[WN] zondag 11 april 2010, ALV WRAN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:59

@ Pannenkoek; Enneeeeeh... hoelang was dat ook al weer geleden? -> 2 jaar???

Volgens mij is dit al lang duidelijk gemaakt en moeten we toch weer verder.
Blijven malen om de dingen die anders hadden gemoeten, is zonde van de energie.
TRIAL AND ERROR

En ik geloof dat de WRAN echt wel iets heeft gedaan met alle reacties van toen.

Zelf vind ik de WRAN een te leuke vereniging om helemaal de rug toe te gaan keren. En ja, naast al die positieve dingen die de WRAN doet, zijn er toch ook nog veel dingen die ik liever anders zie... en laat daar nou net de ALV voor zijn.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:36

ik zit nog steeds op antwoordt te wachten van deze vergadering 2 jaar geleden canis ;)
er zijn toen met mij persoonlijke afspraken gemaakt die niet zijn nagekomen :o
nu hoeft het niet meer ik ben er helemaal klaar mee.

johnwayne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:25

piggeljay schreef:
ik zit nog steeds op antwoordt te wachten van deze vergadering 2 jaar geleden canis ;)

eh.....Niet verkeerd opvatten :o .Maar zijn die afspraken door de vereniging gedaan of door een persoon?
Wat ik er mee bedoel is als die 'persoonlijke afspraken' door een persoon zijn gemaakt dan kun je de vereniging er niet op aankijken.Toch? :D

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:41

Canis schreef:
......... en laat daar nou net de ALV voor zijn.
Je hebt gelijk...........

Ach, als jij vind dat er de afgelopen 2 á 3 jaar veel en goed werk is verzet.........prima toch! +:)+

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:48

Canis schreef:
En ik geloof dat de WRAN echt wel iets heeft gedaan met alle reacties van toen.

Precies! :roll:

Zou ik misschien ook wel doen als de Wran de enige vereniging was waar ik starten kon en zelf geen last van het capverhaal zou hebben ;)

Gelukkig ben ik niet afhankelijk van 1 vereniging of 1 land 8-)

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:52

johnwayne schreef:
piggeljay schreef:

eh.....Niet verkeerd opvatten :o .Maar zijn die afspraken door de vereniging gedaan of door een persoon?
Wat ik er mee bedoel is als die 'persoonlijke afspraken' door een persoon zijn gemaakt dan kun je de vereniging er niet op aankijken.Toch? :D

ik vat niets meer verkeerd op hoor, sinds ik twee jaar geleden op de ALV bij .... en consorten hoorde.( persoonlijk klonk het meer als: Jan Rap en zijn maten )
maar laten we zeggen de afspraken zijn gedaan door voorzitter en bestuur.... ;)
maar zijn gemaks halve niet opgenomen in de notulen.
maar de WRAN is +:)+ zo'n vereniging hoor

catalyst1

Re: zondag 11 april 2010, ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:43

De WRAN vergadering was op zijn minst apart te noemen. Er werd een behoorlijk gekleurd beeld geschets, en alle anders denkende snappen er natuurlijk niets van.Ook ik ga me hier verder niet over uitlaten omdat TS verzocht heeft hier geen afzeiktopic van te maken.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:49

De belangrijkste beslispunten opnoemen is toch geen afzeiktopic?

Bovendien leest de voorzitter ook mee, dus hij zelf e.e.a. uit de doeken doen.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:45

Wat ik nou maar niet begrijp is dat die mensen die tegen de WRAN zijn zich niet gewoon distancieren van de WRAN.
En als je zo goed kan reproduceren wat er allemaal gezegd is dan had je toch ook tijdens de vergadering je bezwaren kunnen uiten?
Een AVL is toch om het bestuur ter verantwoording te roepen? Dat doe je toch niet op bokt?
Er zijn zoveel andere westernvereniingen waar je terecht kan, of desnoods naar een ouwe wijven brei club!
Het gaat immers toch alleen maar om het azijnpissen??

