik zou zeggen verdiep je er eens in en reageer dan nogmaals :o Je ziet mij nergens zeggen dat jullie kwaad in de zin hebben of het dier mishandelen dat zijn jullie eigen woorden. Ik opper alleen om je er eens in te verdiepen hoe een pony netjes vrij te laten springen. Dan zul je zien dat het voor jullie beide leuker en beter word!
Dus dat vond ik wel nuttig om te vertellen ;)
Succes!!

dit komt uit jou profiel
Mivia!
Een gelderse stermerrie..Moest nog 1 punt voor het M1, toen kreeg ze helaas een peesblessure. Mivia, een paard met een echt gelders karakter maar wel een knuffel.
Helaas jaren later overleden aan een koliek aanval. Er loopt nog wel ergens een veulen rond van haar!
en bij leren van jou is niet nodig
en mee lezer ben ik ja maar ook eigenaar van de pony
en nu ben ik het zeuren zat ik heb nog een paar paarden te doen vandaag en nog een nachtdienstje te draaien
veel geluk in je verdere leven

suuzje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:01

wat schattig
maar het is eigen keus wanneer je ermee begint :+

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:05

ghehe dat (penny)meisje 'galoppeert' heel grappig mee. En springt ook mee. :')

Voor de rest hou ik maar even wijselijk mn mond. Ben het namelijk totaal niet eens op een paard zo te laten vrijspringen.

Edit: vanaf 1.15 ongeveer _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:27

Vind dit zooooo not-done...
Ik zie liever jou huppelen en springen dan dit dier... Echt hoor...

Snap je dan werkelijk niéts van lichaamstaal?
Je jaagt hem weg...naar achteren , maar hij moet springen, je loopt er VOOR. Dan hou je hem tegen... en toch moet ie???

verder hou ik ook mijn mond..... Want dit gaat nog eens goed fout.
Snap je dan helemaal niets van lichaamstaal...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:20

MiniMouse schreef:
DeadxStar schreef:
Als je niet veel nuttigs hebt te melden, kan je net zo goed niet reageren.. ;)

Ik heb filmpjes van PW los in die paddock, dan doet ze precies hetzelfde zonder hindernis, en zonder het springen ;)

Ze komt nooit aan de andere kant van de paddock, daar rent ze gewoon nooit heen. Ze rent dan heel de tijd langs de lange zijde, en maakt ook zulke noodstops bij de korte zijdes. En nee, dan is er niemand in de paddock, dat doet ze helemaal zelf, op dezelfde manier.
Dan doet ze dus precies hetzelfde, als het zo slecht zou zijn kunnen we haar dus ook niet meer losgooien..

Gelukkig reageer jij iets beter dan je meeprater Lirote hier in het topic :o ;)
En ik vond het toch wel iets nuttig hoor, lees maar even het stukje hier boven :Y)

Meeprater? Dat is zeker geen meeprater, dat is de eigenaresse van mijn verzorgpaardjes.. :)

En echt nuttig vond ik het niet, aangezien je niet eens reageert op wat ik heb gezegd ;)
Hoe PW hier doet, zo is ze altijd. Rennen en vliegen, noodstops maken in hoeken e.d., ik zie haar zo vaak gek doen als ze overdags in de andere paddock staat. Dan krijgt ze t weer even in haar bol en dan gaat ze weer. Moeten we haar dan binnen houden? :o

@ Jeroen: haha ja dat zag ik pas op het filmpje, ziet er niet uit _O-

@ Mallow: Typisch bokt idd, over 2 maandjes had er niks aan de hand geweest :P
Ik zie ook nergens aan de lichaamstaal dat ze die paddock uit wilt, zoals ik al eerder zei: Dit doet PW ALTIJD, ook als er niemand bij staat, als ze gewoon los gegooid wordt.

@ pres: Nee dit is idd niet iets voor wekelijks nu al, dit is gewoon voor af en toe afwisseling :D
Moet wel leuk voor PW blijven hahaha.

@ cyrus : penny meisje? Goh wat ben je grappig _O- Je bent 1 jaartje ouder joh mens.
Jullie weten het altijd allemaal beter..
En als je 'wijselijk' je mond wilt houden, doe dat dan ook en reageer gewoon niet.. Nogal onnodige & offtopic post namelijk!

