Janssen- van den Hout

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:33

Gentlegiant schreef:
SjilliejJj schreef:
, dat lijkt mij ruim voldoende niet?

Nu is het hun taak om het af te handelen,

Overigens dacht ik eraan om de krant te bellen, ik heb al mijn bewijsstukjes. Misschien dat ze zo in beweging komen om het af te handelen

meer als genoeg :j

dat van die krant ik zeg doen :j

Klopt, z.s.m werk van maken. Jammer dat het weekend is.

Ik hoop een BE en een NL krant te kunnen bereiken.

We hebben overigens ook al enkele keren bij de politie aangifte gedaan. Zij kunnen niets doen maar het maakt ons wel beter bij een eventuele rechtszaak

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:34

daarom dreig met de krant en als ze daar niet op reageren gewoon insturen

hier zullen ze je dankbaar voor zijn whhaah

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:34

De kans dat je aangehouden wordt is in nederland heel klein. Ik weet niet hoe het in belgie zit. Ga zo vaak zonder paspoort op pad.

En over de kosten. Nu kost hij je iedere maand ook een hoop geld. Dat kan je beter aan een advocaat besteden

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:35

Als je hem nog niet betaald had en gewoon een paar weken op proef,waarom heb je hem dan niet gewoon teruggebracht en desnoods daar in de binnenbak losgelaten,dan zoeken ze zelf maar een stal,maar dan had jij je plicht gedaan door hem terug te brengen?!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:35

Dat is het hem net, ze hebben het zo lang gerokken dat ik mijn da- kosten end. terug wil.
Ik kan hem ook niet terugbrengen want ik heb zijn paspoort niet, dus strafbaar. + dat ik mijn geld dan nooit meer zie.

Ik heb geen aanbetaling gedaan .. gelukkig![/quote]

opladen en afleveren daar, dat paspoort had ik echt ..... aan.

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:36

Gentlegiant schreef:
Dat is hetzelfde paard.
Hij leeft nog maar daar is toen veel reactie op gekomen en toen is er gevraagd het topic te sluiten.
Maar het is dus nog steeds aan de gang

maargoed dit wil je het paard ook niet aandoen[/quote]

Klopt, ik weet dat als we hem gewoon terugdoen (wat eig. niet kan i.v.m papieren) dat zij dan goed in hun handen wrijven en iemand anders met dit paard op kosten drijven of dat ie in de worst beland.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:37

snap eerlijk gezegd niet dat je m niet al veel eerder hebt teruggebracht! en dat even reizen zonder papier..hoe vaak wordt je aangehouden met trailer? dat risico had ik nog wel genomen. mijn aktie zou zijn binnen het uur op de wagen en hup terug naar het baassie en je rechtsbijstand erop voor de gemaakte kosten,zijn ze nou helemaal betoeterd! elk uur dat ie er nog staat kost je geld en negatieve energie ;) laden maar! dan ben je voor t avondeten weer thuis

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:37

hier in NL word je niet gecontroleerd ik heb dat kreng nooit bij me en ben ook nog nooit gecontroleerd ook neit toen we in luxemburg show moesten rijden

naar oostenrijk ook niet we hebben ze naar het buitenland wel altijd mee

ik wist het wel

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:38

Hoe hard het ook klinkt dat is dan jou probleem niet meer. Het paard is nog van hun. Dus zij hebben het recht om er mee te doen wat ze willen. Zij zijn verantwoordelijk

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:39

SjilliejJj schreef:
Hollsteiner schreef:
Ondank dat ze het paard terug (hadden) moeten nemen snap ik niet zo goed dat je het paard nu goede medische zorg weigerd.
Op het moment dat je het paard mee op proef nam heb je ook de verandwoordelijkheid op je genomen. Vind het tegenover het paard niet kunnen om hem nu maar zo in de wei te laten. Je kan de dierenartskosten later d.m.v. de rechter wellicht op Janssen van der Hout verhalen?

Meid,

Ik heb in de 14 dagen proeftijd de verantwoordelijkheid op mij genomen. Geen 9 maanden.
Verder heb ik door de 600 euro dierenartskosten betaald voor dit paard, dat lijkt mij ruim voldoende niet?

