nieuwe topper @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:04

Ik snap niet waarom je zulke foto's plaatst... dit heeft niets met ontspanning te maken. maar met het '' hou die kop naar beneden''

:n
Zeker een paard wat niet goed meer is in zijn lijf... :n
En er gebruik van maken dat het dier ingespoten is, ben ik ook niet echt een voorstander voor...
Je gaat nu genieten.. en straks is het over... en ga je dan twijfelen? en hem weer inspuiten?

Overleg eens met je instructrice,want dit is niet echt een normale gang van zaken ;)

vind het een mooi aansprekend paard, en je zit er leuk op. Maar doe wat met de tips en advies uit het topic.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:04

weet de vorige eigenaar hiervan? Ik als vorige eigenaar zou dit echt om te janken vinden..
Mensen die hun handen breed zetten met rijden krijgen hun paard niet nagevellijk en je handen breed zetten is dus de makkelijke weg.
Wat ik dan weer jammer vind is dat het je verteld wordt door een instructrice??

ik ga je geen succes wensen, want ondanks dat dit paard is ingespoten (en voor hoelang dit duurt)keur ik je gedrag(ook rijtechnisch) niet goed.

Dit paard heeft al artrose als je dan niet met goede begeleiding kan rijden waar ben je dan mee bezig??

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:05

maar dan nog... hou er rekening mee dat dit niet voor niets is gedaan... ik veroordeel je daar niet op, maar ik vind het wel kwalijk dat je het paard dan op deze manier rijdt, dat moet met veel kennis van zaken, rechtrichten en veel gevoel gedaan worden, dat is niet de ene dag wel de andere dag niet

dat is elke dag bewust trainen om je paard goed te houden en niet maar wat rond hobbelen

en ja ik snap dat het paard het fijn vind wat te doen, maar er zijn verschillen tussen rijden en mee vervoerd worden of in de krul slingeren

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:05

Joline_ schreef:
Mensen, jullie kunnen oordelen wat jullie willen. Maar je weet niks van dit paard af! Waarom zou je een paard niet meer mogen rijden als hij ingespoten is en gewoon heel veel plezier heeft in het rijden! Oke, dit is idd niet de juiste manier op het paard nageeflijk te rijden, maar ik ken 'mijn' paard en weet dat hij van alle aandacht en bezigheid geniet! Dus zo ook van het rijden,
Pashon schreef:
leuk dat je een paardje hebt, maar vind dit niet juist.
Het doet me zeer sommige reacties te lezen

Sorry hoor maar wij proberen de ts alleen maar te helpen. Als de ts niet tegen commentaar kan moet ze geen topic openen op bokt, ;)
En met deze reactie van jou help je de ts en haar paard echt niet, want je ziet toch dat haast iedereen door heeft dat dit echt niet goed voor het paard kan zijn.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 00:05

ik ga dit topic ook zeker aan mijn instructeur laten zien.. en dan gaan we samen kijken wat we met de tips gaan doen..;)

maar nu maak je ervan dat ik niet tegen commentaar kan.. dit kan ik wel degelijk.. ik ga er ook iets mee doen en daarom staat het ook op itp
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 07-05-10 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:06

sorry hoor maar dat het tijd is voor nieuwe instructie lijkt vrij duidelijk na wat je zelf zegt en de foto's.

geef dit dier zijn pensioen waar die recht op heeft en zoek een ander paardje om te rijden.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:07

XxDiandraxX schreef:
ik ga dit topic ook zeker aan mijn instructeur laten zien.. en dan gaan we samen kijken wat we met de tips gaan doen..;)

Top van je! +:)+
Goed dat je open staat voor kritiek en er wat mee gaat doen, is zeker wennen zo'n grote ( ik kwam ook bijna niet meer op die joekels na mijn vertrouwde pony :P 0

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:07

Joline_ schreef:
Mensen, jullie kunnen oordelen wat jullie willen. Maar je weet niks van dit paard af! Waarom zou je een paard niet meer mogen rijden als hij ingespoten is en gewoon heel veel plezier heeft in het rijden! Oke, dit is idd niet de juiste manier op het paard nageeflijk te rijden, maar ik ken 'mijn' paard en weet dat hij van alle aandacht en bezigheid geniet! Dus zo ook van het rijden, leuk dat je een paardje hebt, maar vind dit niet juist.

