Bull's Eyes,hengstenkeuring NRPS 2009-2010,door naar 2e BZ

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:02

Top Bianca, eigenlijk is dus alleen de maat de reden dat hij niet door is.
Maar voor jou is dat net de goede maat.
Top knol en we gaan zeker het nodige van je zien.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:08

bianca1980 schreef:
Hij is niet verder door, je krijgt geen commentaar maar het rapport binnen 7 dgn thuis. Wel is 1 jurylid naar mij toegekomen toen ik met Bull op stal stond vlak voor vertrek ...hij zei, tis echt een plaatje, maar voor de derde ronde had hij toch NET IETS meer maat mogen hebben, iets meer body en wat meer hengst mogen zijn, ook zei hij, 1 iemand was zelfs van mening dat jou paard het best bewegende paard van de keuring was, dus dat steek ik in mijn zak :D !!!!!!! maar alleen met de beste beweging kom je er natuurlijk niet, wat ze met wat MEER hengst exact bedoelen in het exterieur weet ik ook niet, ik wacht het rapport af. Hij vroeg wat ik met Bull wilde dresuuur of sorinbgen, ik zeg, eigenlijk eventing....hij zei ...daar is het echt het perfecte paard voor, dus ik weet al een beetje jury commentaar.

Vader Henk Nijhof was er ook, die zei tegen mij, als dit paard 5 cm groter was geweest dan was het er eentje voor het GROTE werk, maar dan had jij hem NIET in handen gehad, waarop ik lachtte en zei....NRPS is mij groot genoeg hoor.. ;)

Maar alle gekheid op een stokje, ik vond het enorm gaaf mijn eigen paard daar te hebben lopen en zelf klaar gemaakt te hebben en we zijn trots op alle resultaten, misschien ga ik wel kijken 30 janauri naar de hengsten show, kijken welke er uiteindelijk wel door zijn want ik heb nu alles gezien natuurlijk.

We pakken Bull rustig verder op en zo tegen april als hij 4 word ga ik eens spelen met hem in wat cross lesjes en dan wat meer oefenparcoursjes rijden. Het blijft een paard met wel veel temperament dus hij mag wel iets cooler worden als het kleuren van balken etc betreft waar hij overheen moet.

Waarschijnlijk bedoelen ze hiermee dat ie net een paar centimeter groter had moeten zijn, en iets lang gelijnder.
Ik vind t een stoer beest om te zien, maar bovenstaande mist ie net een beetje. Ik wil je wel heel veel succes wensen met 'm. Zet 'm op!!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 12:11

marjolein88 schreef:
jammer dat hij niet door was, maar je moet het zo zien....uiteindelijk worden er maar enkele goedgekeurd. En dan nog van die paar vallen er ook nog enkele af tijdens het verrichtingen!
Met meer hengst bedoelen ze dat hij net wat stoerder in zn uitstraling had moeten zijn. Een type vaderdier met wat meer massa en kap enzo. Hij is natuurlijk ook al iets ouder dan de andere hengsten en daar willen ze dan graag ook wat verschil in zien. Maar niet getreurd! het is een gaaf beest !

Ik ben ook heel trots en ik weet idd dat je ook niet zomaar die dekhengst onder je hebt, hij komt ook bij Nijhoff vandaan dus die zien dat ook wel, maar ik wilde het idd heel graag eens meemaken.
Thanks voor je verder uitleg over body en hengst zijn. Hij heeft idd wel een hele mooie hals, maar niet die dubbele kap heel erg aangezet. Dat hij nu ook nog hengst is komt ook omdat hij heel eerlijk en braaf is op stal tussen de andere paarden, maar dat zal hij ook wel uitstralen dan, dan is het toch een beetje een homo hengst... :D als hij wel vervelend zou worden gaan de ballen eraf.

petraaken

Re: Bull's Eyes,hengstenkeuring NRPS 2009-2010,door naar 2e BZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:43

Je kan volgend jaar nog eens een poging wagen als ik het commentaar zo lees. Dan zal hij wat meer in de spieren zitten en misschien nog wat gegroeid.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 19:45

petraaken schreef:
Je kan volgend jaar nog eens een poging wagen als ik het commentaar zo lees. Dan zal hij wat meer in de spieren zitten en misschien nog wat gegroeid.

Dat is misschien ook wel mijn plan, dacht idd hetzelfde als jij nu, maar dan wil ik eerst de rest van het rapport afwachten ,tenzij daar niks meer van toegewaarde in zit.
Dan heb ik hem ook in zijn 4 levensjaar uitgebracht in de sport en kan ik hem als extra voorbrengen onder de man, dat zal bij hem dan net dat beetje extra kunnen geven ?? wacht het wel af, hij moet zich dan ook wel het komend jaar idd nog meer extra ontwikkelen. Op zijn 2.5 was hij helemaal puppy, dik buikje etc, dus als hij aankomend jaar nog doorontwikkelt heb ik er wel vertrouwen in anders zie ik ervan af. Voor mij hangt er namelijk niets vanaf, dus het maakt zowieso niet uit. Ik heb vandaag in ieder geval weer heerlijk gereden... :D

petraaken

Re: Bull's Eyes,hengstenkeuring NRPS 2009-2010,door naar 2e BZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:15

Als ik de uitslag van de doorverwezen hengsten bekijk is er weer bitter weinig dressuurbloed door. Zitten wel een paar interessante in qua springbloed. Ze hebben massaal ponyhengsten met vreemd bloed doorgelaten. Ze zitten blijkbaar echt heel hoog wat betreft bloedverversing.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 11:41

petraaken schreef:
Als ik de uitslag van de doorverwezen hengsten bekijk is er weer bitter weinig dressuurbloed door. Zitten wel een paar interessante in qua springbloed. Ze hebben massaal ponyhengsten met vreemd bloed doorgelaten. Ze zitten blijkbaar echt heel hoog wat betreft bloedverversing.

De dressuur hengsten die ik heb zien lopen vond ik ook nog niet echt dat ik kon zeggen YES wat een goede bewegeraar, een dressuurpaard moet daarin toch wel opvallen lijkt mij.