Tweede kerstdag.. Een nachtmerrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Tweede kerstdag.. Een nachtmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:15

Jeetje wat een naar begin van 2e kerstdag. Verschrikkelijk. Ik hoop erop dat hij er helemaal bovenop komt. Sterkte ermee! ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:19

Jeetje, ik kreeg kipprvel toen ik het las. :\
Gelukkig maakt hij het naar omstandigheden goed.
En ik duim mee dat de zwelling snel afneemt en hij volledig hersteld. :(:)
Neem je ook zelf je rust? ;)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:21

Pff, dan lopen dingen zo opeens helemaal anders dan normaal...
:(:) Voor je paarden, en ook voor jou!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:25

Jeetje dan schrik je ook als je dat te horen / te zien krijg.
Sterkte de komende tijd en hopelijk is je paardje er snel weer bovenop :(:)

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:25

jemig, das geen beste 2de kerstdag!
Veel sterkte voor je paardje en hopelijk is hij er snel weer bovenop!!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:26

Ik vraag me wel eens af welke oen de paardenbox heeft uitgevonden :roll:
Als je niet hoort/leest hoeveel slachtoffers er zijn die ergens blijven hangen of vastliggen.... :(

Ik hoop dat hij snel opknapt!Een knuffel van mij :(:)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:27

Jeetje dan schrik je heel erg zeg! Heel veel sterkte voor jou en je paardje.. :(:) Hopelijk gaat het verder allemaal goed en niet nog nare bijwerkingen gaat krijgen. Gelukkig heb je lieve stalgenootjes die je opvangen en het waarschijnlijk nu ook allemaal in de gaten gaan houden.

Juliaa_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:29

Jeetje, heel schokkend om dit te lezen, heel veel sterkte toegewenst!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:14

Als je zo'n titel leest schrik je al .... Wat vreselijk maar hopelijk komt alles weer goed met hem. Heel veel beterschap, ik blijf je topic zeker volgen en hoop dat het allemaal goed afloopt voor jullie.

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:19

jeetje schrikken zeg... Sterke ermee en hopen dat hij er voor de rest niks aan over houdt !

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 20:29

Hé bah,wat een rotkerst voor jou en je paardje zo,zou me ook helemaal doodschrikken als je zo wakker word,en typisch inderdaad dat je precies nu je telefoon op stil had staan,zul je altijd zien.. >;)

Hoop dat het snel beter gaat met hem! Sterkte!

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 21:35

nimbletje schreef:
Dat is zeker schrikken. Hoop dat het allemaal meevalt en het weer goed komt.

Een paard op mijn stage heeft ook met zijn hoef (achterhoef)tussen de tralies gezeten. Niemand weet hoelang. net als bij jou laatste voerbuurt om 23.oo uur en 's morgens pas gevonden.
Dat paard z'n hele hoofd was opgezet doordat hij met zijn hoofd tegen het tussenschot heeft gebeukt. Kon bijna niet lopen. Hele lijf stram en stijf, dik been, enz.
Maar gelukkig is ie er bovenop gekomen. Alleen zijn oogkas (het botje aan de bovenkant van het oog) was kapot en naar binnen gebroken zeg maar. Daardoor is dat oog wat kleiner omdat het bovenste ooglid nu wat meer hangt. Hij heeft er verder geen last van en ziet gelukkig goed. Ook kan hij weer gewoon gereden worden, deze loopt wel alleen recreatief. Dus weet niet of het voor de sport een belemmering zou zijn geweest.
Het herstel heeft wel lang geduurd. De eerste paar dagen kon hij zowat niet lopen. Afwachten en kijken hoe het hersteld was het enige wat ze konden doen. Wel ook 2x per dag proberen te wandelen en pijnstillers. Als eten slobber of wat zemelen (met de hand gevoerd) en kleine beetjes hooi. Dit paardje kon bijna niet eten omdat zijn hoofd zo was opgezet. Verder met rust en heel veel liefdevolle verzorging is die gelukkig weer de oude.

Dus veel sterkte voor jou en je paardje!!!

ps. Bij ons was de ruimte tussen de tralies ook niet zo groot. Het is ook een raadsel hoe het dan toch kan gebeuren.

Dat is inderdaad precies hetzelfde als bij Stanley is gebeurd, z'n hoofd is ook zo opgezet. :(:) Z'n lippen, de zijkant van z'n hoofd, z'n oogkas, z'n hals, alles.
Gelukkig is dat paardje er bovenop gekomen, ik hoop dat het hier ook goed afloopt! Gelukkig is het een echte vechter.

Bedankt voor je berichtje, iedereen hier. Super, doet me goed!

