Paard vindt het warm?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Re: Paard vindt het warm?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:32

Geen zonrgen, heb ook zo'n knol gehad. Binnen een week 5 dekens aan gort. Zelfs zo dat het leek alsof het gesneeuwd had in zijn stal van de vulling. Vervolgens toch maar Bucas aangeschaft. Is nooit kapot gegaan.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:40

Haha, helemaal blij met zijn nieuwe dekentje :D

Ik ken het hoor, die van mij is ook zo'n ramp en heeft ook al flink wat dekens gesloopt... :o
Hij vindt ze zo vreselijk dat hij zichzelf gewoon uitkleed.
Als er geen bilkoorden aan zitten trekt ie hem gewoon over zijn hoofd heen, en als die er wel aan zitten maakt hij gewoon de sluiting voor los, om er dan vervolgens zo uit te stappen :roll:

Alleen maakte die van mij ze gelukkig niet helemaal kapot, ja hij wil ze wel eens in de hoek schoppen, of de vulling eruit plukken met het 'uitrekken' maar verder niet.

ik was dus ook ten einde raad, heb toen de deken helemaal ingespoten met antibijt, ooooh wat vond ie het vies }> paar dagen opgelaten, en meneer was even genezen.... :D
Toen nieuwe deken op gedaan, gewapend met bilkoorden, buiksingels en gespen voor (gespen krijgt ie niet los). en voila meneer liet hem gewoon op :D

maar owee als ik een deken op doe zonder bilkoorden of met zo'n simpele M/V sluiting voor.... dan is die zo af.. het is net een houdini :D
net als zweetdekens die scheurt ie ook helemaal aan stukjes :7

Kan niet wachten tot het weer warm genoeg is dat meneertje lekker zonder deken naar buiten kan... ohh wat zal die dat fijn vinden :D

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:42

supersambo schreef:
Geen zonrgen, heb ook zo'n knol gehad. Binnen een week 5 dekens aan gort. Zelfs zo dat het leek alsof het gesneeuwd had in zijn stal van de vulling. Vervolgens toch maar Bucas aangeschaft. Is nooit kapot gegaan.

Oke, dus toch een goed idee om een Bucas deken te gaan aanschaffen! :D
Al hoop ik niet dat ik een paard op stal heb gehaald die zoveel dekens in een week kapot maakt! :=

magic_lover schreef:
Haha, helemaal blij met zijn nieuwe dekentje :D

Ik ken het hoor, die van mij is ook zo'n ramp en heeft ook al flink wat dekens gesloopt... :o
Hij vindt ze zo vreselijk dat hij zichzelf gewoon uitkleed.
Als er geen bilkoorden aan zitten trekt ie hem gewoon over zijn hoofd heen, en als die er wel aan zitten maakt hij gewoon de sluiting voor los, om er dan vervolgens zo uit te stappen :roll:

Alleen maakte die van mij ze gelukkig niet helemaal kapot, ja hij wil ze wel eens in de hoek schoppen, of de vulling eruit plukken met het 'uitrekken' maar verder niet.

ik was dus ook ten einde raad, heb toen de deken helemaal ingespoten met antibijt, ooooh wat vond ie het vies }> paar dagen opgelaten, en meneer was even genezen.... :D
Toen nieuwe deken op gedaan, gewapend met bilkoorden, buiksingels en gespen voor (gespen krijgt ie niet los). en voila meneer liet hem gewoon op :D

maar owee als ik een deken op doe zonder bilkoorden of met zo'n simpele M/V sluiting voor.... dan is die zo af.. het is net een houdini :D
net als zweetdekens die scheurt ie ook helemaal aan stukjes :7

Kan niet wachten tot het weer warm genoeg is dat meneertje lekker zonder deken naar buiten kan... ohh wat zal die dat fijn vinden :D

Zonder bilkoorden zijn dekens er inderdaad nog wel makkelijk eraf te trekken, als ze dat eenmaal doorhebben. Maar ik had altijd die bilkoorden omzitten en ik vraag me nog steeds af hoe hij op die manier de deken af heeft gekregen!
Ik zal Pino ook maar niet dit verhaal doorfluiteren, want ik heb geen zin meer in sneeuw...ook al is het plaatselijk! :Y)

Maar het moet snel warm worden, ja!!
Lekker makkelijk, een paard zonder deken! :D

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:53

achh wij lopen er toch ook niet altijd netjes bij?? hahah
en je kan zo'n sterke deken kopen en dan een mooiere ook kopen voor als je weggaat die andere wordt toch smerig! :D

groetjes

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:56

Hahaha, dat is ook een idee!
Dan bel ik desnoods als ik naar de stallen ga en als ik dan aankom, staat hij er al mooi te zijn in zijn mooie deken! Ga ik weg, dan mag hij lekker in zijn vodje rondlopen! :+

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:57

hahah wat een slopert _O-
dat rood staat hem wel erg leuk hoor!

vind zelf de Harry's Horse dekens erg stevig, de outdoor dekens
paard van m'n moeder kan ook flink slopen, maar deze krijgt hij niet kapot :D
en betrapte laatst mijn pony, slopend :+ maar, het is mislukt
de HH deken is onverslaanbaar :+

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:57

Ashley5 schreef:
Nou, we gaan nu kijken voor een Bucas deken. Die blijken heel lang mee te gaan en bijna niet te slopen zijn. Al zijn die verder ook niet erg mooi...