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:54

Jan, ik ben niet tegen de wran.
Ik was niet in de gelegenheid om te gaan wegens organiseren van een event, anders was ik zeker gegaan.

Dat er 23 mensen komen op de ALV van een vereniging van meer dan 250 leden, is dat niet een signaal dan?
Het teruglopende aantal starts in de L1 en L2, is dat geen signaal dan?

En er wordt niemand ter verantwoordig geroepen, de ALV en de beslissingen worden gewoon besproken. Dat mag wat mij betreft publiekelijk.
Als jij dat niet vind is dat ook prima.

Nee, ik wil me NIET distancieren van de wran als vereniging. Ik ben namelijk ook niet tegen de wran.
Ik vind de wran in den basis een goede vereniging.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:18

Er zijn geloof ik 861 leden,dus ik vond die 23 mensen ook heel weinig.Aan het aantal stoelen te zien was er op meer gehoopt.
Ik ben in ieder geval wel geweest en heb ook mijn mening gegeven. Hoop nog steeds dat de WRAN de signalen oppakt en er iets mee doet.Ook ik kreeg meteen te horen dat als ik wat te zeuren had,dan maar naar de NRHA moest gaan ( Van een lid,voor de duidelijkheid)Maar voor mij is de WRAN een leuke club om te starten...dat wil niet zeggen dat ik het dan maar overal mee eens moet zijn.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:23

Alline schreef:
En ik vond de ideeen die geopperd werden (door dhr vet) juist best goed (en meestal vooral bedoeld om de l1 en de l2 ruiters tegemoet te komen!)

Vertel :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:03

catalist, als jij diegene bent die ik denk dat je bent moet je er wel even bij vertellen waarom jij te horen kreeg dat je dan bij de NRHA moest gaan starten
jij wilde 2 x reining starten op 1 wedstrijd en dat kan niet op een WRAN show
daarbij kaarte je iets aan wat volgens jou in het verleden wel kon maar dat klopte helemaal niet

tja, de WRAN heeft al jaren een voorzitter die nogal dominant aanwezig is, dat was ook al bij Jan Trel
of je zou kunnen zeggen dat de rest van het bestuur wat mak zijn, in ieder geval tijdens een vergadering
maar iedereen mag in het bestuur dus dien je aan als je het anders wil

L2 rookie is geen slecht idee, vooral niet omdat de L3 de grootste groep ruiters zal blijven
deze gevorderde L3 ruiters mogen dan met hoed starten!
verder een opdeling in 3 -3 levels zorgt er voor dat wedstrijden opgedeeld kunnen worden waardoor een wedstrijd niet zo laat meer wordt
het is of kiezen voor minder onderdelen per level of minder levels op een dag afwerken
een organisatie die 2 shows per jaar organiseerd(of 2 organisaties die samenwerken) kunnen dan de levels opdelen in een show voor hogere levels en één voor lagere levels

KNHS zette ons voor het blok, binnen een half jaar verticaal aansluiten :( , nou mooi niet dus!
maar we hebben inmiddels wel wat bereikt
de FNRS wil graag contacten leggen met de WRAN
ook hebben we een goedkeuring van veilig paardrijden(of zoiets, wie helpt???)

de bedoeling is nu om de contacten met de KNHS door iemand anders te laten vlottrekken
Peter was een beetje kwaad geworden := :)) en is nu niet de persoon meer om dat verder te doen

wat de website betreft moet die nu professioneler, sneller, vlotter en door iedereen makkelijk aan te passen die iets op de site wil zetten(zoals uitslagen enzo)
ik heb geen idee wat zoiets kost, dus ik vond het ook lastig stemmen op zoiets

wat betreft dat rassen gebeuren
dat is gewoon een leuk idee er bij en wie weet ook een mooie handreiking naar de rassenverenigingen
de bedoeling is dat er bijgehouden wordt met welk raspaard je start en aan het eind van het jaar kan de best geplaatste dan een prijs krijgen
zo kun je dan de beste haflinger van het jaar van de WRAN hebben, de beste Fjord enz
daarbij dan wel bedenken dat er minstens 6 paarden van hetzelfde ras moeten meedoen om een prijs te krijgen
nu wordt er al bijgehouden met welk paard iedereen start dus gegevens staan al opgeslagen
dit idee moet nog verder uitgewerkt worden

