Pontun(fjord) en ik aan het trainen voor het Z1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:09

Wauw wat een mooie fjord! Echt super om zo te zien dat je echt niet een of ander groot sportpaard nodig hebt om in de Z1 te komen maar ook gewoon met een fjord, ziet er super uit. :) Succes!

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:09

Maar als het nieuw is kan het toch nog wel naar achteren en stukje :+.
Sorry maar vind het toch zo lijken .... ;) . Heb je niet een andere foto waar het anders lijkt dan ?? :)
Het is wel een mooie fjord :j ziet er voor de rest wel mooi uit :j.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:10

Bonita_Bon schreef:
Rianne87 schreef:

Hoe weet jij dat nou heb jij hem ooit zonder zadel gezien? Door zijn manen vertekend het beeld, als je goed kijkt zie je dat zijn schouder gewoon vrij ligt.

probeer niet in de verdediging te schieten ts, ik denk dat ze het niet rot bedoelen. Mij viel het ook niet op tot ik hun commentaar las. Ben de foto's nog eens gaan bekijken en het zadel neigt naar te ver naar voren. het lijkt mee te vallen maar de schouder word ietsjes belemmerd, misschien dat hij ruimer zou bewegen als je dat op kunt lossen met een ander zadeltje?

als je bijvoorbeeld kijkt naar deze afbeelding:

Afbeelding

dan zie je dat als je een rechte lijn zou trekken van de achterkant van het voorbeen naar omhoog dan zie je dat de schouder nog achter die lijn doorloopt, als ik naar foto drie kijk, waar hij zijn gewicht loodrecht op zijn voorbeen zet, dan zou zijn zadel idd over zijn schouder heen liggen, dat is dus wat op de foto's te zien is, nu vertekenen foto's altijd, zijn zadelmakers niet heilig en bokt al helemaal niet, dat neemt niet weg dat je een superleuke fjord hebt, die je heel leuk aan het lopen hebt (ik hoop het ook ooit te bereiken met mijn kleine meisje) en wat heb je een gave neusriem, heb je daar niet toevallig een close upje van :P

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 19:14

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:16

Zoals Nimroy ook zegt TS je hbt echt een leuk paardje. Voorheen vond ik fjorden maar knollies, maar deze heb je echt lekker aan het lopen.
Wat die zadelissues hier in het topic betreft. Ik zie ook wel dat het fel naar voren ligt. Mij lijkt het alsof de singel een beetje belemmerd dat je paard zijn voorbenen naar achter kan brengen. Ik wil zeker niet zeggen dat je zadel niet past, want dat kun je vanaf hier niet beoordelen, maar misschien moet je het eens een keer proberen om het zadel enkele centimeters verder naar achteren te leggen. Dan heb je gelijk ook meer paard 'voor' je.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:17

Ik heb nog eens kritisch naar de foto's gekeken, maar de schouder ligt vrij hoor. Volgens mij zijn jullie in de war met het sjabrak? Er ligt soms een schaduw van het zadel voor de zweetbladen.

Heerlijke foto's van Pon :+:

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:18

Ik denk persoonlijk dat de TS het zadel gewoon te ver naar voren heeft gelegd.
Het zadel ligt duidelijk te ver naar voren hij valt over de schouder heen.
(ik heb ook een fjord en weet hoe erg het kan vertekenen :j )
Over het passen van de zadel kunnen we weinig zeggen natuurlijk.

Verder heb je op de latere fotos idd je 2de teugel (stang) wel errug strak!

Maaaar jullie zijn wel uber vetjes met zn 2tjes!
Jullie komen er nog wel :D

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:20

Ziet er leuk uit zeg.
Veel succes in het Z1.

Offtopic. En ik zie nergens dat een stang bijna horizontaal zit.
Losse stang heeft ook geen zin, dan kan je em niet zo goed er niet hangen. :+

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:22

ladylay schreef:
Ziet er leuk uit zeg.
Veel succes in het Z1.

Offtopic. En ik zie nergens dat een stang bijna horizontaal zit.
Losse stang heeft ook geen zin, dan kan je em niet zo goed er niet hangen. :+

Een stang is veel te scherp om de hele tijd gespannen te staan. Het dient ervoor om de hulpen te verfijnen. En als ie steeds strak in de mond ligt, ga je op den duur niks meer van je paard voelen. Dan ben je pas ver van huis.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:23

lieniminnie

Re: Pontun(fjord) en ik aan het trainen voor het Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:24

wat een knappert!
Let wel op dat je niet steeds met je spoor prikt.. Dan heeft hij geen effect... waarom heb je je zweep er ook bij? een spoor is toch om 'm even extra te prikken als hj niet reageert op je been?
Ik vind dat je je handen ook wat hoog houd..

verder ziet het er top uit!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:25

_Dieuwke schreef:
Rianne87 schreef:

Hier vindt ik het wel goed lijken :j ! :D

Haha even de wijsneus uithangen :+ (Let maar niet op mij)

