Springwedstrijd met erena

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:48

x_Anne_x schreef:
Maar met dat ik zeg dat de pony enthousiast was zeg ik toch niets over de ruiter. Ik probeer echt niets goed te praten. Ja dat er gezegd wordt dat de pony er gestresst uitziet.

De pony is enthausiast, daardoor racet ie zo zeg je, maar tegelijk zie ik geen terugnemende hand en wél een drijvend/schoppend been..
Een manegepony moet je vrijwel altijd terug kunnen nemen. De basis zit hier te weinig in vind ik, goed zitten, terugnemen, ontspannen en goed aanrijden op een hindernis. Maargoed, als er een nieuwe instructrice is, hoop ik dat die veel aan de basis gaat werken :j

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 15:59

Ik denk niet dat het veel nut heeft om dit filmpje te plaatsen,
hij is zo ie zo al van 3 jaar geleden? Als er reacties opkomen zeg je dat het van toen was dus dat het toen niet goed ging..
en je wil ook geen commentaar?
waarom plaats je dan dit filmpje als ik vragen mag?

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:39

leuke combi

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:58

Commentaar is al gegeven en daar ben ik het wel behoorlijk mee eens :D .

Zet je beeld eens stil op 0:22 en kijk dan eens naar je beugels ?
Of ze zitten zo ongelijk of je zadel licht scheef of je verdeeld je gewicht totaal niet eerlijk en het zadel daardoor verkeerd gaat liggen! :)

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:14

Mijn lijstje:

-Het is 1 bonk spanning
-Als dit de eerste prijs is is de rest wel heel erg slecht
-Dit is geen eerste prijs waard
-Dit is niet echt springen, maar huppeltjes, dus ik vind dat je dit geen springwedstrijd mag noemen, ook omdat je de kleding er voor niet aan hebt.
-Ik vind dit meer een oefenparcour

Ik neem aan het alles nu beter is dan toen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:47

irissahorse schreef:
Mijn lijstje:

-Het is 1 bonk spanning
-Dit is niet echt springen, maar huppeltjes, dus ik vind dat je dit geen springwedstrijd mag noemen, ook omdat je de kleding er voor niet aan hebt.

Het is een onderlinge wedstrijd op de manege, dus dan kun je geen parcour van 1m verwachten. En maakt de hoogte wat uit, het gaat toch om het meedoen en het oefenen? :) Iedereen is klein begonnen.

keira

Re: Springwedstrijd met erena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:01

Jammer dat sommigen zo'n hard commentaar geven.
Iedereen moet het leren, toch?

Vandaar bij deze een aantal aanwijzingen voor TS:
- probeer mooie lijnen te rijden in het parcours: dus ruime bochten rijden, anders maak je het jezelf en je pony alleen maar moeilijker;
- twee meter voor de hinderni geef je ineens erg veel been, dit is niet nodig wat zo te zien heeft de pony voldoende snelheid. Probeer dus niet te veel been te geven voor de hindernis in plaats daarvan kun je (zoals ik kan beoordelen uit het flimpje) bij deze pony misschien beter 'afwachten'.

Misschien dat je de volgende keer beter een iets rustigere pony kunt kiezen. Nu maak je het erg moeilijk voor jezelf. Bij een rustige pony kun je makkelijker werken aan je eigen houding etc.

Succes!

Kimberly_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:47

Een beetje aardig kan ook wel hoor ;( !

Goed gedaan hoor :o !!!

xx <3

Kimberly_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:48

irissahorse schreef:
Mijn lijstje:

-Het is 1 bonk spanning

het is van een manege hoor }> !

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:56

Ik vind dat je dit wel een ondelinge springwedstrijd mag noemen, of oefenspringen.
Maar geen echte springwedstrijd.
Ach, dat stukje kan je wel negeren, was toen een beetje chagrijnig ;)

ROSIDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:37

je loopt in dat zadel te stuiteren, en je voeten vliegen overal heen,

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:47

Ik ken de pony als mijn duimpje, ik heb er jaren buitenritten mee begeleid en heb er zelf veel mee gesprongen in haar jongere jaren (pony heeft zz gelopen)

Het is met springen een hete donder, ze is momenteel begin 20 dus al wat rustiger geworden. In haar jongere jaren was ze nog veel heter. Ze geeft nu elke keer een schop voor de sprong (weet niet waarom want is niet nodig?)

Dus dat de pony zo is dat klopt wel maar dat is geen stres, pony springt erg graag, te graag.

De houding van de ruiter in dit geval is natuurlijk niet helemaal goed maar ze was hier 11, vind het allang knap dat ze die pony rond stuurt. We moeten het allemaal leren :)

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:50

Je hebt niet om commentaar gevraagd maar ik geef je toch wel een paar tips.
Wellicht heb je er wat aan.