cocao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:16

Nee, dat van die twee wedstrijden was ik en niet Catalist:
Ik reed vorig jaar voor het eerst reining (heb een goed getraind, wel pittig paardje maar moet het zelf nog leren) en de WRAN-wedstrijden zijn daar uitermate geschikt voor, het is niet zo grootschalig en wel altijd gezellig (tenminste in onze buurt vind ik). Goed om ervaring op te doen dus. Zo'n L3 klasse waar je dan in moet starten heeft geen echte- (2 spins) en niet veel verschillende reiningproeven en juist de wedstrijdervaring hebben mijn merrie en ik juist nodig. Het is altijd best een eind rijden en om dan 3 minuten je kunstje laten zien vind ik gewoon wel jammer. Gelukkig hebben ze ook shows met nog een trophy-onderdeel erachteraan, zodat ik daar dan wel twee wedstrijden kan starten. Omdat ik het verleden van de WRAN-geschiedenis (misschien maar gelukkig) niet goed ken had ik daar via de website een vraag over gesteld, nl. waarom er geen mogelijkheid bestaat om naast in je eigen klasse ook nog in een hogere klasse dan je zit uit te kunnen komen. Bij ons in de regio (Noord-Oost) zijn er meestal maar een paar (2-5) deelnemers in de L3-reining klasse en in de L2/L1 gecombineerd een stuk of 8. Als je de mogelijkheid hebt om twee wedstrijden op een dag te kunnen starten, zullen er ook meer deelnemeners aan de diverse onderdelen meedoen, leek me goed voor de organisatie. Ik heb daar totaal geen reactie van de WRAN op gehad, zelfs niet een bevestiging van ontvangst van mijn mail, dat vond ik teleurstellend en heb ik aangegeven.
Dat je nu geen twee wedstrijden kan rijden weet ik zelf ook wel, maar een vergadering is er voor om met elkaar te discussieren, toch?!
Dat ik dan meteen (van iemand in de zaal) om de oren kreeg "dat ik dan maar NRHA moet gaan starten" slaat nergens op, verdien ik ook niet om zo aangevallen te worden door iemand die me helemaal niet kent. Ik heb goede bedoelingen en probeer mee te denken. Zo'n vergadering is de beste mogelijkheid om met elkaar van gedachten te wisselen over diverse onderdelen.
Het gaat er helemaal niet om om gelijk te krijgen, maar wel om knelpunten te bespreken en mogelijkheden voor de toekomst.
Wat ik meegekregen heb tijdens deze (rommelig geleidde, dat moet ik dan wel zeggen) vergadering is dat er bij Peter enorm veel passie zit voor de club en ook heeft hij veel ideeen.
Het is alleen jammer dat hij veel te veel dingen door elkaar haalde en dat er dan ook geen duidelijkheid meer was over waar er nu precies over gestemd diende te worden.
Het lijkt me beter om te bespreken dingen in vervolg vooraf op papier te zetten, zodat een ieder daar alvast over na kan denken. En de discussie moet centraler gevoerd worden met de voorzitter als gespreksleider.
Hopelijk wordt e.e.a. goed genotuleerd en is dan terug te lezen in de notulen.
Er is in ieder geval nog veel om uitgewerkt te worden.
Helaas is er op de WRAN-site nu geen forum-mogelijkheid, zodat dit hier op bokt dan allemaal moet worden neergeschreven. Hopelijk bouwen ze snel een nieuwe web-site die toegankelijker wordt voor iedereen.
(en volgens mij kostte het €2-3000 en dan ca. 3 x €75 per jaar voor het onderhoud, maar hier kan het zijn dat ik het niet helemaal goed heb meegkregen), klaar binnen 6 weken....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:44

spatter schreef:
jij wilde 2 x reining starten op 1 wedstrijd en dat kan niet op een WRAN show

Voor de levels wel en de meeste mensen zijn tegenwoordig geen allround meer.
Dus kun je maar 1 onderdeel starten. Als je dan anderhalf uur moet rijden.....

