2x vallen in 1 wedstrijd haha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maximrocky

Re: 2x vallen in 1 wedstrijd haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:07

Je zit wel erg veel aan hem te plukken. Ik denk dat jullie nog niet echt klaar zijn voor een springwedstrijd. Maar ik dacht dat als je viel je gediskwalificeert wordt, heb ik dat fout (of is het onderling).

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:08

Het enige wat ik kán bedenken.. is omdat je een beugel hebt verloren. Maar dan hoor je er niet gelijk af te glijden, want ik zie ook geen onverwachte beweging van hem. Misschien ook handig om de volgende keer je knieën aan te klemmen oid.

Ik vind verder dat je veel meer met je pony mee moet gaan als hij springt. Want je stuitert behoorlijk op z'n rug bij de landing.
Daarbij al het getrek (bijv ook: hij steekt z'n hoofd iets omhoog en jij trekt gelijk aan de teugel, waarop hij naar links draait ipv de hindernis neemt)... Ik zie dus heel veel dingen waardoor je pony niet goed kán luisteren en het voor hem ook geen plezier is om te springen. En je kan dit zeker niet afschepen op "het is een manegepaard dus luistert hij niet meer".

Ik vraag me trouwens ook af waarom je met deze pony bent gaan springen? (Serieuze vraag!)
En ook waarom er idd niet wordt ingegrepen in de proef, of wat nuttiger commentaar (volgens mij hoorde ik iemand "maak een volte" roepen).
(Ik ga er vanuit dat dit een onderlinge "gelegenheids"wedstrijd was)

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:13

arm paard, geef hem groot gelijk, met dat getrek.. wast een rotgevoel moet dat zijn geweest.

werk aan je zit, en je houding. en probeer gewoon normaal om te gaan met een paardenmond, inplaats van, ; Hee kijk daar is de sprong ! En vervolgens een ruk aan de teugels.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:17

Ik had je er zelf wel vanaf getrokken :x

Jeetje mina waar ben jij mee bezig?!! En zoals Annetje ook al zegt, waarom reageert je instructrice niet?
Ik vind dit echt heel triest, dieptriest

:n

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:18

Ik vind het niet gek dat je er 2x afgevallen bent hoor.. Ik geef de pony groot gelijk. Je zit maar een beetje te trekken, te stressen & je hebt totaal geen controle in het hele parcours.

Ik ben zelf geen springruiter, heb nooit een parcour gesprongen (wel hindernissen), maar in een springwedstrijd gaat het er toch ook om dat je je paard/pony een beetje normaal, rustig, ontspannen rijdt? Dat je niet als een kip zonder kop door het parcours gaat crossen?

Neem les is mijn advies ;)

--

Ik heb de berichten hier een beetje gelezen & ik las dat het een manegepony was en het daarom niet zo goed ging? Kom op zeg! Manege pony's zijn dan mischien anders dan ''eigen'' ponys, maar dit geeft je geen recht om zo ''dieronvriendelijk'' te gaan doen.

Als je pony naar links wil en jij naar rechts, dan lijkt het me toch logisch dat je rechts gaat _ je pony niet laat winnen? Wat leer jij in de lessen? (als je die al hebt)

Maar alleen dit is een beetje erg negatief.
Dus;

Ik vind het verder een erg leuke pony. Ik denk dat, als je goed, intensief gaat lessen, dat je dan al snel vooruitgang zal zien. Succes :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:20

Mag ik vragen hoe vaak deze pony al gesprongen had?
Het mag idd allemaal wat gecontroleerder...en rustiger....

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:23

wauw, echt om te janken dit.

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:24

De meeste comentaar is al gegeven.
Eigenlijk vind ik het wel een btje zielig dat je dit op bokt zet en het dan ook nog grappig vind. Het ziet er een btje uit of je het wel leuk vind om zo in de belangstelling te staan. Heel apart!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:25

Sabinee__ schreef:
wauw, echt om te janken dit.

Overdrijven is ook een vak. ;)
Kan je dit misschien ook netjes onderbouwen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:27

Ik vind je er niet stabiel op zitten
en ben zelf geen top amazone maar er zaten toch flink wat dingetjes fout tussen jullie op die wedstrijd denk ik...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:34

jongens kom op zeg! >;) meisje is 12 jaar!!!!!!!!!!!!

ik zie gewoon een pony die te moeilijk te rijden is voor haar.
en het gaat idd rommelig,maar dat zie ik op wedstrijd zo vaak ,ook bij volwassenen

en zonder vallen leer je niet zitten ;)

meid hou lekker plezier in het rijden en met de jaren en lessen kom jij er wel, je stapt iig wel lekker op na de val! :D

ik vind veel commentaar hier echt niet kunnen :n alsof jullie allemaal met 12 jr zo goed konden rijden 8-)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:37

Ik denk gewoon dat ze niet al te zelfverzekert is op die pony
maarja gewoon door blijven gaan en iedereen heeft zn sterke en zwakke punten kwa sport meschien is ze beter met dressuur :D

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:45

tjaaa,
niet raar bedoeld maar ook al is het een manege pony je trekt
een pony nooit zo in de mond, het lijkt dat je in gallop bij
het 2e filmpje ook heel erg stuitert in galop dus probeer meer
te ontspannen. ;) ? en ik snap niet
dat je van je manege mag springen! dat is zeker niet jou schuld hoor!
maar ze hadden daar beter op moeten letten en wat langer misschien rijden
voor dat je springt? dan heb je zelf ook niet allemaal blauwe plekken! :+

indd, misschien is dressuur meer je ding?

