Ik ben het zo beu..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:01

Samy schreef:
Maar waarom mogen pensionhouders/staleigenaren geen sluitingstijd hebben voor de feestdagen?
Bij ons is de stal ook gesloten met kerst en met oud&nieuw zijn er bepaalde openings tijden. Niemand die er over zeurt ...

Omdat ik die dagen aan het werk ben en daarna toch nog altijd graag een keertje bij mijn paard wil gaan kijken.. Toen die van mij dus koliek had, was ik aan het werken, hebben ze hem een hele namiddag laten liggen (hij had zijn hooi niet opgegeten en lag in zijn helemaal smerige stal waar geen sprietje stro meer in lag op die moment) en hebben ze mij pas verwittigd om 6u 's avonds. Zij maken zich dus blijkbaar niet makkelijk ongerust terwijl ik toch wel heel graag wil weten wat er met mijn paard aan de hand is. Daarom wil ik dus op zijn minst eventjes gewoon op stal kunnen gaan kijken. Ik hoef dan niet persé te rijden, maar ons gewoon compleet de toegang tot ons eigen paard verbieden, vind ik er wel net eventjes over gaan.

Als ze het ons dan nog eventjes persoonlijk vermeld hadden ipv weer een belachelijk papier op de te hangen (er staan maar 5 mensen op stal, kleine moeite hè).

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 09:47

Moderatoropmerking:
Na overleg binnen het team is besloten dat dit topic weer open gaat. Het is echter niet de bedoeling dat er afbeeldingen of i.d. van privé-communicatie worden geplaatst. Ook wil het team hier geen namen van betrokkenen of verwijzingen daarnaar zien.

amyz

Re: Ik ben het zo beu..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 16:38

pfft zou ook snel een ander stalletje zoeken, zeker voor dat geld! paard moet lekker naar buiten kunnen hoor. die briefjes vind ik idd het ergste niet, is bij mij op stal niet anders, anders moet zo''n houder de hele dag op zoek naar alle eigenaren, is ook niet handig. maar het is niet netjes dat de ene restrictie op de andere volgt.
met kerst en oud en nieuw, tsja, enerzijds kan ik het me voorstellen, anderzijds heb ik zoiets van, open dan geen pensionstal. of hou het simpelweg op 'niet rijden na die tijd'' maar dat je wel even bij je paard kan gaan kijken...

intussen al wat anders gevonden overigens? begreep dat jullie inderdaad van plan zijn te gaan verhuizen?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 22:50

amyz schreef:
pfft zou ook snel een ander stalletje zoeken, zeker voor dat geld! paard moet lekker naar buiten kunnen hoor. die briefjes vind ik idd het ergste niet, is bij mij op stal niet anders, anders moet zo''n houder de hele dag op zoek naar alle eigenaren, is ook niet handig. maar het is niet netjes dat de ene restrictie op de andere volgt.
met kerst en oud en nieuw, tsja, enerzijds kan ik het me voorstellen, anderzijds heb ik zoiets van, open dan geen pensionstal. of hou het simpelweg op 'niet rijden na die tijd'' maar dat je wel even bij je paard kan gaan kijken...

intussen al wat anders gevonden overigens? begreep dat jullie inderdaad van plan zijn te gaan verhuizen?

We hebben inderdaad iets anders gevonden vandaag. Zelfs maar 4 km ofzo verderop dus we moeten niet ver verhuizen. Ze kunnen er heel de dag buiten op stukjes weide met een eigen schuilstalletje. Er is een binnen en buitenpiste met een kantine er aan. Er staan veel paarden maar toch maar een 8tal pensionklanten. Het leek me vrij ideaal maar natuurlijk zal er ook wel is iets mis zijn..
Erger als op onze huidige stal, lijkt me echter onmogelijk.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:14

klinkt in ieder geval wel goed! heerlijk, met een eigen schuilstalletje en een binnenbak... helemaal super. en ach, overal is wel wat mis maar denk dat wat de kwaliteit voor je paarden betreft kan je bijna alleen maar beter:)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:15

Pfoe.. Niet zo leuk, inderdaad. Het slaat echt nergens op dat ze niet naar buiten mag. Inderdaad verhuizen, en anders met de eigenaren gaan praten.. Veel succes!