Dat kost deelnemers.

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 22:31

Romkabouter schreef:
Alline schreef:
En ik vond de ideeen die geopperd werden (door dhr vet) juist best goed (en meestal vooral bedoeld om de l1 en de l2 ruiters tegemoet te komen!)

Vertel :)

Ik denk dat spatter al een aardig uitgebreide uitleg heeft gegeven, toch?
Dan kunnen we nu voor de rest nog ff wachten op de notulen en de uitwerking van de l2rookie en het rassengedeelte. Dan is iedereen (die lid is) weer op de hoogte van wat er precies besproken is.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:42

Doet mijn goed om te lezen dat Jan Trel ook altijd dominant aanwezig was, dus het laat zich rade van wie ik dat dus geleerd heb. 8-)

Maar toch zie ik het niet als dominant aanwezig zijn, wel sta ik daar om allen factoren en raakvlakken met elkaar in zijn geheel te blijven overzien. |(

Zo kan een logies geopperde vraag grote gevolgen hebben als wij als bestuur op een ALV een ja of een nee opaangeven. Dit nog los van het feit dat bijvoorbeeld de vraag stelling betreffende dat je bij de WRAN maar één maal reining kan starten, al twee jaar geleden is afgekaart op de ALV, dus ook al een antwoord op gegeven was. :P

Maargoed wat krijg je dan, met zo’n voorzitter als mij, inderdaad vol ideeën dat ik ter stonden het ene vraagstuk aan het andere kloppen. Dus dat een vraag uit de organisatie hoek, voor een ruimer aanbod van wedstrijden, ook zal kunnen betekenen dat het een antwoordt kan zijn voor de mogelijkheid om twee maal reining te starten. :o

Stel dat wij als WRAN over zouden gaan tot 3 levels onder en 3 up, krijg je minder verplicht uit te schrijven onderdelen dus zou er ruimte kunnen ontstaan, dat een organisatie zegt wij doen voor de reining levels een soort van fool um school klasse. :Y)

Kijk dat dit op het moment niet een antwoordt is op de vraag dat wij binnen het huidige systeem twee maal reining kunnen starten begrijp ik, maar begrijp ook dat dit niet zomaar even met een ja of nee te beslechten is op een ALV. ;)

De WRAN heeft een hele actieve regelgeving commissie, en die commissie kennende gaat deze echt wel aan de gang met de gestelde vraag voor tweemaal reining kunnen straten, dit natuurlijk in combinatie met ander raakvlak hebbende vraagstukken. -:)

Dus begrijp ik ook dat die gene die de vraag stelde het als rommelig heeft ervaren, wil op dat moment gewoon een antwoord op dat punt, wat helaas niet gaat en kan.

De WRAN is een hele brede vereniging, die constant in beweging is met allerlei vraagstukken. Als je deze vergadering zag hoeveel regel wijzigingen er even afgehamerd moesten worden, kan jij je voorstellen dat er niet is stil gezeten. Jury raakvlak vragen, gaan naar de jury commissie. Regel vragen gaan de regelgeving commissie, deze vragen worden vervolgens door het bestuur getoetst op juridische en verzekering technische zaken, om vervolgens met het bestuur en commissie bijeen te komen voor een presentatie op de ALV, het hoogste orgaan van de WRAN. -:)

Een beetje bestuurder, jury of commissie lid, vergaderen ongeveer zes keer per jaar binnen hun eigen functie, misschien wel twee of driemaal per jaar ook nog in een combinatie onderling, één maal ook nog met alles bij elkaar, dus hebben allen wel éénmaal per maand op de agenda staan. Jury’s en commissie leden doen dit voor hun club (WRAN) het bestuur heeft dit ook nog met ander raakvlak hebben de zaken.

