Mijn nieuwe Paardje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Re: Mijn nieuwe Paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:52

Volgens mij is dit een topic om te zeggen wat je van het paardje vind. :) Niet van de slof. ;)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:01

mensen, wat een onwijs gezeik weer hier.
Ik snap best waarom er met een slof word gereden. ik ben er geen voorstander van maar veiligheid gaat voor alles zeker om te wennen.

ik vind het een erg leuk paard om te zien, ben jarloers haha.

succes met je beessie

Fusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:40

mooi paardje ben geen voorstander van de slof
maar als je instructeur het zegt dan doe je het gewoon

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:53

Mooi paard hoor :)
Wat is zijn afstamming?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:20

Kimberly001 schreef:
Het word door mijn instructeur en instructrise aan geraden en die hebben er echt wel verstand van, en veiligheid gaat echt wel voor alles hoor

Dus stel, je paardje gaat er vandoor, jij rukt die kop naar beneden met je slof, je paard gaat weer braaf doen?
Je hebt zelf op hoger niveau gereden, met je pony was het ook een stukje vertrouwen? Dat vertrouwen bouw je samen op, niet door een jong paard al met een slof te rijden. Want als ik het zo mag zien gaat het al hardstikke netjes, je zou er goed aan doen om hem er af te halen. Leer hem zelf te rijden, mocht je dat niet kunnen, want een slof zorgt níet voor veiligheid.
Komt vast goed, hoop dat je niet alle adviezen in de wind slaat. Ik heb al verschillende smoezen gehoord, 'op een handelstal doen ze het ook', ja én? Die paarden moeten zo snel mogelijk klaargestoomd worden voor een nieuwe eigenaar, en dan denken ze echt niet aan het welzijn hoor. Kop naar beneden en geen gedonder, ziet er leuk uit en iemand is sneller geïnteresseerd in een paardje. 'Mijn instructrice heeft er verstand van,' een instructrice is geen goeroe, ieder heeft zijn eigen waarheid. Leer verder kijken, je gevoel van veiligheid moet niet uit een touwtje geput worden, want als het echt moet, heb je daar niets aan. :)

Bloedmooi paard heb je onder je kont, wees er zuinig op!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:30

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:30

Avalon_ schreef:
Kimberly001 schreef:
Het word door mijn instructeur en instructrise aan geraden en die hebben er echt wel verstand van, en veiligheid gaat echt wel voor alles hoor

Dus stel, je paardje gaat er vandoor, jij rukt die kop naar beneden met je slof, je paard gaat weer braaf doen?
Je hebt zelf op hoger niveau gereden, met je pony was het ook een stukje vertrouwen? Dat vertrouwen bouw je samen op, niet door een jong paard al met een slof te rijden. Want als ik het zo mag zien gaat het al hardstikke netjes, je zou er goed aan doen om hem er af te halen. Leer hem zelf te rijden, mocht je dat niet kunnen, want een slof zorgt níet voor veiligheid.
Komt vast goed, hoop dat je niet alle adviezen in de wind slaat. Ik heb al verschillende smoezen gehoord, 'op een handelstal doen ze het ook', ja én? Die paarden moeten zo snel mogelijk klaargestoomd worden voor een nieuwe eigenaar, en dan denken ze echt niet aan het welzijn hoor. Kop naar beneden en geen gedonder, ziet er leuk uit en iemand is sneller geïnteresseerd in een paardje. 'Mijn instructrice heeft er verstand van,' een instructrice is geen goeroe, ieder heeft zijn eigen waarheid. Leer verder kijken, je gevoel van veiligheid moet niet uit een touwtje geput worden, want als het echt moet, heb je daar niets aan. :)

Amen _/-\o_
Ik zou precies hetzelfde gezegd hebben! Ik ben hélemaal geen voorstanders van slof, heb het vele malen verkeerd zien gaan. Maar je hebt een mooi paard! ;)

marinkaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:32

leuke foto's leuk paard!
ik vindt de foto heel leuk dattie, met zn hoofd uit een raam naar je kijkt :):)

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:42

Wat een knapperd. :)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 19:33

Mellanii schreef:
Waarom probeer je geen martingaaltje??
Vind het onzin om een 3 jarige met slof te rijden, als je bang bent hem niet te kunnen houden.
Maar je hebt hem al een half jaar zeg je ?
al een half jaar onder het zadel of hoe

Nou een martingaal is kwader hoor, dan kan hij helemaal geen kant meeer op
en ik ben niet bang om hem te kunnen houden hoor, want dat lukt wel. maar als hij een keer stijgers en zijn hoofd om hoog gooit kan hij door klappen.
Ik weet echt wel wat ik doe, ik rij al 12 jaar paard en heb al zovaak met slof gereden, dat ik echt wel weet hoe ik hem moet gebruiken.
en als je goed kijkt zie je dat hij er niet eens strak aan zit, en dat hij er gewoon bij bungelt, tegenwoordig rij ik ook vaak zonder slof, maar als hij op de manege een keer door dew bak schiet, en ik rij 3 paarden aan dan ben ik verder van huis.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 19:34

biesbas schreef:
Wat een knapperd. :)

Dankjee! :)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 19:39

Avalon_ schreef:
Kimberly001 schreef:

Amen _/-\o_
Ik zou precies hetzelfde gezegd hebben! Ik ben hélemaal geen voorstanders van slof, heb het vele malen verkeerd zien gaan. Maar je hebt een mooi paard! ;)[/quote]

Mensen denken hier dat ik het doe om mijn paard nagefewlijk te rijden, en dat ik niet zoo, want hij is heel makelijk in zijn nek en mond, hij hangt er gewoon bij, en sorry hoor, maar dit gaat echt nergens over, en nee ik trek zijn kop niet naar benedee, maar ik heb een paard met veel pit en een hele dikke nek, en als hij gaat, hou ik hem wel, maar hij gaat toch een rondje, en het is altijd druk bij ons in de bak dan knalt hij tegen 3 paarden op dan ben ik verder van huis.