Overigens dacht ik eraan om de krant te bellen, ik heb al mijn bewijsstukjes. Misschien dat ze zo in beweging komen om het af te handelen

(Sorry maar ik ben geen "meid")

Het paard kan er niets aan doen dat de proeftijd 9 maanden is geworden i.p.v. 14 dagen.
Paard kan niet zelf de dokter bellen helaas.
Janssen van der Hout is slecht bezig, maar hier score je zelf ook geen punten mee.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:40

SjilliejJj schreef:
hotchocolat schreef:
Niet netjes afgehandeld. Heb je geen rechtsbijstand die je om hulp kan vragen?

De aangetekende brief heb je als verstuurd.

Hoe is het nu met het paard?

Die is ook gevraagd maar hun kunnen niet meer doen als die aangetekende brief.
Aangezien het Be-NL is. Wel heb ik een advocaat maar die zegt ook dat we het enkel met een rechtszaak kunnen afhandelen.
Ik had het liever anders gezien, tenzij het echt niet anders kan. Dit is allesinds ook geen oplossing want nu gaat het ten koste van het paard, wat ik altijd willen vermijden heb.

Paard is door hun wel in BE afgeleverd en alles valt dus binnen de BE wetgeving. En daar hebben ze zich allesinds al vies aan mispakt

Je bent van Belgie. In NL is het zou dat jevoor gebruik van de rechtsbijstand eerst een aangetekende brief moet versturen waarbij je hun in gebreke stalt.
Dit heb je gedaan.
Waarom helpen ze je dan niet verder je betaald toch niet voor niets elke maand weer een premie.

Je hebt het paard gekocht bij een handelsstal, hier geld dus dat je 6 maanden heb op verborgen gebreken.

Zonnetje81

Dan had ik hem ook allang terug gebracht en daar op stal gezet! Ik ben er ooit geweest, nooit iets gekocht maar het is wel een stal waar je je ogen heeeel goed open moet houden voor je er iets koopt.

geerke

dit paard was toch al dood?
Of ben ik nu echt dement aan het worden?

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:41

knollentuin schreef:
snap eerlijk gezegd niet dat je m niet al veel eerder hebt teruggebracht! en dat even reizen zonder papier..hoe vaak wordt je aangehouden met trailer? dat risico had ik nog wel genomen. mijn aktie zou zijn binnen het uur op de wagen en hup terug naar het baassie en je rechtsbijstand erop voor de gemaakte kosten,zijn ze nou helemaal betoeterd! elk uur dat ie er nog staat kost je geld en negatieve energie ;) laden maar! dan ben je voor t avondeten weer thuis

Geen idee hoe het in NL zit, maar hier in België wordt er fel gecontroleerd.
Er is zelfs één politie-agent die er zijn vast beroep van gemaakt heeft. Laat dat nou net vlak bij ons zijn. Al vaak moeten stoppen ter controle

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:41

SjilliejJj schreef:
Hollsteiner schreef:
Ondank dat ze het paard terug (hadden) moeten nemen snap ik niet zo goed dat je het paard nu goede medische zorg weigerd.
Op het moment dat je het paard mee op proef nam heb je ook de verandwoordelijkheid op je genomen. Vind het tegenover het paard niet kunnen om hem nu maar zo in de wei te laten. Je kan de dierenartskosten later d.m.v. de rechter wellicht op Janssen van der Hout verhalen?

Meid,

Ik heb in de 14 dagen proeftijd de verantwoordelijkheid op mij genomen. Geen 9 maanden.
Verder heb ik door de 600 euro dierenartskosten betaald voor dit paard, dat lijkt mij ruim voldoende niet?

Nou en? Ik vind het ronduit belachelijk dat je nu geen DA belt. Het dier kan er niks aan doen. Dit is iets tussen jouw en de handelaar waarom het paard de dupe laten worden?
Verder tsja goede advocaat inschakelen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:42

geerke dit dacht ik dus ook al...

je hebt het toch allemaal gemeld bij de politie dan trek daar eens aan de bel?

mischien willen ze wel met je meerijden dan pakken ze het paard zeker terug geloof mij maar

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:42

chocobroodje schreef:
SjilliejJj schreef:

Meid,

Nou en? Ik vind het ronduit belachelijk dat je nu geen DA belt. Het dier kan er niks aan doen. Dit is iets tussen jouw en de handelaar waarom het paard de dupe laten worden?
Verder tsja goede advocaat inschakelen.

