3 jarige Showtime eerste keren los onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mausjeh

Re: 3 jarige Showtime eerste keren los onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:58

wat fijn om te zien dat je paard zo ontspannen loopt! Ik vind het er goed uitzien! suc6!

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:23

ik vind het er fijn uitzien voor deze leeftijd, ook een heel mooi paard :)

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:45

`super netjes zeg,
ga vooral zo door!

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:51

Mn complimenten! Ziet er echt super uit, heerlijk ontspannen. Je zit hem niet in de weg en hij ontspant zich daarom zo makkelijk. Wat doet ie het goed! Je zit niet in zijn mond en hij zoekt je hand gewoon op. Dit soort topics zie ik nou te weinig..

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:56

Super leuk paardje! en wat een vooruitgang! ziet er ontspannen uit en volgt je hand! Wat je van fotos af kan zien geeft het een fijn beeld! Zou trots zijn op je paard! Mijn complimenten :D

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:59

Ziet er super goed uit hoor! Erg mooi paardje om te zien! Succes ermee, maar dat zal wel lukken ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:00

Ziet er super uit! vooral die foto's waar hij lekker voorwaarts/neerwaarts loopt met het neusje eruit.Dat is voor een jong paard heel belangrijk,zo leert ie gelijk goed zijn rug te gebruiken en de ruiter goed te dragen! stukken beter dan doorhangende teugels en een weggedrukte rug. ;-}

Joepjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:02

Leuk paard
Ziet er al fijn uit voor de leeftijd

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 21:35

Het is ook echt gewoon een super leuk paard :D Hij voelt ook zo heerlijk los met rijden net een elastiekje :P

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:44

Hoewel het er heel mooi ontspannen uitziet ~(complimenten voor jouw rijden!) vind ik hem danig overbouwt, als dat nog bij gaat trekken moet ie nog stevig groeien, pas je op met zijn belasting?
Ook niet mijn ding zo jong, maar nogmaals ik vind het een prachtig dier en je zo te zien pak je het geduldig, keurig en rustig op...

sernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:47

én Amen Lianne! _/-\o_

Wat een géniale reacties toch weer :+

Maarre, vol lof over je knappe kerel!
Showtime krijgt van jou ruim de tijd voor alles en nu ook t rijden in alle rust en ontspanning,dit pakt hij heel fijn op...
Ik heb nog even om een hoekje staan te kijken bij jullie in de bak ;)

Ik kan alleen maar zeggen.....Chapeau!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:50

vind het er ook prima uitzien, en even voor de duidelijkheid :) een paard rij je niet aan de teugel, een paard gaat aan de teugel omdat je correct rijd :) Is dus een logisch gevolg van correct rijden, en niet een truukkie :D

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:06

Anoniem schreef:
Sorry ik had gelezen dat hij net 3 was. En tsja ieder zijn manier.. Maar k blijf er bij dat je een jong paar lekker los moet laten lopen van voor.. Ipv ze al bij elkaar te rijden. Dus eerst de achterhand trainen zodat je goed van achter naar voor kan rijden ipv van voor naar achter.. Wat bijna altijd het geval is bij jongen paarden.. Omdat men de hoofdhouding erg belangrijk blijkt te vinden.

En ik heb er genoeg verstand van hoor ;) en ja k weet dat er ook paarden in de winter geboren worden.. Maar dat word meestal niet met opzet gedaan want dat is meestal niet zo handig ;) En aangezien de meeste paarden toch in de lente/zomer worden geboren vond ik het dus vreemd.. Maargoed ik zei al dat ik het verkeerd gelezen had.

Ik ken genoeg paarden die in december/januari geboren zijn. En dan ook paarden met volpapier.

Een jong paard hoef je idd niet meteen ''vast'' te houden van voor, maar ik vind wel dat je een jong paard net zo moet rijden (basis) als een ''volwassen'' paard.
Stel je laat het dier los voor, dan moet het paard later anders gereden worden en afleren dat het met los contact mag lopen.

TS; ik vind het er netjes uitzien.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 23:06

Klopt helemaal..
Thanks Trinet!

Ik heb er vertrouwen in dat dat wel bijtrekt hoor denk dat ie nog flink gaat groeien.. Met belasting kijk ik zowieso uit zoals in mijn intro staat. Hij is nog niet zo lang geleden gecastreerd dus denk dat ie nog wel wat zal groeien.

ben ik t idd ook mee eens zoals eerder al uitgelegd :)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:08

Ik heb laatst toevallig in jouw profiel zitten spieken en toen vond ik hem al ontzettend stoer.
Zoals ie dit oppikt, issie nog veeeeeeeeeeeeel stoerder :oo.
Ontzettend gaaf dier en IMO is dit echt niet teveel inspanning, ik zie het er in ieder geval niet aan af. Paard ontspant, jij zit er lekker op, het zijn geen duurtrainingen, dus wat is het probleem?