Paard staat hele dagen op de wei.

wat wil je hiermee zeggen? is dit jouw paard??
ik sanp het niet zo goed

veel mensen geven aan dat dit niet de manier van rijden voor dit paard is, voor geen een paard overigens....
daar kan ik in ieder geval volledig achter staan

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:08

Wat ik niet snap is dat op 28 maart er nog vanuit gegaan werd dat dit paard met pensioen zou gaan, en nu gaat ie toch weer aan het werk.

Hou me ten goede, het kan heel goed zijn om weer beweging te krijgen, maar dan wel op een verantwoorde manier. Niet op deze manier want dit zal hem alleen maar sneller doen slijten.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 00:08

paard is idd van joline geweest..

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:09

Ik denk dat de TS inmiddels wel snapt dat ze volgens bokt een andere instructrice moet zoeken.
Dat hoeft naar mijn mening niet 50keer herhaalt te worden.

Rijtechnisch heb je nog een lange weg te gaan maar ik vind het fijn om te zien dat je dit paardje nog een kans geeft! +:)+
Daarnaast overlegt ze alles met dierenarts, hoefsmid en haar instructrice dus roept ze al hulp in, ze doet haar best.
Naar mijn mening ben je op de goede weg!
Laatst bijgewerkt door missRosanne op 07-05-10 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:09

idd mindfields

XxDiandraxX

Re: nieuwe topper @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 00:10

missRosanne bedankt dat je het ook van de goede manier bekijkt..;)

op 28 maart ging het dier ook met 'pension' en dat doet hij nu nog maar hij geeft zelf aan meer te willen, waarom zouden we dit dan niet doen.. en alles gaat in goed overleg..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:12

Ja maar overleg dan wel met de juiste personen. Da en hoefsmid ok, maar je instructie klopt dus overduidelijk niet. Zo hoor je geen enkele ruiter te leren paardrijden.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:12

maar in goed overleg met de oude eigenaar of met je instructrice?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:13

XxDiandraxX schreef:
de zwaardere oefeningen doen we niet en ook springen doen we zekers niet.. we kijken ook wat hij zelf aangeeft.. als hij een mindere dag heeft doen we het rustiger aan als hij een goede dag heeft kan hij meer hebben en vragen we dus iets meer..

ik zal het volgende week even met mijn instructrice bespreken wat de tips hier zijn want wil daar natuurlijk graag aan werken, nu doe ik enkel wat me aangegeven word..;)

Oke, maar sommige paarden zijn zo werkwillig die geven niet altijd aan wat goed en fout is. Wil je hem recreatief rijden, of vanuit ontspanning, dan kun je hem het beste zo rijden dat je hem zo min mogelijk in de weg zit. Probeer eens centered riding. Maar wat ik nu zie uit een paar foto's, het is een momentopname, maar het lijkt op naar beneden trekken. Ik weet niet hoelang je rijdt, maar snap je wat daarmee bedoelt wordt?
Laatst bijgewerkt door _Noah op 07-05-10 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:13

kim1207 schreef:
Joline_ schreef:
Mensen, jullie kunnen oordelen wat jullie willen. Maar je weet niks van dit paard af! Waarom zou je een paard niet meer mogen rijden als hij ingespoten is en gewoon heel veel plezier heeft in het rijden! Oke, dit is idd niet de juiste manier op het paard nageeflijk te rijden, maar ik ken 'mijn' paard en weet dat hij van alle aandacht en bezigheid geniet! Dus zo ook van het rijden, leuk dat je een paardje hebt, maar vind dit niet juist.