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 00:13

OH HELP!
om 8 uur daarstraks zijn we naar stal geweest, ik en Yontheke, de andere vriendin kon er niet bijzijn. wij hebben gezegd dat we zouden vertrekken. maar toen barstte de hel los. wij mochten niet vertrekken als zij niet thuis waren. 'hier gaat niks buiten als hier niemand is' toen vroegen wij wanneer hij dan thuis was.
'21.00 's avonds' toen vroegen we wanneer zijn vriendin dan thuis was. 'Ook 's avonds'
en daar sta je dan...
aangezien wij met onze nieuwe stalling geregeld hebben dat we morgennamidag zouden komen, vroeg ik waarom? en antwoorde hij : 'omdat ik zeker wil zijn dat jullie niks meenemen'. toen heb ik heel beleefd gevraagd wat wij dan
van hun zouden moeten meenemen? de eigenaars hebben allebei een paard van minstens 1.65, terwijl die van ons maar in de 1.50 zijn.. en trouwens wat zouden wij met hun gerief moeten doen?
toen ging hij echt omhoog : 'en gij moet u bakkes houden gij, int begin waart gij een braaf meiske tot ge die ander leerde kennen(doelend op Yontheke)' en daarop heb ik vriendelijk gezegd : 'euhm excuseer : Bakkes? ik denk dat ik nog altijd een mond heb' en toen begon hij te zeveren over dat hij heel blij was dat we vertrokken, want dat hij niks dan last met ons had gehad. en vooral met Yontheke blijkbaar. Toen vroeg Yenthe : wat heb ik dan verkeerd gedaan? en toen begon hij over het licht wat eens een keer te lang is blijven branden.. en toen kwam het toppunt : 'als jullie het zo zitten hebben, dan zien jullie maar dat jullie je paarden pakken en vertrekken, binnen het half uur. of nee, we sluiten om 10uur, zie maar dat je weg bent'
toen heb ik mij omgedraaid en heb ik gezegd : kom Yenthe we zijn weg, met zo'n mensen kunde niet praten.
hoorde hem nog achter ons 'Snotjong' zeggen..
hij heeft zelfs gedreigd met de politie te bellen.

en in ons contract staat dat wij een contract hebben met mondelinge verbreking(of hoe zeggen ze het)
dus met andere woorden, zouden wij ons paard niet mogen gaan halen?
het plan was ook van ze te voet naar de nieuwe stalling te doen, en om 21.00 uur moet je dit ook niet meer doen hé...

pfff, zal echt blij zijn da we daar weg zijn!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:15

Ik zou gaan kijken voor een andere stalling :)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:21

Geloof ik graag dat je blij bent dat je daar zo snel mogelijk weg bent, wat een mensen.......

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:33

Jeetje wat een gedoe zeg!
Wij verhuren ook stallen, maar we hebben een contractje met enkele regels waar zowel de pensionklant als wij ons aan dienen te houden. Zo garanderen wij dat de paarden alle dagen van het jaar de wei op mogen en dat doen we dus ook.

Ik vind het logisch dat de verhuurder van de stal een aantal regels opstelt. Of je het met die regels eens bent kan je zelf beslissen. Maar in dit geval zijn er door de verhuurder beloftes gedaan die niet worden waargemaakt, zoals het feit dat de paarden dagelijks naar buiten zouden gaan. Dat is toch een heel essentiëel iets, als zeg ik het zelf.
Overigens hebben wij geen sluitingstijden (je mag 24/7 naar je paard komen) en mag je je paard zoveel ruwvoer geven als je wilt. Ik kan me voorstellen dat sommigen dit toch liever beperken, maar zoals jij het omschrijft vind ik het ook wel ver gaan.

Ik hoop dat jullie snel weg kunnen met de paarden en op een beter plekje terecht komen!

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:40

Zou zo gauw mogenlijk proberen weg te gaan naar een andere stal

Wat zou fijn zijn op de nieuwe stal voor jullie en jullie paarden

Dat de staleigenaar even andere tijden heeft voor de feestdagen kan ik wel begrijpen

