Wilde zwarte 4 jarige (Donnerbube I x Obéron du Moulin)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:09

Altijd leuk, bokfoto's :P . Maar mooi paard, tussen de bokken door ziet het er ook goed uit en wat een prachtige bak!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:10

Ik wou net zeggen, dat ben jij toch niet _O-
Maar echt een prachtig paard, helemaal mijn type!
Kan wel flink bokken trouwens :))

Best intressant, ik ken beide vaders niet namelijk.
Even googlen :D

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:11

Zo je paardje oftewel je beauty is goed vooruit gegaan, het ziet al stukke beter uit ,
en ja die achterhand dat gaf je toen al eens aan, dus dat zal ook wel goed komen.
Heel veel succes bij de 5 jarige ik vertrouw er op he dat je/jullie gaat winnen! ver komen doen jullie zeker wel.
Succes

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:11

Wat een prachtig dier! En mijn complimenten voor je zit, zowel met bokken als zonder! :j

Cheyenne_x

Re: Wilde zwarte 4 jarige (Donnerbube I x Obéron du Moulin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:48

knap dat ze blijft zitten, want dat paardje van je kan flink bokken zeg :+
ik vind het wel een beetje eng zo zonder cap, ze blijft dan wel goed zitten maar het kan zo makkelijk fout gaan. maja ieder zo z'n eigen keuze.
wel echt een super mooi paard, waar je zeker trots op mag zijn!!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:14

Ik ben normaliter geen zeur als het om een cap gaat, maar vind je het zelf ook niet een beetje onverantwoordelijk dat er een ander op jouw paard rijdt zonder cap? En dan vooral eentje die toch "regelmatig" met de voetjes van de vloer gaat?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:02

@dmr: vind bokken "leuker" dan steigeren eigenlijk :)

@wildthings: hehe :) En ja absoluut, ik zeg het nog eens :) ze bokt zelden bij mij.. :) Vandaag weer gereden (ze liep super trouwens, binnekort ga ik me laten filmen met mij, hopelijk heel ander beeld, want mn gevoel is super :) )

@kymalin: bedankt! Idd superleuke bak om in te kunnen rijden :)

@bizzybijtje: nee ben ik niet haha :) Bedankt, en zeker eens googlen ;)

@kelly: leuk te horen ook, dank je! Moet idd nog veel sterker worden maar voel het beteren, elke keer opnieuw :) 5 jarigen lukt hopelijk wel :) We doen ons best iig!

@heva: hartelijk dank ;) ook voor de zit, ook al is die niet van mij :Y)

@cheyenne: ze zit echt heel goed, velen hadden eraf gevallen denk ik! En idd die cap.. Ik ga niet zeggen dat ik altijd met cap rij, maar ik ken ze wel al beter dan zij wel.. Daarin heb je wel gelijk.. Maar ze rijd veel hoger niveau dan mij dus ik ga ze niet terechtwijzen :)
Bedankt! erg leuk!

@anoukie: check vorig antwoord :)

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:10

_O- Vind dit gedrag erg grappig om te zien, ik heb zelf ook een Donnerbube maar dan van nummer 3 ipv nummer 1 en die geeft precies dezelfde rotbokken :D Verder een erg leuk dier om te zien, dat wordt vast wel wat!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:11

Je weet dat ik haar geweldig vindt hé!
Voor een 4 jarige loopt ze al zeer netjes en knallen gaan jullie doen bij de 5 jarigen , mischien wel net iets te letterlijk? ;)
haha , nee , het komt wel allemaal goed met haar ! :j

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:26

Wow, wat een foto's zeg, ik vind het een prachtig paardje om te zien. De rijfoto's vind ik er over het algemeen wel redelijk ontspannen uitzien, afgezien van die bokpartijen dus, petje af voor de ruiter dat ze is blijven zitten!!! Dat zijn wel hele gruwelijke bokken zeg :j.
Vind wel dat je al vroeg met haar aan de gang bent, welk niveau loopt ze nu ongeveer?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 00:43

dank je, ze loopt redelijk ontspannen , die dag net iets minder.. nieuwe ruiter.. nieuwe rijwijze.. Maar ging best goed hoor. Idd erg goed dat ze is blijven zitten, ik heb ook al wat mogen uitzitten zelf. Ze kan er wel wat van :) Maar zoals gezegd zijnde, die periode is voorbij ;)
Vroeg aan de gang? Dat paard word bijna 5 jaar :) is niet echt om te zeggen vroeg aan het werk met haar vind ik. Ze liep met mij gewoon de 4 jarigen. Niet zo heel zwaar. 5 of 6 concourtjes gelopen op een volledig seizoen.. 1 proefje.. gaat nog wel vermoed ik he ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:53

