Nirvano @ work, voor het eerst op les.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Desiree

Re: Nirvano @ work, voor het eerst op les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:57

Ben het met de meeste mensen eens, lijkt of je heel erg met je hand in ze mond zit. ( maar weet dat ze erg sterk zijn hoor )

Ik vind jullie wel een leuke combi.
Liefs Desiree

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:03

Het ziet er super leuk uit!!
Beetje je benen op zijn plaats en je handen rechtop.

En de fjord..gave manen...ik laat de manen van mijn fjord ook groeien, voor het eerst (profiel) ik heb altijd alleen maar kortgeknipte fjorden gehad...Vond het tijd om dit te proberen!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:24

xmiloux1 schreef:
lara-silver: Dankjewel voor je tips, en hij is dik maar je kan ook wel een beetje overdrijven met je veel te dik en dat er nu meteen wat aan gedaan moet worden. :o ik let er op, en ben er ook al mee bezig ;)

@annemiek: ze heet Marijn. Herken je haar? :D

Iedereen dankjewel voor de tips en de leuke berichtjes over Nirvano, dankjewel! :)

Nou ik vind veel te dik in dit geval toch echt niet overdreven. Het is overigens geen aanval ofzo. En helaas moet er wel nu meteen wat aan gedaan worden, hij gaat echt niet verder afvallen uit zichzelf. Maar het is goed dat je er al mee bezig bent! Met nu meteen bedoel ik niet meteen super snel veel afvallen maar gewoon wel zichtbaar gewichtsverlies.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:26

xmiloux1 schreef:
En misschien oogt dat zo, maar hij is echt heel snel denk dat ik daarom ook zo in z'n mond zit omdat hij alleen maar hard wil, haha!

Hard gaan los je niet op met trekken :n
Hoop dat je instructie je hier mee helpt!

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 15:27

Ja weet ik, dat klopt. Ja doet ze ook :)

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 15:29

Lara_Silver schreef:
xmiloux1 schreef:
lara-silver: Dankjewel voor je tips, en hij is dik maar je kan ook wel een beetje overdrijven met je veel te dik en dat er nu meteen wat aan gedaan moet worden. :o ik let er op, en ben er ook al mee bezig ;)

@annemiek: ze heet Marijn. Herken je haar? :D

Iedereen dankjewel voor de tips en de leuke berichtjes over Nirvano, dankjewel! :)

Nou ik vind veel te dik in dit geval toch echt niet overdreven. Het is overigens geen aanval ofzo. En helaas moet er wel nu meteen wat aan gedaan worden, hij gaat echt niet verder afvallen uit zichzelf. Maar het is goed dat je er al mee bezig bent! Met nu meteen bedoel ik niet meteen super snel veel afvallen maar gewoon wel zichtbaar gewichtsverlies.

Nee dat snap ik, alleen we zijn er al een paar maanden mee bezig en je weet niet hoe die er eerst uit zag dus er is al flink verbetering. ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:33

xmiloux1 schreef:
Nee dat snap ik, alleen we zijn er al een paar maanden mee bezig en je weet niet hoe die er eerst uit zag dus er is al flink verbetering. ;)

Dat is al heel goed, daarom bedoel ik het ook echt niet als aanval hoor. Wil alleen duidelijk maken dat jullie echt nog door moeten gaan. Staan jullie onder advies van een dierenarts die zijn dagelijks rantsoen en bewegingspatroon eens onder de loep heeft genomen?

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 15:36

Ja dankjewel voor de tip, was ook niet aanvallend bedoelt! :)
Ja dat ga ik eventjes vragen, dankjewel! :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:37

xmiloux1 schreef:
Ja dankjewel voor de tip, was ook niet aanvallend bedoelt! :)
Ja dat ga ik eventjes vragen, dankjewel! :)

Graag gedaan! Succes in de toekomst met je leuke pony.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:41

Leuke pony zeg :D En zoals al eerder gezegd is... De rest komt echt nog wel ;)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:49

Lotte1990 schreef:
xmiloux1 schreef:
En misschien oogt dat zo, maar hij is echt heel snel denk dat ik daarom ook zo in z'n mond zit omdat hij alleen maar hard wil, haha!

Hard gaan los je niet op met trekken :n
Hoop dat je instructie je hier mee helpt!

tsja, die van mij gaat hard als ze het moeilijk krijgt, ik heb het gevoel dat dit fjordje dat ook doet? :)
Ook steek je je voeten wel een beetje naar voren, daar op letten,
en ga zo door! :D

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:36

Allereerste super leuke pony :D

Zoals iedereen al zegt let op je handen voornamelijk het valt me op dat je ze vaak te hoog draagt of vast zet.
Laat hem meer los van voor, maak je zwaar met je zit door goed rechtop te zitten en je gewicht te plaatsen. Hoe meer spanning jij zet op het bit hoe meer je paard zal gaan trekken en hangen!

Heel veel suc6

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:39

Het ziet er leuk uit!
Waar je wel even op moeten letten is dat je je benen niet onbewust vooruit steekt, je moet een rechte lijn kunnen trekken. Meeste tips zijn al gegeven,
nog veel succes met je mooie paardje! :D

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:30

het ziet er erg leuk uit :D Ik vind je erg leuk bij Nirvano ook passen! en met wat les komt het rijden helemaal goed! :D Succes ermeee

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:34

Hey

Wat een leuke foto's en wat een leuk dier!!