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:42

Het grappige is trouwens dat wij als aanbieders van stalling het juist ook omgekeerd meemaken: hele lastige huurders :D
Zo hadden we eens een huurder die wilde dat haar paard dagelijks - dus ook midden in de winter - minimaal 10 uur naar buiten ging. Oke, kan ik me nog voorstellen dat ze dat graag wilde. Maar... ze vond toen in de winter dat het gras te kort was. Tsja, wat verwacht je dan? Ik vond het al heel wat dat het paard in januari nog lekker in het gras stond dagelijks.
Daarnaast was er eens 1 van de 2 baklampen kapot. Je zag genoeg, maar het reed natuurlijk minder prettig. Omdat de palen waar de lampen aanzitten 12 meter hoog zijn heb je een hoogwerker nodig om de lamp te vervangen. Dat werd dus het weekend, 5 dagen later. Dat vond ze te lang duren.
Ook wilde ze dat wij dagelijks de poep van haar paard uit de weide (die behoorlijk groot is) zouden halen, ook 's winters.
Verder vond ze het afstapje (van zo'n 10 cm) van de stal te hoog. Haar paard had haar aangegeven dat hij daar moeite mee had.
En zo ging het maar door.

Sorry, dat was mijn frustratie ;-)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:44

Heb helaas ooit eens op een stalling gestaan waar de paarden ook lange tijd niet naar buiten gingen. Mijn toenmalige paard stond daar overigens op het land. ;)
Ik ben na 3 weken vertrokken, wat een afschuwelijk dieronvriendelijke bende was het daar. Het toen zelfs de DB nog gebeld, tegen beter weten in, maar die konden natuurlijk niets doen. Je kunt er niets aan doen en die dieren zijn compleet overgeleverd. ;(

Wegwezen daar, zou ik zeggen. Voor dat geld vind je echt wel wat anders!
Ben trouwens blij dat er bij ons geen regels zijn qua tijden. Ik kom bij mijn paard wanneer ik wil, al is het midden in de nacht. :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:37

Jaah, het was een gezellige boel daar gistere.
Maar ja wij zijn maar een stelletje "snotjoeng"..
Ik vind het wel erg straf dat hij zegt van je mag je eigen paard niet komen halen of we bellen de politie. Hij zette ons dan ook uit de stal met het gezever dat we voor 10u met paard en al weg moesten zijn.
Mijn stiefvader erbij gehaald en die heeft de staleigenaar wel is even goed op zijn plaats gezet en heel erg duidelijk gemaakt dat wij onze paarden vandaag komen halen en dat we maar zeker binnen kunnen in de stal of we klagen hem aan.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:46

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen....

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:50

Yontheke schreef:
Jaah, het was een gezellige boel daar gistere.
Maar ja wij zijn maar een stelletje "snotjoeng"..
Ik vind het wel erg straf dat hij zegt van je mag je eigen paard niet komen halen of we bellen de politie. Hij zette ons dan ook uit de stal met het gezever dat we voor 10u met paard en al weg moesten zijn.
Mijn stiefvader erbij gehaald en die heeft de staleigenaar wel is even goed op zijn plaats gezet en heel erg duidelijk gemaakt dat wij onze paarden vandaag komen halen en dat we maar zeker binnen kunnen in de stal of we klagen hem aan.

ja zou toch van de zotten wezen als je je eigen paard niet mee mag nemen!
en ik had hetzelfde gedaan als jullie, weg daar..
paard moet ook even lekker naar buiten kunnen, beentjes strekken!

hoop voor jullie dat de nieuwe stalling beter bevalt! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:57

stille mee lezer.. hoop dat het goed afloopt.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:02

Gaan julie vandaag jullie paarden weghalen?
Succes met alles en ik hoop dat het goedkomt :(:)

notalways

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:05

het is maar goed dat jullie een ander plekje hebben gevonden want 200 euro voor aleen hooi en het binnenstaan is natuurlijk niet normaal

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:06

Wegwezen daar, heel simpel.

Edit: Lees al dat je wat nieuws gevonden hebt! Gelukkig maar!

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:21

hier even een berichtje van iemand die ook pensionpaarden heeft,ik heb het allemaal een beetje gelezen,en ik vind het ronduit belachelijk dat je niet zelf mag weten wanneer je naar je paard kan.ik heb geen vaste tijdenen ook met de feestdagen moet je naar je paard kunnen,als je niet over de drukte kan met de feestdagen moet je geen pensionstal beginnen,je weet gewoon dat je mensen om het huis hebt en dat alle dagen.
en waar ik dus ook niet tegen kan dat ze briefjes gaan ophangen,ik heb hiervoor ook op een pensionstal gestaan waar ze dus ook overal briefjes gingen ophangen,vreselijk,ik vind dat gewoon een teken van onmacht,als je het niet aan de mensen persoonlijk kan vragen of zeggen.
ik hoop voor jullie dat jullie met niet al te veel trammelant weg komen daar en dat de volgende stal beter is voor jullie.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:57

Fijn dat jullie een nieuwe plek gevonden hebben, en ik hoop echt voor jullie dat het daar heel gezellig en paard vriendelijk gaat worden!!!