Ik heb net even je berichten zitten bekijken, zie dat je inderdaad nog maar een paar wedstrijden hebt gereden met haar, maar vanwege die kampioenschappen en je tekst en uitleg dacht ik dat je echt al vrij fanatiek aan het trainen was. Omdat ze nog wat overbouwd is, leek me dat toch nog wel veel, maar ik ben ook van het pas met 4 jaar inrijden e.d. gewoon een andere manier van doen dus. Maar ik moet zeggen dat ik het een prettig beeld vind om te zien, iets wat ik niet vaak vind. Zie hier geen gepluk en getrek, erg fijn :j.
Even tussendoor, wat een belachelijk mooie bak is dat zeg, jeeezz!!! Ik weet trouwens niet of ze buiten komt, maar misschien is dat wel een goed idee, als ze toch al de neiging heeft tot veel bokken, dan kan dat toch wel schelen.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 01:16

kan idd wel overkomen of ik ben heel hard aan het trainen met haar :) Maar ik doe meestal gewoon de basis en af en toe iets nieuws erbij gooien zodat ze het ook niet beu word. Ga haar ook niet overvragen :) Weet wat ze aan kan en wat niet op het moment! Ze is idd nog wat overbouwd.. maar ga daarvoor nu niet op rust zetten aangezien ze al een jaar hard aan het groeien is :) Maar we doen het rustig, en ze doet 'r best :) Bedankt, is leuk te horen, ik rij ze idd niet hard in de mond. Kan je goed zien als ik op de lange zijde verruim, kan ik perfect al terugkomen in arbeidsgalop in een mooie houding zonder getrek en gesleur, en puur op mn zit te gaan werken. Pakt ze laatste week héél goed op! Ze snapt waar ik naartoe wil :)

De bak is idd een zaligheid om in te rijden! Heel groot en de tijdstippen dat ik rij, meestal heel rustig, kan ik helemaal mn zin doen :) En ja hoor, ze komt dagelijk buiten, op de wei, stapmolen, trainen, paddock.. vanalles :)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:53

supergave merrie om te zien!

ik snap alleen dan weer niet dat een 5 jarige (die al even onder het zadel is) nog bokt op been?! maar er vervolgens wel al galopwissels mee gereden worden :+

klinkt niet als de beste combi naar mijn idee :D

jammer dat je niks hebt gewonnen met je verkiezing!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:57

Wat een heerlijk paard dit!

Een topper met karakter. Supermooi paardje hoor!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 00:57

@cindyuniek: bedankt! haha ja nou ja. Ik zal het is een keertje vertellen ;) lijkt idd een rare combinatie! Maar dat is maar schijn :P Ze bokte toen erg op het been omdat dat meisje met sporen reed waar ik nog nooit mee gereden heb bij haar. Ze is iets kleins gewoon van spoor (daar bokte ze dus niet op) En met die sporen vond ze het echt niet leuk. Ze kan dus in verzet gaan als je te hevig met je spoor doorkomt. Dus ja.. ze accepteert het been , maar je moet niet met je spoor gaan porren :) Dat is het zo een beetje ;)

@axelvalerie: haha karakter zeker! Hopelijk brengt datzelfde karakter haar nog ver ;) en mij ook natuurlijk :P

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:23

Ondanks die streken zitten er een paar mooie foto's tussen hoor..!

En met dat gebok blijft de amazone ook goed zitten, zie geen ge-bek-trek of zo..

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 13:51

Bedankt! Ik heb gisteren gereden en heb foto's van ons. Mss dat ik ze er nog wel op zet! Hopelijk zien jullie dan toch beetje verschil ;)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:00

Prachtig beestje :j Dat bokken zie ik niet erg veel kwaad in, als kind hebben we ook allemaal weleens dwars gedaan als we iets niet wilde toch ;)

Ben benieuwd naar de foto's waar je er zelf opzit!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:56

Ben ook erg benieuwd naar foto's waar je er zelf opzit. :)

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 17:59

Mooi paardje :) & wat kan die een rodeo der van maken haha,
Ben idd ook benieuwd naar foto's waar je zelf opzit!!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 22:50

ik heb foto's van zaterdag en vandaag! Kan ze er morgen ofzo op zetten, zit op mn laptop en hier staan de foto's niet op! :) Hopelijk zien jullie verschil met de rijfoto's in mn openingspost :)