[WN] BLEISWIJK 4 juli hcr summer event wran C

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suflo

Re: BLEISWIJK 4 juli hcr summer event wran C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:33

Grapje wij kunnen helemaal niet dan, dan is Flodor met vakantie balen!!!

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:17

Mijn ervaring bij Jan Trel is helemaal niet dat hij jureerd op het ideale quarter plaatje. Start graag bij wedstrijden waar hij jureerd. Maar goed dat maakt verder niet uit. Als je maar voor jezelf lekker gereden hebt en verbetering ziet.

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:39

Het gaat niet om het ideale plaatje maar valt mij toch wel op dat een Q/P/A toch bij sommige jury's een voorkeur hebben.
Ja als ik niet ooit voor deze vlek zou zijn gevallen was ik misschien wel voor een rassepaardje gegaan. en ja die zie je toch gemakkelijker bepaalde nivo's lopen, hebben wat meer aanleg.
Maar dat betekend niet dat je niet moet starten want dat is zonde, want alles moet je zien zoals jij het ook zegt als oefening, gaat het goed dan gaat het goed, gaat het fout, dan leer je ervan. Bij de 1 moet je harder trainen en oefenen dan de ander, dat is bij ons mensen ook zo, en als iedereen er gelijk zou zijn, dan zouden er geen levels zijn!!!

En een op een reactie eerder ik oefen op krappe proefjes, en vind ze ook altijd een uitdaging, maar degene waar ik het over had was geen uitdaging meer maar paardje pesten, maar ja de proeven waren niet door jury opgesteld, zij hanteerden gewoon erg krappe regels de L1 afmetingen voor de L2.

Maar ik heb mn wedstrijden dit jaar voorlopig op niet gezet ivm met persoonlijke omstandigheden. Dus volgend jaar ben ik weer van de party. Heel misschien oktober al wel.

Wel wens ik iedereen veel plezier en succes toe, wie weet heb ik de mogenlijkheid om te komen kijken. Lekker mensen aanmoedigen.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:41

Krap parcours zie ik gewoon als weer een uitdaging.
De mijne heeft het ineens niet meer op hekjes :( Ze wil ze niet sluiten...de muts.
Ze loopt dwars door mijn hulp heen??[/quote]

Krappe parcours is ook wel een uitdaging maar als die zo smal staat dat je er niet eens tussen door kunt gaan, is die wel erg krap.

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:43

raven, inderdaad is een te krappe hindernis niet leuk!
Maar, mijn bonte pinto is vrij "hollands welvaren :o " en dan zijn ze al snel te krap, hi hi.

Ik zie een western wedstrijd gewoon als een leuk uitje en doe gewoon mijn best.

Gisteren voor de crossles wat schapen terug gedreven naar de wei (ze liepen op het crossterrein en we hebben de 1e les) en dat was ook erg leuk om te doen. Cody bleef braaf en luisterde goed naar mijn hulpen, is ook wat waard.
Overigens doe ik nu de crosslessen met een VZ wintec en dat is echt wennen :+

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:21

Ik zie het ook wel als uitdaging daar is niks mis mee maar dan moet je er wel op een normale manier door heen kunnen en dan moet het niet zo zijn dat zowel ruiter als paard hierdoor schade kunnen op lopen.

Dan kan ik zeggen dat het niet leuk en niet eerlijk meer is.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:16

Ik ben héél benieuwd hoe iemand het voor elkaar krijgt om schade op te lopen van een krap trail parcours. Je zit er toch nog altijd zelf op? Keuzes maken enzo? Paardje pesten doet het trail parcours niet, paardje pesten doet een ruiter die koste wat kost er doorheen wil terwijl paardje er nog niet klaar voor is.

Ik was hier overigens zelf niet bij, heb niets gezien. Maar dit is mijn eerste gedachte.

Ik zie het allemaal wel 4 juli. Onze eerste officiele wedstrijd. Ik ben gelukkig nog niet bevooroordeeld wat jury's en parcours betreft, dat scheelt :D Kom gewoon mijn best doen met mijn knappie.

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 23:42

Je zal in de western sport wel altijd merken dat de paarden die ervoor gefokt worden sneller hoger eindigen omdat die door aanleg/lichaamsbouw een stukje mee hebben.