@ Jolliegirl: Ik jaag hem weg? Waarom denkt meerendeel op bokt altijd dat ze het allemaal maar beter weten? Je weet werkelijk niet hoe pw dagelijks is, om pw weg te jagen moet je flink wat in je mars hebben. Pw deinst niet terug van een zweep o.i.d. hoor...
Dat zie je op een gegeven moment ook, als de balk eraf ligt en ik haar niet meer wil laten springen totdat de balk weer goed ligt. Ze loopt dwars door die zweep heen.. Dus weg jagen? Please _O-

Mallow

Re: Painted White vrij springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:23

Inderdaad! Het feit dat ze gewoon enthousiast wordt van de sprongetjes, en gekke sprongen / stops etc gaat maken, dat wordt even over t hoofd gezien!

Het is zo jammer dat mensen altijd eerst het negatieve willen zien, en spoken zien daar waar ze niet zijn, ipv de leuke speelse kant laten zien van dit alles, en inzien dat dit pas de 2e keer is, en het op deze speelse manier hardstikke leuk is haar aan allerlei dingen te laten wennen!!!!!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:26

Dat bedoel ik dus! Zo ziet ze van alles wat, en is ze straks niet overal bang voor.

Maargoed, ik heb het al vaker gezien op bokt. Veel vaker _O- In genoeg topics (HAW) wordt er gezanikt over niks.
Tis hier net of ik elke dag dat beest 1m laat springen :')

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:28

ik vind het er ook niet prettig uit zien,,
ik zie een jong beestje wat in paniek heen en weer galloppeerd en tussen door een hupsje maakt over 3 balken heen.. ze let totaal niet op de gene die in het midden staat(zou ik ook niet doen als je steeds achter me aan komt met die zweep en hitsig staat mee te hupsen)
voor de volgende keer, grotere bak en meer rust er in zien te krijgen en krijgt ze er geen rust in,, wacht er dan heel even mee, zo verziek je meer dan dat je pony er plezier in krijgt..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:28

Ik weet geen donder van springen, maar dat op 1.51 is een leuk sliding stopje, als je het springen zat bent kun je dus nog altijd gaan reinen, volgens mij heeft ze wel talent :D .

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:29

Haha dat riep ik vorige keer ook al, volgens mij is ze stiekem een beetje een western pony :))

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:31

Ik vind het er absoluut onvriendelijk uitzien :(:)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:32

kimberleyhof schreef:
ik vind het er ook niet prettig uit zien,,
ik zie een jong beestje wat in paniek heen en weer galloppeerd en tussen door een hupsje maakt over 3 balken heen.. ze let totaal niet op de gene die in het midden staat(zou ik ook niet doen als je steeds achter me aan komt met die zweep en hitsig staat mee te hupsen)
voor de volgende keer, grotere bak en meer rust er in zien te krijgen en krijgt ze er geen rust in,, wacht er dan heel even mee, zo verziek je meer dan dat je pony er plezier in krijgt..

De pony hééft er plezier in..
Toen ik net de hindernissen had neergezet, en de balken op de grond gelegd, sprong ze al gelijk daaroverheen! Helemaal uit haarzelf dus, een paar keer. Helaas waren we toen nog niet aan het filmen..
Grotere bak gaat hem niet worden, buitenbak is daar niet geschikt voor (vrijspringen).

Dit is maar 1 keer in de zoveel tijd, niet elke week ofzo ;)

@ galley: Ja maar wat zegt dat op bokt, als je met sporen, zweep, en/of hulpteugels rijd, is dat al onvriendelijk ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:33

DeadxStar: Ik zou mijn paard niet tegen een muur op jagen:S

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:37

Ik hou me mond ook maar, paard vindt het leuk? Ik zie een angstig paard dat hardstikke bang is, weg wil en over een hindernis heen gejaagd word..
Misschien dat het op je over komt dat Bokt het allemaal beter weet maar bedenk wel dat hier ook ervaren paardenmensen zitten en jou dus tips proberen te geven en het beste met je paard voor hebben. ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:38

Ik heb het nergens over wegjagen met een zweep.
Oke ik zeg eht anders ;) je stuurt haar voorwaarts.

maar zoals ik al zei, hou me wel stil.
Weer een bokker die niets wilt aannemen ;) zelfs geen goed bedoelde adviezen ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:43

Ik zie nergens een goed bedoeld advies? Bijna alle posts beginnen met hoe zielig sommige mensen het vinden voor dit paardje...

