An easter boy aan de training met de tips van ons HAW topic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: An easter boy aan de training met de tips van ons HAW topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 20:06

Hihi gelukkig :D Dan ligt het niet aan mij :) Ik moet inderdaad nu ik rechtop zit, ook nog voor me uit kijken :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:36

Fijn dat je wel kan rijden ondanks de vorst!

Ik denk dat je verbetering kan boeken door hem meer voor je binnenbeen naar je buitenteugel te rijden. Hij valt nu vaak over de buitenschouder.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:29

Mooie foto's Pauline! Ziet er uit als een lekkere ontspannen training! Jouw houding en dat iets-te-diepe van Boy vind ik totaal niet storend, het is immers een training en daar gaan de dingen nou soms eenmaal wat anders dan op wedstrijd, logisch ook!

Probeer wel met het wijken recht te blijven zitten, als je op die eerste wijkfoto kijkt en op je beugels let zie je namelijk een behoorlijk verschil! Verder lekker zo doorgaan, dat komt wel goed met jullie :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 21:35

Wijken en ik worden nooit vriendjes :) Maar we blijven oefenen :)

Het was inderdaad niet veel meer dan een ontspannen losmakende training :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:13

Ziet er netjes uit hoor! Fijn ontspannen beeld :)

Let inderdaad een beetje op je handhouding, soms heb je ze te breed en te hoog.. En je binnenhand is op foto 5 iets streng.

Verder ziet het er fijn uit, jullie gaan met sprongen vooruit zeg :) Top!

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:10

hele leuke foto's! er ligt bij jou nog wel veel sneeuw zeg! hier nix meer te vinden!!:D:D

alle puntjes zijn al wel genoemd! ik kan alleen nog zeggen; ga zo door! jullie komen er echt wel:D

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:15

Wow Pauline, nu ik die foto's zo zie, zie ik pas hoe je vooruit bent gegaan met je houding! Alleen je handen nog bij elkaar ;)

Is de bak weer goed te doen?:

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 23:29

Hee!
Ik vind het er heerlijk relaxed uitzien, lijkt lekker los te laten laag en rond.
De meeste aandachtspuntjes zijn wel genoemd, vooral je handhouding viel me op.
Meer bij elkaar en wat hoger.

Puur nieuwsgierigheid:
Waarom heb je wielsporen?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 09:58

Suzan_kalim, boy reageerde eigenlijk op gewonen normale sporen net zo als op wielsporen, alleen zo af en toe schrok hij zich wezeloos bij die andere, ik ben er zelf van overtuigd dat een grof wiel vriendelijker is dan welk scherp spoortje dan ook, vandaar dat ik voor deze heb gekozen, boy schrikt hier niet zomaar meer van, maar reageerd wel als ik een keertje echt inkom.

Ciska, gisteren was hij wel iets opgevroren maar zeker niet te hard ofzo :)

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:07

Leuke foto's Plien :))

Die lang en laag foto's zien er erg fijn uit, al zou het neusje er nog iets meer uit mogen, maar het begin is er ;)

De eerste wijkfoto is nog niet zo verkeerd, achterbeen komt er aardig goed bij, let alleen op het kantelen, ziet er bijna uit alsof hij de buiging voor 't appuyeren heeft. En blijf zelf mooi in balans (rechtop) zitten.

Maar ik vind de foto's er fijn uitzien. Ik weet niet hoe je normaal losrijdt, maar ik zou zeker het lang en laag meepakken aan het begin en aan het eind van je training. Daar blijft hij heerlijk los van :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:12

Wauw Paulien, wat ziet Boy er goed uit zeg! :+: Hij is echt leuk. Vind het rijden er netjes uit zien en ga qua commentaar met de rest mee.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 14:19

Ashley, ik probeer altijd zo los te rijden (alleen op wedstrijd is boy nog wel eens een hoop hengst, en dan lukt dat dus nog niet altijd), en las er thuis af en toe een dagje bij in, waarop we gewoon wat schakelen in deze houding, hij wordt daar inderdaad heerlijk los van, ik heb hem juist net een fractie achter de loodlijn omdat hij op de loodlijn nog wel net iets wil vasthouden... Door nu echt van achteren naar voor te rijden, laat hij net iets achter de loodlijn wel echt helemaal los...