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Als jou paard een echte sloper is krijgt hij zelfs een Bucas kapot. Die van mij is een echte slopert, en ja hoor daar ging onze dure Bucas deken.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:00

Ik heb Pino nu bijna drie maanden. Al snel zaten er wel gaten in de deken door het spelen met een pony, maar dit heb ik echt nooit zien aankomen.
De komende periode staat hij nu met een regendeken en ik kijkeerst maar even aan hoe hij daarmee omgaat.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:02

Had dan gelijk gehinnikt dat je een nieuwe deken wilde! Die kleur beviel me niet, baasje..... RIIIIIIIIIIIIIIIIIP! :D

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:23

xGaab schreef:
Ashley5 schreef:
Nou, we gaan nu kijken voor een Bucas deken. Die blijken heel lang mee te gaan en bijna niet te slopen zijn. Al zijn die verder ook niet erg mooi...

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Als jou paard een echte sloper is krijgt hij zelfs een Bucas kapot. Die van mij is een echte slopert, en ja hoor daar ging onze dure Bucas deken.

Wat voor een BUcas had je dan ?
Toevallig had de 3-jarige hengst van mijn schoonzusje ook zijn bucas afgewerkt. Deken was vies en nat, maar het enige wat er aankapot was. was een musketonhaakje van een bilriem. Omdat hij hem nog nooit eerder had afgedaan vermoed ik dat hij ergens achter is blijven haken met zijn bilriem en in paniek is geraakt.
De deken heeft twee jonge paarden overleefd die er uitgebreid mee hebben gespeeld in de stal :D

Maar goed wat voor deken je ook koopt. Zorg dat de buitenstof van Ballistic nylon is. Zoals o.a. Rambo en bucas. Let op niet alle types van Rambo en bucas zijn van ballistic nylon. Ik heb ooit nog een merk gezien die wel wat goedkoper was maar daar ben ik de naam van kwijt.

opoe46

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:05

Haha, wat heb ik dan een makkelijk paard :+ Die draagt altijd haar "eigen" deken ;)

Maar volgens mij is jouw paard wel heerlijk zoet geweest met het sloopwerk :D

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 12:43

supersambo schreef:
Wat voor een BUcas had je dan ?
Toevallig had de 3-jarige hengst van mijn schoonzusje ook zijn bucas afgewerkt. Deken was vies en nat, maar het enige wat er aankapot was. was een musketonhaakje van een bilriem. Omdat hij hem nog nooit eerder had afgedaan vermoed ik dat hij ergens achter is blijven haken met zijn bilriem en in paniek is geraakt.
De deken heeft twee jonge paarden overleefd die er uitgebreid mee hebben gespeeld in de stal :D

Maar goed wat voor deken je ook koopt. Zorg dat de buitenstof van Ballistic nylon is. Zoals o.a. Rambo en bucas. Let op niet alle types van Rambo en bucas zijn van ballistic nylon. Ik heb ooit nog een merk gezien die wel wat goedkoper was maar daar ben ik de naam van kwijt.

De deken die Pino nu op had, was geen Bucas deken. Maar we letten er inderdaad wel op dat bij de nieuwe deken de buitenkant van goede stevige stof is! Rambo waren we ook al tegen gekomen en misschien dat we daar een deken ook van kopen.
Maarja, eerst maar eens goed rondkijken! :P

opoe46 schreef:
Haha, wat heb ik dan een makkelijk paard :+ Die draagt altijd haar "eigen" deken ;)

Maar volgens mij is jouw paard wel heerlijk zoet geweest met het sloopwerk :D

Gelukkig gaat ons andere paard aankomende winter ook zonder deken, dus dan kande mijne altijd nog zijn dekens gaan dragen! :P

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 15:23

Helaas is de nieuwe rode deken ook alweer kapot! :P
De deken zit bij de boeg vast met twee van die haken, zoals die ook bij de buiksingels zitten en de bovenste heeft hij alweer kapot getrokken...
We hadden nog een regendeken van mijn vorige paard, maar helaas was dat een E-pony en is Pino....iets groter! Ik vond het zo zielig om hem met een blote kont naar buiten te sturen. Zag er niet uit :+

Nu heeft hij eventjes de winterdeken van ons andere paard om en als het goed is, is de deken zo gemaakt door mijn oma en kan zijn regendeken vanmiddag alweer om! :D

_RV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:32

Haha wat een paard _O- :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:36

Daar ben je lekker mee. :=

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:38

Paard zal wel denken het word lente :P

of hij vond ze denken niet mooi :)

maar veel plezier verder met die paard van je :D

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:18

Haha geweldig, ik herken t!.

Mooi paard!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:24

Haha arme jij :(:)
Daarom koop ik nu ook alleen nog maar dekens met gesp-sluiting voor :Y)
al sloopt die van mij hem er niet af, maar die friemelt ze gewoon zo los :+

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:30

Hahahah lekker paard heb jij! :')

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:20

Nouja, we weten nu wel weer beter met sluitingen! :P
Gelukkig mag de deken die hij nu even tijdelijk om heeft wel kapot. Die zou toch al weggaan!

Maarja, zo wordt hij wel een duur paard! :7

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:40

2 dekens gesloopt in een korte tijd, Knap!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 21:17

Jammer genoeg is het geen goede eigenschap! :P

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:25

Nee helaas niet. Ik heb er ook een van rondlopen!

Bandolerooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:11

sandra1986 schreef:
paard wist gewoon dat jij graag een nieuwe deken wilde,
en gaf je een goede reden.

hahahaha! dat is nog eens handig.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:46

Maar dan snap ik nu de hint niet dat zijn nieuwe deken ook alweer kapot is! :+