Mentaliteit dressuurruiters op wedstrijden???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 21:19

Ik vind het trouwens ook zo raar dat er nauwelijks geklapt wordt tijdens een dresuurprijsuitreiking.. Net of men het elkaar niet gunt.. En ik sta dan altijd als een debiel te klappen om de rest te compenseren.. pffff.. whahahaha... dan sta je pas voor ***

Goed... na bovenstaand bericht terug gelezen te hebben.. kom ik nu wel heel erg over als een heilig boontje, dat ben ik beslist niet hoor!
Ik heb ook mijn nukken en gezelligheidjes.. :o :D

Bloem24

Re: Mentaliteit dressuurruiters op wedstrijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:21

De prijsuitreikingen bij ons zijn helemaal erg, dan klapt alleen mijn groepje van stal als debielen maar als die er niet zijn is het een dooie boel hoor!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:22

ik stond jarenlang met mijn winkel elke week op wedstrijd...... doe mij het eventing en het mennen maar, dan het springen en als laatste dressuur..........

qua sfeer is het op het Mennen het allerleukste

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:23

Mijn jonge vond het ook fijn toen ie alleen mocht lopen ja :j en ik kan me voorstellen dat meerdere (met name) jonge paarden dit hebben.
In de inrijbak moeten ze inderdaad ook leren, maar sommige mensen (nu praat ik over springen) zijn gewoon zo aanwezig, dat je al niet eens meer rond kan stappen. Bij sommige indoor wedstrijden (icm weersomstandigheden buiten) is het gewoon niet mogelijk om NIET in de inrijbak te stappen. Wat moeten ze dan? Paard nat en hijgend de trailer op? Aan de hand buiten dat je wegwaait? Hmm, lijkt mij niet ideaal :n

Dat klappen valt mij inderdaad ook op. Ik klap meestal wel, tenzij het echt mensen zijn die ik NIET mag }>
Ik blijf het trouwens nog steeds jammer vinden dat er bij het springen vaak WEL een ereronde is en bij de dressuur niet. Snap dat dat tijd kost, maar ik blijf het jammer vinden. Ook meegenomen: dressuurpaarden kunnen nou eenmaal minder goed tegen die adrenaline stoot die ze dan krijgen van de muziek :roll: en dat terwijl dressuur de basis is en je hiermee aantoont of je je paard onder controle hebt of niet en of je zelf het uit kan zitten eventueel... Maar goed, wie ben ik (GEEN DISCUSSIE HIEROVER MENSEN :') )

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:24

Dat is de reden waarom ik mezelf niet ertoe kan zetten om te gaan. Soms als het een kleine wedstrijd is en ik de mensen ken doe ik wel mee maar verder... pfff het is mijn hobby dus het moet wel gezellig blijven.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:29

Komt me heeel bekend voor ja..
vooral ook omdat ik op een fjord reed (en daar word je al gauw om uitgelachen op wedstrijden),
maar bij het inrijden tikte het stroomdraadje van de bak en daar schrok mijn paard van. Dus die rent er vandoor naar een meisje, die helemaal op tilt sloeg dat ze die wedstrijd wel kon vergeten, blabla. En dan zegt ze tegen haar moeder (terwijl ik er nog bij stond) 'Wedden, dat achterlijke kind met dat mislukte varken waar ze op rijd heeft vast niet het fatsoen had om minstens sorry te zeggen'. Nou, inderdaad.. Ze kon me de boom in. :o
en ik was achteraf nog hoger dan haar geeindigd, stond ze daar met een mond vol tanden..

Normaal zeg ik wel altijd hallo ofzo als ik binnenkom, maar 9 van de 10 keer krijg je niks terug.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:36

Als de inrijbak erg vol en druk is zwiep ik ze idd gewoon met een zweetdekentje hop de wagen op. Het is al druk genoeg zonder alle instappende, uitstappende, aan de hand instappende paarden, opstappende ruiters, te paard verkledende ruiters en grooms die net de beenbescherming aan het afhalen zijn of laarzen opblinken etcetera :D Instappen doe ik op zulke locaties ook veel korter dan thuis, ik probeer zsm aan te draven.