Ik hou hem expres echt recht, richting appuyeren, aangezien hij eerder echt helemaal verboog in het wijken, maar misschien moet ik dat tegen woordig maar iets minder gaan doen :)

Thnx voor de leuke berichtjes :)

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 16:41

wat is ie toch knap vind het er fijn uitzie hoor lekekr zo door gaan

NFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:47

ik vind het erg fijn ogen pauline! :j
ik vind het er prettig uitzien dat je hem wat langer/ronder rijd in een training.
Hij mag misschien achter af en toe wat actiever.
En het wijken op de ene kant ziet er echt goed uit :D
ga zo door, jullie zijn een leuke combi :+:

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 09:43

Commentaar is wel gegeven, maar ik moet gewoon nog een keer zeggen dat Boy gewoon een onwijs stoere bok is! :D :D

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:00

Leuke foto's Pauline! Ziet er heel relaxt uit!

En wat me opviel: wat heeft Boy toch sexy billen :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 13:20

Whaha daar is hij ook trots op GJ :P

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:34

He Pauline, leuk om jullie twee weer eens @ work te zien. Dat fijn ronder instellen doet hem goed, daarvan wordt hij losser; je hoeft alleen jezelf niet zo rond in te stellen (gewoon voor je kijken is prima ;-)). Ik gok dat je je handen breder zet om hem iets lager te kunnen zetten? Maar probeer er ook naar toe te werken dat je ze dichter bij elkaar kunt houden. Voor mijn gevoel mag hij in een wending nog net meer om je been heen buigen, hij oogt nu nog wat strak. Het wijken kun je ook oefenen op de volte, verder gaat het wijken fijner als ze goed aan het been en aan de halve ophouding staan. Hij moet eerst snappen hoe hij moet scharen, dat gaat vaak wat makkelijker als je niet te hard rijd, daarna kun je het tempo weer wat uitbouwen en ook daarin gaan schakelen. Jullie zijn een fijne combinatie en komen er zeker wel, succes!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:47

dit ziet er al veel losser uit :j nu kan je mooi op je eigen houding letten, als hij daar zo mooi zakt, dan je handen bij elkaar voor je uit zetten,
mooi recht er boven blijven, voor je uit kijken ;) ( al doe je dat bij sommige foto's wel)

Bij het wijken wil hij nog niet graag zn rechterachterbeen onderbrengen, dat zag je in je vorige topic ook, hij loopt iets uit het spoor met zn r.a.been ( ook rechtdoor etc)
Ga rechtsom stukjes schoudervoor zetten, dan wordt het wijken ook makkelijker, het is gewoon een kwestie van sterker worden ;)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 11:54

Daar krijgt hij alle tijd voor :) Vandaar ook nog lang geen L2 :D Rechtuit kijken is eigenlijk geen probleem alleen bij die lage houding wil ik nog wel eens naar beneden kijken :) Dus dat is een aandachtspuntje :)

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:22

Ik vind je handen eigenlijk helemaal niet zo'n ramp.
Ik heb een tijdje op een dressuurstal gereden (heel kort tijdje hoor haha) en daar leerde ze me dat aan, je armen en handen ontspannen op lichaamsbreedte houden.

Verder vind ik qua handen: beter iets te hoog als met gestrekte armen de teugels richting je knieeen trekken, want dat vind ik zo debiel ;)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:21

Hier ga ik ook even iets zeggen, ik zou zeker niet te laag losrijden. Eerst aanspannen dan ontspannen. Zijn manentop moet het hoogste punt zijn van de hals, hierook. (Dit zeg ik uit ervaring hoor) Door laag en lang los te rijden gaat de achterhand omhoog en de benen gaan naar achteren. We willen eigenlijk net het omgekeerde krijgen. Dus aanspannen, dan ontspannen. (met dezelfde druk op beide handen) Het werkt :) probeer het eens, mijn paard heeft er een sterkere achterhand van gekregen, meer gelijkheid in de beide kanten. Achterhand komt zeer mooi onder. Ik heb bij hem vaak last dat ie zen hoofd niet onder controle heeft (is mede mijn fout) wat dus alles te maken heeft met de achterhand, waardoor je vooraan de schouder moet vrijmaken zodat hij kan lopen :) Je doet niet echt veel verkeerd maar veel te veel snapje. Minder hand, meer op de zit en voorwaarts :j
Weerom wat een uitstraling zeg, ook in je profiel mooie foto's :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:12

nette houding, je paardje loopt mooi ontspannen, jammer soms beetje gespannen rug, maar nette halshouding;)

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:50

Ziet er goed uit! Kilometers maken en het gaat op een gegeven moment bijna vanzelf Alleen vind ik je paard er wat ongelukkig uitzien geef je hem wel genoeg te eten? :?

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:56

Selena87 schreef:
Ziet er goed uit! Kilometers maken en het gaat op een gegeven moment bijna vanzelf Alleen vind ik je paard er wat ongelukkig uitzien geef je hem wel genoeg te eten? :?

Pardon? Is dit serieus? En, waar dan als ik vragen mag?