Gezellig buitenritje eindigt in valpartij..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Re: Gezellig buitenritje eindigt in valpartij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:37

Bedankt voor de reacties!

Ik heb al een beetje zitten kijken op marktplaats, maar dan heb je natuurlijk alsnog geen garantie dat hij goed ligt..
Vriendin van m'n zus gaat waarschijnlijk mee als we een zadel gaan passen, want wij hebben er allebei weinig verstand van.. Krijg je met die manege ervaring he! :Y)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 17:38

@easterimage, normaal gesproken zijn ze makkelijk terug te nemen vanuit de galop, alleen nu was Jetske gewoon zo opgefokt geworden door dat plasje water, dat ze zo snel mogelijk weg wilde!
We gaan zodra er een nieuw zadel is, gewoon weer lekker buitenrijden, want dat is toch echt veel lekkerder voor de paarden en voor ons! (de paarden genieten er zichtbaar van!)
Natuurlijk doen we wel voorzichtiger!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:49

Ik zou er wel voor kiezen om een echte zadelmaker naar je zadel te laten kijken..Als het niet goed ligt krijg je alleen maar meer problemen

verder konden jullie er weinig aan doen volgens mij... hoop adqt je snel weer lekker naar buiten kan ;)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:54

Het zadel hing op de buik?
ALs je goed aansingelt lijkt me dat niet mogelijk?

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 15:02

wwillemijn schreef:
Het zadel hing op de buik?
ALs je goed aansingelt lijkt me dat niet mogelijk?

Wel als je eerst met je hele gewicht aan 1 kant in de beugel hang voordat je valt, dan is het zadel al gaan schuiven en dan schuift het vanzelf door.

Weet ik uit ervaring 8-) , gelukkig al weer lang lang geleden...

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 17:56

WeCo, inderdaad, zoals jij het beschrijft.. Het zadel schoof opzij toen ze viel..
Ze was zeker goed aangesingeld, toen ze opstapte schoof het zadel namelijk al opzij, en daarna hebben we nog een gaatje aangesingeld.. Haar rug loopt gewoon zo rond zegmaar, dat ze geen schoft heeft..

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 17:57

stoer schreef:
Ik zou er wel voor kiezen om een echte zadelmaker naar je zadel te laten kijken..Als het niet goed ligt krijg je alleen maar meer problemen

verder konden jullie er weinig aan doen volgens mij... hoop adqt je snel weer lekker naar buiten kan ;)

Waarschijnlijk gaan we binnenkort even langs bij een zadelmaker (en gaat het paard mee)!
Die gaat dan op zoek voor ons naar een geschikt (2e hands) zadel, en zorgt ervoor dat het zadel binnen ons budget ligt!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:02

Als het zadel goed aangesingelt was en toch ervan af gleed. Paste het zadel waarschijnlijk niet goed. Je hebt speciale zadels voor ronde paarden, vaak heten die iets van haflinger ofzo.

Maar ik hoop dat je hebt geleerd dat je beter niet op buitenrit kunt, dan wel gaan met een longeersingel en beugels. Het is nu goed gegaan, maar wie weet de volgende keer?

Ik zou me echt kapot schrikken!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 18:06

Juangi, het zadel past inderdaad niet goed, maar de vorige keren was het ook telkens goed gegaan, maar deze keer niet..
Meestal neem ik het oude zadel die er ook ligt, maar de singel is nèt iets te klein. Dus de ene keer past ie vast, maar deze keer niet.. Dus hadden we de longeersingel gepakt (waar ik in de bak ook wel eens mee rij)..
Maar inderdaad, we hebben er van geleerd dat we toch beter echt goed tuig kunnen hebben!

Denisexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:50

Juangi schreef:
Maar ik hoop dat je hebt geleerd dat je beter niet op buitenrit kunt, dan wel gaan met een longeersingel en beugels.

daar ben ik het mee eens :o
maar ik zou me zeker niet laten afschrikken door dit ongeluk,
van je fouten leer je (:
Laatst bijgewerkt door Denisexx op 04-03-10 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 18:51

Denise, ik ben het helemaal met je eens ja! Op buitenrit blijven we zeker gaan, mits er goed tuig wordt aangeschaft :)

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:11

Nou om eerlijk te zijn vind ik het nog wel knap dat je bent blijven zitten met je longeersingel.