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 21:37

Bellatrix schreef:
Jeetje, ik kreeg kipprvel toen ik het las. :\
Gelukkig maakt hij het naar omstandigheden goed.
En ik duim mee dat de zwelling snel afneemt en hij volledig hersteld. :(:)
Neem je ook zelf je rust? ;)

Dankje en lief dat je het zegt, want ik zit er inderdaad goed doorheen nu. :o Was er vandaag van 9 tot 3 en om 5 uur nog even. Ga morgenochtend weer heen. Ik zou willen dat ik wat voor hem kon doen!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:40

Jeetje wat schrikken.. ik hoop dat je paard gauw hersteld is en er niks aan overhoud! :(:)

NikeTroela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:27

Sterkte anna!! Ik hoop dat stan er snel boven op is!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:29

Ik heb ooit gelezen dat de ruimte tussen de spijlen echt maar heel weinig mag zijn, de hoef gaat er nl. in een hoek en met veel kracht door.
Ik heb mijn paard hierom niet achter tralies staan.

Wat een ontzettend enge gebeurtenis voor jou zeg! Ik duim heel hard dat je paard hier helemaal heelhuids bovenop komt.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:34

wat erg om dat te horen zowieso op 2de kerstdag en dan ook nog eens da je wakker word.
bij ons zijn ze ook best breed, moet niet denken dat me paardje er ook vast in kom te staan.
heel erg veel sterkte en ik blijf je volgen.
hoop dat hij niks overhoud op het eind voor je

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:39

Oh getverderrie, wat een rotnieuws op je tweede kerstdag, nou ja niet dat het op een ander moment minder erg zou zijn. Wat zal jij kapot zijn en vooral zo machteloos dat je nu niks kan doen dan afwachten... Ik zal duimen voor jou en je paardje dat ie er maar weer snel helemaal bovenop mag komen! En ik ben nu erg blij dat die van mijn niet achter tralies staat, maarja ook dan kan er altijd wat misgaan...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:43

Jeetje ik kreeg een flash back.
Ongeveer 2 jaar geleden is mij hetzelfde overkomen, ik was er pas bij toen het allemaal achter de rug was. Ze hebben eerst gehandeld en daarna past gebeld (gelukkig want snelheid is hiermee belangrijk). Mijn paard is niet in paniek geraakt (wonder boven wonder) maar stond rechtop met zijn achterbeen te kijken van hallo, dit staat niet lekker (onvoorstelbaar). Ze hebben met een autokrik de tralies verbogen, zijn been kwam los en was natuurlijk ontzettend dik.
Het zag er akelig uit maar werd snel dunner en hij is behalve een paar dagen wat stijfjes geen pas kreupel geweest.
Ik hoop voor jou net zo 'n goed herstel als de mijne.
Het heeft tijd nodig maar het komt vast goed, duim voor je.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:28

Ook vanuit hier sterkte. Mijn paard heeft precies hetzelfde gehad. Hoef door de tralies, wat op zich al bijzonder is, en daarna omgevallen en zo de halve nacht gelegen. Koliek, shock, alles gezwollen en lelijke wonden. Maar.... Ook hij is er heel vlot weer bovenop gekomen. Paar daagjes onzuiver, maar heel snel vooruitgang. Hopelijk knapt jouw beestje ook zo snel op. Nogmaals sterkte.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:39

Als ik het zo lees komt het best vaak voor :oo

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:59

Ja inderdaad, toen het mij overkwam had ik het idee dat dit heel bijzonder was, zeker om de tralies verbogen moeten worden om er weer uit te komen. Hoe komen ze er dan toch in? de tralies lijken dicht genoeg bij elkaar te zitten en als je de hoef meet en de ruimte tussen de tralies denk je dat gaat echt niet lukken. Maar toch, gelukkig herstellen de meeste zoals ik het hier lees weer goed.
de mijne is trouwens in een andere box gezet, eentje met tralies waar dit echt niet kan gebeuren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:08

Er staat hier ook een paard op stal die op de vorige stal met een been in de tralies is gevangen.
Ook zo heftig als de jouwe,hij is nu weer ok maar het heeft vanaf juni geduurd...
de plekken waar hij lang op gelegen heeft zijn doorligwonden en die genezen heel langzaam,het paard hier op stal heeft nog een plek op het heupbeen en de huid op de oogkas,achter het oog is heel gevoelig en nog een beetje kaal.de kliniek van eric laarakker heeft dit paard begeleid.
het valt me idd op hoe vaak het toch nog gebeurd en ik ben ook blij dat ik geen tralies in de boxen heb...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:31

Mijn paarden staan dus ook niet meer in tralie boxen. Heb er zelf ook een beetje aversie tegen tralies aan over gehouden. Mijn theorie is dat als ze er maar hard en hoog genoeg tegen aan trappen de tralies verbuigen en de hoef er wel tussendoor past. Er stond toen een paard naast die verschrikkelijke voernijd had, dus wellicht dat het daarom mis gegaan is.

Mijn beestje heeft er ook een litteken aan overgehouden in zijn kootholte. Daar heeft zijn voet bekneld gezeten en heeft de doorbloeding stilgelegen. Ziet er wat minder fraai uit, maar last heeft hij er niet van.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:35

Sjesus ik hoorden het net van rens!..jij heb dus ook al zo een lekkere kerst:(

ik hoop dat hij der snel weer boven op komt!

Sterkte :(:)