Mamma Lady en kinders Garish(Henkie) en Kyra

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:20

En het kan aan mij liggen... Maar ik vind de paarden er niet super uit zien.... Alleen die Kyra ziet er goed uit.... Henkie vind ik veels te mager en de merrie ziet er ook niet happy uit....

Als je geen kritiek wilt hebben, moet je nooit zulke foto's op bokt zetten... Laat staan er over praten... Want het is niet gek dat hier heel veel mensen moeite mee hebben... En wat een gel*l dat een paard makkelijker in de hand te houden is door hem zo vroeg voor de kar te zetten... :x

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:22

ik reageer ook niet gauw negatief, ik begrijp ook wel dat het niet jouw keus is. Maar als iemand al zo onverantwoordelijk met zijn paarden omgaat, dan wil ik er niet eens voor zorgen :o

Ik vind ook de oudere paarden erg schraal en onverzorgd, ze zijn vies en dat geeft niet maar dat schrale wel.

Veulen is wel een ontzettend leuk ding en Henkie is wel degelijk bezweet op de één na laatste foto ;)

In ieder geval veel plezier met ze, je mag best trots zijn op ze, ik hoop alleen dat je de eigenaar ervan kan overtuigen dat dit echt niet kan ;)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:27

milkystar schreef:
Of ik het er nu mee eens ben of niet, maar dravers koersen al met 2 jaar en met 3 jaar zijn ze soms al uitgekoerst. Om maar even een beeld te schetsen van een "professionele" tak van onze geliefde sport.

Ik zit nu ook in de draverij en met 3 jaar uitgekoerst zijn uitzonderingen. Ik vind het zelf ook niet leuk om een 1 1/2 jarige beleerd zien worden, maar dat wordt gedaan met een lichte sulky en op een verharde baan. en dan misschien een kwartiertje per keer. Hebben ze het door, dan gaan ze het land op tot 2 jaar. Koersen met 2 jaar gebeurt alleen als ze er echt zelf aan toe zijn (bij mij op stal).
Op bovenstaande foto is met een grote kar in een zware zandbak. :n

Lucy_1 schreef:
En het kan aan mij liggen... Maar ik vind de paarden er niet super uit zien.... Alleen die Kyra ziet er goed uit.... Henkie vind ik veels te mager en de merrie ziet er ook niet happy uit....

Mee eens.

KootMiraDrum

Re: Mamma Lady en kinders Garish(Henkie) en Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:44

't Wordt tijd dat dat leuke veulen ook voor de kar gaat, kan best al, toch?
Triest oog heeft mams, is vast een hele lieve moeke.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:00

Moderatoropmerking:
Ook al kan er een andere mening zijn, we willen dan wel graag dat deze op respectvolle wijze gebracht wordt. Enkele niet respectvolle berichten zijn dan ook verwijderd.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:15

dan zou een verbod op dit topic niet overbodig zijn
voor dit soort zaken is een dierenbescherming op zijn plaats
of mag dat hier ook niet gezegt worden??
Zoals wel vaker dingen niet op bokt gezegt mogen worden!!!!!!!!!!!!!!!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:24

Ja dat snap ik ook niet dat ze dit soort dingen dan inderdaad mogen plaatsen!!!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 02:18

Whis_Serada schreef:

Ik waag me weinig buiten HK Topics, maar pffff ik moet de eigenaar van deze paarden niet voor mijn auto krijgen!
Ze zien er zwaar beroerd uit, zetten een veel te jong dier aan het werk....BAH!

Sorry hoor, weet niet hoe oud TS is en een eventueel daarbij bijbehorende wijsheid heeft vergaard, maar ik zou me kapot schamen om dit op bokt te zetten..... hopelijk zie je snel in dat deze dieren niet netjes gehouden worden!

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 03:58

Als je lang van ze wilt genieten, moet je ze niet zo vroeg aan het werk zetten..ik vind het niet kunnen op deze leeftijd!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:13

Ik zou deze paarden niet eens wíllen verzorgen :o
Zou geen deelgenoot willen zijn van dergelijke mishandeling (want dat is het i.m.o.).

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:14

ellieellende schreef:
Sorry hoor, weet niet hoe oud TS is en een eventueel daarbij bijbehorende wijsheid heeft vergaard, maar ik zou me kapot schamen om dit op bokt te zetten..... hopelijk zie je snel in dat deze dieren niet netjes gehouden worden!

17 jaar

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:19

tip aan TS: plaats geen materiaal over de 1,5-jarige voor de wagen op bokt ;) Je kon dit vantevoren verwachten.

Ben het met meerendeel eens hier overigens.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:26

KootMiraDrum schreef:
ellieellende schreef:

17 jaar

mmm, op 17 jarige leeftijd zou ik de dierenbescherming ingeschakeld hebben ipv gaan vragen of ik die paarden mocht verzorgen....
ik houd er nu maar over op, hoop dat TS dit wellicht allemaal overbrengt aan de eigenaar.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:42

snowdon schreef:
tip aan TS: plaats geen materiaal over de 1,5-jarige voor de wagen op bokt ;) Je kon dit vantevoren verwachten.

