En dan wordt je gebeld........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:33

lidaju schreef:
Jemig zeg, iedereen met een beetje gezond verstand snapt toch dat zo'n beest ontzettend bang wordt van al die zwaailichten!!!!

Je zou denken van wel ja :n
Maar in zo'n situatie is dat misschien niet het eerste waar agenten aan denken, maar zijn ze waarschijnlijk meer gefocusd op het vangen van het paard zonder zo diep de consequenties van hun manier van vangen (dus opjagen) te bekijken? Zonde hoor, anders had het helemaal niet zo ver hoeven gaan.....

Apple

Re: En dan wordt je gebeld........

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:34

Geloof dat de redenering erachter was dat dan het overige verkeer zich bewust was dat er iets gaande was en er dan rekening mee kon houden.

Alleen jammer dat het zo niet werkt met vluchtdieren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:35

lidaju schreef:
Jemig zeg, iedereen met een beetje gezond verstand snapt toch dat zo'n beest ontzettend bang wordt van al die zwaailichten!!!!

Nee, helaas niet. Je moet ook rekening houden met tegemoet komend verkeer dat zij op tijd zien 'he daar klopt iets niet'! (want je moet er ook niet aan denken dat een tegemoet komende auto er bovenop klapt omdat ie het te laat ziet) of dat een auto ineens inhaalt...
Denk dat het een lastige keuze is.

TS: jeetje, heftig zeg! :(:) Gelukkig dat je paard toch nog veilig op stal is gekomen :j

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:36

politie moet idd rekening houden met 2 dingen, het dier maar ook met de veiligheid in de omgeving

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:39

jeetje, het zal je gebeuren!
Gelukkig is er behalve wat schades hopelijk niks heel ernstigs en heb je haar nog.
Omdat ik ook altijd bang ben voor dit soort scenario's loop ik ook altijd met hoofdstel inderdaad.
Je verzorgster zal ook wel enorm geschrokken zijn.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:40

Jeetje wat een vreselijk verhaal! Wat zal jij door een hel gegaan zijn, van niet weten waar je paard is!!

Gelukkig maar dat er geen gewonde gevallen zijn, en je paardje ook heelhuids op stal staat!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:41

het niet weten waar ze was vond ik erg, maar horen dat ze er bijna niet meer was geweest was nog net ff heftiger

X_sofi3_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:42

Even geluk gehad zo te lezen..
Jah dekt de verzekering dat soort dingen?

Zwaailichten en sirenes? Arm paard, zijn ze nou echt niet slim genoeg om te bedenken dat het paard mss bang is..
Ach jah eind goed al goed!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:43

trustHim schreef:
politie moet idd rekening houden met 2 dingen, het dier maar ook met de veiligheid in de omgeving

Inderdaad en ik denk dat in zo'n situatie het andere verkeer (en dus de mens) boven een dier gesteld wordt.

Ts, gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen! Geef je paardje maar een hoop extra knuffels!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:44

w.a. verzekering dekt schade die jij, je kinderen of dieren toebrengen aan derden

ik knuffel dr morgen helemaal plat

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:44

Jeetje Rachel, wat enorm schrikken zeg!
Geef Thinka maar een hele dikke knuffel van mij. :(:)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:51

Dat is wel wat zeg, gelukkig is er niemand echt heel erg gewond geraakt, men zal wel spierpijn hebben, je paard ook.
Maar wat ik niet snap, is dat als ze 100 meter verder door was gegaan haar moeten hadden afschieten, bij mijn weten gebeurd dat zelfs niet als ze op de snelweg lopen, dan hadden ze beter de weg kunnen afzetten i.p.v. er achter aan te rijden (sirenes werken niet echt kalmerend helaas).
Gelukkig heb je haar weer terug, zonder al te veel schade en hopelijk komt het met alle andere betrokken ook weer helemaal goed. Sterkte!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:52

tnx josie, ja dat snap ik ook niet helemaal maar die agent heeft het meerdere malen gezegd

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:53

Jeetje zeg, dat is even schrikken! Gelukkig is ze zonder schade aan haar avontuur ontsnapt! :(:)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:03

Jeeeetje zeg, wat een verhaal! Think heeft echt 20 engeltjes gehad, voor alle (minstens) 20 keer dat het fout had kunnen gaan, ohhh ik moet er niet aan denken!

Wat een malloten ook dat ze met zwaailichten achter haar aan gaan rijden zeg! :n Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat die agenten ook in een soort van paniek gehandeld hebben en maar deden wat ze in een fractie van een seconde het beste leek, maar echt heel slim is het niet.

Pff en wel eng als je dan te horen krijgt dat ze bijna afgeschoten had geweest.. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, dat ze dat doen. Natuurlijk is het vreselijk, mocht het gebeuren, maar het is nog veel vreselijker als ze tegen een auto aanknalt op de snelweg, die weer tegen een ander, die tegen een auto op de andere weghelft, die daar een kettingbotsing veroorzaakt en 5 andere auto's op zich heeft. := Brr, niet over nadenken maar, gelukkig is het goed gegaan!

