Eland-land

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

netam12

Re: Eland-land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:03

Jeetje zeg wat kun je daar lekker rijden.Heb genoten van je foto's en je verhaal.Heel leuk !

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 00:30

Wat een reacties zeg.. wat leuk!!
Hier even een paar antwoorden op een aantal vragen.

annebe schreef:
Wat een prachtige foto's!
Het gevoel dat je daar zo een bent met de natuur lijkt mij overweldigend.
Zie je nou wel eens mensen lopen of rijden daar?
Is het ook! Het is echt heeeeeeeeeeerlijk rijden. Met dit ritje ben ik wel veel mensen tegengekomen hoor. Iedereen was met man en macht in de weer om alles schoon en begaanbaar te krijgen. Iedereen die een trekker had was de hele dag bezig en de mensen zonder trekker maakten zich nuttig met sneeuwscheppen op tuinpaadjes en het sneeuwvrij maken van de daken. Of ze maakten ook een blokje om in dit mooie landschap. Maar in het bos ben ik nog nooit iemand tegen gekomen. Niet lopend, ook niet te paard. Het is jammer dat ik er nog wel even voor moet rijden, maar ik ga er zó graag heen. De andere dagen maken we een blokje dichterbij stal, zonder de Nissan over te steken. Dan kom ik nog wel eens een stalgenootje tegen die ook een blokje om gaat. :)

Stephaniiee_ schreef:
Wat een prachtige fotos en omgeving :+:
Ik ben ook wel benieuwd waar dit is!
Een rondje op de a maak je met altgr W = å
Ah bedankt! Het is dus nabij åled, in het zuiden van Zweden ligt dat. Ik ben hier 5 maanden voor mijn studie en heb mijn paardenvriendje meegenomen :) Zelf zit ik in de stad, 9km van de stal vandaan. Maar nu neem ik nog de bus, en hoef ik nog maar een klein stukje te fietsen naar stal. De hele 9km is nu niet te doen ;) Het is net even onder Goteborg, aan de westkust van Zweden. Als alle sneeuw en ijs weg is gaan we nog een keer met de paarden naar het strand, maar dat is nu te gevaarlijk.

ILOVE_TARA schreef:
Wauw, prachtige foto's zeg! En wat een pak sneeuw.. :wow:
Leuk paard heb je ook! Lijkt me een heel braaf beestje.
Aled is in Zweden toch? Heb 't ff opgezocht met Google Maps :o
Ja Sjors is ook super super braaf. Maatje voor het leven!! Dat is echt genieten hoor zo samen :) En ja het ligt in Zweden. Ik heb meteen mijn profiel maar even aangepast, was vergeten het te vermelden in mijn berichtje. Zie ook hierboven, ik ben hier even voor studie. Sjors staat in Fotstad, even onder Aled. :)

zij schreef:
gaaf zeg! wanneer mogen we met zijn allen bij jou vakantie komen vieren? :D
Hahha dat is niet zo moeilijk hoor. Ik woon op een vakantiepark :) 200m van het strand. Een huisje is zo bij gehuurd. Alleen ben ik wel druk aan de studie ;)

mairead schreef:
Ik wou dat ik zo kon gaan rijden: met zo'n omgeving en zo'n braaf paard.
En die foto's waar je paard tot aan/over z'n knieen in de sneeuw staat; wauw! En wij maar klagen dat we niet kunnen rijden hier in Nederland met ons (in vergelijking!) dunne laagje sneeuw.
Vraagje: wat is dat witte snoertje/koordje van je singel naar je zadel? Hartslagmeter?
Ja heb je helemaal goed; de hartslagmeter. Had het snoertje niet netjes weg gewerkt..
Vind het ideaal om daarmee te rijden. Helemaal met andere omstandigheden zoals de "bergen" (ik weet het.. het zijn maar heuvels, maar ik vind het hele bergen hoor :+ ) en nu dan de extreme sneeuw. Natuurlijk kijk ik vooral naar mijn paardje, maar door de hartslag, en vooral het herstel ervan, in de gaten te houden kan ik ook zien of ik hem niet overvraag. Sjors is ook nogal enthousiast en loopt wel door. En ik ben heeeeeeeeeeeeeel zuinig op hem :) Van gisteren heeft hij in ieder geval geen last gehad, hij was vandaag zo fit als wat! :D

_Question schreef:
Wauuuwww wat prachtig is het daar! Wat was de temperatuur ?
Hihi wel dapper van je dat je door die sneeuw bent gaan fietsen, dat is voor de echte diehards!!
Ik denk dat het gisteren maar een paar graden onder nul was. Het was helemaal niet zo koud! Er stond ook weinig wind, dus dat maakt het ook al een stuk aangenamer en het was bewolkt. Af en toe sneeuwde het heel lichtjes; een sprookjeslandschap :) Vandaag was het dan weer veel kouder! Toen ik terug ging van stal was het min 12. Brrr. Toch wen je er wel aan hoor. Veeeel laagjes kleding aan en in beweging blijven. Verder heb ik altijd een thermoskan met warme thee mee. ;)

