knappe merrie @ les

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_baxter_

Re: knappe merrie @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:30

Leuk leuk leuk :D

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:48

Knappe merrie is het zeker, ziet er zo al best fijn uit.

Dingen waar je nu mee aan de slag kan is wat meer op het achterbeen zetten. Ze is nu wel mooi rond aan de voorkant, maar 'kiept' nu ook op de voorhand, terwijl je juist wil dat ze van achteren naar voren rond loopt. Veel schakelen, veel overgangen rijden en zorgen dat ze echt op jouw tempo loopt, zodat je stukjes kan sluiten zonder dat ze daarbij sterk wordt aan de voorkant.

Zelf kan je nog wat aan je houding doen. Als je naar je hak-heup-schouder-hoofd lijn kijkt, helt deze nog wel eens naar voor. Probeer je bovenlichaam wat meer terug te houden, dat zal haar ook helpen als je wat meer op het achterbeen gaat trainen. Let verder op piano handjes :) .

Heel veel succes, las net dat je je startkaart aangevraagd hebt, veel succes ermee!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:51

Mooi paardje!
Vooral foto 3 en 12 zien er goed uit.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 10:57

Ik ga mn startkaart aanvragen, heb het nog niet gedaan :D

Ik ga idd werken aan het op het achterbeen zetten, het naar voren zitten doe ik nog wat expres,
maar ik kan idd wat al meer terug gaan zitten, bedankt voor de tips!
O ja ze wordt niet sterk aan de voorkant, maar klapt eerder door zeg maar ( ook niet goed dus) , dat ze er helemaal achter krult,
ik krijg haar steeds meer op mn zit terug, maar helaas nog niet altijd,
maar goed daarvoor is training :+

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:00

Ziet er goed uit!!
Knapperd is het, op naar de wedstrijden :D ;)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:07

Daarom is het belangrijk dat je haar achter sterk gaat maken, dat ze als het waren gaat stuwen. Nu is ze inderdaad nog heel los, maar je hebt kans dat als ze straks wat meer op het achterbeen komt en het wordt moeilijk, ze het bit meer op gaat zoeken. Om te zorgen dat gezond contact me het bit niet strak wordt (zeg niet dat dat nu zo is, het is een scenario) is het belangrijk dat je nu al goed met tempo controle bezig bent :)

Veel succes verder!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 11:11

oke ik snap je :j ik zal er zeker aan denken!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:19

Mooie foto's Linds! jullie hebben er allebei lol in, dat straalt er vanaf. En het plaatje kan nooit helemaal perfect zijn, maar je weet zelf dat jullie toch vooruit gaan. Lekker gaan starte. Daar leer je ook weer van ;).

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:52

Ziet er goed uit Splint, gaat helemaal de goede kant op met jullie! Vind haar ook wat meer paard weer geworden, wat volwassener, ben erg benieuwd hoe het er weer uitziet over een poosje enne...knallen he met je B-debuut!!! :D :D

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 08:13

Thanks people, ik vind haar ook idd veel meer paard geworden, soms lijkt ze gewoon groot :D

Probeer zeker te knallen :D Al vind ik een beetje de bak doorkomen op mn eerste wedstrijd ook al goed :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:16

Lekker ding!!!! :D

Wat is het toch een prachtpaardje. <3

Ik ken het probleem. Blue krult zich ook teveel op. En daardoor krijg ik het moeilijk voor elkaar om hem van achter naar voor te rijden zodat hij z'n achterhand beter gaat gebruiken. Gaat bij mij nu ook de goede kant om, maar ik kan helaas niet altijd voorkomen dat hij gaat krullen (terwijl ik amper teugeldruk heb), als ik hem meer wil verzamelen.

Maar ik vind haar hoofd-halshouding echt geweldig zo. Zeker omdat je amper teugeldruk hebt, waardoor ze dus wel al lekker aan het dragen is, anders zou ze wel gaan hangen. Imo... Maar dat haar achterhand nog niet zo sterk is, is niet zo gek. Zo lang is ze nog niet onder het zadel. En ik weet dat jij je goed bewust daarvan bent en dat je wel weet hoe je dat (o.a. ook m.b.v. lessen) gaat verbeteren. ;)

Toppie hoor!!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:53

Splinter schreef:
Thanks people, ik vind haar ook idd veel meer paard geworden, soms lijkt ze gewoon groot :D

Probeer zeker te knallen :D Al vind ik een beetje de bak doorkomen op mn eerste wedstrijd ook al goed :+

Tuurlijk, tis niet voor niets een debuut :D
Maar ik weet zeker dat jullie het goed gaan doen, dus een beetje knallen gaat wel lukken!

:D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 18:24

Wat een knapperd zeg! Je rijdt d'r lekker over d'r rug naar mijn idee!
Ik zag Zoetermeer op de achtergrond.. en ben nu wel heul benieuwd welke stal het is :D :P

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 21:54

De groene meer in stompwijk ;) Ken je die?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:01

Die ken ik wel.. ik had alleen niet het idee dat de flats van het Stadshart zo dichtbij zouden liggen ;)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:35

Jooo Anky :D

Ziet er goed uit Linds! Staan goede tips bij hierboven, maar gelukkig hebben wij een geweldige, fantastische topinstructeur, dus dat gaat helemaal goedkomen!! :D :j :D

Lekker gaan starten! +:)+

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:39

Super leuk paard! Loopt nog een beetje op de voorhand, mag iets met dr neus eruit. Wat ik me afvroeg ( beetjes offtopic) rij jij met zo een air-back achtige bodyprotector?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:51

Ziet er erg fijn uit! lekker ontspannen aan het werk. Ik zou vooral veel galopwerk gaan doen, en dan met name veel op de volte zodat het achterbeen steeds aan het werk blijft (op de lange zijde vallen dit soort paarden vaak snel uit elkaar en dat wil je juist niet want dat werkt weer precies de verkeerde kant op, want je wil dat ze meer op de achterhand komt). En dan veel galop-draf overgangen achter elkaar om steeds weer het achterbeen onder te laten springen. Rustig opbouwen tot je zo'n 20 minuten galopwerk achter elkaar kunt doen(elke dag een halve minuut langer galopperen is over een aantal weken ook 20 minuten in totaal dus niks overhaasten) en dan denk ik dat je al een heel ander paard hebt qua op de voorhand lopen, omdat je de achterhand hiermee een enorm stuk sterker hebt gemaakt.

Maar belangrijk voor die galop is: Rust, ritme, relax.

Erg mooi dier overigens ook!!

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:57

hoi mooi paard, en goed bezig hoor,, ze is nog jong dus tijd genoeg om haar meer opwaarts te trainen toch. heb jij toevallig zo,n protector aan met lucht erin,, of zie ik het verkeerd,, ik dacht dat ik zo,n kabel zag lopen naar je zadel??? zo ja bevalt hij goed... gr henny ;) ;) ;)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 09:14

Thanks liset :D
ik heb een gewone bodyprotector van racasafe, heerlijk licht en beweeglijk.
Die kabel is van de instructie headset :D

bedankt mindfields daar kan ik wat mee!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:31

heei splin!
wat ziet lief er goed uit!! :o
ze is lekker aan het lopen, het gaat helemaal goed komen jullie als jullie wedstrijdjes gaan rijden!!
toppie!! :):)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:33

Je hebt inderdaad een hele knappe merrie <3