halve rechterduim eraf gebeten

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 02:38

1e gedachte: ah me duim!
2e gedachte: waar is de rest? (gekeken)
3e gedachte: Iemand HELP me, help
4e gedachte: Bel me moeder
5e gedachte: Ik had dat paard een knal moeten geven!

Het is allemaal zo snel gegaan, weet niet eens hoe ik gister mezelf staande heb kunnen houden.
De dokter zei dat me duim nooit meer wordt als vroeger. Dat het nu een kwestie van helen is en afwachten of de duim het nog gaat doen... Kan wel een half jaar tot jaar duren totdat een chirurg hem netter kan maken/ als dat kan...

Morgen LUMC, naar een andere dokter en ik ga er8eraan! Het is wel me duim... het ziet er niet uit en ik ben er helemaal stuk van.

doei

Re: halve rechterduim eraf gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 02:48

@chocobroodje
Hij stond in stal en kwam naar voren met oren naar voren...
Ik praatte wat tegen hem en haalde hem aan (het is mijn paard zijn buurman en op deze stal sta ik pas een week)... En toen oren in nek, aanval en hoppa (ging zo snel)!

Vanaf mijn vierde jaar loop ik dagelijks tussen de paarden...
In me hoofd gaat: Had ik hem niet moeten aanhalen?
Had dit echt niet verw8! een paar dagen hiervoor stond ik nog met de eigenaar te praten, terwijl hij het beest stond te poetsen...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 02:59

Nou jeetje zeg! Dat verwcht je zeker niet! Hoop dat vooral de pijn snel weg is, vraag anders morgen aan de arts voor pijnstillers die op de zenuwen werken ik krijg nu tramadol voor mijn dystrofie, dat helpt bij mij goed. Ja mooi zal het niet worden, misschien wel bruikbaar. Heb je rechtbijstand? Zou ik zeker even inschakelen, anders een letselschade advocaat!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 07:29

heel veel sterkte in deze k..tijd
ik neem aan dat het paard afgemaakt wordt
ik heb dit eens meegemaakt bij een vriendin van ons vriendengroepje destijds van de manege
zij werd ook zomaar aangevallen en het topje van haar neus werd er toen afgebeten
de pony was van een andere vriendin van ons en is direct afgemaakt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 07:54

Heel veel sterkte ermee. Wat een vreselijk verhaal.
Hoop dat alles snel geneest...

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:07

Heel erg veel sterkte gewenst! Echt verschrikelijk om te lezen, laat staan hoe erg het is dat jij het moet mee maken :(:)!

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:10

Wat erg.
Heeel veel sterkte gewenst :(:)

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:12

Verschrikkelijk, heel veel sterkte vandaag.

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:17

Veel Sterkte :(:)
& Succes bij het ziekenhuis ;)

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:24

jemig he! Hoe heeft het in g*dsnaam zo ver kunnen komen!?
Heel erg veel sterkte. Ik hoop echt dat het nog een beetje beter te repareren is!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:43

tamaramt schreef:
ik heb dit eens meegemaakt bij een vriendin van ons vriendengroepje destijds van de manege
zij werd ook zomaar aangevallen en het topje van haar neus werd er toen afgebeten

Direct afmaken? 't is geen pitbull! Wellicht tralies voor de stal en briefje erop (Pas op ik bijt), maar als dit paard nog nooit iemand its heeft aangedaan is dat misschien wel iets te om hem gelijk af te maken.

Heel veel sterkte TS! Ik mis zelf een gedeelte van m'n middelvinger. Bij mij ging een pony aan zijn halstertouw hangen waar die mee vast stond, en daar zat m'n vinger tussen... Bij mij was het ook tot op het bot eraf, alleen dan wel alleen aan de onderkant (niet bij mijn nagel). Die pony had die dag (was op concour) al 3 halsters kapot getrokken met het hangen.. Ze hebben bij mij wel een stuk huis uit m'n lies erop kunnen zetten, maar dat is er gedeeltelijk weer afge'rot' (nalatigheid van het ziekenhuis!).
Gelukkig kan ik m'n vinger wel gebruiken, hij is alleen niet zo 'vol' als de anderen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:53

lotteElb schreef:
Direct afmaken? 't is geen pitbull! Wellicht tralies voor de stal en briefje erop (Pas op ik bijt), maar als dit paard nog nooit iemand its heeft aangedaan is dat misschien wel iets te om hem gelijk af te maken.

Uhm.. En waarom moet een pitbull dan wel gelijk afgemaakt worden? :?
Vreemde uitspraak..

TS,

Wat erg voor je zeg! :oo
Ik kan me voorstellen dat je dat paard goed zat bent.. Wat een etter zeg.. Ben zelf ooit mijn vingernagel verloren aan een paard, maar dat was een soort van mijn eigen schuld. Maar dat deed al ongelovelijk pijn, laat staan als je je halve duim kwijt raakt..
Ik hoop dat het zo goed als het gaat kan herstellen en dat je weer gebruik kan maken van de duim. Heel veel sterkte iig!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:58

Bij een Pitbull zit het 'er een beetje in'. (Uiteraard niet bij alle Pitbulls, maar 't komt wel erg vaak voor bij dat ras). Bij paarden is het niet 'algemeen bekend' dat ze express bijten. En TS zegt zelf dat ze niet zeker weet of het paard het express heeft gedaan...

