Met dikkie dik op stap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desperado_

Re: Met dikkie dik op stap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:35

Nu wel genoeg is gezegt over de teugels? mens als iemand die M niveau rijdt met een s&t worden er 4 pagina's over vol gescholden, en diegene weet echt wel wat ze doet.
En iemand die als een idioot met losse teugels over een veld rent die er nog laks mee om gaat van, tja het zal best wel pijn hebben gedaan := nou dat schiet bij mij een beetje verkeerd.
Zal het is een keer bij haar doen, wedde dat ze er niet meer zo over denkt, weet je hoe pijn dat doet bij zo een dier :?
nee dan ben je wat mij tegaat echt niet paard waardig :n

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:36

Nou, een foutje maken is mensenlijk hoor, ze zegt toch dat ze er niet over nagedacht had en dat ze het in het vervolg niet meer zal doen? :=

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:38

Nies_ schreef:
Nou, een foutje maken is mensenlijk hoor, ze zegt toch dat ze er niet over nagedacht had en dat ze het in het vervolg niet meer zal doen? :=

dat is vaak het probleem hé het niet nadenken.. word tijd dat mensen eerst eens gaan denken voordat ze iets gaan doen!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:38

Dit noem ik geen foutje hoor, dit noem ik gewoon roekeloos gedrag :n ja ze zal toch maar eens opzoek gaan, mens als dit was gebeurt hoor je echt niet meer zo te gaan rond crosse als een wezeloze hey.. dan moet er allang een knoop oid in zitten

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Desperado_ op 16-05-10 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:39

Vind ik ook hoor Pashon, maar als er nu nog langer over doorgegaan wordt zal dat geen toegevoegde waarde hebben denk ik.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:41

Nies_ schreef:
Vind ik ook hoor Pashon, maar als er nu nog langer over doorgegaan wordt zal dat geen toegevoegde waarde hebben denk ik.

normaal gesproken niet nee, maar ts heeft overal een "leuk excuus" voor dat ze het maar niet wil snappen hoe gevaarlijk ze bezig is en dan mag het naar mijn idee wel wat vaker benoemd worden in de hoop dat ze toch eens gaat inzien dat meerdere mensen het zien en er dus toch een kern van waarheid in zit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:42

En nog doorrijden met een los hangende teugel.. had op zn minst even een knoop erin gemaakt.
maar oke... Ik vind het onverantwoord. maar hou me wijzelijk stil.

Jullie zijn een leuk stel!
Doe wat aan de veiligheid, en dan ziet het er allemaal heel leuk uit!
JIj kan vast heel goed zitte? je zit erg netjes, lekker zonder zadel! heerlijk!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:29

Zucht....... Je verstand gebruik je geloof ik niet zoveel :n Hier trapt een paard op de teugel, en in je "men"topic span je een paard in zonder ook maar 1 seconden na te denken! Echt asjeblieft wees voorzichtig en denk na, want op deze manier duurt het niet lang voor dat je een echt ongeluk krijgt............

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:35

Nu je het zegt Choco... Ik had de link van eht andere topic nog niet gelegd dat het dezelfde persoon is...

Onverantwoord bezig... echt... :n :n
Dit gaat een keer fout, en dan lezen we een topic op bokt waarin je om steun vraagt.
Doe dus alsjeblieft nu iets met deze tips ipv straks een topic met een naar bericht over je pony.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:40

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal met Desperado_ eens ben. Dat := schoot mij ook echt helemaal verkeerd. Lachen als je weet dat je die pony pijn gedaan hebt door een fout van jezelf...Aan mij had je een totaal verkeerde gehad dame....

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:47

Mooie foto's :) !!
En mensen, die groeven zijn echt niet zo diep noch zo gevaarlijk ;)
Losse teugels is idd minder goed, maar door volgende keer een teugelsafe te gebruiken, is dat probleem ook al opgelost ;)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:10

Aukelizzy schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal met Desperado_ eens ben. Dat := schoot mij ook echt helemaal verkeerd. Lachen als je weet dat je die pony pijn gedaan hebt door een fout van jezelf...Aan mij had je een totaal verkeerde gehad dame....

De enige die mij moet vergeven is zij hoor ;) excusez-moi dat ik dat van jullie niet verlang.
Zoals ik al zei rij ik al tijden 3x pw zo rond en ik heb het altijd op tijd gezien dat mijn teugel ging glijden. Nu heb ik dat 1 keer niet gezien, is hij gebroken en is er verder niks gebeurd (ook gebroken lag hij gewoon in het midden en kon ze er niet in blijven hangen) heb ik de tip van een teugelsafe gekregen en ga ik die gebruiken ook, zie echt (alweer) jullie probleem niet.
Verder rij ik toch al zo'n 4 jaar zelfstandig, zonder begeleiding gemiddeld 3 keer in de week rond en ik heb door fouten van mij nog NOOIT een 'ongeluk' voor gehad. Blijkbaar is luisteren naar je paard toch belangrijker dan nooit fouten maken en 'altijd 100% verantwoordelijk zijn' ... ik ben verre van een goede ruiter.

