Galliani Biolley @ QC Stables (3e plaats met 77.40%)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:15

_Rijkie_ schreef:
Je ziet het ook aan de rechterpols van de ruiter, die wordt helemaal naar buitengedraaid...

Wel heel mooi diertje :j Wordt hij in de training meer op lengte gereden? hij lijkt soms een beetje 'eng' in zn bekkie.....

Momentopname van zijn manier van ophouding geven? :+ Niet elk paard is hetzelfde en reageert op een beweging in de vingers...
Ik heb wel eens ergere dingen gezien.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:18

Janine1990 schreef:
_Rijkie_ schreef:
Je ziet het ook aan de rechterpols van de ruiter, die wordt helemaal naar buitengedraaid...

Wel heel mooi diertje :j Wordt hij in de training meer op lengte gereden? hij lijkt soms een beetje 'eng' in zn bekkie.....

Momentopname van zijn manier van ophouding geven? :+ Niet elk paard is hetzelfde en reageert op een beweging in de vingers...
Ik heb wel eens ergere dingen gezien.

Ja dus.... :+ Door die momentopname van ophouding geven wordt wel dat bit aan de rechterkant door zn mond getrokken.

Ik constateer iets, ik geef geen commentaar.

ambre

Re: Galliani Biolley @ QC Stables (3e plaats met 77.40%)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:20

Ik vind het wel een heel vriendelijk beeld geven.Dat het bit aan de ene kant meer uit de mond komt hoeft nog niet te betekenen dat er sprake is van veel druk op de rechterteugel,alleen van meer druk.
Druk kan dus juist minimaal zijn.Het gaat hier om een heel jong dier op een grote wedstrijd,die zul je best eens met wat druk in stelling naar binnen moeten houden.En daarom waarschijnlijk dus ook iets ronder.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:21

Wat een ongelofelijk mooi dier zeg! <3 Geen commentaar op het rijden, ik denk dat jullie goed weten waar jullie allemaal mee bezig zijn. Veel succes, denk dat jullie nog ver gaan komen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:08

Strenge hand, neuh hoor! Ik zie een ruiter die veelal rijd met toestaande hand, zelfs met doorhangende teugels. Denk dat het echt een momentopname is :) Vind het een gaaf dier met mooie gangen en gaaf uiterlijk, met wat meer kilometers achter de rug, wordt het vast een topper! Succes!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:29

Ontzettend gaaf paard zeg, hij heeft echt een stoer voorkomen, met nu al veel body. Hoewel hij soms nog wat meer op lengte mag blijven, vind ik hem over het algemeen netjes voorgesteld worden. Nog gefeliciteerd met de punten. Ik zou er voor tekenen om zo'n dier te mogen rijden <3

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:50

Onwijs gaaf dier, hij wordt elke keer weer mooier.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:57

Houd de ruiter zn handen eens op zn plaats , heeft ie weer een verkeerde draai in zn pols...

Pff mensen hoe zitten jullie op je paard? Als plastic poppen?
Je zult er toch wel aan moeten blijven rijden, en eens een ophouding geven of wat dan ook1

Wat een lekker ding zeg! Ik hou van schimmels en deze is dan ook echt weer prachtig!
Ziet er goed uit

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:59

tja, wat moet ik hier nu op zeggen... ben sprakeloos
wat een heerlijk ding!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:00

Volgens mij heeft de ruiter op dat moment zijn handen wat ongelijk, streng zou eerder de mondhoeken omhoog gaan en dat zie ik zo niet. Leuk beestje, ziet er voor de derde wedstrijd leuk uit! Echt hele krachtige draf joh :+

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:01

wat een mooi paard zeg, dat belooft nog wat in de toekomst! :)

pebbles2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:05

Wat een pracht dier wauw! <3

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:45

filmpje:

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:47

Hier schrik ik toch wel even van! :wow:
De handen van die ruiter! Had dus toch gelijk.. Dat zagen.. Jeetje! :n

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:04

Hannah_Menno schreef:
Hier schrik ik toch wel even van! :wow:
De handen van die ruiter! Had dus toch gelijk.. Dat zagen.. Jeetje! :n

Ja vreselijk op sommige momenten. Het paard heeft het allemaal maar de ruiter kan met moeite zo een onstuimigheid beheersen en begint dan te zagen en is veel te streng met zijn handen. Zijn voeten rammelen maar rond wat het paard onrustig maakt. Het paard wordt door de hoeken gejaagd, is allang in de hals geplooid maar zijn lichaam volgt niet. Dan zie je de voorbenen zo uitwaaien.
Het paard is prachtig, maar nog te jong en te groen om deze arbeid te verrichten. Maar dat is nu eenmaal wat verwacht wordt van jonge hengsten die een carrière moeten opbouwen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:09

Inderdaad, zijn voeten ook! :j Hij zwiept en zwaait maar en prikt maar met die spoortjes terwijl het paard volgens mij al voorwaarts genoeg is. Het zagen is niet alleen om het paard in te houden maar ook om 'm naar beneden te krijgen.. Kijk maar bij het halsstrekken.. Bah!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:11

paard valt enorm over de buitenschouder weg. En de handen zijn wel heel erg onrustig.

