Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij voelt ook zo heerlijk los met rijden net een elastiekje

een paard rij je niet aan de teugel, een paard gaat aan de teugel omdat je correct rijd
Is dus een logisch gevolg van correct rijden, en niet een truukkie
Anoniem schreef:Sorry ik had gelezen dat hij net 3 was. En tsja ieder zijn manier.. Maar k blijf er bij dat je een jong paar lekker los moet laten lopen van voor.. Ipv ze al bij elkaar te rijden. Dus eerst de achterhand trainen zodat je goed van achter naar voor kan rijden ipv van voor naar achter.. Wat bijna altijd het geval is bij jongen paarden.. Omdat men de hoofdhouding erg belangrijk blijkt te vinden.
En ik heb er genoeg verstand van hooren ja k weet dat er ook paarden in de winter geboren worden.. Maar dat word meestal niet met opzet gedaan want dat is meestal niet zo handig
En aangezien de meeste paarden toch in de lente/zomer worden geboren vond ik het dus vreemd.. Maargoed ik zei al dat ik het verkeerd gelezen had.
.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
En ik ben het met je eens dat ze veel aanbieden maar ik ben me daar van bewust en blijf voorlopig echt basis en balans rijden en alleen voltes en simpele figuren voordat ik aan wijken etc ga beginnen ookal geeft ie aan dat ie er klaar voor is.

Showtime_ schreef:Ik probeer zowieso zijn neus er zoveel mogelijk uit te rijden en laat m veel zijn hals strekken tussendoor om m me hand te laten volgen. Ik spaar hem zowieso nog wel aangezien ik hem wel simpel laat lopen. Hij kan veel meer draven etc maar dat komt allemaal later wel. Dus op dat gebied denk ik er hetzelfde overEn ik ben het met je eens dat ze veel aanbieden maar ik ben me daar van bewust en blijf voorlopig echt basis en balans rijden en alleen voltes en simpele figuren voordat ik aan wijken etc ga beginnen ookal geeft ie aan dat ie er klaar voor is.
Verder weer bedankt voor de leuke en nuttige reacties

aerdenhout1 schreef:Ik ben niet zo'n voorstander van een 3 jarige al onder het zadel, maar moet zeggen dat je hem lekker aan het lopen hebt!
En de ene 3 jarige is ook de ander niet natuurlijk.
Deze schijnt het fijn op te pakken, geen spanning te zien en dat is gewoon je winst in de toekomst.
Compliment ook voor jou, zo aan de foto's te zien weet je wel delijk waar je mee bezig bent!