Was het Lotte, die met haar aan het wandelen was? Die zal ook wel flink geschrokken zijn! (en nóóit meer met een paard zonder hoofdstel gaan wandelen, denk ik.. := )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:03

Oef wat een verhaal. :(:)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:09

Wat fijn dat het allemaal goed is afgelopen - tenminste, geen schade aan personen en dat alles nog goed is met Thinka. Ik hoop dat je vannacht kunt slapen, ze is er immers nog!

Daarnaast - half off topic - m'n complimenten voor je reacties in het topic, dat je ook aan andere weggebruikers denkt en zelfs genuanceerd reageert op de berichten over zwaailichten vind ik erg goed van je, zeker na de stress van vandaag!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:24

Oei, wat een verhaal zeg! Gelukkig is alles nog goed afgelopen, en fijn dat die stalgenoot van apple aanwezig was, anders was het misschien wel een stuk vervelender afgelopen.

Die zwaailichten zijn inderdaad niet heel handig, maar de politie moet inderdaad ook rekening houden met de omgeving en mensen weten natuurlijk ook niet altijd alles van paarden af, dus die hebben daar misschien niet eens bij stilgestaan.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:31

Jeeetje, dan schrik je je even kapot zeg :oo Ik zou er niet aan moeten denken. Gelukkig is alles 'goed' afgelopen :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:37

DAT lijkt me onwijs schrikken, zo'n bericht dat ze ergens gevonden is, dat ze uberhaupt weggelopen en nog bijna neergeschoten is ook nog. Pfoeh. Lijkt me trouwens wel heel goed om je DA nog te bellen, de inspanning en het lange rennen zou nog voor spierbevangenheid oid kunnen zorgen (kan ook als paard bijv heel lang in sloot heeft liggen worstelen, zo'n renpartij en een val lijkt me ook wel iets om even aan je DA voor te leggen). Ik denk dat het meevalt, maar ze heeft natuurlijk wel veel stress gehad en echt veel gerend zo te horen. Fijn dat ze in ieder geval weer in haar eigen stalletje staat..

sernet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:45

Allemachtig Rachel!!!
Volgens mij zit je nu nog te shaken in je tuig!
Wat een schrik zeg...
En wat een mazzel dat ze Think toch hebben kunnen vangen!
Zo zie je maar weer de gevaren van het even 'leuk' wandelen met je paard aan de hand :n
Mét ook nog s een halster....Jongens jongens jongens

Hopelijk heeft je bijrijdster hier ook heel GOED van geleerd.
Waarschijnlijk zal je ook nooit meer durven te wandelen.....

Als ik mezelf na gaat, van jaren geleden(dat weet je nog wel denk)...weet je zo goed wát er kan gebeuren!

Want als ze het eenmaal in 'de kop' krijgen dan hou je ze (zelfs met een hoofdstel in) niet tegen.

Weet je ook al hoe het ondertussen met je verzorgstertje gaat?

Sterkte hé
Hopelijk heeft Thinka er ook niet veel aan over gehouden

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 02:06

Citaat:
Zo zie je maar weer de gevaren van het even 'leuk' wandelen met je paard aan de hand
Mét ook nog s een halster....Jongens jongens jongens

Sorry, maar hier wil ik nog wel even op reageren, ik vind het vrij normaal om gewoon met een halster buiten te gaan wandelen, het lijkt mij dat je paard dat gewoon moet kunnen. Dus jouw reactie vind ik lichtelijk overdreven, alsof het levensgevaarlijk is om met een halster te gaan wandelen. Ik vind het persoonlijk gevaarlijker om met een hoofdstel te gaan wandelen, dan heb je veel meer kans op verwondingen e.d. Als je paard nog wel eens sterk is of raar doet dan kun je voor een touwhalster kiezen, maar dan moet je 'm beter opvoeden i.m.o.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:14

Gelukkig is het goed afgelopen Rachel!
even op de bovenstaande reactie: Mijn paard vind ik ook wel betrouwbaar, maar zou ook nooit zomaar aan een halster gaan wandelen (heb er altijd een ketting aan).. juist om te zorgen dat je overwicht houd op momenten dat de schrikreactie van je paard even sterker is dan het vertrouwen in de begeleider (bij mijne is het heel kort, die schrikt bijna nooit, maar er zijn zat paarden die een wat heftiger schrikreactie hebben)

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:40

Jeetje Rachel, wat een verhaal zeg. Ik ben echt blij dat Think er goed vanaf is gekomen! Het had zo anders kunnen aflopen.. Pff..

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:57

Wow wat een verhaal! Dan sta je wel even in shock. Gelukkig is ze er goed vanaf gekomen tot nu toe en blijft het daar ook bij.
Dit is wel echt een geluk bij een ongeluk!