Rivelinohoeve.......11 shets<33

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Rivelinohoeve.......11 shets<33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:51

Enige tip die ik je kan geven is: niet zelf doen.
Beleren voor de kar is iets wat moeilijk is en inderdaad erg risicovol is; gaat er wat verkeerd (en dat kan makkelijk) dan heb je idd grote kans dat de pony's inderdaad een trauma oplopen en dat alles 'verpest' wordt.

Als je geen verstand hebt van het beleren van pony's voor de wagen, en al hélemaal als je geen verstand van mennen hebt, begin daar alsjeblieft niet aan.
Je zou ze weg kunnen brengen naar een professionel persoon om te beleren, of je zou onder begeleiding van zo'n persoon sámen de pony's kunnen beleren.

En ik snap dat je er niets aan kan doen, maar ik kan ook heel makkelijk zeggen: 'dat is schimmel, dat is schurft' maar zo makkelijk is dat nu eenmaal niet. Dat de boerin dat direct zei wil nog niet zeggen dat ze het ook daadwerkelijk goed heeft ;)

En áls het al schurft is verdient dat de aandacht van een DA; alleen dan kun je het goed behandelen.

Rivelinos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 17:52

ja oke,

maar heb je wel mischien nog wat tips waarmee
jee eerst gewoon zelf kan oefenen enzo.
we hebben al wel geleerd gewoon met dr achter lopen .
en met de sneeuw met een sleetje.
dat deed ze ook super!
maar we willen nog ff goed dooroefenen.
want ze kon het al wel goed enzo , maar we willen eerst goed
oefenen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:32

Rivelinos schreef:
weet iemand mischien hoe je ene nieuw bericht moet maken ?
kan nergens vinden .

xxxx(L)

hoe bedoel je, een nieuw bericht?
Als je de beginpost wil wijzigen dan moet je eerst een mod pb'en, dat kun je helaas niet zelf doen.

Voor wat betreft het 'oefenen'; met dat 'oefenen' bedoel ik dus beleren. Dat is niet verstandig om zelf te doen aangezien jullie zelf geen ervaring hebben met het beleren van paarden voor de wagen, en waarschijnlijk ook niet met mennen..... vandaar dat ik zeg: doe dat niet zomaar zelf, want er kan héel veel verkeerd gaan en straks heb je daar alleen maar spijt van.

twinzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 18:42

we gaan ook niet meer beleren voor de kar. =)
als we dat doen halen we er iemand bij die er wel verstand van heeft.

xxx

samarasvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:00

heei,

ik heb al een nieuwe acount aan gemaakt (A)
alleen snap ik niet hoe je net als dit een nieuwe map/onderwerp waar je met zn alle kan praten aan kan maken ?
en hoe je makkelijk naar je eigen profiel gaat??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 12:49

samarasvv schreef:
heei,

ik heb al een nieuwe acount aan gemaakt (A)
alleen snap ik niet hoe je net als dit een nieuwe map/onderwerp waar je met zn alle kan praten aan kan maken ?
en hoe je makkelijk naar je eigen profiel gaat??

Nieuw account aan maken mag ook niet zomaar, dat noemen ze een schaduwaccount en daar kun je een ban voor krijgen..... Ik zou als ik jou was even de regels van bokt doorlezen.
Hier vind je de bokt regels:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

En hier de hulpfunctie, ook handig om even door te lezen:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help

Bokt bestaat uit diverse fora, als je een nieuw onderwerp wil openen start je een nieuw topic in een daarvoor bestemd forum.
Hoe je dat doet?
Citaat:
Hoe maak ik een nieuw onderwerp in een forum?
Als je een topic (een onderwerp in een forum) wilt plaatsen dan bedenk je eerst binnen welk forum je onderwerp het beste past. Dit kan je doen aan de hand van de omschrijvingen van de forums op de overzichtspagina's van de verschillende tabbladen. Wanneer je bedacht hebt op welk forum je een nieuw onderwerp wilt beginnen, ga je naar dat forum door op die naam te klikken. Daar zie je dan onder en bovenaan de pagina een afbeelding staan met de tekst 'new topic'. Hier klik je op. Je krijgt een scherm te zien waarin je een titel moet opgeven en je je bericht kunt typen. Als je de titel en je bericht hebt getypt, klik je op 'verzenden' waarna je topic op Bokt staat en iedereen kan reageren. Door op 'voorbeeld' te drukken, kan je je topic bekijken zoals het op Bokt komt te staan, en het nog eens doorlezen op bijvoorbeeld spelfouten.
Let bij het plaatsen van een nieuw topic op een aantal dingen:
Zorg dat je geen vraag stelt die al meerdere keren aan de orde is geweest. Gebruik dan eerst de zoekfunctie van Bokt.nl of zoek eerst wat artikelen op de Bokt Wiki.
Zorg dat de titel goed weergeeft wat in je berichtje staat.
Gebruik geen opmaakcodes of emoticons in je titel, die werken niet.
Schrijf normaal Nederlands. 'Me paard', 'een beetjuh' en 'sow werk da nie' zijn daar geen voorbeelden van.
Je topic mag maar in één forum staan. Als je je onderwerp toch op meerdere forums plaatst, zullen deze verwijderd worden.
Lees je bericht nog even na op typ- en spelfouten voor je op verzenden klikt.

samarasvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 13:28

deze profiel/ onderwerp krijgen we niet weg:S
dus deze is oud.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:04

samarasvv schreef:
deze profiel/ onderwerp krijgen we niet weg:S
dus deze is oud.

Lees dan aub eerst de regels want je snapt er blijkbaar niets van.
Een profiel is heel wat anders dan een topic/onderwerp. Je topic kun je niet zomaar weg krijgen, dat heb je gestart dus dat blijft staan, klaar. En waarom zou je het nu weg willen hebben, je wilde hier toch vanalles neerzetten?

En nogmaals; een ander account aan maken mag dus niet zomaar.
Lees dan even de regels en de hulpfunctie van bokt door die er zojuist heb neergezet dan snap je het ook allemaal wat beter. Kleine moeite lijkt me ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:08

[PP] mijn shetlanders<3

En ook hier ben je al op je vingers getikt; waarom blijf je zo hardnekkig volhouden?

Dit topic heb jij/hebben jullie als eerste gestart, is niets mis mee, en hier kun je gewoon blijven reageren, net als de mod zei.
Dus lees nou eens de regels en lees de modopmerking in bovenstaand topic.

samarasvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:39

oke is goed.

samarasvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:39

hoe kan je eigelijk reactie's verwijderen ??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 16:51

samarasvv schreef:
hoe kan je eigelijk reactie's verwijderen ??

*zucht* lées de regels én de hulpfunctie, daar staat het allemaal in.

Reactie's kun je niet verwijderen; tenminste, niet van anderen. Van jezelf kun je alleen wijzigen/veranderen kort nadat je het bericht hebt geplaatst.

Waarom zou je dat willen?

Verder wil ik prima mensen helpen maar ga op deze vragen niet meer in; je kan het prima zelf lezen, ik heb alles voor je voorgekauwd dus je mag ook best zelf wat moeite doen om wat op te zoeken ;)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:05

Wat leuk zeg, ik heb vroeger ook 2 jaar bij Geurtje geholpen samen met mijn vriendin.
We hebben een hele leuke tijd gehad daar.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 01:03

Graag nu weer gewoon ontopic (praten over het onderwerp, de stal en de pony's dus). En de meeste van je vragen staan gewoon in de regels in onder 'help'. Het is niet de bedoeling om die in het topic te stellen.