hafjelinger schreef:Mooi verslag!!Nu weet ik eindélijk hoe een trekpaard word bekapt
Idd erg mooi gedaan! Vond het leuk om te lezen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dat is zeker ideaal.
en nu snap ik het waarom je het zo doet. De reactie van opvoeden sloeg meer op de post van izzy1985. Dat kim 800 tot 1000 kilo weegt en dat zij dan gaat hangen. En dat is een kwestie van opvoeden. Maar met het verhaal er bij is het een stuk duidelijker. 
KoudbloedKim schreef:Ik had je reactie ook niet als aanvallend opgevat hoor.
Het is bij Kim bijvoorbeeld geen slecht of verkeerd gedrag, of gemeen bedoeld.
Ze heeft het gewoon nooit geleerd en toen er iemand was die het haar wilde leren, was het eigenlijk al te laat.
Nou zou ik wel kunnen gaan oefenen en heel veel tijd en energie erin gaan stoppen, maar dat gaat echt ten koste van je rug.
Maar ja, af en toe proberen kan geen kwaad.
Heb zelf ook een tijd lang een Belgisch Trekpaard verzorgd en ook zelf bekapt. Ook een meewerkend trekpaard is zwaarder om te bekappen dan een normaal paard, alleen al door de grootte van de hoeven. Ik merkte in ieder geval een flink verschil tussen het doen van de hoeven van mijn eigen merrie (Tinker, 600 kg) en Miska (Bels, ±1000 kg), terwijl beiden gewoon braaf meewerken. 
Ik ga daar echt goed op proberen te letten zelf, pfoe!
Arme hoefsmid.

Bij de vorige hoefsmid ging ze daar altijd in heen en weer zwaaien. 

Echt heel erg..