@jolliegirl: Ik rij sinds 4 jaar eigenlijk zo goed als altijd zonder zadel rond, in het begin vooral omdat er geen passende zadels aanwezig waren, uiteindelijk omdat ik het leuker vond, je veel meer contact met je paard hebt en het veeeeeel warmer is in de winter. Mijn houding is niet geweldig, maar ik heb wel een soort 'lijm' aan m'n broek gekregen die toch wel wat doorstaat :D

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:24

Als je 3x pw zo rond rijd en je teugels gaan glijden moet er toch wel een lampje gaan branden lijkt mij :? dat ze er in kan gaan staan, en de gevolgen ervan wil jij niet weten hoor, als het goed fout ga, dan komt er weer een topic op bokt, maar dan zonder goede afloop ;)

Dus omdat jij ''al'' 4 jaar zo rond rijd zonder ongeluk, moet je maar gewoon je (enige) verstand op 0 zetten en zomaar wat aankloten met risico voor jezelf EN het paard, en dit zoals jij zeg dat je 'al' 4 jaar 3e per week zo rond rijdt met die teugels is geen fout hoor :? dat is (alweer) roekeloos gedrag van in jou woorden slechte ruiter ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:39

Lord_Ik schreef:
Aukelizzy schreef:

De enige die mij moet vergeven is zij hoor ;) excusez-moi dat ik dat van jullie niet verlang.
Zoals ik al zei rij ik al tijden 3x pw zo rond en ik heb het altijd op tijd gezien dat mijn teugel ging glijden. Nu heb ik dat 1 keer niet gezien, is hij gebroken en is er verder niks gebeurd (ook gebroken lag hij gewoon in het midden en kon ze er niet in blijven hangen) heb ik de tip van een teugelsafe gekregen en ga ik die gebruiken ook, zie echt (alweer) jullie probleem niet.
Verder rij ik toch al zo'n 4 jaar zelfstandig, zonder begeleiding gemiddeld 3 keer in de week rond en ik heb door fouten van mij nog NOOIT een 'ongeluk' voor gehad. Blijkbaar is luisteren naar je paard toch belangrijker dan nooit fouten maken en 'altijd 100% verantwoordelijk zijn' ... ik ben verre van een goede ruiter.

@jolliegirl: Ik rij sinds 4 jaar eigenlijk zo goed als altijd zonder zadel rond, in het begin vooral omdat er geen passende zadels aanwezig waren, uiteindelijk omdat ik het leuker vond, je veel meer contact met je paard hebt en het veeeeeel warmer is in de winter. Mijn houding is niet geweldig, maar ik heb wel een soort 'lijm' aan m'n broek gekregen die toch wel wat doorstaat :D

Ja en dat is nou juist het probleem, je ziet gewoon niet eens hoe gevaarlijk je bezig bent, je weet ALLES beter en je bent stront eigenwijs. Ik snap echt niet dat je niet kunt begrijpen hoe gevaarlijk jij wel niet bezig bent :n Niet alleen hier maar ook in je mentopic, echt zelden zo'n eigenwijs persoon gezien!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:41

chocobroodje schreef:
Lord_Ik schreef:

Ja en dat is nou juist het probleem, je ziet gewoon niet eens hoe gevaarlijk je bezig bent, je weet ALLES beter en je bent stront eigenwijs. Ik snap echt niet dat je niet kunt begrijpen hoe gevaarlijk jij wel niet bezig bent :n Niet alleen hier maar ook in je mentopic, echt zelden zo'n eigenwijs persoon gezien!

En nu mag jij mij eens vertellen wat je nog meer van mij verlangt :+ jullie zeggen 'loshangende teugels zijn gevaarlijk, hier is zo'n spulletje en het gebeurt niet meer' ik zeg 'handig zo'n ding, ga ik zeker gebruiken' nu WAT is het probleem :+

Linda8309

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:53

Euh toen ik de foto's zag schrok ik al! Desperado _/-\o_

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:07

Jaloers op de onbevangenheid van TS (en ik denk de critici hier eigenlijk ook wel) Al ben ik het wel een beetje eens met de kritiek.
TS, je beschermengel draait overuren, wees je er aub voorzichtig mee?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 19:14

tamary schreef:
Jaloers op de onbevangenheid van TS (en ik denk de critici hier eigenlijk ook wel) Al ben ik het wel een beetje eens met de kritiek.
TS, je beschermengel draait overuren, wees je er aub voorzichtig mee?