Je beweegt heel erg met je benen wat helemaal niet nodig is de pony gaat al hard genoeg ! Probeer je benen daarom iets stiller te houden! Doe je beugels ook een gaatje korter.Je beugels zijn te lang daardoor gaan je benen zo wiebelen.
Probeer zelf goed je op billen te gaan zitten. Hoe meer hij jij op je billen gaat zitten des te meer komt je pony terug in het tempo.
Je zit zelf heel erg verkrampt probeer zelf gewoon te ontspannen en niet zo aan de teugels te hangen.
Ik weet hoe het is ik reed zelf ook altijd op een pony die nog harder dan deze pony door de bak heen racede.
Hangen heeft geen nut des te harder gaat je pony ervan rennen probeer kleine kneepjes te geven kneepje en los.
In het begin zul je denken dit werkt niet maar gewoon doorzetten!
De schop voor de hindernis is denk ik zodat de pony niet stopt? Als je dit verandert in een klein schopje en niet eerst je benen een meter opzei gaan zal je pony ook wat minder hard gaan.
Je pony loopt in een erg snel tempo kun je deze hindernisjes niet beter in draf aanrijden?
Je hebt dan ook wat meer tijd om nette bochten te rijden en de pony goed voor de hindernis te zetten?
Als je de hindernis springt ga je alleen staan in de beugels Dat gaat vaak automatisch om de pony zo snel gaat.
Probeer wat meer je knieen tegen het zadel te houden en meer naar voren te gaan.
Ook kun je wat meer meegeven tijdens de sprong je houd je pony nog erg tegen.
Bij het binnenkomen vind je pony het hokje erg eng je komt al erg gespannen over.
Probeer zelf gewoon rustig te blijven en je pony te belonen als hij langs het hokje is geweest.

Hopelijk heb je hier wat aan!! :o

Verder spring je op een leuke pony <3

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:19

ik zie stress bij die pony aan het begin van je filmpje en inplaats van hem gerust te stellen galopeer je aan en kar je je pacour door.
mis ik dan iets of is dat tegenwoordig normaal

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:25

pony heeft geen stress, die pony loopt al minimaal 15 jaar op deze manege en is al 15 jaar een geweldige springpony pony wil erg graag en dat is de reactie die je ziet. En zolang ze genoeg energie heeft zal ze zo blijven :D
god wat heb ik genoten van die pony :D

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 16:32

__Nathalie__ schreef:
pony heeft geen stress, die pony loopt al minimaal 15 jaar op deze manege en is al 15 jaar een geweldige springpony pony wil erg graag en dat is de reactie die je ziet. En zolang ze genoeg energie heeft zal ze zo blijven :D

ik geniet nog ssteeds van haar (L)

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:32

Je ploft nogal neer op het zadel.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:53

__Nathalie__ schreef:

Dus jij noemt het begin van dit filmpje een heerlijk, relaxed begin van je "wedstrijd" >;) ?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:11

Ik zeg niet relaxed, spanning maar geen stress. spanning die weg komt omdat ze geen geduld heeft om te wachten :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:39

Spanning staat voor mij zo'n beetje synoniem aan stress hoor. Ik zie een behoorlijk gestresst paard in het begin. ;)

_XrebekahX_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 10:04

Focussed schreef:
Spanning staat voor mij zo'n beetje synoniem aan stress hoor. Ik zie een behoorlijk gestresst paard in het begin. ;)

ze had voor mij 2 keer gelopen en deed precies hetzelfde ze is oud maar ze vind het zo leuk dat ze gelijk wil

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:10

Focussed schreef:

Spanning en stress vind ik 2 verschillende dingen :)

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:57

ik vind dit er niet erg prettig uit zien.
ik snap ook niet dat je zo iemand überhaupt een parcours in laat gaan hoe hoog het ook mag wezen.
-de pony is sterk, kan best zijn dat ie enthausiast is maar ze houd hem gewoon niet.(probeer terug te rijden in draf en hem onder controle te krijgen, desnoods zet je hem halt en ga je dan weer verder!)
-je hoeft de pony niet elke keer een trap te geven voor de hindernis.(benen stiller houden)
-je stuitert enorm(je bent zelf ook niet ontspannen en deze stress geef je door aan je pony!)
-pony loopt niet aan de teugel en crost overal overheen(probeer de pony VEEEEL meer dressuurmatig te rijden, over de rug!)
dit komt allemaal wel maar het ziet er zo niet erg fijn uit!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:03

__Nathalie__ schreef:
Focussed schreef:

Spanning en stress vind ik 2 verschillende dingen :)

Wat is het verschil dan volgens jou?

Het is gewoon hetzelfde namelijk ;)
VAN DALE:
 stress de; m aanhoudende geestelijke druk; spanning

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:13

Je kunt ook gespannen zijn zonder stress.

Als ik iets leuks ga doen kan ik best gespannen zijn daarvoor gespannen van ongeduld of omdat ik het leuk vind. Daar hoef ik niet gestrest voor te zijn :)

Pony doet dit al minimaal 15 jaar, die is echt niet meer gestrest ;)