Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

paar dagen opgelaten, en meneer was even genezen.... 

supersambo schreef:Geen zonrgen, heb ook zo'n knol gehad. Binnen een week 5 dekens aan gort. Zelfs zo dat het leek alsof het gesneeuwd had in zijn stal van de vulling. Vervolgens toch maar Bucas aangeschaft. Is nooit kapot gegaan.

magic_lover schreef:Haha, helemaal blij met zijn nieuwe dekentje
Ik ken het hoor, die van mij is ook zo'n ramp en heeft ook al flink wat dekens gesloopt...
Hij vindt ze zo vreselijk dat hij zichzelf gewoon uitkleed.
Als er geen bilkoorden aan zitten trekt ie hem gewoon over zijn hoofd heen, en als die er wel aan zitten maakt hij gewoon de sluiting voor los, om er dan vervolgens zo uit te stappen
Alleen maakte die van mij ze gelukkig niet helemaal kapot, ja hij wil ze wel eens in de hoek schoppen, of de vulling eruit plukken met het 'uitrekken' maar verder niet.
ik was dus ook ten einde raad, heb toen de deken helemaal ingespoten met antibijt, ooooh wat vond ie het viespaar dagen opgelaten, en meneer was even genezen....
Toen nieuwe deken op gedaan, gewapend met bilkoorden, buiksingels en gespen voor (gespen krijgt ie niet los). en voila meneer liet hem gewoon op
maar owee als ik een deken op doe zonder bilkoorden of met zo'n simpele M/V sluiting voor.... dan is die zo af.. het is net een houdini
net als zweetdekens die scheurt ie ook helemaal aan stukjes
Kan niet wachten tot het weer warm genoeg is dat meneertje lekker zonder deken naar buiten kan... ohh wat zal die dat fijn vinden

Ashley5 schreef:Nou, we gaan nu kijken voor een Bucas deken. Die blijken heel lang mee te gaan en bijna niet te slopen zijn. Al zijn die verder ook niet erg mooi...
xGaab schreef:Ashley5 schreef:Nou, we gaan nu kijken voor een Bucas deken. Die blijken heel lang mee te gaan en bijna niet te slopen zijn. Al zijn die verder ook niet erg mooi...
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Als jou paard een echte sloper is krijgt hij zelfs een Bucas kapot. Die van mij is een echte slopert, en ja hoor daar ging onze dure Bucas deken.
supersambo schreef:Wat voor een BUcas had je dan ?
Toevallig had de 3-jarige hengst van mijn schoonzusje ook zijn bucas afgewerkt. Deken was vies en nat, maar het enige wat er aankapot was. was een musketonhaakje van een bilriem. Omdat hij hem nog nooit eerder had afgedaan vermoed ik dat hij ergens achter is blijven haken met zijn bilriem en in paniek is geraakt.
De deken heeft twee jonge paarden overleefd die er uitgebreid mee hebben gespeeld in de stal![]()
Maar goed wat voor deken je ook koopt. Zorg dat de buitenstof van Ballistic nylon is. Zoals o.a. Rambo en bucas. Let op niet alle types van Rambo en bucas zijn van ballistic nylon. Ik heb ooit nog een merk gezien die wel wat goedkoper was maar daar ben ik de naam van kwijt.

opoe46 schreef:Haha, wat heb ik dan een makkelijk paardDie draagt altijd haar "eigen" deken
![]()
Maar volgens mij is jouw paard wel heerlijk zoet geweest met het sloopwerk