Ik kan het me ook wel voorstellen ooit is je geld ook op

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:43

hotchocolat schreef:
Die is ook gevraagd maar hun kunnen niet meer doen als die aangetekende brief.
Aangezien het Be-NL is. Wel heb ik een advocaat maar die zegt ook dat we het enkel met een rechtszaak kunnen afhandelen.
Ik had het liever anders gezien, tenzij het echt niet anders kan. Dit is allesinds ook geen oplossing want nu gaat het ten koste van het paard, wat ik altijd willen vermijden heb.

Paard is door hun wel in BE afgeleverd en alles valt dus binnen de BE wetgeving. En daar hebben ze zich allesinds al vies aan mispakt

Je bent van Belgie. In NL is het zou dat jevoor gebruik van de rechtsbijstand eerst een aangetekende brief moet versturen waarbij je hun in gebreke stalt.
Dit heb je gedaan.
Waarom helpen ze je dan niet verder je betaald toch niet voor niets elke maand weer een premie.

Je hebt het paard gekocht bij een handelsstal, hier geld dus dat je 6 maanden heb op verborgen gebreken.[/quote]

Klopt,

Heb het in die brief ook duidelijk vermeld. Aanstaande dinsdag nog een keer gaan praten hoe we verder kunnen.
Ik ben altijd anti-handelstal geweest, maar aangezien we een top wedstrijdpaard zochten wat heel wat geld kost dacht ik goed te zijn bij een handelstal i.v.m consumentenrecht. Hard aan vergist

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:44

Ze heeft nooit gezegd dat het geld op is, alleen maar dat ze het er niet meer aan uit wilt geven.
Dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:44

Voor een top wedstrijdpaard moet je NIET bij Jansen/vd Hout zijn.....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:45

Wat gebeurt er in België als ze je aanhouden met een paard met chip, maar zonder paspoort?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:45

SjilliejJj schreef:
Het hartprobleem was erger dan verwacht. Brave Lord is heengegaan.
Verder heb ik geen zin om hierover te zeuren, ik ben er kapot van.

Ik wil iedereen bedanken voor de goede adviezen en steun.

Uit je vorige topic

dus dan hadden geerke en ik toch gelijk....

Hoe ga je dit aan ons uitleggen?

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:46

Gentlegiant schreef:
Ik kan het me ook wel voorstellen ooit is je geld ook op

Klopt!

Ben net gestopt met studeren en ik pomp maandelijks haast al mijn geld in de paarden dus ik kan het eigenlijk wel missen als de pest.

Moet om 15u weer aan het werk, maar dan reageer ik vanavond weer op de posts

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:47

SjilliejJj schreef:
knollentuin schreef:

Geen idee hoe het in NL zit, maar hier in België wordt er fel gecontroleerd.
Er is zelfs één politie-agent die er zijn vast beroep van gemaakt heeft. Laat dat nou net vlak bij ons zijn. Al vaak moeten stoppen ter controle

nou dan bel je even bij m aan leg je de situatie uit en vraag je of ie ff met je mee wil in uniform...we komen even een paard terugbrengen! wedden dat ze aardig doen! nee even zonder dollen,als jij melding maakt bij de politie dat je in deze situatie zit en dat dat paard terugmoet helpen ze je wel hoor,het zijn geen monsters bij de politie! tenminste in holland denken ze wel s mee

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 14:48

Gentlegiant schreef:
SjilliejJj schreef:
Het hartprobleem was erger dan verwacht. Brave Lord is heengegaan.
Verder heb ik geen zin om hierover te zeuren, ik ben er kapot van.

Ik wil iedereen bedanken voor de goede adviezen en steun.

Uit je vorige topic

dus dan hadden geerke en ik toch gelijk....

Hoe ga je dit aan ons uitleggen?

Janssen heeft toen contact met ons opgenomen en ons weermaals wijsgemaakt dat het opgelost zou worden.
Dus werd er besloten het topic te sluiten. (op hun vraag)

Naïef als we waren hebben we dit gedaan, maar ook toen werden we weer aan het lijntje gehouden