Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bianca1980 schreef:Hij is niet verder door, je krijgt geen commentaar maar het rapport binnen 7 dgn thuis. Wel is 1 jurylid naar mij toegekomen toen ik met Bull op stal stond vlak voor vertrek ...hij zei, tis echt een plaatje, maar voor de derde ronde had hij toch NET IETS meer maat mogen hebben, iets meer body en wat meer hengst mogen zijn, ook zei hij, 1 iemand was zelfs van mening dat jou paard het best bewegende paard van de keuring was, dus dat steek ik in mijn zak!!!!!!! maar alleen met de beste beweging kom je er natuurlijk niet, wat ze met wat MEER hengst exact bedoelen in het exterieur weet ik ook niet, ik wacht het rapport af. Hij vroeg wat ik met Bull wilde dresuuur of sorinbgen, ik zeg, eigenlijk eventing....hij zei ...daar is het echt het perfecte paard voor, dus ik weet al een beetje jury commentaar.
Vader Henk Nijhof was er ook, die zei tegen mij, als dit paard 5 cm groter was geweest dan was het er eentje voor het GROTE werk, maar dan had jij hem NIET in handen gehad, waarop ik lachtte en zei....NRPS is mij groot genoeg hoor..![]()
Maar alle gekheid op een stokje, ik vond het enorm gaaf mijn eigen paard daar te hebben lopen en zelf klaar gemaakt te hebben en we zijn trots op alle resultaten, misschien ga ik wel kijken 30 janauri naar de hengsten show, kijken welke er uiteindelijk wel door zijn want ik heb nu alles gezien natuurlijk.
We pakken Bull rustig verder op en zo tegen april als hij 4 word ga ik eens spelen met hem in wat cross lesjes en dan wat meer oefenparcoursjes rijden. Het blijft een paard met wel veel temperament dus hij mag wel iets cooler worden als het kleuren van balken etc betreft waar hij overheen moet.
marjolein88 schreef:jammer dat hij niet door was, maar je moet het zo zien....uiteindelijk worden er maar enkele goedgekeurd. En dan nog van die paar vallen er ook nog enkele af tijdens het verrichtingen!
Met meer hengst bedoelen ze dat hij net wat stoerder in zn uitstraling had moeten zijn. Een type vaderdier met wat meer massa en kap enzo. Hij is natuurlijk ook al iets ouder dan de andere hengsten en daar willen ze dan graag ook wat verschil in zien. Maar niet getreurd! het is een gaaf beest !
petraaken schreef:Je kan volgend jaar nog eens een poging wagen als ik het commentaar zo lees. Dan zal hij wat meer in de spieren zitten en misschien nog wat gegroeid.
petraaken schreef:Als ik de uitslag van de doorverwezen hengsten bekijk is er weer bitter weinig dressuurbloed door. Zitten wel een paar interessante in qua springbloed. Ze hebben massaal ponyhengsten met vreemd bloed doorgelaten. Ze zitten blijkbaar echt heel hoog wat betreft bloedverversing.