Paard staat hele dagen op de wei.

wat wil je hiermee zeggen? is dit jouw paard??
ik sanp het niet zo goed

veel mensen geven aan dat dit niet de manier van rijden voor dit paard is, voor geen een paard overigens....
daar kan ik in ieder geval volledig achter staan

Ik spreek dat zeker ook niet tegen. Royal is van mij geweest ja. En kon bij mij altijd heerlijk ontspannen
en relaxt lopen.
Wat ik met mij reactie wilde zeggen, is dat ik het erg jammer vind dat mensen gelijk vanalles roepen. Paard mag niet ingespoten
worden, paard moet met pension, dat soort dingen.
Wat iedereen qua rijtechnische 'opmerkingen' laat horen, zal ik ook zeker niet tegenspreken en ben ik het dan ook wel mee eens, maar
er worden dingen gezegt, geroepen die gewoon niet waar zijn en als je het paard niet kent, moet je die dingen gewoon voor je houden
en alleen maar denken :)
Iedereen heeft een mening en mag die ook gerust uiten van mij, heb ik geen probleem mee :)

@ Mindfields; ik heb Royal aangeboden op het internet als zijnde weidemaatje. Dit puur omdat ik hem niet als rijpaard wilde verkopen met
het gevolg dat hij iedere dag intensief bereden zou gaan worden. Zolang hij het leuk vind, en aangeeft geen pijn te hebben is het voor hem
alleen maar fijn te mogen lopen. (danwel op de juiste manier inderdaad)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 00:13

dat kan ik van te voren natuurlijk ook niet weten.. als je het niet probeert kom je er helaas ook nooit achter.. ik weet nu dat het niet de goede manier is, hier ga ik het met haar over hebben en kijken of we er uit kunnen komen..

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:14

XxDiandraxX schreef:
dat kan ik van te voren natuurlijk ook niet weten.. als je het niet probeert kom je er helaas ook nooit achter.. ik weet nu dat het niet de goede manier is, hier ga ik het met haar over hebben en kijken of we er uit kunnen komen..

+:)+

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:16

Zo , iedereen valt weer lekker in herhaling en kan alles heerlijk genuanceerd zeggen. Iédereen heeft het moeten leren en TS is daar geen uitzondering op. Geniet nog van je paardje ts.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 00:17

dank je wel.. dat ga ik ook zeker doen..!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:17

Joline_ schreef:
@ Mindfields; ik heb Royal aangeboden op het internet als zijnde weidemaatje. Dit puur omdat ik hem niet als rijpaard wilde verkopen met
het gevolg dat hij iedere dag intensief bereden zou gaan worden. Zolang hij het leuk vind, en aangeeft geen pijn te hebben is het voor hem
alleen maar fijn te mogen lopen. (danwel op de juiste manier inderdaad)

Niks mis mee, snap ik ook volledig. Ik oordeel ook niet over het inspuiten an sich, dat van het met pensioen gaan viel me alleen op in een ander topic van TS en ik vroeg me af waarom nu toch weer rijden. Dank voor je antwoord. :)

TS: je bent ook als ruiter afhankelijk van de instructie want je weet zelf niet meer dan dat je weet en daar kun je niks aan doen. Ik hoop alleen wel dat jullie snel een andere weg inslaan, en ik ben bang dat dat met deze instructeur niet lukt omdat die waarschijnlijk zelf geleerd heeft dat het zo moet en dit dus ook overbrengt op haar eigen leerlingen, anders leerde ze het jou ook wel meteen correct. :)
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 07-05-10 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:22

NathaxZoef schreef:
Zo , iedereen valt weer lekker in herhaling en kan alles heerlijk genuanceerd zeggen. Iédereen heeft het moeten leren en TS is daar geen uitzondering op. Geniet nog van je paardje ts.

Misschien kun je wat minder generaliseren. Men plaatst hier een opmerking zodat de TS er wat van kan leren. Het is een forum, en daar zullen mensen reageren. Als mensen dezelfde mening hebben en er daardoor dezelfde antwoorden komen kan dat gebeuren.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 00:23

ik wil nog wel even vermelden dat ik dit topic niet voor niks bij itp heb gezet, je mag best commentaar geven, ik vraag er niet perse na. maar ik kan lezen en heb het dus na een keer ook wel door..;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:24

XxDiandraxX schreef:
ik wil nog wel even vermelden dat ik dit topic niet voor niks bij itp heb gezet, je mag best commentaar geven, ik vraag er niet perse na. maar ik kan lezen en heb het dus na een keer ook wel door..;)

Dus je verwachtte wel dat je veel commentaar zou krijgen? Daar ben ik wel blij om. :j