Geloof me, als er iemand hier een zeikerd op bokt is, ben ik t wel, ik vind altijd heel snel iets zielig.. Maar dit? Nee..
Paardje let netjes op de meisje in het midden, maar is ondertussen ook onder de indruk van alles om zich heen, mensen die op het land bezig zijn, een sprongetje wat daar staat. Maar zielig? Nee...
Is een paard verkeersmak maken dan ook zielig? Beestje dat onder de indruk is van alles om zich heen?

Meid sluit dit paard op in een gesloten box, kan ze nooit ergens van onder de indruk zijn, en hoef jij haar nooit meer door de hele paddock te slaan :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:44

Okeee nu snap ik wat met die bak popcorn wordt bedoeld in ons HK topic.

Tjaa wat betreft de lichaamstaal vind ik een beetje overdreven. Er staat 1 hindernisje in de bak, en hij gaat er eigenlijk vrijwillig overheen.

Net als dat iemand begon over beschadigde pezen en wervels... 2 jarigen doen echt wel veel ruiger in de wei

Veel plezier met dit leuke ponytje en ik vind het ook beter als 2jarigen soms eens in handen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:48

Mallow schreef:
Ik zie nergens een goed bedoeld advies? Bijna alle posts beginnen met hoe zielig sommige mensen het vinden voor dit paardje...
Misschien kun je uit al die reacties afleiden dat je hier beter mee kunt stoppen/wachten? ;)

Mijn goed bedoelde advies;
- Wacht hiermee tot die pony wat meer geleerd en wat meer verwerkt heeft.
- Zorg dat het uiteindelijk in een ruimte/bak gebeurd waar je geen risico loopt dat hij over de rand heen springt.
En als je daar niet aan kunt komen moet je het gewoon helemaal niet doen.
Jij bent verantwoordelijk voor je pony en ik zou het jammer vinden als ik over een tijdje een topic tegen kom op IM.. meen ik oprecht.

De reacties in dit topic zijn niet om iemand te pesten, maar om te laten zien dat dit niet verstandig is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:03

Als een paard iets niet wilt, doet hij het niet. Tenzij hij 1000 keer slaag krijgt maar dat krijgt deze niet.
Over de bakrand springen vind ik overdreven, overigens moet hij dan wel heel erg in paniek zijn, en dat zie ik niet hier.

Leuk paardje ts.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:04

Nee suus, zo simpel is dat blijkbaar niet.... :+

IM????????????? Jij denkt serieus, dat dit beestje dood gaat, omdat ze een paar keer over een sprongetje komt????????

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:06

Voor als hij over de bak springt en zijn nek breekt.
Kan ik me enigzins wat bij voorstellen, dit kan echter elk paard net zo goed gebeuren als het struikelt over het balkje...

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:08

Of over een tak die in de wei ligt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:13

Nou geeft iemand je goed bedoeld advies en steek je diegene de gek aan.. zoiets snap ik dan niet.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:15

Vind je advies ook niet misplaatst, en stuk minder 'aggressief' dan menig andere posts, maar blijf t er niet mee eens zijn :)

lirote

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:30

nee ze steekt niet de gek er aan ze kunnen ook over een takje struikelen of gewoon een gekke sprong maken gewoon in de lucht en verkeerd terecht komen
en nogmaals zoals velen ook hebben gezien is deze pony nergens bang voor ook niet van de zweep en is niet in paniek en springt zelfs gewoon uit zichzelf
ze is erg lenig en zou altijd nog om het kruisje heen kunnen
lichaamstaal is soms een beetje tegenstijdig van de mens dat klopt maar ja wie er hier perfect is mag nu antwoorden
en verder als je goedbedoeld komentaar heb graag per pb
dat afzeiken vind ik een beetje overdreven
de pony is volgende maand 3 maakt voor het eerst een paar vrije sprongetjes (een beetje te veel vind ik zelf )
maar dat komt door de enthousiasme van en de meiden en de ponny
ze hebben het filmpje erop gezet omdat ze trots zijn en niet om afgezeikt te worden
dus positieve kritiek welkom maar afzeiken zoek lekker een eigen leven
Laatst bijgewerkt door lirote op 16-05-10 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt