Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers, is overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:16

Jeetje zeg!
wat een goede actie van je!, en hopen dat de DA
uitsluitsel kan geven,en dat dit paardje bij jou prachtig mag gaan worden!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:17

jeetje zeg! dat mensen zo met hun dieren om kunnen gaan :n
vind het heel knap dat je dit aandurft! lijkt mij ook heel mooi om te doen.. ik hoop dat ze opknapt!
en idd.. plaats je foto's om te laten zien hoe ze evt opknapt?

succes!

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:18

pas op met maismeel!! dat wordt hard.

verder heb ik respect voor je dat je deze 2 parden en 2e kans geeft

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:19

Ik zou alvast beginnen met een uitgebreid bloedonderzoek. Waarschijnlijk heeft het arme dier wel wat nood aan supplementen.
Ik hoop dat ze opknapt ! Veel plezier met dit meisje ;)

Arinossa

Top dat je dit doet!! Ik wens je veel succes met deze mooie meid :(:)

natascha44

Zeeuwtje68 schreef:
Fijn dat je dit dier een kans wil geven. ;)
Hoe kunnen ze het toch zover laten komen? |(
Ik begrijp dat dus echt niet hoor. :(
Trieste zaak, hopelijk knapt je paard snel op.
Ik denk dat de Da het beste advies kan geven ivm de gezondheid en voer wat die mag hebben.
Te veel voer kan averechts werken.
Veel succes

Hier sluit ik mij volledig bij aan.
Ik blijf dit topic volgen om te zien hoe ze vooruit gaat!!
Echt erg veel succes!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:20

Zow die is mager! Wel een leuk paard verder, wat vreselijk dat mensen er zo mee omgaan :( .
Drinkt die jaarling nog bij die merrie? Dan zou ik alleerst die er bij weg halen, desnoods alleen een dubbele draad er tussen zodat ze niet meer kan drinken maar ze elkaar wel kunnen zien om stress te voorkomen.
Wens je heel veel succes om deze merrie weer op te knappen, top van je dat je dat doet!

vagebondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:21

Ik sta heel dubbel in dergelijke aankopen. Aan de ene kant ben ik dolblij dat zo'n beestje goed terecht komt. Maar aan de andere kant houden kopers van deze dieren paardenhandel en -houderij met dit resultaat wél in stand...

ik zou wel de dieren bescherming in lichten dat dat beest er zo slegt aan toe is, zodat ze deze mesen kunnen aanpakken en dat deze mensen nooi maar dan ook nooit meer zo een paard kunnen behandelen/ hebben.

en ik hoop dat je er niet veel voor heb hoeven betalen

en om dik te worden zou ik zeker die jaarling er bij van daan halen wand die slurpt zijn hele moeder leeg
die ziet er trouwens nog goed uit

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:21

Arm ding, ik vond mijn merrie al vreselijk om te zien, toen ze bij me kwam :n Daar was de dierenarts al verbaasd over dat ze nog leefde en die van jou is nog erger.
Geeft ze nog melk dan? Mijn merrie had ook nog een veulen aan de voet en was ook opnieuw gedekt. Veulen was 3 maanden oud, maar ze gaf al geen melk meer. Beestje hebben we per direct afgespeend, ze kon niet eens meer opvoeden zo zwak als ze was. Gelukkig is ze gust gebleven dat jaar. Heb er een 3/4 jaar over gedaan om haar echt goed op gewicht te krijgen en de spieren er weer op te krijgen.
Ik kreeg haar in november op stal, gelukkig voor jou wordt het weer nu beter.
Ik snap je helemaal hoor, je krijgt zoveel liefde van zo'n paard, ze begrijpen echt wel waar ze vandaan komen en wie dat heeft gedaan ;)

Natuurlijk eerst door de dierenarts laten nakijken of er niet meer aan de hand is en dan met name veel hooi en goed gras geven en rustig opbouwen. Denk dat je al heel goed bezig bent, als je maar niet te snel opbouwt.

Ik ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit! Veulen ziet er iig goed uit, vanaf de foto?

Pluttersput

Re: Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:22

Goh, wat een naar gezicht. Maar ik ben ervan overtuigd dat ze best wel weer in orde komt, met de juiste zorg. En het lijkt erop dat ze die nu gaat krijgen. Succes ermee!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:22

Wat een zielig hoopje zeg, maar wauw wat een gave aftekeningen! Als die er weer boven op is heb je echt een prachtpaard :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:23

Wauw, kan nu al zien dat dit een prachtige merrie is!
Ongelooflijk dat mensen het zo ver laten komen.

voeren met beleid ts, i.o.m een dierenarts moet het vast goed komen.
hopelijk is er inwendig nog niet teveel beschadigd.
heel veel liefde en gezondheid gewenst voor jullie, vind het super dat je deze merrie een kans geeft ;-)
blijf het zeker volgen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:25

denk ook aan probiotica als ondersteuning voor haar darmen ;-)

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 17:25

Hoi,

jeetje dat gaat hier hard.

De dierenarts is uiteraard al langs geweest, momenteel durven we nog niet te veel . Ze is momenteel nog maar met een lichte ontworming ontwormt . Ook enten durven we nog niet , ik heb er eigenlijk wel een goed oog in.

Ik heb zo al een aantal paardjes opgevangen, naast haar heb ik momenteel nog een gevalletje dat zo mager was en dat na 4 maanden stilletjes aan het bijkomen is. Ze begint zelfs met de rest van de kudde mee te galopperen , iets wat ik in het begin niet zou verwacht hebben. Ik doe dit enorm graag en heb het geluk dat mijn man mij steunt in het gene ik doe.

Uiteraard motiveer ik de mensen zo niet om meer paarden te verkopen, want dit paardje komt van een particulier . Ze werd verkocht als schraal .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:26

OMG wat erg zeg. Ik zou op dit moment alleen maar ruwvoer geven ( idd grasmix) maar zeker niet onbeperkt. Zou echt beginnen met hele kleine beetje!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:26

pfooe wat een schurfie, arm beestje.

Ik had als ik jou was alleen zeker niet betaald. Ik zou gedreigd hebben met politie en dierenbescherming. Als ze die niet op de stoep willen dan hadden ze het gratis aan me kunnen geven.
Nog geld vangen ook voor de verkoop van dit beest. Asociaal volk, een schop na had je ze moeten geven.
Maar goed, top dat je haar een kans geeft!! Laat een dieet opstellen door een VA, en een bloedonderzoek. Je weet maar nooit wat zn beest van binnen heeft zitten.

Super van je!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:27

Gut wat een arm ding. :(:)

Ik kan je verder geen tips geven, ik wil alleen zeggen dat ik jou echt een ontzettend goed mens vind en dat je heel trots op jezelf mag zijn. Geweldig dat er zulke mensen bestaan op deze wereld die wel wat meer liefde kan gebruiken. :)

Hopelijk komt ze er bovenop.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:27

Jeeh, hoe kunnen mensen een paard zo iets aan doen,
Ik wens je heel veel succes met het op lappen, en hoop dat ze nu niet drachtig is.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:28

Onbeschrijvelijk dat mensen het zo ver laten komen. Super dat je het beestje nog een kans geeft. Hebben nu ook een merrietje op stal staan van 2,5. Is bij de slager weggehaald en was er ook slecht aan toen. Ze is een paar keer goed ontwormd en begint nu een heus paard te worden. Je krijgt dan wel echt voldoening uit je werk.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:29

Dapper dat je dit aangaat! Wens jullie heel veel succes samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:30

Hele brutale vraag van mij maar mag ik weten hoeveel je voor haar hebt betaald? Mag ook per PB. Als ze echt drachtig is heb je dan enig idee hoelang? Misschien valt het veulen nog te aborteren dat is denk ik veiliger dan haar laten bevallen.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:31

Die Mensen moeten zich donders schamen als je zo een paard wil verkopen, of er mag wel een hele goeie verklaring voor zijn.

Ik zie dat het het beste met haar voor hebt en heb er volle vertrouwen dat het met goeie voeding en liefde goed komt. Gelukkig gaan we de zomer tegemoet. Het zonlicht zal haar goed doen.

succes er mee.

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:31

bayaatje schreef:
Veel mensen vertellen me dat ik gek ben dat ik deze dame heb gekocht,

Ik vind het juist super goed van je! Dat je dit paard nog een kans geeft! Veel succes het oplappen van je paard.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:32

Geweldig dat er nog mensen zijn dit dit doen! +:)+

Ben benieuwd hoe die opknapt! Hou je ons op de hoogte? :D

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:32

Kan je jammer genoeg geen tips geven, maar wil je wel heel veel succes wensen met het "opknappen" van dit paard.
Respect voor het feit dat je het dier nog een kans geeft op een mooi leven.
Hoop met je mee dat ze niet drachtig is...