Iedereen heeft het over die 200 euro en makkelijk geld verdienen, daar ben ik het echt helemaal niet mee eens, wij hebben 12 jaar lang 8 boxen verhuurd en zijn ermee gestopt vanwege het gezeur, gebrek aan privacy en het feit dat we er eigenlijk weinig aan overhielden.

De kosten per maand hier midden in de randstad!

Hooi per paard, flink grote portie 3x per dag (voordroog) 20 euro
vlas min. 6 balen a 5.75 34,50
Bix alleen basis brok paard 2 kilo per dag= 60 p mnd 30,=
mestput legen 10,=
water per maand 5,=
elektriciteit (lampen bak ed) 10,=

onderhoud en afschrijving, inzaaiing weides, bak omheining, hekken rondom de weides, onderhoud tractor en alle sleep en maai apperatuur bedrag geen idee

OZB, hypotheeklasten

En daarbij arbeidskosten, 3x per dag voeren= 90x per maand en dan het uitmesten, opstrooien, vegen, de bak trekken, overal mest verwijderen, weide onderhoud, algemeen onderhoud.

Er komt dus nogal wat bij kijken en je wordt er niet zomaar rijk van!

Enige regels op zon en feestdagen zijn wel terecht vind ik, maar deze mensen hadden dat ook gewoon kunnen voorleggen, dan hadden jullie er misschien wel uit gekomen!!

En nog iets hier in Zuid-Holland is er bijna geen paard die in de winter de wei in kan.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:21

Nou hopelijk zijn jullie inmiddels aan het verhuizen, naar de nieuwe stalling.
Wat een k..ut stal zeg en wat een onvriendelijk zooitje mensen daar, waar je nu staat bedoel ik he. :(

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 15:29

Fidele schreef:
Fijn dat jullie een nieuwe plek gevonden hebben, en ik hoop echt voor jullie dat het daar heel gezellig en paard vriendelijk gaat worden!!!

Iedereen heeft het over die 200 euro en makkelijk geld verdienen, daar ben ik het echt helemaal niet mee eens, wij hebben 12 jaar lang 8 boxen verhuurd en zijn ermee gestopt vanwege het gezeur, gebrek aan privacy en het feit dat we er eigenlijk weinig aan overhielden.

De kosten per maand hier midden in de randstad!

Hooi per paard, flink grote portie 3x per dag (voordroog) 20 euro
vlas min. 6 balen a 5.75 34,50
Bix alleen basis brok paard 2 kilo per dag= 60 p mnd 30,=
mestput legen 10,=
water per maand 5,=
elektriciteit (lampen bak ed) 10,=

onderhoud en afschrijving, inzaaiing weides, bak omheining, hekken rondom de weides, onderhoud tractor en alle sleep en maai apperatuur bedrag geen idee

OZB, hypotheeklasten

En daarbij arbeidskosten, 3x per dag voeren= 90x per maand en dan het uitmesten, opstrooien, vegen, de bak trekken, overal mest verwijderen, weide onderhoud, algemeen onderhoud.

Er komt dus nogal wat bij kijken en je wordt er niet zomaar rijk van!

Enige regels op zon en feestdagen zijn wel terecht vind ik, maar deze mensen hadden dat ook gewoon kunnen voorleggen, dan hadden jullie er misschien wel uit gekomen!!

En nog iets hier in Zuid-Holland is er bijna geen paard die in de winter de wei in kan.

ik ben het volledig met je eens,die 200 euro is een koopje,ik vraag trouwens nog minder,maar je wordt er inderdaad niet rijk van,dus die kosten van 200 euro zal je mij niet over horen maar ik vind het wel normaal dat ze naar hun paarden kunnen wanneer ze willen,als die mensen namelijk privacy willen,moet je geen stalling beginnen.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:55

Heb net even het topic doorgelezen, maar wat een rare reactie van die eigenaar zeg! Hoop dat alles goed gegaan is met de paarden weghalen, ben heel benieuwd!