Zuidlaarder paardenmarkt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:32

First_Unique schreef:
jonges jonges, Ik vindt dit zo sneu altijd he, Het zou verboden moeten worden, dit is toch nie paardwaardig, een paardenmarkt, kom op zeg, net ofdat het een paar appels en peren zijn ofzo.. maar goed, ik denk als ik daar zou rondlopen, had ik ze allemaal wel mee naar huis willen nemen...

als verboden wordt hebben al die mensen '' handelaren'' geen inkomen meer wat moeten die dan gaan doen om mischein eten voor een gezin op tafel te brengen meesten bedoelen het hellemaal niet slecht, en weten gewoon niet hoe ze het beter moeten doen

en nee bijna geen paarden die overblijven gaan mee met de Slager dit is meestal alleen bij de Utrechtse markt.

Die paarden op deze foto zien er goed uit en waar wil je al die paarden die wordne verhandelt laten als verboden wordt.

jetla

Re: Zuidlaarder paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:46

Nou daar heb ik op de laatste plaats wel medelijden mee hoor.
Gaan ze maar tuinje schoffelen, dan geld verdien aan die zielige dieren.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 00:14

Rivjenn schreef:
Mirkim schreef:
wow, dat arabiertje!!! Ik vind die zwarte met die hoge witte benen die een ander paardje aan het kriebelen is ook wel erg cute!! :+:

zelf heb ik ook zo'n soortgelijk zwartje, vond ik wel grappig

ik zag het in je profiel inderdaad! Toen dacht ik dat het jouw pony was! Erg leuk dier (beiden dus! :) ).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 10:34

Kappen met die markten.
Consumenten gaan maar naar de betreffende handelaar toe wanneer ze een paard willen kopen.
Dit is zo middeleeuws, en het is voor mij volstrekt onbegrijpelijk dat 'paardenliefhebbers' op dit forum zoiets 'gezellig' kunnen noemen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 10:35

bietjuhh schreef:
First_Unique schreef:
jonges jonges, Ik vindt dit zo sneu altijd he, Het zou verboden moeten worden, dit is toch nie paardwaardig, een paardenmarkt, kom op zeg, net ofdat het een paar appels en peren zijn ofzo.. maar goed, ik denk als ik daar zou rondlopen, had ik ze allemaal wel mee naar huis willen nemen...

als verboden wordt hebben al die mensen '' handelaren'' geen inkomen meer wat moeten die dan gaan doen om mischein eten voor een gezin op tafel te brengen meesten bedoelen het hellemaal niet slecht, en weten gewoon niet hoe ze het beter moeten doen

en nee bijna geen paarden die overblijven gaan mee met de Slager dit is meestal alleen bij de Utrechtse markt.

Die paarden op deze foto zien er goed uit en waar wil je al die paarden die wordne verhandelt laten als verboden wordt.

Die mensen hebben toch een bedrijf, je kunt klanten toch naar je bedrijf toe laten komen.
Ze bestaan heus niet van die paar markten die er per jaar gehouden worden... dus lekker vanuit thuis verhandelen.
Dit is gewoon ONZINNIG.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 11:04

Van paar markten zeg jij maar neem van mij aan dat de handelaren van ver komen naar goeie markten zoals Hedel Woerdense markt zuidlaren ommen etcc zo kan ik er nog wel dertig opnoemen.. Elke maand zijn er Zo veel markten ook kleintjes maar ook grote en daar VERDIENEN de handelaren HUN geld mee wat thuis wordt verkocht is Veel minder vaak bij HUN.

en tegenwoordig is het allemaal al zo streng controle's enz dat ze er echt niet onder leiden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:27

bietjuhh schreef:
Van paar markten zeg jij maar neem van mij aan dat de handelaren van ver komen naar goeie markten zoals Hedel Woerdense markt zuidlaren ommen etcc zo kan ik er nog wel dertig opnoemen.. Elke maand zijn er Zo veel markten ook kleintjes maar ook grote en daar VERDIENEN de handelaren HUN geld mee wat thuis wordt verkocht is Veel minder vaak bij HUN.

en tegenwoordig is het allemaal al zo streng controle's enz dat ze er echt niet onder leiden.