Toch vind ik het wel een fijn dier om te zien. Ik weet niet hoe makkelijk hij is onder het zadel, dat kunnen we zo natuurlijk niet zeggen. Maar hij ziet er vrij 'meegaand' uit. Als dat zo is zou het voor het paard fijner zijn als hij iets meer ruimte en rust kreeg. Ook het 'up'tempo vind ik behoorlijk voor zo'n jonkie.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:14

Dat bit was dan toch geen momentopname? Dit zagen :n Jammer voor het paard, fantastisch dier! Maar hier zou ik deze ruiter toch niet opzetten.
Bovendien moet er toch nog gewerkt worden aan de rechtgesteldheid en evenwicht van dit paard, hij zwalpt enorm. Maar de ruiter trekt hem ook wel uit zijn evenwicht.
Is dit de hengst die bij de BWP niet aanvaard werd wegens onder het zadel niet OK?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:16

Wat een draf, wauw <3

Ook ik schrik erg van dat filmpje. Paard loopt over de buitenschouder weg en kantelt zijn hoofd constant.
Paard heeft nog geen balans en zwaait zijn voorbenen uit. Erg zonde!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 11:17

X__Trees schreef:
Dat bit was dan toch geen momentopname? Dit zagen :n Jammer voor het paard, fantastisch dier! Maar hier zou ik deze ruiter toch niet opzetten.
Bovendien moet er toch nog gewerkt worden aan de rechtgesteldheid en evenwicht van dit paard, hij zwalpt enorm. Maar de ruiter trekt hem ook wel uit zijn evenwicht.
Is dit de hengst die bij de BWP niet aanvaard werd wegens onder het zadel niet OK?

Hij was ind niet goedgekeurd bij het BWP, toen werd hij nog door iemand anders gereden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:20

wat een prachtig paard en wat kan hij bewegen zeg!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:23

Pfoeh, die ruiter. Dus toch...
Erg jammer, verpest het paard gelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:26

Briljant hoe sommige mensen reageren op het filmpje. Ben benieuwd hoe jullie je jonge paarden willen opleiden. Een consequente hand heb je nodig. Wanneer het paard omhoog komt moet de hand van de ruiter daar staan om tegen aan te lopen. Loopt het paard tegen de hand aan en gaat er tegenaan hangen, ja dan geef je een ophouding links en rechts. Dat noem ik geen zagen. Zodra het paard loslaat is de ruiter ook weer vriendelijk.

Mark my words; Geef het paard wat meer tijd en je zult zien dat hij beter gaat lopen, en dat de ruiter zich er minder mee hoeft te bemoeien. Dat lijkt me toch wel een vrij natuurlijk leerproces.

Oooh, wat ben ik een miserabele ruiter met idiote gedachten, waar praaaaat ik over?

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:33

Janine1990 schreef:
Briljant hoe sommige mensen reageren op het filmpje. Ben benieuwd hoe jullie je jonge paarden willen opleiden. Een consequente hand heb je nodig. Wanneer het paard omhoog komt moet de hand van de ruiter daar staan om tegen aan te lopen. Loopt het paard tegen de hand aan en gaat er tegenaan hangen, ja dan geef je een ophouding links en rechts. Dat noem ik geen zagen. Zodra het paard loslaat is de ruiter ook weer vriendelijk.

Mark my words; Geef het paard wat meer tijd en je zult zien dat hij beter gaat lopen, en dat de ruiter zich er minder mee hoeft te bemoeien. Dat lijkt me toch wel een vrij natuurlijk leerproces.

Oooh, wat ben ik een miserabele ruiter met idiote gedachten, waar praaaaat ik over?

Dit vormt voor mij geen onderdeel in het leerproces, dat zal dan een andere mening zijn? Als je paard tegen de hand komt, grijp je in met je been, geef je een ophouding of draai hem desnoods op een volte. Maar dit is effectief zagen, en dat vind ik niet nodig. Had je dit nog steeds gezegd moest het paard niet zo fantastisch zijn, en dit een echte knol zijn?
Dit dier heeft inderdaad nog tijd nodig, het zwalpen zal uiteraard beteren. Maar ik ken genoeg ruiters die dit zonder zagen willen oplossen. Ik ken er dan ook genoeg om te weten dat er zijn die dit wel zo doen.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:46

Het vertraagd stukje in het filmpje geeft een vertekend beeld en dan komt hij inderdaad een paar keer te streng in met zijn binnenhand. Voor de rest in de proef vind ik hem echt niet zo streng in de hand, af en toe misschien eens kort een keertje, maar over het algemeen laat hij zijn hand netjes staan en probeert hij rustig te corrigeren waar nodig. Ik ken Jeroen als ruiter en dat is iemand die normaal echt wel goed met jonge paarden om kan. In de proef zie je hem constant drijven en dat stoort mij ook wat, maar ik denk dat hij in de proef meer vooruit heeft gereden voor het 'proefaspect' en dat hij dat in training zeker niet altijd doet?
Paard is nog niet helemaal stabiel maar ja wat verwacht je van een 4-jarige :) En dat over tempo is volgens mij puur voor het proefje alleen. In elk geval, heel fijn paard en ik denk dat met een beetje tijd & training dat zeker helemaal goed komt!