Bijvoorbeeld, met de FNW deze vergaderen ook zes maal per jaar.
Afgelopen jaar waren hier ook nog drie gesprekken bij op de locatie van de KNHS.
Parallel aan deze zaken lopen ook gesprekken met bijvoorbeeld de SVP, SRP, en zins jongst leden ook met Aequor die leerbedrijven erkent en leerlingen uitzet, om meer te willen weten over het western plaatje, met alles erop en aan.
Zijlinks houden wij ook zaken in de gaten als het landelijke WUR onderzoek, paspoort zaken, ja alles wat maar raak vlak heeft met onze sport zitten wij op of bij.
Ook gaan wij nu nog wat breder spreken met ander partijen, die in combinatie met Aequor alweer gesproken hebben met ons, FNRS en FNHO. Tussen door hebben wij ook nog zo’n tweemaal per jaar een overleg met de SWRN, u weet wel met die dominante man aan het begin van dit verhaal. :):)

Beste mensen lezers bokkers als jullie toch is weten hoe de hippische wereld momenteel in beweging is, dan zou jij je daar wel is helemaal rot van kunnen schikken. Het is gewoonweg niet meer zo dat je er een instelling op kan nahouden van ach de ruiter willen gewoon heel leuk hun ding willen doen, je niet bezig houden met de vraag onder welke omstandigheden dat straks nog kan en mag is mijn inzien een betere.

Baad het niet? Schaad het ook niet. Maar schaad het ineens wel dan is het ook duidelijk dat zegmaar de bestuurders van de FNW dus ook WRAN niet hebben zitten suffen, het ergste wat je door de leden die je vertegenwoordigd kwalijk genomen worden kan.

Dat andere bestuurders van de WRAN in geval van de ALV rustig aan tafel zitten, is om van de ALV geen rommeltje te willen maken, maar geloof mij dat als het zo zal zijn dat ik iets meld wat niet kan, dat deze bestuurders dan wel ingegrepen hadden, neem dat maar van mij aan.

Eneuh mijn boosheid jegens een gesprekspartner, tja kan gebeuren toch als je is een keer het niet met elkaar eens bent. Wat dat aangaat lijkt het soms net wel bokt. :D

Vr Gr Peter

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:57

wedstrijden met 3 levels;
beginners , amateur en open. :)*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:13

Waarbij de Beginners ook Ama mogen starten en de Ama's ook Open ;)
Voor de Open ruiters doen we dan een leuke "best gaand" rubriek + jaarlijkse wisselbeker + prijsbedrag :D

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:40

Okay, dat soms verlangt wordt naar het oude systeem kan ik ook begrijpen, maar zijn het toch echt de leden van de WRAN geweest die het huidige systeem gewild hebben.

Peter

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:22

en wat zou men stemmen als men het nu over mocht doen, gezien de huidige ervaringen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:24

weer voor het levelsysteem!
uiteindelijk is dat het eerlijkste systeem ook al zal het best even duren voordat het draait zoals het moet

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:30

sorry dan bedoel ik alle leden he, niet die 20 die naar de vergadering komen.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:37

Geen idee waar voor gestemd zal worden dan, maar stel dat het van de baan af gestemd zal worden, kunnen wij geen antwoorden geven op belangrijke vraag stukken die er toch echt aan komen.
Niet van vandaag op morgen hoor, maar eens zal blijken dat wij toch blij worden van het educatieve leer systeem, het level systeem.
Het is een heel belangrijke tool binnen de ontwikkelingen die gaande zijn, met ook hier weer de kantekening baat het niet schaad het ook niet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:55

tja, als mensen niet komen moeten ze naderhand niet lopen te zeuren dat ze het anders hadden gewild
en ieder is vrij om te starten waar hij wil
vind je de WRAN niks, start je toch lekker ergens anders?

quarterH zeuren brengt een mens niks verder, had toen meegestemd en je had jou mening kunnen geven