Flink gaan rijden/ longeren hoor, want hij is echt véél te dik!
Mede omdat hij te dik is, zowel in het lijf als in de hals, zal hij moeilijker kunnen zakken.
Zodra dit beter wordt, komt dat vanzelf wel!
je bent goed op weg!

let op je handen, zitten op je billen :)) en dan komt het vast goed.

ik vind jullie leuk bij elkaar passen.
En super dat je les hebt ! :)

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:53

Nirvano lijkt op de foto's heel dik maar in werkelijkheid is hij ook nog best dik maar het wordt echt steeds stukken minder.
In 4 maanden is Nirvano heel erg afgevallen!
Nu hebben ze natuurlijk een stop gehad vanwege de sneeuw, ze beschikt niet over een binnenbak dus ze heeft gewoon 1,5 maand niks kunnen doen, daardoor is Nirv weer wat aangekomen maar ze is heel hard ermee bezig! :)

Dat wou ik even vertellen. :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:34

SuusKiiss schreef:
Nirvano lijkt op de foto's heel dik maar in werkelijkheid is hij ook nog best dik maar het wordt echt steeds stukken minder.
In 4 maanden is Nirvano heel erg afgevallen!
Nu hebben ze natuurlijk een stop gehad vanwege de sneeuw, ze beschikt niet over een binnenbak dus ze heeft gewoon 1,5 maand niks kunnen doen, daardoor is Nirv weer wat aangekomen maar ze is heel hard ermee bezig! :)

Dat wou ik even vertellen. :)

Dan heb ik toch het idee dat hij te veel (kracht)voer krijgt.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:36

Hij krijgt hooi in de wei en hij heeft een handje krachtvoer gekregen ongeveer elke dag.
Verder krijgt hij niks. :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:38

SuusKiiss schreef:
Hij krijgt hooi in de wei en hij heeft een handje krachtvoer gekregen ongeveer elke dag.
Verder krijgt hij niks. :)

Dat is idd geen vet rantsoen. En de beweging? Een paard met deze lichaamsomvang hoort imo iedere dag minstens 1 uur intensief te bewegen om goed resultaat te boeken. Anders vallen ze wel af maar dan ben je echt heel erg lang aan de gang.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:42

Nirvano staat de hele dag in de wei en meestal 's nachts ook, met dit vervelende winter-weer heeft hij niet elke dag een uur intensief kunnen bewegen, verder krijgt hij elke dag beweging, meestal een uur, en als ze dat blijft hanteren denk ik dat Nirvano zeker afvalt, hij is daardoor al veel afgevallen.

Voordat Milou begon met Nirvano rijden heeft hij een paar jaar af en toe is gelopen maar bijna nooit.

Ik denk dat als ze zo door blijft gaan, gewoon elke dag een uur intensief beweging, dat Nirvano zeker wel afvalt. :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:56

SuusKiiss schreef:
Nirvano staat de hele dag in de wei en meestal 's nachts ook, met dit vervelende winter-weer heeft hij niet elke dag een uur intensief kunnen bewegen, verder krijgt hij elke dag beweging, meestal een uur, en als ze dat blijft hanteren denk ik dat Nirvano zeker afvalt, hij is daardoor al veel afgevallen.

Voordat Milou begon met Nirvano rijden heeft hij een paar jaar af en toe is gelopen maar bijna nooit.

Ik denk dat als ze zo door blijft gaan, gewoon elke dag een uur intensief beweging, dat Nirvano zeker wel afvalt. :)

Ik begrijp je post niet echt. Hij krijgt niet iedere dag een uur intensieve beweging, en opeens krijgt hij wel iedere dag beweging en dan opeens intensieve beweging.
Maargoed het belangrijkste is dat hij al beweegt. Op de wei is heel belangrijk maar daar vallen ze niet van af. Dus met intensief bedoel ik een uur flink longeren of rijden, geen buitenritjes ofzo.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:59

gafe fjord zeg :D

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:02

Ik bedoelde met het sneeuw-weer enzo dat ze dan niet elke dag intensief een uur kan trainen, nu het weer weer iets beter wordt, kan ze wel weer elke dat een uur trainen. :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:06

SuusKiiss schreef:
Ik bedoelde met het sneeuw-weer enzo dat ze dan niet elke dag intensief een uur kan trainen, nu het weer weer iets beter wordt, kan ze wel weer elke dat een uur trainen. :)

Nu begrijp ik het. :)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:24

Wat een leuke fjord! :)

Het dikke is vaak toch een lastige kwestie bij fjorden.
Die van mij staat door de vries ook veel meer stil dan ik wil, maarja ze staat wel de hele dag buiten en moet ook lekker de hele dag wat hooi of kuil kunnen eten. Dus die is sinds dit weer begonnen is (december!) ook ontzettend aangekomen! Dat komt vanzelf weer goed als je weer wat meer kan rijden/longeren! :j

Wat me erg opvalt is dat je been heel erg naar voren steekt, hij zit op de meeste foto's zelfs vóór de singel. het mooiste is natuurlijk net iets achter de singel :) als dat lukt kom je al in een wat stabielere houding te zitten waardoor je ook tempo kan controleren op je zit, ipv alleen op je hand :j

Maar nogmaals, érg leuke fjord, de lange manen staan hem ook goed! ;)