Ik hou van mijn beschermengel, ben blij dat't een goeie is (heb 'm nog het meeste nodig als alle bokkers zwijgen :P dwz. ik met zadel, stijgbeugels, hoofdstel (in gebruik), cap, gewoon in vol ornaat rondrij maar mijn merriebeest kuren krijgt waar nog de beste ruiter zijn handen mee vol zou hebben) en probeer 'm echt niet te overbelasten :P
(daarmee wil ik dus zeggen, ik heb die teugel echt niet op de grond gehangen zodat ze er in kon stappen, normaalgezien zorg ik er altijd voor dat hij mooi blijft liggen, maar soms piept hij er dus stiekem vanonder, wat ik deze keer te laat heb gezien. Met die teugelsafe kunnen ze niet meer weg, dus heb ik het mijn beschermengel weer wat makkelijker gemaakt :D)

Dankje voor je reactie :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:31

tamary schreef:
Jaloers op de onbevangenheid van TS (en ik denk de critici hier eigenlijk ook wel)

Dat is geen onbevangenheid maar onnadenkendheid en nee...daar ben ik niet jaloers op. ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:45

Oei oei oei TS...ik sluit me volledig aan bij alle kritiek!
Meisje, je vergeeft het jezelf nooit als je over de kop gaat en je pony breekt zijn nek!
Je hebt de teugels niet op de grond liggen, maar wel lang genoeg zodat je een teugel breekt. Daarbij zit je ook nog eens op een hoogdrachtige merrie en daar ga je nog eens extra voorzichtig mee om.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:07

Pfff stelletje hypocrieten weer hier!!

Ik vind het inderdaad niet echt slim van je, die teugel. Maar goed, ik heb zelf vroeger ook de nodige stomme dingen gedaan en nu nog wel eens denk ik 'ai, had ik van tevoren toch iets beter over na moeten denken'. Daar leer je van. De volgende keer gebeurt je dat niet meer.
Hoe zij nu in dit topic meldt dat de teugel is gebroken, maakt het voor de pony echt niet pijnlijker of minder pijnlijk! Ik vind juist dat TS heel schappelijk reageert door meteen positief te reageren op andere voorstellen. Ze geeft aan dit zeker te doen, dus het probleem is de wereld uitgeholpen.
Daarnaast vind ik dat ze erg netjes blijft, terwijl jullie je ronduit onbeschoft gedragen!

En over dat 'racen' over de paden: Kom op zeg! Tis een paard! Geen glazen beeldje! Hoe denk je dat paarden in de wei doen??? Mijn pony flikkert elke week wel een keertje onderuit met haar maffe gedrag in de wei. Weet je wanneer je een paard blesseert? Als je hem de hele dag op stal houdt, hem altijd een dekentje omdoet en hem verder alleen maar flink verantwoord traint voor dressuurwedstrijden!

Ik vind het jammer voor jullie dat jullie nooit lekker uit je plaat zijn gegaan met je pony. Jullie (en ook jullie paarden) hebben duidelijk wat gemist!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 20:17

aerdenhout1 schreef:
Oei oei oei TS...ik sluit me volledig aan bij alle kritiek!
Meisje, je vergeeft het jezelf nooit als je over de kop gaat en je pony breekt zijn nek!
Je hebt de teugels niet op de grond liggen, maar wel lang genoeg zodat je een teugel breekt. Daarbij zit je ook nog eens op een hoogdrachtige merrie en daar ga je nog eens extra voorzichtig mee om.

Ze liggen normaalgezien niet zo lang dat ze een teugel breekt hoor, maar hij was wel degelijk naar daar verschoven en dat heb ik niet op tijd gezien :j met die teugelsafe zou dit dus in de toekomst voorkomen moeten worden.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:46

Wat een leuke plaatjes zeg. Hoelang moet je verzorgdikkiedik nog?
Mijn verzorgtink had dat acht nietmeer gedaan met zo'n dikke buik. :P

Ik sluit me wel aan bij de kritiek. En áls je teugel gebroken is, laat hem dan ook niet zo hangen zoals je deed, zo kan het gewoon nóg een keer gebeuren..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:48

Ik kan je eerlijk vertellen dat ik nooit dingen gedaan heb die onverantwoord waren. Ik ben altijd er vanuit gegaan dat het verkeer of mijn pony mij dood wilde. Ik ben nooit ergens gaan galoperen waar het niet mocht of niet kon. Ik ben nog nooit met ondeugdelijk tuig gaan rijden of wandelen.

Een flinke dosis gezond verstand zou jij niet misstaan :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:50

Moderatoropmerking:
De teugels zijn nu vaak genoeg, de TS heeft het gelezen en het is nu aan haar om er wat mee te doen.
Daarnaast wil ik jullie dringend verzoeken om wel netjes te blijven. Ook als je schrok van de foto's kun je onderbouwd reageren, het is nergens voor nodig om dusdanig aanvallend te reageren en de TS persoonlijk aan te vallen.
Graag nu weer op een fatsoenlijke normale manier verder :)