Het is alleen voor de mensen die niet zo'n paard hebben wel heel leuk als ze merken dat een jury ziet dat jou paard voor zijn lichaamsbouw de gevraagde opdracht laten zien (dat is dan vooral in de pleasure het geval). De prestatie van ruiter en paard is dan even groot.

Maar ik denk dat er bij de WRAN wel juryleden zijn die dat kunnen zien.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:53

lcranch schreef:
Bij Jan Trel heb ik ook weinig kans...geen quarter of paint he?!

:? :? Geen kans bij Jan Trel met QH of paint? Waar baseer je dat op als ik vragen mag?

Ik ben met Jan Trel als jury met mijn NIET QH of paint (heb een haflinger) al meerdere malen als 1e geplaatst, boven QH en paints hoor. Dus jouw argument gaat niet echt op. ;)
Mijn mening over Jan is dat hij -zeker in L5 en L4- ruim de tijd neemt om eea te verduidelijken, zeker waarom iemand niet of juist wel is geplaatst.

Verder hoop ik dat Bleiswijk dan eindelijk ons L3 debuut gaat worden. Eerst Oud Gastel en Vrouwenpolder moeten afzeggen wegens een blessure, toen gingen zowel Zwartewaal als Kaatsheuvel niet door, dus is Bleiswijk onze eerste optie.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:07

Je hebt ook de dutch summershow nog om te starten, de ideale gelegenheid om eens bij een buitenlandse jury te starten. 8-)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:29

Buitenzorg schreef:
Verder hoop ik dat Bleiswijk dan eindelijk ons L3 debuut gaat worden. Eerst Oud Gastel en Vrouwenpolder moeten afzeggen wegens een blessure, toen gingen zowel Zwartewaal als Kaatsheuvel niet door, dus is Bleiswijk onze eerste optie.

Die hoop kan ik opgeven... |( Omdat Nick weer niet rad loopt is de VA er weer bijgeweest en die constateerde een in- of afscheuring van de collaterale band om zijn kogel.... |(

Ben er helemaal kapot van, dus we zijn nu allerlei info aan t verzamelen... Maar Bleiswijk (en de rest van t jaar) gaat t voor ons niet meer worden... Als ik al ooit MET Nick mijn L3 debuut ga maken... |(

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:33

Buitenzorg schreef:
Buitenzorg schreef:

Die hoop kan ik opgeven... |( Omdat Nick weer niet rad loopt is de VA er weer bijgeweest en die constateerde een in- of afscheuring van de collaterale band om zijn kogel.... |(

Ben er helemaal kapot van, dus we zijn nu allerlei info aan t verzamelen... Maar Bleiswijk (en de rest van t jaar) gaat t voor ons niet meer worden... Als ik al ooit MET Nick mijn L3 debuut ga maken... |(

:oo :(:) :(:) Dit is zwaar balen zeg... ;( :(:)
En jullie zijn zoooooooo leuke combi!!!! Dit is echt zwaar k**.... Ik ga duimen dat het mee gaat vallen.

Jackolena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:09

@ Buitenzorg, dat klinkt niet best. Wedstrijd is niet belangrijk dan, eerst zorgen dat die knappe haffie van jullie weer helemaal oke komt!
Wel jammer anders hadden we samen gereden in de L3, wel zo gezelli.

Hee sterkte met Nick :(:)

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:31

@ Buitenzorg, jeetje dat is balen zeg. Hopen dat het met je mooie haffie weer goed komt.

Hier zitten wij ook nog in de lappenmand met Jessie. De ene dag is die wel rad en de ander weer minder, dus ook wij moeten helaas de wedstrijden nog aan ons voorbij laten gaan. ;(

Geduld hebben, hoe zwaar k.... dat ook is. |(

Veel sterkte met Nick :(:)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:04

Jackolena schreef:
@ Buitenzorg, dat klinkt niet best. Wedstrijd is niet belangrijk dan, eerst zorgen dat die knappe haffie van jullie weer helemaal oke komt!
Wel jammer anders hadden we samen gereden in de L3, wel zo gezelli.

