Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
siskeh schreef:Pff heftig TS...
Vraagje: zou je hiervoor niet de DB in kunnen schakelen?
Het lijkt me toch dat het "duidelijk" is dat het paard te mager is?
Ookal komt de DB alleen maar kijken en geeft een duidelijke uitleg, soms kan dat wel even een duidelijke "waarschuwing" zijn.
RandyOrton25 schreef:siskeh schreef:Pff heftig TS...
Ookal komt de DB alleen maar kijken en geeft een duidelijke uitleg, soms kan dat wel even een duidelijke "waarschuwing" zijn.
klinkt banketstaaf maar de DB kan hier niets aan doen paard krijgt te eten en te drinken

siskeh schreef:Pff heftig TS...
bah... die mensen moeten toch weten hoe ze voor een dier moeten zorgen?
misschien goed overleggen met de eigenaar? XLeandrosX schreef:Ik krijg ook veel advies om de tandarts er bij te halen. Echter worden mijn paarden ieder half jaar door de tandarts gecontroleerd en zo nodig behandeld. Vlak voordat dit paardje bij ons weg ging is hij nog behandeld. Kan een probleem aan de tanden binnen 6 maanden ontstaan zodat het dergelijke problemen veroorzaakt? Hij at gister wel met smaak een appeltje op en ik zag toen niet dat hij moeite had met eten.
Tulandro schreef:Oudere paarden kunnen heeeeel snel achteruit gegaan. Dit hoeft niet altijd iets met de verzorging te maken hebben.
Mijn ervaring is dat ze op een gegeven moment gewoon niet meer dik te krijgen zijn, ongeacht wat je ze geeft. Dan is het lichaam nog zo hard bezig met overleven dat ze daar alle energie voor nodig hebben.
Het kan zijn dat hij hem niet goed verzorgd, maar het kan ook echt met de leeftijd te maken hebben.