Maar toch bedankt dat je hem mooi vind.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 19:42

Yunomi schreef:
Het is iemands eigen beslissing om met slof te rijden of niet. Houd je mening gewoon voor je want het gaat hier om het paard. Als zij haar paard met slof wil rijden voor de veiligheid, wat ik best kan begrijpen als het helpt, dan laat je dat toch gewoon?

Ik vind het echt een plaatje, super mooi! Succes en hopelijk kom je net zo ver, of verder, als met je pony. :j

Dankjee!:) tsjaa, mensen hier zijn er helemaal op tegen, maarjaa, hun maken hem niet mee, er zit zoveel power in en ik ben ook al aan het afbouwen met slof, maarjaa, je kan dat bij mijn paard niet ineens de slof erafgooien, dan vliegen we door de baan, hij is 3 en het word steeds kouder maarjaa gelukkig is het mijn eigen beslissing!

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 19:44

Marilla schreef:
Schitterend paard hoor :)

Dankjeewel! :D

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:44

Ohh my!! Wat een fantastisch mooi dier! Serieus.. Wees er trots op! Hij glimt als een spiegel, wat een mooi stoer paard! *kwijlt*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:46

mooi hoor!
en die foto's op je pony zien er ook goed uit!
Vergis ik mij of spring je al met die reusachtige baby?
Of is hij ouder dan drie?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:48

geerke schreef:
mooi hoor!

Dat is toch de pony waar ze mee springt? Of ben ik nu gek

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:51

Wat een super mooi paard echt heel mooi! Kan me voorstellen dat je er trots op bent!
Mij valt op dat je met sporen rijd bij zo'n jong paard, mag ik vragen waarom? Je hebt al veel kritiek gekregen maar vroeg het me toch af.. Vind het altijd zo zonde bij zo'n jong paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:55

Sneeuw88 schreef:
geerke schreef:
mooi hoor!

Dat is toch de pony waar ze mee springt? Of ben ik nu gek

je hebt gelijk....ik zie het verschil niet tussen zwart en vos....ik schrok me even rot(maar ja....je weet het niet,als een drie jarige al met slof en sporen gereden word sta ik nergens meer van te kijken..maar goed eigen keus)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:55

Hier een vriendin van Kimberly!

Ben vandaag bij Kim voor het eerst mee geweest naar Roy.
Kim had alleen in het begin even de slof eraan, maar daarna gaat de slof er af. Kim weet heus hoe ze met de slof om moet gaan en Roy loopt al ten eerste super netjes en ten 2e loopt hij onwijs ontspannen!

En hij is echt groot haha!
:))

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 19:59

Mellanii schreef:
Waarom probeer je geen martingaaltje??
Vind het onzin om een 3 jarige met slof te rijden, als je bang bent hem niet te kunnen houden.
Maar je hebt hem al een half jaar zeg je ?
al een half jaar onder het zadel of hoe

Een martingaal is kwaader, het gaat niet om het nagefelijk rijden, maar omdat hij nog wel is er van door schiet, en zo heb ik er meer aan, en mijn paard ook. en bang ben ik echt niet hoor, het is beter voor mijn paard en daarom doe ik het., bij een martingaal kan hij helemaal geen kant meer op, en die kan je ook niet losser laten.
Jaa hij is nu 6,5 maand nder het zadel.

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 20:01

BertBaley schreef:
Hier een vriendin van Kimberly!

Ben vandaag bij Kim voor het eerst mee geweest naar Roy.
Kim had alleen in het begin even de slof eraan, maar daarna gaat de slof er af. Kim weet heus hoe ze met de slof om moet gaan en Roy loopt al ten eerste super netjes en ten 2e loopt hij onwijs ontspannen!

En hij is echt groot haha!
:))

Joehoeee doossieej (L)
hihi dankuu eindelyk geen rare verhaltjes over een slof :D

haha, mijn grote baby ;)

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 20:03

Navidad schreef:
mensen, wat een onwijs gezeik weer hier.
Ik snap best waarom er met een slof word gereden. ik ben er geen voorstander van maar veiligheid gaat voor alles zeker om te wennen.

ik vind het een erg leuk paard om te zien, ben jarloers haha.

succes met je beessie

Dankjeewel!

Kimberly001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 20:04

Britt20099 schreef:
Wat een super mooi paard echt heel mooi! Kan me voorstellen dat je er trots op bent!
Mij valt op dat je met sporen rijd bij zo'n jong paard, mag ik vragen waarom? Je hebt al veel kritiek gekregen maar vroeg het me toch af.. Vind het altijd zo zonde bij zo'n jong paard.

tsjaa, ik weet het eigelijk ook niet, hij was er al aan gewent, en jaa, heb ik eigelyk toen ik voor het eerst gingn rijden bij hem al gedaan, hij heeft er niet echt last van, en heb dat liever als een zweepje, daar houd ik niet zoo van ;)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:09

alleerst: wat een geweldig mooi dier! proficiat

maar nu ga ik toch ze*ken waarom in hemelsnaam een heel groot paard van nog maar 3 jaar oud al zo lang onder het zadel?
Hierboven zeg je zelf dat hij al 6.5mnd onder de man loopt, sorry maar dat vind ik nog erger dan de (op de foto best wel strakke) slof.