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:04

Wat een akelig ongeluk. Nu sta je er misschien nog helemaal niet bij stil, maar zou je niet de eigenaar van het paard verantwoordelijk stellen? Huisdieren en paarden zijn als het goed is ook gewoon in de W.A. verzekering opgenomen. Dit zou namelijk nog best gevolgen kunnen hebben voor je latere functioneren. Weet niet of je een opleiding volgt of al werkt, maar dit kan consequenties hebben voor de uitoefening van je werk of hobby's. Misschien eens goed om je te laten inlichten door een letselschade-expert. Klinkt misschien heel zakelijk, maar je moet na zo'n ongeluk best snel iets ondernemen. En dat zijn niet de eerste dingen waar je aan denkt... Veel beterschap! :(:)

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:11

hee meis, wat rot en ik weet precies wat je mee maakt.
Ik heb het ook gehad, alleen dan was m duim eraf getrokken, door een paard.
Mijn gedachtes waren precies hetzelfde, he waar is mijn duim, schreeuwen waar die is, hulp roepen!
Op dat moment stond ik er ook niet bij stil, ook geen pijn, maar later verging ik!

Bij mij hebben ze hem gelukkig wel kunnen redden. Hier heb ik wel ruim 26uur operatietijd aan gehad, en ruim 1,5 jaar 'revalideren".
Ik heb er alsnog geen gevoel in, kan niet buigen etc, en de litekens maken het er ook niet beter op!

Ik had gelukkig toevallig de beste hand chirurg van NL, en tegenwoordig zijn ze heel vakkundig.!! Bij mij waren er ook nog 2 opties mbt. als me duim het niet zou halen en alsnog weer zou afsterven.

Als je het hele verhaal of vragen heb mag je gerust pb-en!

Sterkte vandaag!!
Laatst bijgewerkt door daisy_tanja op 09-12-09 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:43

Heel veel sterkte de komende tijd.

Al iets gehoord van de eigenaar? Het lijkt me dat hij/zij het al weet.

Idd de box dicht maken met een bord erbij.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:44

He wat ontzettend naar allemaal. Hoop dat het idd nog enigzins
goedkomt...En dat de eigenaar nog wat van zich laat horen
(is toch het minste wat ie kan doen vind ik) :(:)
Heel veel beterschap echt naar allemaal krijg er kippevel van

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:45

Sterkte!! Je hebt er vast niets aan, maar ik heb ook een keer zoiets meegemaakt, alleen ik had 2 gapende wonden in mn duim. Dit is wel weer genezen, zie alleen nog paar kleine littekens. Maar dat was lang zo ernstig niet als bij jou! Wel opdezelfde manier gebeurd. Ik werd over de staldeur getrokken, en hij liet ook niet los.. Sterkte vandaag!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:50

Die heeft ook goed gemikt zeg :n

Sterkte TS! Ik hoop dat het zo snel mogelijk in orde komt want zo'n vinger die je niet kan gebruiken is echt k*t

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:50

jeetje klinkt heftig en erg pijnlijk
hopelijk kunnen ze je duim nog wat oplappen nu of over een tijdje
heel veel sterkte

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:54

sterkte, jeetje wat heftig.
Maar, misschien wil je het nu niet horen, maar mijn vriend is ook een deel van zijn duim, wijsvinger, middelvinger en ringvinger kwijt op rechts door een ongeluk. heeft even geduurd, maar hij schrijft nu gewoon leesbaar met links!
zorg voor goede hulp, als in fysio e.d.!
succes en sterkte meid!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:55

Getsie, wat ontzettend naar zeg. Veel sterkte!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:02

TS heel veel sterkte! En dat schrijven, dat komt vast ook wel weer goed! dat moet je gewoon even opnieuw leren. Ik ken zelf namelijk een aantal mensen (m'n oma en haar broer en nog iemand) die ook een aantal vingers missen (gebeurt tijdens de 2e wereldoorlog, dus ook niet mee geboren) en die konden prima schrijven!

Maar konden ze je duim dan niet een stukje verder afzetten? Net zoals ze een been eraf kunnen halen?

Iig super super veel sterkte!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:07

tamaramt schreef:

als het bekent is dat het paard niet te vertrouwens is gewoon uit de box blijven.
afmaken?gewoon uit de buurt blijven,laat de eigenaar maar 'gevaar' lopen....die doet hij waarschijnlijk niets.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:08

Ik hoop dat je wat meer achtergrond kan krijgen over het paard.
En direct afmaken is ook geen oplossing, het blijven dieren en daar moet je gewoon voorzichtig mee zijn..
Ik hoop dat ze er nog wat aan kunnen doen.. Beterschap