Ik heb net wel gereageerd ivm de stang, maar het kan net zo goed een momentopname zijn, dat de TS even de stang aannam om te corrigeren. Als dat zo mocht zijn, mijn excuses :)

Rianne87

Re: Pontun(fjord) en ik aan het trainen voor het Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 19:30

hihi ;)

Ik had les en mijn instructice had het denk ik wel gezegd als ik constant de stang te strak had. Want dat mag echt niet van haar!! En dat wil ik zelf ook niet!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:31

Je ziet idd ook vaak genoeg een boogje op de fotos ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:31

Rianne87 schreef:
Dit zadel is nieuw lieve mensen,,, Als jullie willen komen kijken kunnen jullie zien dat het beeld op de foto's vertekend.

Schrale troost kreeg ook altijd commentaar op mijn zadel (met foto's op bokt),
maar zadelmaker kon er toch ook verder niet veel van maken dan dat het goed lag.
Of foto's vind ik dat bij mijn zadel zelf ook wel eens. (oude vond ik eigenlijk beter liggen, maar ja, die was echt op)
Ik moet wel opletten dat ik hem goed neerleg.
Vind de jouwe optisch net zo liggen als de mijne.
(Hoeveel inch heb je? fjorden zijn natuurlijk ook nogal korte paardjes, dus nogal rugvullend zo'n zadel.
Ik rij op een 18 inch.)

Overigens zit ik ook zo met mijn handen ;) . Nieuwe (al weer paar jaar, is oude foto) zadel
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FXDE6K4Y.jpg

Sjol met haar oude zadel.. ehhhh in manege recreanten pony's wedstrijdje, sommige Z paarden leiden een dubbelleven.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U6PQKJ78.jpg

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:32

IndianLady schreef:
Ik heb nog eens kritisch naar de foto's gekeken, maar de schouder ligt vrij hoor. Volgens mij zijn jullie in de war met het sjabrak? Er ligt soms een schaduw van het zadel voor de zweetbladen.

Heerlijke foto's van Pon :+:

dat is geen schaduw maar de wrongen.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:32

@Sjolvir
heb je op de eerste foto nou een VZH sjabrak onder? :+

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:34

x_Quinta_x schreef:
Zoals Nimroy ook zegt TS je hbt echt een leuk paardje. Voorheen vond ik fjorden maar knollies, maar deze heb je echt lekker aan het lopen.
Wat die zadelissues hier in het topic betreft. Ik zie ook wel dat het fel naar voren ligt. Mij lijkt het alsof de singel een beetje belemmerd dat je paard zijn voorbenen naar achter kan brengen. Ik wil zeker niet zeggen dat je zadel niet past, want dat kun je vanaf hier niet beoordelen, maar misschien moet je het eens een keer proberen om het zadel enkele centimeters verder naar achteren te leggen. Dan heb je gelijk ook meer paard 'voor' je.

bij foto 10 lijkt het idd dat het voorbeen niet verder naar achter kan.

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:35

Wat een kanjer is dat zeg :j

Mooie foto`s!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:36

lovemeintje schreef:
x_Quinta_x schreef:

bij foto 10 lijkt het idd dat het voorbeen niet verder naar achter kan.

Ja idd dat dacht ik ook te zien, maar als er een zadelmaker bij is geweest, ga ik daar niet verder over zeuren. Goed is goed, toch?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:36

wauwie mooie foto's, mooi paard en mooie combi <3

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:37

Ik vind dat je nog te streng met je handen bent, probeer echt met minder druk van voren te gaan rijden.
Ik weet dat het lastig is met zulke tanks, maar leuk beestje ;)

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:37

bij foto 10 lijkt het idd dat het voorbeen niet verder naar achter kan.[/quote]

Ja idd dat dacht ik ook te zien, maar als er een zadelmaker bij is geweest, ga ik daar niet verder over zeuren. Goed is goed, toch?[/quote]

mmmmm tzal wel

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:40

Zack schreef:
@Sjolvir
heb je op de eerste foto nou een VZH sjabrak onder? :+

Noop HH dressuur, ligt wat idioot ver naar voren geschoven ten opzichte van het zadel.
Maar geef toe dat het wel zo lijkt. (en zou bij mij ook best kunnen, als het past met singelstoten,
kan je ermee rijden... Heb geen hele lange zweetbladen, past niet op mijn kleine paard.)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:40

x_Quinta_x schreef:
Ja idd dat dacht ik ook te zien, maar als er een zadelmaker bij is geweest, ga ik daar niet verder over zeuren. Goed is goed, toch?

Nou kijk de zadelmaker heeft niet in de hand hoe jij het zadel op het paard legt.
Mijn zadel is paar dagen geleden aangepast, en hulsebos zei toen nog met nadruk hoe belangrijk het is je zadel ver genoeg naar achteren te leggen.
Met het zadel zelf hoeft dus niks aan de hand te zijn.