Ik vind het iig allesbehalve vervelend om naar te kijken!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:14

Mooi paard, erg leuke combinatie! Jonge paarden bieden altijd heeeel erg veel aan zonder weerstand, dat is juist het fijne maar ook het linke van jonge paarden. Soms/vaak bieden ze zelf meer aan dan goed voor ze is. Ik heb zelf mijn nu 6- jarige dressuurpaard aangereden. Liep altijd ook erg nagevelijk en mooi door zijn lijf en hals. Mijn instructeur zei dan altijd, hij HOEFT nog niet zo mooi te lopen. Dát komt later wel en is beter voor hem, laat hem nu nog iets meer met het neusje eruit lopen dat is beter voor hem.
Dusss ik geef dat advies gratis door :D ;) Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Dat betekent niet dat je geen contact hebt of dat hij niet aan de teugel loopt het betekent gewoon dat je het neusje er iets meer uit rijdt en hij nog iets meer op eigen benen moet leren lopen en zijn eigen balans en kadans en houding gaat vinden. Beter voor hem en voor jou, dan kan je namelijk nog langer samen van elkaar genieten. Wees zuinig op deze knappe knul! En heb maar veel plezier samen want dat straalt ervan af.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 23:17

Ik probeer zowieso zijn neus er zoveel mogelijk uit te rijden en laat m veel zijn hals strekken tussendoor om m me hand te laten volgen. Ik spaar hem zowieso nog wel aangezien ik hem wel simpel laat lopen. Hij kan veel meer draven etc maar dat komt allemaal later wel. Dus op dat gebied denk ik er hetzelfde over :) En ik ben het met je eens dat ze veel aanbieden maar ik ben me daar van bewust en blijf voorlopig echt basis en balans rijden en alleen voltes en simpele figuren voordat ik aan wijken etc ga beginnen ookal geeft ie aan dat ie er klaar voor is.

Verder weer bedankt voor de leuke en nuttige reacties :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:25

Het ziet er netjes uit, Lianne! Ook vanaf de foto's :j

Showtime blijft een leuk paard om te zien :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:42

Showtime_ schreef:
Ik probeer zowieso zijn neus er zoveel mogelijk uit te rijden en laat m veel zijn hals strekken tussendoor om m me hand te laten volgen. Ik spaar hem zowieso nog wel aangezien ik hem wel simpel laat lopen. Hij kan veel meer draven etc maar dat komt allemaal later wel. Dus op dat gebied denk ik er hetzelfde over :) En ik ben het met je eens dat ze veel aanbieden maar ik ben me daar van bewust en blijf voorlopig echt basis en balans rijden en alleen voltes en simpele figuren voordat ik aan wijken etc ga beginnen ookal geeft ie aan dat ie er klaar voor is.

Verder weer bedankt voor de leuke en nuttige reacties :)

Klinkt alsof je heel bewust bezig bent! Fijn! Zie in je profiel dat je in verleden meerdere paarden hebt ingereden, dus je zult ook echt wel weten waar je mee bezig bent.
Wijken zou ik inderdaad echt mee wachten, dan moeten de banden en pezen al sterker zijn, daar lopen jonkies makkelijk blessures mee op. Geduldig zijn is wel eens lastig he als je een talentvol paard hebt :+
Al moet ik zeggen dat onze gelderse jonkies nog helemaal niet zo makkelijk alles aanbieden hoor ;) :D

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:18

Ik vind het er super ontspannen uitzien.
En dat voor zo kort onder het zadel, mijn complimenten :)

Inderdaad een paard rijd je niet aan de teugel (Nini_roosje ), die zoekt als je van achteren naar voren rijd, vanzelf je hand als die ontspannen is ;)
Wat TS dus ook doet.
En jonge paarden moeten het ook rustig leren om voorwaarts neerwaarts te gaan, dit gaat vanzelf steeds beter als hij eenmaal zijn balans gevonden heeft :)
Laatst bijgewerkt door Zamero op 18-01-10 11:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:32

Jalours! Wat een plaatje om te zien. Ik sluit me bij de rest aan, omtrent de lovende reacties. :D

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:05

Zo die gaat al lekker zeg.. Wat een heerlijk paard is het!!

Sommige paarden vinden het lekker om daar te lopen, alleen maar goed. Je rijdt hem nageeflijk en ik zie je niet trekken. Ik denk dat het alleen maar positief is dat hij daar loopt. Gebruikt hij zijn rug ook meteen goed.
Verder over losse teugel. Je hebt los en los. Wanneer je hem te los laat heeft het paard totaal geen ondersteuning meer, en ik vind dat je een paard wat net onder het zadel is, toch zo af en toe wat ondersteuning mag bieden.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:10

Aaaagh, daar hebben we Showtime!

Wat is het toch een prachtig peerd!! :9

Het ziet er goed uit! Je werkt aan de goede punten, let op de juiste dingen, en ondertussen maak je hem lenig, en leer je hem dingen spelende wijs..

Ga zo door zou ik zeggen! +:)+
En ik zie erg graag foto's van je terug :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:34

aerdenhout1 schreef:
Ik ben niet zo'n voorstander van een 3 jarige al onder het zadel, maar moet zeggen dat je hem lekker aan het lopen hebt!
En de ene 3 jarige is ook de ander niet natuurlijk.
Deze schijnt het fijn op te pakken, geen spanning te zien en dat is gewoon je winst in de toekomst.
Compliment ook voor jou, zo aan de foto's te zien weet je wel delijk waar je mee bezig bent!

Helemaal mee eens.
Wát 'n gave knol, doe rustig aan met 'm, laat 'm lekker groeien dan heb je er nog lang plezier van. :)

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:57

Ik vindt het er erg netjes uit zien!

Enne wat een heerlijk paard! :~