4 jarige Don Johnson [L1] @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: 4 jarige Don Johnson [L1] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:32

Wauw wat een knap paard heb je onder je kont. Ik vind je paard ook echt weer verbeterd sinds ik hem voor het laatst op foto's heb gezien. Fijne galop heeft hij en in de draf lijkt hij ook met veel afdruk te lopen. Succes ermee! :)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:34

Een prachtig paard, waarmee je nog heel ver kunt komen.
Zijn spareriem zit wel degelijk veel te strak. Kijk eens op de hoofdfot, daar zie je zelfs hoe zijn huid bijelkaar getrokken wordt. Of heb je een reden om hem zo strak te doen?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:35

Daar heb ik even overheen gekeken moet ik zeggen maar ben het wel mee eens..
Zelfs de hoge neusriem word naar beneden getrokken hierdoor.Jammer!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:39

Prachtig paard en ik zag de reactie van Arabesk staan en scrolde nog even naar boven.. Maar inderdaad, de sperriem zit echt heel erg strak. Het ziet er gewoon pijnlijk uit. Maar dat doet niet af het feit dat je een keigaaf paard onder je hebt!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:40

Johnnyyyyy :+: Hij is écht gaaf Marleen!
Moet wel meegaan in het commentaar over je sperriem, hij lijkt(!) erg strak te zitten, waardoor hij imo een beetje een gespannen bekkie krijgt, zonde!

Verder echt gaaf, hij toont zó stoer :):)

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:42

wauwww Marleen! :+:
Ik kan alleen maar zeggen ga zo door moppie! :D

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:43

Niet alleen een gespannen bekkie, maar dat zou ook verklaren waarom hij zijn mond open doet met het rijden. Hij zit zo strak dat er amper lucht door de neusgaten naar binnen kan komen.
Maar nogmaals wel een onwijs gaaf stoer mooi paard!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:44

Wat een plaatje van een paard!

Ik ben erg benieuwd hoe dit paard zou lopen zonder neusriem of in ieder geval zonder sperriem.

Probeer minder stijf te zijn in je ellebogen en ga lekker door je buik ademhalen. Ik denk dat je dan een veel meer ontspannen en vriendelijker beeld krijgt.

Overigens vind ik hem nog best jong om hem 4 keer per week te rijden. Rijd je hem dan vooral dressurmatig of ga je ook wel eens lekker naar buiten?

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:44

Ja inderdaad sperriem zit te strak en ik denk dat hij daardoor z'n lip optrekt,waardoor het lijkt dat z'n mond open staat.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 22:47

Ik zal er de volgende keer op letten, thanks!
Heb wel eens gehad dat mijn sperriem héél los zat, maar dan trekt hij nog zijn lip op.
Punt is dus gemaakt!

Ik vind 4x 20 minuten niet veel.. We doen genoeg afwisselend werk.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:56

Wanneer ga je over naar L2? En 4x 20 minuten is zeker niet teveel!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:03

wat een mooi paard!

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 23:03

Ik kijk eerst de volgende selecties aan. Als we door mogen naar de gelderse start ik daarna pas. Als de selecties niet goed gaan ga ik in januari denk ik over, maar dat doe ik alleen als hij er 100% klaar voor is.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:08

Prachtig paardje heb je daar.

Ik heb alleen de indruk dat je nogal sterk met je handen bent..
Hij trekt zijn mond nu al open, wat zou dat dan geweest zijn moest die extra neusriem daar niet zijn.

Maar goed, laat ik de pret niet bederven ;)

Veel succes nog met je paardje!

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:19

Mooi paard hoor marleenn! Hij is zowiezo al veel gespierder geworden de laatste tijd. Het wordt nu echt een bonk, met kracht!

Je kunt denk ik beter je neusriem wat strakker (en misschien hoger) doen, zodat de sperriem de neusriem niet naar beneden trekt. Ik heb de neusriem eigenlijk altijd wat strakker omdat je daar ook weinig vel tussen kan krijgen en anders door de sperriem naar beneden wordt getrokken.

Nog heel veel succes verder!
Laatst bijgewerkt door Naambordje op 02-11-09 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:20

fransje23 schreef:

Ik ben erg benieuwd hoe dit paard zou lopen zonder neusriem of in ieder geval zonder sperriem.

Probeer minder stijf te zijn in je ellebogen en ga lekker door je buik ademhalen. Ik denk dat je dan een veel meer ontspannen en vriendelijker beeld krijgt.

Overigens vind ik hem nog best jong om hem 4 keer per week te rijden. Rijd je hem dan vooral dressurmatig of ga je ook wel eens lekker naar buiten?

Ik hoop dat de TS dit nooit gaat uitproberen. Dit paard moet gewoon knallen in een dressuurring, met neusriem !

Erg mooi beest is het, fijn aan het lopen! 4 keer in de week rijden lijkt me prima, hij is natuurlijk al 4!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:48

Gaaf paard is het ook! Mooie plaatjes zijn het geworden. Ik vind het er keuring uitzien, ga zo door ;)

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 08:55

Zo Marleen, dat is binnenkomen met zo'n paard.
Wees maar zuinig op hem maar dat komt vast goed. :D
Veel succes nog met hem.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:12

mooie foto's en mooie combinatie!
Ziet er netjes uit.
4 x rijden vindt ik zeker niet te veel hoor, hij is vier, over n paar maanden 5 dus mogen ze heus wel n klein beetje "werken".

En zonder neusriem???? :? zou niet weten wat voor meerwaarde dat heeft, hij moet immers met neusriem de ring in!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:12

talented schreef:
fransje23 schreef:

Ik hoop dat de TS dit nooit gaat uitproberen. Dit paard moet gewoon knallen in een dressuurring, met neusriem !

Erg mooi beest is het, fijn aan het lopen! 4 keer in de week rijden lijkt me prima, hij is natuurlijk al 4!

Schrijf ik dat ze hem in de ring zonder neusriem moet gaan rijden? Ik denk dat het een goede test is voor haar zelf om te zien hoe streng ze in werkt met haar handen als ze zonder of met een losse neusriem gaat rijden. Nu zie je al protest maar vanwege de strakke neus- en sperriem kan hij zijn mond niet verder open doen.
Een te strakke neus- en sperriem is ook symtoombestrijding trouwens.

Als dit paard met een zachte hand gereden gaat worden en het goed rustig opgebouwd wordt zal hij ook in de dressuurring gaan knallen en misschien wel jaren lang.

By the way: hij is pas 4 ;)

juultju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:14

Wat een leuk paard heb je zeg ! ;)

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 09:20

Thanks voor de positieve berichten *D

Dit paard knalt al in de ring. Ik heb nog nooit van de jury's en mijn trainer gehoord dat ik met een harde hand rijd en naar mijn gevoel en mening klopt dat ook.

Maar, ik heb hier geen zin in een discussie. Er staat niks voor niks in het begin post, 1 x zeggen is genoeg ;)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:31

knap stel zijn jullie Marleen! succes met de rest van de slectie's en de regio straks!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:45

Ziet er super uit Marleen! Hij wordt steeds knapper, mooie spieren al zeg! :+:

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:53

Schitterend paard! Aardig aan de maat ook of niet?
Het enige wat mij opvalt is je "schaap". Is die niet een beetje aan de kleine kant? Wat ik zo kan zien komen de kussens van je zadel precies op de harde rand van de onderlegger.