Ballantimo @ work (lordloxley x elcaro)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marleennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:49

Hij lijkt het inderdaad allemaal best moeilijk te vinden. Maar met goede instructie kom je er wel, denk ik! Alle begin is moeilijk ;) Ik vind in elk geval dat je een supergaaf paardje hebt :D

Mariek_

Re: Ballantimo @ work (lordloxley x elcaro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:23

Leuk paard hoor! Jullie zijn een leuke combinatie :)
Van wie heb je les?

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:46

Deniece fijn beeld hoor! Maar als ik naar je foto's komt gelijk in me op : relaxxxxxxx...... ! Je lijkt zo gespannen, wees relaxed, lekker om je heen kijken en genieten!
Leuke kop heeft ie *D

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 18:21

Bedankt voor alle reacties! :)

@ Mariek; Ik heb van Mariska van Oest les, zij woont niet in Apeldoorn :) Ze geeft echt super fijn les :j
@ Yentl; volgens mij lach ik op best veel foto's? Het valt wel mee, ik was vooral heel geconcentreerd :) Maar ik heb nog best wat spanning af en toe dat klopt :j misschien ook niet raar nadat ik er 2 x zo hard af ben gevallen.. :)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:05

Mooi dier is het toch :) Ik vind Ballantimo lekker lopen, hij loopt inderdaad nog niet in de houding met net rug gebruik, het is een baby! Dus niet meer dan logisch lijkt mij :) Blijf hem lekker voorwaarts rijden, dan komt het vanzelf. Je ziet dat hij nog wat balans mist.

Probeer alleen zelf wat rechter op en meer ontspannen (hoe moeilijk dat ook is) te blijven zitten. Het lijkt alsof je erg je schouders spant en vanaf je heup wat naar voren knikt in je lijf. Dat is zonde! (en dan lig je er nog sneller naast met een bok.. :o )

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 19:16

@ Marieke_k ; dankje voor je reactie :) en idd, het is een baby.. Dus laat hem lekker zo lopen en ga niet aan de voorkant lopen prutsen omdat hij maar moet zakken.. Ik rijd met een fijn contact en ga niet lopen plukken :) Hij komt vanzelf! Gaat elke dag beter, vandaag liep hij echt heel veel naar beneden, maargoed dan is er geen fotograaf in de buurt natuurlijk :+ bokken doet hij gelukkig (nog ;) ) niet :D maar dat naar voren klopt, moet ik echt op letten ! :)

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 07:53

Hee deniece , Je hebt echt een super mooi paard! En wat gaan jullie vooruit ! :oo Zitten echt super mooie momenten tussen lekker met het neusje laag over de grond. :D +:)+
Ga snel een keer mee ! :D

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:09

De eerste indruk is gewoon erg netjes hoor, hij is nog wat aan het zoeken maar laat zijn eigen wil ook regelmatig blijken heb ik het idee!

Wat mij opvalt aan de foto's is dat jij de neiging hebt om mee te gaan met wat Ballantima. Hij duikt naar voren en jij duikt lekker mee. Probeer voor jouw gevoel net wat meer terug te gaan zitten, dat zit je mooi recht en in evenwicht waardoor hij zijn balans kan gaan vinden.

Ben erg benieuwd wat de toekomst jullie brengt. ;)

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:24

Ziet er netjes uit hoor!
En wat lijkt hij op mijn 4jarige!
Als je het leuk vind; de foto''s staan in mijn profiel.
Ik vind ze wel wat van elkaar weg hebben!

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:00

Ziet er netjes uit hoor. Ik volg je topics een beetje, omdat ik ook een driejarige heb. Loop nu even vast met haar, dus heb ik ook wat extra hulp gezocht. We lopen dus wel een beetje parallel met elkaar.

Veel plezier en succes met hem! Komt vast helemaal goed met jullie!

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:05

wat heb jij een mooi paardje :D

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 22:02

@ Whisper; wat leuk! lijken idd erg op elkaar vind ik :j hopen dat mijne straks ook zo loopt ;)
@ Kirtsin; dankjewel :) leuk dat je m'n topics volgt :) en hopen dat 't bij jou dan ook weer goed gaat met je jonkie!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:19

:~ hij wordt steeds mooier Deniece! Wat een prachtige foto's! :+: Complimentje voor Karlijn! :))

Het ziet er goed uit, jullie komen er wel ;) lekker rustig aan blijven doen met je nieuwe instructrice, dan komt het zeker weten helemaal goed!
Inderdaad wel letten op je houding ;) probeer minder voorover te zitten, iets kan heen kwaad op zo'n jong dier maar het lijkt alsof je je echt naar voren laat trekken ;)

En dat koppie van hem...tja...:+:

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 10:26

@ Marieke; klopt ik moet echt aan mijn houding werken :o hij trok me idd soms gewoon uit 't zadel maar dat gaat ondertussen al veel beter, kan nu aanvoelen wanneer hij dat wil doen en hem daarvoor al corrigeren. Enne, jij bent onze grootste fan uiteraard, dus is mooi mee genomen dat je hem zo leuk vind :D ;)

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:32

[quote="denieceDat ik was gespannen zit kan wel kloppen, dit was de eerste keer zonder bp en hij was wat frisjes en doordat ik er 2 keer heel hard afgevallen ben is het naturlijk toch nog een beetje spannend (als je m'n beginpost had gelezen wist je dat al ;) ook dat hij deze les in de draf veel meer gespannen was dan normaal en dat dat door spierpijn kwam :) en dat ik hem zo min mogelijk in de mond zit.. dusja :) )[/quote]
Kom even met de deur in huis vallen: maar als ik dit lees vraag ik me toch af waarom je de BP niet gewoon aandoet? Zeker gezien het stadium van zijn africhting.

Het blijft een leuk paardje trouwens :D .
Zou je instructrice eens vragen of de zadelonderlegger wel nodig is op zo'n dikke shabrak, het lijkt of het zadel voorover helt en je zit zelf ook redelijk voorover. Veel succes met het verder opleiden van hem.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 15:59

@ Nancemiss; ik had m'n bp af omdat hij de laatste tijd zo onwijs braaf is, en ik het steeds onwijs warm heb onder dag ding.. Ben het nu aan het afbouwen, heb hem van de week wel weer een paar keer om gehad toen hij fris was met longeren :) En klopt wat je over mijn zadel zegt! Heb met mijn zadelmaker overlegt en die heeft mij dit tijdelijk geadviseerd, over een week komt de zadelmaker hem opvullen omdat hij idd heel iets voorover kiept :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:03

Wat een onwijs lekker dier is jou paard toch! :+:

Ziet er goed uit, ga zo door! :)

BelleA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:51

Leuk Leuk Leuk! Jullie gaan goed vooruit zeg! super relaxed! Als die ook nog kan gaan ontspannen dan komt het helemaal goed!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:06

Leuk paard, verstandig om hem eerst nog even te longeren. Ik heb ze zelf bij beleren vaak even een oude beugelriem om de hals die ik bij eventuele uitspattingen dan even vast kan pakken.

Komt vast helemaal goed.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 23:21

@ Fira; Dankje! :D
@ BelleA; ja gaan nu idd de goede kant op :D en het ontspannen gaat echt al zo veel beter, van 't weekend worden er weer wat foto's gemaakt (mits het weer het toelaat) en als die gelukt zijn zal ik een nieuw topicje openen voor 't verschil! :D
@ Elan_GV; bedankt! En een oude beugelriem is inderdaad erg handig, heb ik ook een tijd bij hem gebruikt :j maar omdat ik hem eigenlijk niet meer vast hield laat ik die nu maar af :)