Ben het met meerendeel eens hier overigens.

Mee eens.
En mee eens.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 13:15

Whis_Serada schreef:

amen maar ik vind dat de 1,5 jarige en moeder er slecht uitzien..
en kijk eens wat voor enorme kar achter die 1,5 jarige staat...:(triest
en dan dat oog waarbij staat jou oog zegt alles kijk eens naar die uitdrukking alleen al
persoonlijk had ik de dierenbescherming gebeld..

geef je een tip zoals de rest plaats geen foto's van paarden die er slecht uitzien/gehouden worden laat staan achter een enorm grote kar lopen op 1,5 jarige leeftijd

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:14

Wat leuk om lady hier op bokt te zien! (:

ik wil even inhaken over dat het er niet goed uitziet, natuurlijk reageren jullie op basis van deze foto's maar ik heb hier ook ongeveer een half jaartje deze merrie verzorgd, en geloof me deze paardjes hebben het echt heel erg goed, dat van het mennen heb ik het dan even niet over, want ja iedereen heeft hier een eigen mening over en dat zal je altijd houden.
maar ik vind het te gek voor woorden dat er mensen gaan zeggen je moet de dierenbescherming er bij halen.
die mening is alleen gebaseerd op foto's, als je het in het echt hebt gezien ga dan maar eens vertellen wat je er van vindt, want geloof me die beestjes hebben het echt niet slecht!!!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:34

Ze bedoelen ook niet de DB voor de merrie, want elke merrie kan invallen door veulen ernaast. Maar de DB voor een jaarling voor de kar en dan nog zo'n grote, daar hebben ze het over ;)

Merrie kan best afgevallen zijn door het veulen, dat komt er ook vanzelf weer aan. Maar zoals alle paarden eruit zien, ligt het volgens mij niet alleen aan het veulen aan de voet...

Wat Chubby ook al zegt en ik eerder zei, ik zou niet eens paarden willen verzorgen als de eigenaar er zo mee omgaat.

Waarom ben jij gestopt met verzorgen dan?
En ze hebben het niet slecht? Goed kan je nou ook niet zeggen lijkt mij...

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 15:43

Lady de merrie is idd wat dunner maar dat komt idd ook door het veulen, de andere paarden en ook lady zijn allemaal kern gezond niet te dik niet te dun, echt waar niet.
over het geen met de wagen erachter zeg ik niets, ik weet niet waarom dat zo is en hoezo omdat ik die man niet zo regelmatig spreek dat we het daar nog over hebben. ik kan alleen zeggen dat die paardjes daar echt niet mishandeld worden of te dun zijn of wat dan ook!
ik ben daar weggegaan omdat ik er elke dag een half uur over deed om er te komen en dat allemaal niet meer redde met mijn school, ik vond het erg jammer om daar weg te gaan omdat het daar erg mooi netjes en vooral gezellig en leuk is!

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:24

Ik ga niks meer vertellen over de leefdtijd.... als jullie zeggen dat de paardjes er zo slecht uit zien moet je even op mn hyves kijken manonxxlove.hyves.nl
Staat ook foto bij van de merrie toen ze nog geen veulen had... dan wil ik jullie mening wel eens weer horen

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:32

het gaat er toch niet om hoe de paarden er ooit uit hebben gezien meisje? misschien had je beter die foto's dan op bokt moeten zetten.......

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:48

ellieellende schreef:
het gaat er toch niet om hoe de paarden er ooit uit hebben gezien meisje? misschien had je beter die foto's dan op bokt moeten zetten.......

Nee klopt, maar dan weetje wel hoe ze er normaal uitzien.. ze is alleen wat ingevallen doordat ze dus een veulen heeft gehad.. ze staan gewoon 24/7 op het land dus altijd voldoende eten. En de merrie heeft gewoon veel vet + spieren verloren maar dit zijn we langzaam weer aan het opbouwen

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:02

Maar dat maakt nog niet goed dat een jaarling voor zo'n zware kar loopt.. :n

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:06

kuzznathalie schreef:
Maar dat maakt nog niet goed dat een jaarling voor zo'n zware kar loopt.. :n

Daar ga ik niet meer op in, TS heeft duidelijk gezegt dat als er maar over door gediscuseert word dat er dan een slotje op komt, ieder zijn eigen mening.... en respecteer iemand zijn mening ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:07

Dan moet ze zulke foto's niet plaatsen, dat vraagt om discussies.

Chanel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:12

Ik vind het echt verschikkelijk om een 1,5 jarige voor zo'n zware kar te zien.
Moet er niet aan denken dat ik mijn 1,5 jarige vorig jaar voor de kar had gezet :n .
1,5 en dan al een bit in,moet niet gekker worden :n

Vind alleen het veulen er goed uitzien,moeders mag wel wat bijkomen.