Hee sterkte met Nick :(:)

Wedstrijden denk ik niet eens aan, het is een godswonder als ie dit overleeft...
De kans dat ie oke wordt is erg klein... |(

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 06:56

@ buitenzorg. Jeetje wat een vervelend nieuws. Ik ga echt voor je duimen dat hij oke word.

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:13

@ Buitenzorg. Potver wat naar!! Heel veel sterkte met je super mooie haf!!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:39

@ buitenzorg. Heel veel sterkte en hoop voor je dat het mee valt.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:12

Ik ben der ook bij!
L3, showmanship, horsemanship en trail.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:12

Waar ik ook kijk, overal is het zwart om me heen. Bevind ik me in een vreselijke nachtmerrie???

Knijp me, sla me, maak me wakker!

Alle lieve smsjes, steunbetuigingen, hyves-berichtjes en blauw geduimde duimen ten spijt, het is voorbij.

Nick is een vechter, een bikkel, een paard met gruwelijk veel karakter. De vee-arts in Moerbeke had nog nooit een paard gezien wat met deze diagnose nog in staat was om te lopen...

De collateraalband aan de binnenkant van zijn rechter achter kogel is volledig doorgescheurd en inmiddels al helemaal door het lichaam opgenomen. Ook constateerde de VA hernia in zijn kogel.

Middels een experimentele operatie (kunstband met schroeven vastzetten van pijpbeen naar kogel) is er een kans op herstel. De VA wilde de kans niet eens in percentage uitdrukken omdat ie zo klein is. Herstel zou in het gunstigste geval betekenen dat Nick de rest van zijn leven in zijn eentje (!) de wei op mag.

Maak ik daar een kuddedier blij mee? Vanaf zijn net 6e jaar de rest van zijn leven helemaal in zijn uppie de wei op? Met kans op ontwikkeling van artrose binnen 6 maanden na de operatie waardoor het dan alsnog over is?

Het is hard, het is moeilijk, het is oneerlijk. Nick oogt gezond, is vrolijk, glimt als een spiegel, is alert en toch, lieve, lieve Nick, we moeten je laten gaan...

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:00

Sterkte! meer kan ik niet zeggen.

Buitenzorg schreef:
Waar ik ook kijk, overal is het zwart om me heen. Bevind ik me in een vreselijke nachtmerrie???

Knijp me, sla me, maak me wakker!

Alle lieve smsjes, steunbetuigingen, hyves-berichtjes en blauw geduimde duimen ten spijt, het is voorbij.

Nick is een vechter, een bikkel, een paard met gruwelijk veel karakter. De vee-arts in Moerbeke had nog nooit een paard gezien wat met deze diagnose nog in staat was om te lopen...

De collateraalband aan de binnenkant van zijn rechter achter kogel is volledig doorgescheurd en inmiddels al helemaal door het lichaam opgenomen. Ook constateerde de VA hernia in zijn kogel.

Middels een experimentele operatie (kunstband met schroeven vastzetten van pijpbeen naar kogel) is er een kans op herstel. De VA wilde de kans niet eens in percentage uitdrukken omdat ie zo klein is. Herstel zou in het gunstigste geval betekenen dat Nick de rest van zijn leven in zijn eentje (!) de wei op mag.

Maak ik daar een kuddedier blij mee? Vanaf zijn net 6e jaar de rest van zijn leven helemaal in zijn uppie de wei op? Met kans op ontwikkeling van artrose binnen 6 maanden na de operatie waardoor het dan alsnog over is?

Het is hard, het is moeilijk, het is oneerlijk. Nick oogt gezond, is vrolijk, glimt als een spiegel, is alert en toch, lieve, lieve Nick, we moeten je laten gaan...

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:24

@buitenzorg, wat een vreselijk nieuws.
Heel veel sterkte!!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:23

Eshter: :(:) :(:) :(:) ;( Vreselijk... Geen andere woorden voor.

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:09

buitenzorg: omg ik weet niet wat ik lees. Heb overal kippenvel, wat een vreselijk nieuws. ;( ;( Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:) :(:) :(:) :(:)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 12:53

@ Buitenzorg; wat verschrikkelijk! Ik ken jullie niet maar wil jullie heel veel sterkte wensen. Wat een ellende :(