Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ze wil ze niet sluiten...de muts.
" en dan zijn ze al snel te krap, hi hi.
Kom gewoon mijn best doen met mijn knappie. lcranch schreef:Bij Jan Trel heb ik ook weinig kans...geen quarter of paint he?!
Geen kans bij Jan Trel met QH of paint? Waar baseer je dat op als ik vragen mag?
Buitenzorg schreef:Verder hoop ik dat Bleiswijk dan eindelijk ons L3 debuut gaat worden. Eerst Oud Gastel en Vrouwenpolder moeten afzeggen wegens een blessure, toen gingen zowel Zwartewaal als Kaatsheuvel niet door, dus is Bleiswijk onze eerste optie.
Omdat Nick weer niet rad loopt is de VA er weer bijgeweest en die constateerde een in- of afscheuring van de collaterale band om zijn kogel....
Buitenzorg schreef:Buitenzorg schreef:Verder hoop ik dat Bleiswijk dan eindelijk ons L3 debuut gaat worden. Eerst Oud Gastel en Vrouwenpolder moeten afzeggen wegens een blessure, toen gingen zowel Zwartewaal als Kaatsheuvel niet door, dus is Bleiswijk onze eerste optie.
Die hoop kan ik opgeven...Omdat Nick weer niet rad loopt is de VA er weer bijgeweest en die constateerde een in- of afscheuring van de collaterale band om zijn kogel....
![]()
Ben er helemaal kapot van, dus we zijn nu allerlei info aan t verzamelen... Maar Bleiswijk (en de rest van t jaar) gaat t voor ons niet meer worden... Als ik al ooit MET Nick mijn L3 debuut ga maken...
Dit is zwaar balen zeg...

Jackolena schreef:@ Buitenzorg, dat klinkt niet best. Wedstrijd is niet belangrijk dan, eerst zorgen dat die knappe haffie van jullie weer helemaal oke komt!
Wel jammer anders hadden we samen gereden in de L3, wel zo gezelli.
Hee sterkte met Nick
Buitenzorg schreef:Waar ik ook kijk, overal is het zwart om me heen. Bevind ik me in een vreselijke nachtmerrie???
Knijp me, sla me, maak me wakker!
Alle lieve smsjes, steunbetuigingen, hyves-berichtjes en blauw geduimde duimen ten spijt, het is voorbij.
Nick is een vechter, een bikkel, een paard met gruwelijk veel karakter. De vee-arts in Moerbeke had nog nooit een paard gezien wat met deze diagnose nog in staat was om te lopen...
De collateraalband aan de binnenkant van zijn rechter achter kogel is volledig doorgescheurd en inmiddels al helemaal door het lichaam opgenomen. Ook constateerde de VA hernia in zijn kogel.
Middels een experimentele operatie (kunstband met schroeven vastzetten van pijpbeen naar kogel) is er een kans op herstel. De VA wilde de kans niet eens in percentage uitdrukken omdat ie zo klein is. Herstel zou in het gunstigste geval betekenen dat Nick de rest van zijn leven in zijn eentje (!) de wei op mag.
Maak ik daar een kuddedier blij mee? Vanaf zijn net 6e jaar de rest van zijn leven helemaal in zijn uppie de wei op? Met kans op ontwikkeling van artrose binnen 6 maanden na de operatie waardoor het dan alsnog over is?
Het is hard, het is moeilijk, het is oneerlijk. Nick oogt gezond, is vrolijk, glimt als een spiegel, is alert en toch, lieve, lieve Nick, we moeten je laten gaan...
Vreselijk... Geen andere woorden voor.