Maar doe toch maar niet weer.............

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 22:30

WeCo schreef:
Nou om eerlijk te zijn vind ik het nog wel knap dat je bent blijven zitten met je longeersingel.

Maar doe toch maar niet weer.............

Dat verbaasd me ook nog heel erg ja! Helemaal omdat ik normaal met rijden zonder zadel ook niet echt lekker op haar kan doorzitten :') Kan draven als een draver, maar dan heel onregelmatig!
Ik had vast een beschermengeltje boven m'n hoofd.. Kan niet anders!
Alleen als het m'n opa is geweest, waarom dan alleen bij mij, en niet bij m'n zus... :P

Denisexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:17

missblondie schreef:
WeCo schreef:
Alleen als het m'n opa is geweest, waarom dan alleen bij mij, en niet bij m'n zus... :P

ik denk dat je zus ook nog aardig van geluk mag spreken :P
daar had het ook heel anders mee af kunnen lopen :o
jullie hebben beide veel geluk gehad ! :D

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 13:52

Daar heb je gelijk in ja! :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 17:18

Even een kort berichtje.. Gister even in de bak gereden met Hiska, en ze liep lekker! Nog een paar balkjes neergelegd om tussendoor te sturen, en pionnen etc om te slalommen. Ook een groot plastic zijl neergelegd, en daar stapte ze zonder problemen overheen!
Dus binnenkort ook maar eens met Jetske proberen, en zo haar wat meer vertrouwen laten krijgen in ons, en in de enge dingen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:02

Goed zo meid, gewoon lekker door gaan. Fijn dat je binnekort bij de zadelmaker terecht kunt! Zo'n schrikparcours is een goed idee :j

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:09

Dit is niet jullie eigen schuld, maar puur het dierlijke instinct dat naar boven kwam.
Het zal vast ontzettend eng zijn geweest! Groot geluk dat jullie er in goede staat van af gekomen zijn!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:17

ik zat met zweet in mn handen het verhaal te lezen
Wat hebben jullie een geluk gehad zeg. :(:)
Ik kan me voorstellen dat je peentjes hebt gezweten want ik zou me ook niet eraf hebben laten vallen tijdens zo'n harde race!!!
Maar zoals je zelf al zei,jullie hebben er van geleerd en ik hoop dat je nu niet bang bent geworden om überhaubt nog naar buiten te gaan.
Volgende buitenrit toch maar geen plassen water gaan nemen en een rustig tempo rijden! ;)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 18:21

chocobroodje schreef:
Goed zo meid, gewoon lekker door gaan. Fijn dat je binnekort bij de zadelmaker terecht kunt! Zo'n schrikparcours is een goed idee :j

Dankjewel! :) Ik hoop ook echt dat we binnenkort even langs kunnen gaan ja. Alleen m'n zus interesseert het volgens mij niet zoveel, ze rijdt net zo lief zonder zadel (in de bak)..
Maarja, ik vind het heerlijk om saampies naar buiten te gaan!
& een echt schrikparcours was het nog niet, maar we gaan gewoon telkens een beetje oefenen! Dus als iemand nog leuke ideeen heeft wat 'eng' is, roep maar! :)

@funnyhorses, geluk hebben we zeker gehad zeg.. Dat realiseer ik me maar al te goed.. We hadden ook niet verwacht dat er daar een plasje water zou liggen, omdat er eigelijk geen sloot oid is.. Maar toch, na al die regenval...
Het rare is, dat Jetske zonder problemen door dieper water (de Lek, de zee) loopt.. Alleen zo'n ielig plasje vindt ze natuurlijk eng :')

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:58

ja paarden kunnen soms raar denken he?
Maar ik ben echt blij voor jullie dat je het nog kunt navertellen!!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 19:13

funnyhorses schreef:
ja paarden kunnen soms raar denken he?
Maar ik ben echt blij voor jullie dat je het nog kunt navertellen!!

haha, dat zeker! maar ik neem ze niks kwalijk, het zijn en blijven dieren natuurlijk!
En inderdaad, daar ben ik ook zo erg blij om... Pff, moet er niet aan denken..