Dressuur met halsring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xEvaFay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 09:46

Knap dat je dit aandurft!!
Remmen lijkt me nu toch een stuk lastiger!?

xx

lindake

Re: Dressuur met halsring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 12:48

Na overleg met TS:
RT-HAW => RIJ-ITP

utelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:42

wow wat knap zeg!
hij loopt erg netjes!

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 18:41

Remmen kunnen we ook gewoon hoor, is toch wel een prettig idee :D
Maar ik stuur en rem voornamelijk op mijn zit. Indien nodig aanvullend met halsring. Het doel is wel steeds meer op zit te gaan doen.

En ik heb gewoon een normaal shabrak onder het zadel. Dat kan ook gewoon met dit boomloze zadel. niks aan verbouwd.

En verder: Bedankt voor de complimentjes en we gaan met de adviezen aan het werk!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:42

Goed om te zien dat steeds meer mensen dit doen. Dat ook de 'gewone' doorsnee bokker dit kan en dat dit niet langer voorbehouden is aan goeroe's met wazige verhalen :-)

Ga zo door!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:55

@arabesk:

Ik denk dat als mensen echt goed leren rijden, dus vooral met hun zit dus leren rijden, iedereen dit zou moeten kunnen!

Zelf ben ik nog niet zover dat ik dit kan, ben net weer begonnen met nieuwe instructrice die mij echt goed leert rijden maar ga het in de toekomst zeker proberen!
Is meteen een goede graadmeter of je daadwerkelijk goed op je zit rijdt...

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 18:57

Wauw ziet er leuk uit!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 19:36

Ziet er goed uit!

Meer dan enkel wat hobbelen met neckrope, like it!

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-09 20:05

Arabesk schreef:
Goed om te zien dat steeds meer mensen dit doen. Dat ook de 'gewone' doorsnee bokker dit kan en dat dit niet langer voorbehouden is aan goeroe's met wazige verhalen :-)

Ga zo door!

Dank je:)
Toevoeging: Dat het ook kan als je niet een geweldig uitzichzelf lopend paard hebt, maar dat het dus ook al kan met een "simpele" haflinger!

Maar er is wel een maarrr...
Het gaat niet vanzelf;)
Het kost erg veel tijd en doorzettingsvermogen :Y)

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:37

Ik schrok wel even van je beginpost, jemig, is hij alweer 7 jaar?! Ik zie hem nog zo als veulentje naast Heidi dartelen! De tijd gaat echt veel te snel %)

Ik vind je foto's echt waanzinnig, superknap wat je weet te bereiken met zo'n simpele Haflinger :Y) Het ziet er echt heel fijn uit, hij loopt er heel ontspannen bij! Ik kan echt niet wachten om hem eindelijk weer eens in het echt te kunnen bewonderen!!!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:09

Gaaf! :D

Leuk dat je zo rijd en veel afwisselt, hopelijk gaat het op den duur bitloos net zo netjes als met bit :D maar je bent zo te zien al heel eind, mooi!

1 ding wat mij opvalt is dat je 6 kilo op de voorhand gooit, hiermee bedoel ik je hoofd :P je bent niet in balans op deze manier, kijk naar de horizon, kijk waar je heen wilt gaan.
Die kleine verandering van de plaats van jou hoofd kan al heel erg veel invloed hebben op je pony en je eigen balans.

Om het te ervaren kan je een klein testje op de grond doen:
Ga met je voeten iets uit elkaar en knik je knieen een klein beetje, houd je hoofd naar voor gebogen en ontspan, vraag of iemand je een klein duwtje tegen je rug/schouders aangeeft.
Doe dit nog eens maar houd nu je hoofd recht boven je romp, laat weer iemand een duwtje geven, je zal ervaren dat je de 2e keer veel beter blijft staan in tegenstelling tot de 1e keer.

Succes ermee :D en super veel rij plezier!!!

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:58

fijn beeld zeg!
erg knap dat je gewoon zo de oefeningen kunt doen zonder hoofdstel en bit!