Licor (PRE-hengst) @ training bij David de Wispelaere

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:43

Een van mijn favoriete Bokt combinaties, super!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:43

Idra schreef:
Bedankt voor de fijne reacties!
Ik heb een Bates Isabell Werth, een erg fijn zadel.

Juangi, bedankt voor je inzicht, maar ik kan me niet helemaal vinden in je commentaar. Ik zit bij de travers helemaal niet aan de buitenkant, weet niet waar je dat haalt. Ik leg net mijn benen mooi aan mijn paard, zodat ik ten allen tijde kan corrigeren indien nodig, mijn benen steken niet af.
Hij heeft zijn mond niet open: hij houdt zijn lippen van mekaar, dat is een tic van hem en heeft niks met druk te maken, zijn tanden blijven wel op elkaar. Zijn rug is niet zijn sterkste punt, die moet hij meer leren opbollen, maar hij is al zo enorm verbeterd. ;)

Oke, maar misschien moet ik het even uitleggen ;) Op de laatstse foto's zie ik dat je je tenen naar buiten heb gedraaid, waardoor je hem prikt. Wie weet is het de bedoeling, maar zie het best vaak. Verder zie ik op de 2e foto wel degelijk spanning bij zijn mond, evenals de 4e, bij de traverfoto heb ik verkeerd gekeken. Zie dat je net inspringt, zegmaar. Maar let er wel op. Gelukkig gaat het al wel beter met zijn rug ;)
Maar oke.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:51

Lobke en Licor!!!! wow wat een plaatjes zeg. kwijlkwijl. hij marcheert lekker hoor, veel inzet zoals het een pre betaamt.
verder valt het mij ook op dat het ondanks een binnenbak erg goede foto's zijn. hulde aan de fotograaf. welke camera en vooral welke lens en instellingen zijn gebruikt?
apart sproeisysteem in die bak, goed bedacht

Buitenzinnig

Re: Licor (PRE-hengst) @ training bij David de Wispelaere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:55

Wat zijn jullie toch een heerlijk stel!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:56

Idra schreef:
Bedankt voor de fijne reacties!
Ik heb een Bates Isabell Werth, een erg fijn zadel.

Juangi, bedankt voor je inzicht, maar ik kan me niet helemaal vinden in je commentaar. Ik zit bij de travers helemaal niet aan de buitenkant, weet niet waar je dat haalt. Ik leg net mijn benen mooi aan mijn paard, zodat ik ten allen tijde kan corrigeren indien nodig, mijn benen steken niet af.
Hij heeft zijn mond niet open: hij houdt zijn lippen van mekaar, dat is een tic van hem en heeft niks met druk te maken, zijn tanden blijven wel op elkaar. Zijn rug is niet zijn sterkste punt, die moet hij meer leren opbollen, maar hij is al zo enorm verbeterd. ;)

Het iets naar voren zitten doe ik af en toe bewust, ook dat kantelen met mijn bekken: dat is om zijn rug iet of wat te ontlasten, zodat hij door kan komen met het opbollen van zijn rug. :)

Ik ben het toch wel een beetje met "Juangi" eens:
Op foto 4 is de voorhand mooi, maar de achterhand is er totaal niet bij.
Ik vind je zit niet zo mooi. Je beugels mogen wel wat langer, en ga meer op je "kont" zitten. Ik snap wel dat je af en toe "licht" wilt zitten, maar blijf dan wel mooi lang in je lichaam. Geeft een heel ander beeld.
Aanleunig is af en toe niet helemaal fijn.
En let erop dat je in je zijgangen je gewicht op je binnenbeugel houdt.
PRE's hebben vaak een weke rug, dat vind ik jammer. Je hebt een heel mooi paard! En knap wat je al hebt bereikt met hem!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:12

:~ vreselijk knappe Licor :+:
het ziet er super uit,heerlijke combi om naar te kijken +:)+

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:22

Waw, hij ziet er echt goed uit. Ik vind hem heel mooi bespierd!!
En het rijden ziet er ook heel goed uit, heel vriendelijk;

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:22

Ik ben het eigenlijk ook met Juangi en LisaB eens. Ik heb een tijdje zitten kijken naar de foto's met het idee dat er iets stoort aan het beeld. Voornamelijk je zit valt mij erg op. Je hebt je beugels erg kort naar mijn mening waardoor je been op sommige momenten erg ver naar achter komt te liggen en je gehele zit er wat moeilijk en plomp uitziet. Je verkort erg in je eigen lichaam.

Ik lees dat je druk bezig bent om de rug te trainen, ik denk dat dit voor dit paard erg belangrijk is, alsmede de achterhand. Die mag van mij iets meer meedoen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:26

Pff wat een paard zeg! :oo :~

Ziet er netjes uit, zo te zien rij je hem erg vriendelijk :j

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:30

Jullie blijven een geweldig stel en jullie zijn echt enorm gegroeid de afgelopen periodes +:)+
En Licor, tja, een droompaard :~

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:34

Wat een prachtig paard!! :~
Zo ziet de PRE-hengst er in mijn dromen ook uit :z

Jullie zijn echt een geweldig stel! :+:

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:36

Wat een lekker dier heb jij onder je kont zeg! :D
Het rijden ziet er vriendelijk uit!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:38

Wauw. Wauw. Wauw. WAUW.
Jou paard is echt PRACHTIG.
En de manier waarop je hem rijdt is ook super, het ziet er heel vriendelijk uit, heel fijn om naar te kijken!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:51

Het is en blijft toch een prachtige hengst. Het vertrouwen, de rust en de ontspanning stralen wel van deze plaatjes af. Ik vind jouw houding erg netjes. Alleen vind ik dat Licor op sommige foto’s achter nog wat meer door mag treden/sterker mag komen.