Dat is zeer optimistisch van je, maar helaas niet waar.... het is wel degelijk een bijzonder vervelend gebeuren voor paarden. Zeker voor de mindere exemplaren.
Daar 'lijden' ze wel degelijk onder, en dat wordt geschreven met een lange 'ij'.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:27

Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat handelaren alleen van die dertig marktjes in het jaar moeten leven. Dat lijken mij extra momenten om geld te verdienen, maar niet HET moment.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:27

Heb helemaal niks met dit soort markten en ga er dus ook nooit heen, maar dat zwarte ponytje op de laatste foto had met me mee gemogen. :j

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:29

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:48

Dat je daarheen kunt...
Ik zou het echt niet over me hart verkrijgen!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 01:19

Dagmar123 schreef:
Aan het eind is de zuidlaardermarkt nooit leuk.
Allemaal veulentjes en andere paardjes heel bang.....
Er werden paarden allemaal heel wild omdat ze die vrachtwagen (voor de slager?) niet in durvden.Alle handelaren met die stokken slaan, doeken over paarden hun ogen (ja snap ik wel waarom, maar alsnog)...... ;( ;(
En alle mini shetjes ook allemaal bang........
Maar ik snap niet: er werden ook een heleboel mooie paarden in die vrachtwagens gedaan, wat was er mis met ze?
Snap ik ook niet: die pony'tjes werden ook gewoon met die stokken gepord terwijl ze niet eens iets deden!Ze deden niks fout. ;(
Snapt iemand dat?

Maar voor de rest om de stemming niet te bederven:
Het was wel gezellig druk!
En er waren ook heel veel schattige falabella's!200 euro!
En allemaal lekkernijen: kibbeling, oliebollen enz enz enz enz!

Niet alle vrachtwagens uit het buitenland zijn van de slagers hoor! Er gaan gewoon veel naar het buitenland voor het rijden/mennen/fokken etc etc...
Zuidlaren was prima geregeld dit jaar, er was water en hooi te verkrijgen voor de dieren en de meerderheid van de paarden zag er prima uit. De meesten konden een hoefmid gebruiken, maar geen hoeven gezien waarmee ze niet meer konden lopen. Er wordt wel overdreven over paardenmarkten naar mijn mening.
Dat slaan met die stokken dat is ook iets wat niet hoort en totaal overbodig is, maar dat is een "imago" van de markt dat iedereen met een stok loopt, en de meesten zit een meetlat in dus erg handig.
Soms heeft er een een tik nodig oke, maar wordt wel teveel onterecht gebruikt.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 16:56

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 23:57

dagmar schreef: En er waren ook heel veel schattige falabella's!200 euro!

nou reken er maar niet op dat er de hele markt ook maar één echte falabella te vinden was, hooguit een paar miniveuelens die niet door de keuring zijn gekomen, een echte falabella heb je niet onder de 5000 euro hoor, en ze zijn er alleen met vol papier, anders mag het géén falabella heten

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:39

Wat grappig. Op foto 8 staat het veulentje wat ik gekocht heb!De vierde van links. Het gaat erg goed met haar!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 15:14

Gambler21 schreef:
Wat grappig. Op foto 8 staat het veulentje wat ik gekocht heb!De vierde van links. Het gaat erg goed met haar!

hee, dat is ook toevallig *D
Leuk dat je er een gekocht hebt, en dat het goed gaat!

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 09:38

Mooi beeld heb je gemaakt!
Op het eerste oog ziet ht er niet eens zo heel slecht uit,
dat sommige handelaren daar toch zo schaamteloos kunnen gaan staan, niet te geloven!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 11:04

Er zijn een heleboel handelaren die met hun eigen paardjes weer naar huis zijn gegaan, er werd niet veel verdient, de meeste handelaren, die hebben echt weinig verdient, dus ik hoop dat al de paardjes die gekocht zijn een goed tehuis hebben gekregen, ook ik ga er niet heen, al die geweldige stippeltjes, dan had ik er zo eentje mee naar huis genomen, ik vind ze altijd een beetje zielig daar staan, maar ik moet zeggen die paardjes op deze foto's zien er nog helemaal niet zo heel slecht uit.
Ze zijn nog te redden !
Maar zo'n markt is niks voor mij.

zampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:03

Die man en die ezel lijken op elkaar ;)

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:06

soms zie je echt leuke beestjes er tussen staan :)
maar vind het altijd zo sneu , ik wil altijd alles meenemen :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:24

Op de 7e foto staat een roodschimmeltje aan de rechterkant.
Het zou zo mijn pony kunnen zijn heel de uitstraling en alles.