chrisje_83 schreef:
Wat een prachtige omgeving zeg! Maar wat een pak sneeuw, lijkt me flink ploeteren als je daar door moet! Wat een speciaal beslag trouwens, wat is dat zwarte in de hoef?
Dat is een sneeuwring. Je kan ze ook in Nederland krijgen hoor :) Werkt echt ideaal, want zo blijft de sneeuw niet onder de ijzers plakken. Zonder zooltjes of sneeuwringen gebeurd dat wel en gaat je paard uiteindelijk als het ware op klompjes lopen. Hoef ik me nu niet meer druk om te maken. het is van rubber waar de sneeuw dus zowieso al niet aan hecht en het beweegt iedere pas, waardoor het de sneeuw eruit plopt. Verder vier propgaten. Volgens mijn smid in NL kon dat niet (twee voorin), dus die deed er 1 in de teen in het midden. Dat is niet aan te raden! Achteraf blijkt het het ijzer zwak te maken omdat het op dat punt wat schaniert. Bij het eraf halen van de ijzers braken ze midden in de teen := Nou ja, gelukkig lag er sneeuw en was dat pas bij het eraf trekken van de ijzers :) Weer wat geleerd! in de gaten heb ik standaard 5mm kalkoenen. Ze blijven er dag en nacht in zitten, zo heeft hij ook op de weide grip. Wel moet ik ze na ong 4wk vervangen, dan zijn ze zo afgesleten dat ze scherp worden en bijna niet meer eruit te draaien zijn. Om problemen te voorkomen draai ik ze er dan uit en doe er nieuwe in. Tegen het overmatig slijten heb ik kalkoenen met een wideapuntje genomen, dat is een harde kern die niet afslijt.

smax schreef:
:D Dat je die sneeuw nog niet zat bent....Mooie foto`s weer hoor!!! En Poownie ziet er relaxed en gelukkig uit ;)
Stiekem een beetje wel hoor :o Ik kijk uit naar de lente! Maar als het dan weer zoals zo is, tja dan is het wel schitterend hoor!!!! Dan genieten we er maar van... :D En Sjors doet het prima hier. Die genoot ook. Mijn kleine dappere poownie.

irmalouise schreef:
Wauw echt gaaf en zo wil ik ook wel een ritje maken.
Wanneer mogen we komen haha.
Zit er erg mooi uit zo. Ben de sneeuw hier ook zat, maar als ik dit dan zie, word ik wel jaloers hoor.
Hier is de sneeuw altijd gelijk een zooitje omdat ze gelijk beginnen met strooien.
Dat doen ze hier heel handig. In princiepe worden alle wegen geschoven, dan is de meeste sneeuw wel weg en kan je er met een auto prima overheen rijden (wel gas terug en goede winterbanden!). In de stad en de wat meer bereden buitenwegen wordt er een soort heel fijn grind over de wegen gestrooid, waardoor het minder glad wordt. Werkt perfect! De hoofdwegen en snelwegen strooien ze wel en die worden dan weer schoon gereden door de auto's. Nee sneeuw pakken ze hier wel heel goed aan. Het leven gaat hier ook gewoon door, ook al is het voor deze streek ook ongewoon veel: het is 105 jaar geleden dat hier zó veel sneeuw lag :wow:

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:14

o, maar dan ga ik ook gewoon aan de studie... hebben ze een melkveebedrijf daar in de buurt? kan ik gelijk stage doen :P

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:29

Wat een heerlijke foto's zeg!
Super als je zo lekker elaxed kunt rijden.
Succes en veel plezier nog verder.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:37

Wat een prachtige foto`s.
Ontzettend leuk om je paard daar bij je te hebben.
Ik verheug me al op jullie voorjaarsfoto`s.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:51

wat ontzettend gaaf zeg!
echt mooie fotos +:)+

Tutchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:07

Wat klinkt het allemaal geweldig, zeg! Met je eigen paardenvriend daar houd je je stageperiode vast wel uit! Hoe zijn jullie er heen gereisd?

Ik hoop dat er nog vele fijne ritten zullen volgen en de foto's daarvan zijn hier allemaal zeer welkom! Wie weet krijg je de eland er ook eens op :-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:45

Ruilen :D ?
Prachtig, wat een omgeving :j

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:21

Woow is gewoonweg prachtig met al die massa sneeuw!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:25

Gaaf!
Mijn ouders zijn daar (Hyssna, ten zuid-oosten van Göteborg, aan de 156) nu ook en die vertelden ook al over enorme sneeuw. Leuk om het dan op foto's te zien.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:02

RIJ-ITP -> ITP

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:06

En dan piepen wij hier om een cm of 20! Jeetje, wat een hoop sneeuw. Sneeuw, paard, en ook nog eens een PRACHTIGEomgeving, ik ben helemaal niet jaloers hoor ;) Wat een heerlijke prachtige rit moet dat zijn geweest, super leuk dat je ons mee laat genieten door middels van fotos, heerlijk :D

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 23:58

het is ook echt genieten hoor ! :)
Van de week hebben we enorme lol gehad in een weiland tegenover de stal. Zie hier een kort filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=WpRpjy19O_A

@ tutchi; we zijn zelf erheen gereden met de trailer. Mama heeft me gebracht en er meteen een vakantie van gemaakt :) We hebben gekozen voor de route via Denemarken (de bruggen). Is ons heel goed bevallen, met een overnachtingsstop in Duitsland.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 00:18

Prachtige foto's! wat een mooie natuur en omgeving zeg! Heerlijk om zo vrij door de bossen te gaan, echt genieten lijkt me,
wat een leuk lief paard heb je! Zo braaf staan te wachten als jij graaft :)