De foto’s zijn wel ontzettend mooi geworden, erg scherp en op fijne momenten.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 23:00

maaikemuis schreef:
Ik ben het eigenlijk ook met Juangi en LisaB eens. Ik heb een tijdje zitten kijken naar de foto's met het idee dat er iets stoort aan het beeld. Voornamelijk je zit valt mij erg op. Je hebt je beugels erg kort naar mijn mening waardoor je been op sommige momenten erg ver naar achter komt te liggen en je gehele zit er wat moeilijk en plomp uitziet. Je verkort erg in je eigen lichaam.

Ik lees dat je druk bezig bent om de rug te trainen, ik denk dat dit voor dit paard erg belangrijk is, alsmede de achterhand. Die mag van mij iets meer meedoen.

Schouder, heup en hak dienen op 1 lijn te liggen: ik zie nergens een moment waarbij mijn hak achter mijn heup ligt. Bij de contragalopfoto is het ook logisch dat mijn binnenbeen naar achteren ligt, daarvoor is het contragalop ;)
Ik zit bewust een gaatje korter als vroeger, ook op aanraden van mijn instructeur. Te lang zitten is niet goed, in tegenstelling tot wat veel mensen denken.

Ik ben me erg bewust van de tekortkomingen van mijn paard (een weke rug en daardoor een moeilijke verbinding, gecombineerd met een berg temperament die je in goede banen moet leiden) en train hier ook heel gericht op. Ik beschik verder over hele goede begeleiding dus ik ben er zeker van dat het wel goedkomt. Dat hij geen Totilas is, dat weet ik ook wel, maar we roeien met de riemen die we hebben en ik probeer Licor zo ver mogelijk af te richten naar eigen vermogen, op een correcte en paardvriendelijke manier. :)
Ik zet mijn foto's ook bewust op RITP en niet op HAW, omdat ik geen begeleiding zoek op Bokt, maar bij mijn instructeur.

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:40

Wat een prachtig paard zeg, ziet er goed uit!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:45

Bedankt ook voor de complimenten over de foto's, Licor is natuurlijk ook geweldig om voor de lens te hebben!

frankiej schreef:
Lobke en Licor!!!! wow wat een plaatjes zeg. kwijlkwijl. hij marcheert lekker hoor, veel inzet zoals het een pre betaamt.
verder valt het mij ook op dat het ondanks een binnenbak erg goede foto's zijn. hulde aan de fotograaf. welke camera en vooral welke lens en instellingen zijn gebruikt?

Ik fotografeerde toen (net) met de canon eos 50D en de lens is de sigma 70-200mm F2.8. :)

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:57

Ik ga met Maaikemuis mee, er is iets in het beeld wat me stoort. Op een foto moeilijk aan te geven, maar het toch toch echt wel in je houding, ook al wil je daar zelf niet aan. Op 1 foto (ik meen nr 4) heb je ook een erg holle rug. Je zit op je doos ipv op je kont, wat een raar zicht is. Je schouder-heup-hak mag dan wel goed zijn, maar je "zit" vind ik niet mooi. De lengte van je beugels stoort me eigenlijk nog niet eens heel erg (al zit je op 1 foto wel ver met je knie).

Leuk paard, dat wel. Ik heb niet zoveel met de wat meer barokke rassen, maar dit een wel een mooi paard.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:06

Op de vierde en laatste foto liggen je heup en hak niet op 1 lijn. Op de andere foto's 'los' je dit probleem op door je knie naar mijn mening teveel te buigen. Ik zou je in je zit graag wat meer ontspannen zien zitten.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:18

Ik ben verliefd. Wát een paard heb je daar, en je hebt 'm ook erg lekker aan het lopen!
Vind dat je juist wél netjes zit, voor het plaatjes misschien wat meer echt ''zitten'' maar je geeft zelf al aan dat je dat bewust doet voor de training. De enige foto waar ik het beeld in z'n geheel iets minder fijn vind is de 7e, maar dat ziet eruit als een momentopname. Het feit dat je goed kan beargumenteren waarom je iets doet, samen met het feit dat het geheel er heel fijn uitziet is wat mij betreft het belangrijkste. En inderdaad, over die beugels ben ik het niet eens met andere reacties: die zijn prima zo. :j

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:24

Wat een ontzettend leuk paardje! :j
Wat een mooie gangen heeft hij ook.
Het ziet er heel fijn uit.
Succes nog met hem veder!!!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:28

:~ :~ wat een plaatje!!!!!!!!!!!! Ik kan uren nar je hengst kijken, echt prachtig!!
Geeft een lekker beeld.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:44

Bluem schreef:
Bedankt ook voor de complimenten over de foto's, Licor is natuurlijk ook geweldig om voor de lens te hebben!

frankiej schreef:

Ik fotografeerde toen (net) met de canon eos 50D en de lens is de sigma 70-200mm F2.8. :)

hoge iso of sterke flitser gebruikt dan? of was het gewoon een superlichte bak?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:49

Een flitser is niet echt een aanrader bij paarden. Iso hoger instellen, groter diafragma nemen (lichtsterke lens nodig), en inderdaad een vrij lichte bak om in te fotograferen. :)

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:50

jeeh wat een gaaf dier zeg!