Klappen bij de prijsuitreiking: altijd. :j Behalve vandaag: toen werd verzocht het niet te doen want het paard dat net in de ring was reageerde er nogal heftig op :=

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:40

Urielle, dat instappen doe ik dan ook niet zo lang, maar moet wel paard een beetje wakker krijgen (zeker als je 'smorgens om 8 uur al moet springen.. -O- )

Uitstappen moet die jonge van mij toch echt wel even doen hoor. Dat duurt zeker wel een kwartier voordat die weer normaal ademhaalt (tenzij je echt omver wordt gereden, dan wordt het gewoon gevaarlijk! Dan ben ik ook wel snel weg, dan maar van me paard geblazen worden buiten..)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:51

haha jah ik vind het grappig ook hoor... op wedstrijden..
waar ik me dan inderdaad vooral aan erger... is als je de bak in komt en iedereen gewoon voor de deur langs blijft racen... of gaan galloperen in een volle inrijbak... of mensen met een trappend paard die niks anders roepen dat wij op moeten passen.. dan heb ik zo iets let zelf ook even op!

of mensen die je hele proef af gaan kraken en dan zelf moeten rijden en dat het er dan totaaaaaal niet uit ziet.,.. en mij maar commentaar geven... lol...

of mensen die helemaal tekeer gaan over het onterecht jureren. ik bedoel je gata toch ook met een beetje lol heen. en niet iedereen is perfect dus ook een jury niet.. egt ergenis.. of mensen afkeurend aankijken omdat ze een ächternaam"dragen...

zelf moet ik er altijd erg om lachen!!:O

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:01

Roxxiejj is dat ook allemaal niet wat heftiger bij het springen, dat ze meer moeten stappen enzo? Van een basisdressuurproefje staat hij toch niet zo te pompen hoop ik? Ze zijn bij mij meestal wel nat, maar goed, lekker warm dekentje erop en op tijd wisselen, dan zal het wel gaan voor die ene keer. Je treft gelukkig niet wekelijks hele drukke banen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:04

Nee is alleen bij springen zo :) bij dressuur zit toch wel een redelijk afbouw in de proef, dat scheelt al! Met dressuur krijg ik hem bijna niet moe. Komt er ook nog bij dat het bij dressuur een stuk rustiger is met inrijden. Doorloopsnelheid is een stuk lager dan bij springen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:07

Ik snap dat gezeur over dressuurruiters eigenlijk niet. Irriteer me daar zelfs aan. Bovendien vraag ik me toch af of de mensen het nu niet zoeken want ik heb daar echt nooit last van en ik kwam tot een paar maanden terug toch echt bijna wekelijks op wedstrijd. Ik heb geen last van gescheld in de losrijpiste en ik snap ook niet dat je in de losrijpiste een praatje moet gaan slaan, wil je banketstaaf dan ga je buiten de losrijpiste staan zodat mensen die wel serieus bezig willen zijn niet op de rem hoeven :x Niets irritanter dan twee naast elkaar stappende ruiters die niet moven..

En ik kan er ook niet tegen als mensen parkeren dat je nét ruimte genoeg hebt om op te laden. Ik krijg haar er wel op hoor, daar niet van. Maar als mijn paard schrikt, op zij/achteruit springt en jouw auto mee heeft? Wie mag dan dokken? ;) Gelukkig regelt men het hier zo dat gewone auto's niet tussen de trailers staan en dat je zo kan staan dat langs en achter je geen auto's staan. :)

Oh en ik heb ook een paard dat er wel eens vandoor gaat, of dat begint te bokken. En zelfs daar krijg ik geen last mee. IMO wordt een groot deel bepaalt door je eigen mentaliteit. ;)

En tijdens prijsuitreikingen wordt hier zelfs gefloten enz :') Dus ook dat is hier heel anders.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:12

pharagirlke schreef:
Ik snap dat gezeur over dressuurruiters eigenlijk niet. Irriteer me daar zelfs aan. Bovendien vraag ik me toch af of de mensen het nu niet zoeken want ik heb daar echt nooit last van en ik kwam tot een paar maanden terug toch echt bijna wekelijks op wedstrijd. Ik heb geen last van gescheld in de losrijpiste en ik snap ook niet dat je in de losrijpiste een praatje moet gaan slaan, wil je banketstaaf dan ga je buiten de losrijpiste staan zodat mensen die wel serieus bezig willen zijn niet op de rem hoeven :x Niets irritanter dan twee naast elkaar stappende ruiters die niet moven..

