Drumhorse Maximus @ trainen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 23:16

Yamcha schreef:
Paintlinger schreef:

Yamcha: Thanks, daar heb ik wel wat aan.
Teugels zouden idd iets korter kunnen (of mijn ellebogen wat netter ;) ).....maar ik wil graag genoeg ruimte kunnen geven als hij lang en laag wil.
Maar wat ik in de beginpost al aangaf...hij loop het liefst met zijn hoofd in de lucht en hij kan nogal snel wisselen daarin :)
Soms loopt ie heerlijk, zoals op de diagonaal foto, maar als ik dan iets naar voren wil schakelen...gaat meteen dat hoofd hoger zodat ik dan opeens hele lange teugels heb :+
Maar ik ga het zeker proberen :j

Neem gladde leren dressuurteugels, dan kun je ze door je vingers laten glijden, als hij lang en laag wil, dan laat je hem 'afkauwen' zeg maar.

Als je ze korter wilt nemen, pak ze dan in één hand, en neem ze korter met de andere, dan weer in 2 handen overnemen, dan gaat het niet ten koste van je aanleuning :) Je kunt dat hetzelfde gewicht steeds in je handen hebben, en de teugellengte die je wilt.
En graag gedaan :D

Normaal rij ik met gladde westernteugels....dit zijn eigenlijk mijn 'buitenrit' teugels :)
Ik ga het probereb, thanks :)

De rest, bedankt voor de leuke complimentjes :D

Vera

Re: Drumhorse Maximus @ trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 02:24

Dit topic had gewoon op WNITP mogen staan, lijkt mij?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 11:53

Ja ik twijfelde Vera....want ik rij in principe nog een beetje dressuurmatig met een westernoutfit.......
Volgende keer die ik hem daar wel... ;)

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 11:56

wat is Maximus een knappert! Ziet er goed uit!

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:36

Wat een heerlijk paardje is t ook <3

Ziet er ook wel fijn ontspannen uit.
Succes verder met trainen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 12:57

Hij ziet er goed uit zeg! Rijden vind ik er ook heel fijn en vriendelijk uit zien.
Bij de stelling werk je alleen wel terug met je binnenhand. Zeker in het begin zou ik mijn binnenhand ruim naar binnen brengen, waardoor je als het ware richting aangeeft. Je begrenst hem daarbij met je binnenbeen en buitenteugel. Op die manier geef je hem de ruimte om naar binnen te komen met zijn hoofd, zonder dat je hem direct tegenwerkt door de terugwerkende binnenteugel.
Zeker zo in het begin mogen dit soort hulpen best heel ruim (niet te verwarren met lomp :P ) gegeven worden. Werkte in mijn training erg fijn. En dan kun je ook steeds meer verfijnen tot minieme hulpen :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 19:07

Ik doe dat juist met een reden.
Als ik mijn binnenhand naar binnenbreng heeft hij heel snel de neiging om naar binnen te vallen.......dus op deze manier hou ik de schouder erbij....het werkt heel goed en het is voor Max absoluut niet verwarrend.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:36

Eeeej... daar is Max! Ziet er goed uit, PL, wat een relaxed paard is het toch, lijkt me zaalig zo af en toe naast die hete Halflingers ;) !

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 08:17

Haha.... echt wel :j
Is een soort Yin Yang effect :D ;)