Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Voor je paarden, en ook voor jou! nimbletje schreef:Dat is zeker schrikken. Hoop dat het allemaal meevalt en het weer goed komt.
Een paard op mijn stage heeft ook met zijn hoef (achterhoef)tussen de tralies gezeten. Niemand weet hoelang. net als bij jou laatste voerbuurt om 23.oo uur en 's morgens pas gevonden.
Dat paard z'n hele hoofd was opgezet doordat hij met zijn hoofd tegen het tussenschot heeft gebeukt. Kon bijna niet lopen. Hele lijf stram en stijf, dik been, enz.
Maar gelukkig is ie er bovenop gekomen. Alleen zijn oogkas (het botje aan de bovenkant van het oog) was kapot en naar binnen gebroken zeg maar. Daardoor is dat oog wat kleiner omdat het bovenste ooglid nu wat meer hangt. Hij heeft er verder geen last van en ziet gelukkig goed. Ook kan hij weer gewoon gereden worden, deze loopt wel alleen recreatief. Dus weet niet of het voor de sport een belemmering zou zijn geweest.
Het herstel heeft wel lang geduurd. De eerste paar dagen kon hij zowat niet lopen. Afwachten en kijken hoe het hersteld was het enige wat ze konden doen. Wel ook 2x per dag proberen te wandelen en pijnstillers. Als eten slobber of wat zemelen (met de hand gevoerd) en kleine beetjes hooi. Dit paardje kon bijna niet eten omdat zijn hoofd zo was opgezet. Verder met rust en heel veel liefdevolle verzorging is die gelukkig weer de oude.
Dus veel sterkte voor jou en je paardje!!!
ps. Bij ons was de ruimte tussen de tralies ook niet zo groot. Het is ook een raadsel hoe het dan toch kan gebeuren.
Z'n lippen, de zijkant van z'n hoofd, z'n oogkas, z'n hals, alles.Bellatrix schreef:Jeetje, ik kreeg kipprvel toen ik het las.
Gelukkig maakt hij het naar omstandigheden goed.
En ik duim mee dat de zwelling snel afneemt en hij volledig hersteld.
Neem je ook zelf je rust?
Was er vandaag van 9 tot 3 en om 5 uur nog even. Ga morgenochtend weer heen. Ik zou willen dat ik wat voor hem kon doen!