Mee eens hoor, absoluut poepvervelend. Tenzij de bak verder leeg is, dan kun je er best omheen rijden..

pharagirlke schreef:
En ik kan er ook niet tegen als mensen parkeren dat je nét ruimte genoeg hebt om op te laden. Ik krijg haar er wel op hoor, daar niet van. Maar als mijn paard schrikt, op zij/achteruit springt en jouw auto mee heeft? Wie mag dan dokken? ;) Gelukkig regelt men het hier zo dat gewone auto's niet tussen de trailers staan en dat je zo kan staan dat langs en achter je geen auto's staan. :)

Oh en ik heb ook een paard dat er wel eens vandoor gaat, of dat begint te bokken. En zelfs daar krijg ik geen last mee. IMO wordt een groot deel bepaalt door je eigen mentaliteit. ;)

Tja, dat is ook een deel verantwoordelijkheid van de chauffeur. Het gedrag van paarden is moeilijk te voorspellen, dus een beetje rekening houden daarmee, ja, dat moet wel lukken dacht ik zo. Als het jou niet uitmaakt dat je auto naar de sloop kan omdat er een paardenbibs op kwam :+ dan moet je ook niet zeuren dat het ooit een keer gebeurd. Tenzij jou trailer er later stond, dan is het inderdaad jou verantwoordelijkheid..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:19

Dat is heel makkelijk gezegd roxy maar ik wil eens zien hoe het gaat als het er op aan komt ;)

En ook als de bak leeg is kan ik daar niet tegen. Wil je perse op het paard zittend zeveren dan ga je maar naast de bak op je paard zitten. Tenzij er buiten jij en je dinnetje niemand rijd vind ik niet dat je dat moet doen want beide zijn afgeleid, letten niet meer op waardoor ze absoluut niet aan de kant gaan en degene die wel serieus bezig is constant moet rekening houden ivm waar een diagonaal inzetten of waar een volte inzetten bv.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:25

Als het erop aan komt, gaat er wel meer fout. ;)

Naast elkaar rijden zul je mij ook nooit zien doen, onder andere door de reden(en) die jij geeft. Buiten dat is het gewoon stront irritant :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:29

Inderdaad. :)

En als het er op aan komt is het gewoon zo dat de eigenaar van de auto gaat staan schreeuwen dat je het dier onder controle had moeten houden terwijl hij of zij ook gewoon had kunnen weten dat mijn 40kg nu eenmaal weinig kan inbrengen als die 500kg besluit dat ie niet wil. :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:35

Ja zulke mensen heb je er inderdaad bij. Maar als ik zelf besluit om 3 meter achter een lege trailer te parkeren, neem ik wel de verantwoordelijkheid op me als er een deuk in mijn auto zit. Geen grootspraak hoor, dat meen ik. Ik zal het nooit doen, maar mocht ik het ooit eens in mijn botte kop halen.. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:37

Zo zijn er helaas niet veel. Buiten dat ik het idd ook nooit zou doen, zou ik daar (hypotetisch gezien dan ;) ) ook mijn verantwoordelijkheid voor op nemen, maar niet iedereen is zo... Dus dan kan ik me best voorstellen dat die ruiter vraagt om meer plek te geven.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:39

Ik zet mijn auto altijd zoo breed dat er nog net geen auto meer tussenkan (als hier in ieder geval de gelegenheid voor is). Heb er zo hekel aan als het auto op auto staat, dat je niet eens je eigen auto deur open kan doen :n

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:46

Ik vind het ook absoluut niet erg Pharal om mijn auto te verzetten.. Maar de manier waarop zoiets gemeld/gevraagd wordt, daar ging het me meer om..

Ik ben het niet met je eens dat je het over jezelf afroept.. want ik ben zelf absoluut geen moeilijk persoon en er moet heel wat gebeuren voordat ik in het openbaar ga staan kissebissen met iemand anders..

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:49

Bedoel je mij? Want zo bedoelde ik het niet?

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:58

Nee ik had het over een reactie van Pharagirl.. Ik zal even de zin opzoeken.. :)

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:59

pharagirlke schreef:
Citaat:
Ik snap dat gezeur over dressuurruiters eigenlijk niet. Irriteer me daar zelfs aan. Bovendien vraag ik me toch af of de mensen het nu niet zoeken want ik heb daar echt nooit last van

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:11

Lame dan zal de mentaliteit in nederland heel anders zijn dan hier want ik geef rustig toe dat ik best een moeilijk mens kan zijn maar ik heb echt zelden tot nooit woorden. Kan me niet herinneren dat ik e afgelopen drie jaar woorden gehad heb met iemand op wedstrijd. :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:17

En zijn ook nog redelijk mensen in de wereld! :j want ik heb vanaf het begin dat ik wedstrijden rij (nu 4 jaar) ook nog nooit een woordenwisseling gehad. Misschien een ergernisje, maar heb een klein hartje dus zeg het dan nooit hardop. Dat hou ik dan voor me en als ik de deur heb dichtgegooit van mijn auto, dan gaat mijn mond los :+

Helaas zijn er mensen die dit niet hebben, pharagirlke. Daar kunnen we helaas niets aan doen. Dat is misschien dat wat de TS bedoelt met dit topic