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:17

Wel een brave pony :Y)

Probeer echt controle te krijgen, want een parcour zo rondspringen is echt niet te doen.
Veel oefenen ( als dit kan )!

Braix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:26

Wat deed die op het 2e filmpje?
Naar mijn mening deed die toch niks verkeerds, hoe kwam het dat je eraf viel dan?
Nuja, ik kan er ook over kijken, misschien dat andere dit wel zien?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:28

mirgino schreef:
jongens kom op zeg! >;) meisje is 12 jaar!!!!!!!!!!!!

ik zie gewoon een pony die te moeilijk te rijden is voor haar.
en het gaat idd rommelig,maar dat zie ik op wedstrijd zo vaak ,ook bij volwassenen

en zonder vallen leer je niet zitten ;)

meid hou lekker plezier in het rijden en met de jaren en lessen kom jij er wel, je stapt iig wel lekker op na de val! :D

ik vind veel commentaar hier echt niet kunnen :n alsof jullie allemaal met 12 jr zo goed konden rijden 8-)

Ik sluit mee hier bij aan. Volgens mij kan bokt zich weer niet eens inhouden.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:35

Ik vind het commentaar hier ook te ver gaan, maar kan het wel begrijpen.. Toch lijkt het me wat slimmer als de reacties hier wat onderbouwd zouden worden met leerzame tips ;)

Je kunt je beter eerst gaan richten op de dressuur, dat je in balans leert zitten en onafhankelijk leert bewegen. Zou je nu zonder teugels rijden, zal dit niet lang goed gaan omdat je je zo vastklampt en trekt aan je teugels.
Pas als dit goed lukt, lijkt het me slim om te gaan springen. Een goede basis (dressuur) is hier namelijk een vereiste voor, wil je normaal over een hindernis kunnen komen en een parcourtje wilt kunnen rijden.

Want wat je hier doet, is onverantwoord.
Het is heel oneerlijk tegenover de pony, ik vind het heel braaf van hem dat hij zoieso zelfs over één hindernis heen springt.
Van de andere kant is het ook onverantwoord voor jou, als je nog zo'n slechte balans hebt lijkt het me niet slim om een parcour te gaan springen. Dit is natuurlijk je eigen keus, maar je had ook je nek kunnen breken.
Ik zou hier dus niet zo om lachen als ik dit was ;)

Ik hoop dat je je niet al te afgeschrikt voelt door mijn en bovenstaande reacties. Probeer te begrijpen hoe deze mensen denken, hoe ze denken dat de PONY zich voelt... deze filmpjes laten namelijk niet veel positiefs na ;)
Ga goed oefenen in de dressuur, en laat na een tijdje nog eens iets zien? Wedden dat de reacties -na verbetering!- een stuk leuker zijn :)

TessaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:41

Wat gebeurde er die tweede keer nu dat je viel?
Misschien zou je beter eerst wat dressuurles of zitles nemen.
Waarom staat er dat je vorig jaar 31 januari meedeed aan die wedstrijd, is dat al zo'n oud filmpje?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:44

o wat vind ik het erg om te zien dat je zo met je paard om gaat erg diervriendelijk is het niet als je hem zo omtrekt..

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:46

Ik heb een beetje medelijden met het paardje, hij heeft hier geen plezier aan.
Het is echt te onrustig.
Probeer eerst eens wat meer rust in het rijden te krijgen.
En zo min mogelijk het paardje te storen in de mond dan zal het veel beter gaan.
Ik kan me wel voorstellen dat je verheugd op een concours bij de manege dat het dan zo moet eindigen is ook niet leuk.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:52

Jongens zit toch niet zo af te geven op die (jonge) amazone, rijden gaat gepaard met vallen en opstaan en zonder het te doen, kun je geen ervaring opdoen. Ik vond die pony trouwens flink koppig !

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:54

pirouetje schreef:
Jongens zit toch niet zo af te geven op die (jonge) amazone, rijden gaat gepaard met vallen en opstaan en zonder het te doen, kun je geen ervaring opdoen. Ik vond die pony trouwens flink koppig !

Daar snap ik niks van, die pony begrijpt toch niet wat hij moet doen zeg!

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:55

whahaha!
Je moet gewoon goed gaan oefenen en heel erg veel lessen nemen, want eerlijk gezegd... paardrijden moet je toch nog echt wat beter onder de knie krijgen!!!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:55

Ik ken dit meisje, en was bij deze wedstrijd de 'ringmeester' dus ik was er bij.

Ik geef jullie zeker gelijk dat het een stuk rustiger en gecontroleerder mag. Dit weet rebecca maar al te goed van me.

En het is misschien niet te horen, maar de intructeur/ instructrise hebben zeker wel gestuurd waar mogelijk. Maar we vinden ook dat het zelf moet doen.

Pony was overigens echt heel vervelend deze dag, en er lagen nog 2 mensen op exact de zelfde plek af.

(wedstrijd was trouwens 31 december rebecca :P )

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:57

waarom zet je dit op bokt? ik vind je manier van rijden niet iets om trots op te zijn, je hoeft niet alles te kunnen maar showen met je onkunde is dan weer het andere uiterste. ik denk dat als je zelf wat rustiger wordt en rustiger wordt in je zit het voor je paard ook fijner wordt, als ik paard pas zou ik me toch een partij gaan bokken als er iemand zo op mij aan het rijden was.
hoop dat je les neemt en veel oefent.