Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Idra schreef:Bedankt voor de fijne reacties!
Ik heb een Bates Isabell Werth, een erg fijn zadel.
Juangi, bedankt voor je inzicht, maar ik kan me niet helemaal vinden in je commentaar. Ik zit bij de travers helemaal niet aan de buitenkant, weet niet waar je dat haalt. Ik leg net mijn benen mooi aan mijn paard, zodat ik ten allen tijde kan corrigeren indien nodig, mijn benen steken niet af.
Hij heeft zijn mond niet open: hij houdt zijn lippen van mekaar, dat is een tic van hem en heeft niks met druk te maken, zijn tanden blijven wel op elkaar. Zijn rug is niet zijn sterkste punt, die moet hij meer leren opbollen, maar hij is al zo enorm verbeterd.
Op de laatstse foto's zie ik dat je je tenen naar buiten heb gedraaid, waardoor je hem prikt. Wie weet is het de bedoeling, maar zie het best vaak. Verder zie ik op de 2e foto wel degelijk spanning bij zijn mond, evenals de 4e, bij de traverfoto heb ik verkeerd gekeken. Zie dat je net inspringt, zegmaar. Maar let er wel op. Gelukkig gaat het al wel beter met zijn rug 
Idra schreef:Bedankt voor de fijne reacties!
Ik heb een Bates Isabell Werth, een erg fijn zadel.
Juangi, bedankt voor je inzicht, maar ik kan me niet helemaal vinden in je commentaar. Ik zit bij de travers helemaal niet aan de buitenkant, weet niet waar je dat haalt. Ik leg net mijn benen mooi aan mijn paard, zodat ik ten allen tijde kan corrigeren indien nodig, mijn benen steken niet af.
Hij heeft zijn mond niet open: hij houdt zijn lippen van mekaar, dat is een tic van hem en heeft niks met druk te maken, zijn tanden blijven wel op elkaar. Zijn rug is niet zijn sterkste punt, die moet hij meer leren opbollen, maar hij is al zo enorm verbeterd.
Het iets naar voren zitten doe ik af en toe bewust, ook dat kantelen met mijn bekken: dat is om zijn rug iet of wat te ontlasten, zodat hij door kan komen met het opbollen van zijn rug.

maaikemuis schreef:Ik ben het eigenlijk ook met Juangi en LisaB eens. Ik heb een tijdje zitten kijken naar de foto's met het idee dat er iets stoort aan het beeld. Voornamelijk je zit valt mij erg op. Je hebt je beugels erg kort naar mijn mening waardoor je been op sommige momenten erg ver naar achter komt te liggen en je gehele zit er wat moeilijk en plomp uitziet. Je verkort erg in je eigen lichaam.
Ik lees dat je druk bezig bent om de rug te trainen, ik denk dat dit voor dit paard erg belangrijk is, alsmede de achterhand. Die mag van mij iets meer meedoen.

frankiej schreef:Lobke en Licor!!!! wow wat een plaatjes zeg. kwijlkwijl. hij marcheert lekker hoor, veel inzet zoals het een pre betaamt.
verder valt het mij ook op dat het ondanks een binnenbak erg goede foto's zijn. hulde aan de fotograaf. welke camera en vooral welke lens en instellingen zijn gebruikt?
apart sproeisysteem in die bak, goed bedacht

Bluem schreef:Bedankt ook voor de complimenten over de foto's, Licor is natuurlijk ook geweldig om voor de lens te hebben!frankiej schreef:Lobke en Licor!!!! wow wat een plaatjes zeg. kwijlkwijl. hij marcheert lekker hoor, veel inzet zoals het een pre betaamt.
verder valt het mij ook op dat het ondanks een binnenbak erg goede foto's zijn. hulde aan de fotograaf. welke camera en vooral welke lens en instellingen zijn gebruikt?
apart sproeisysteem in die bak, goed bedacht
Ik fotografeerde toen (net) met de canon eos 50D en de lens is de sigma 70-200mm F2.8.