Mijn meisje met spoed naar de kliniek in Moerbeke

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Re: Mijn meisje met spoed naar de kliniek in Moerbeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 13:19

hey anja wat leuk je hier tegen te komen! ja hopelijk knapt ze op ja. derest ook bedankt voor alle lieve woorden!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:27

Arm beestje :(:)
Dat was flink schrikken Michelle, gelukkig gaat het nu wel goed. Houdt ons op de hoogte he :)
En maar lekker bijslapen vanavond denk ik?

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:29

Wat een verhaal zeg!!
Wat een slechte nacht moet jij hebben gehad!!!
Ik hoorde gisteren van een vriendin dat haar paard twee jaar geleden ook (gas)koliek heeft gehad..Dit komt door het vlas wat in haar stal ligt, daar at ze van en dat is dus mis gegaan, haar paard is toen in Utrecht geopereerd en leeft gelukkig ook nog...
Er werd haar geadviseerd om haar paard op houtkrullen te zetten en sindsdien heeft ze geen last meer gehad..
Mss kun je vanavond eens vragen daar aan de artsen of het idd van vlas kan komen (ik las in je verhaal dat je vlas in de stal hebt vandaar)
Maar heel veel sterkte gewenst voor jou en je pony!!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:35

Pff dat is schrikken zeg, gelukkig mocht de operatie nog baten. :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:42

schrikken zeg!
gelukkig gaat het wat beter, ga je er nog heen vandaag of ben je al geweest?

veel sterkte!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:44

erg stressvol allemaal... wow, gelukkig dat je er op tijd bij was. Kliniek in Moerbeke is erg goed, dus als hun zeggen dat het goedkomt dan denk ik dat je wel goed zit. Maar als je dan die foto's ziet dan ga je echt van... agggggg, zielig dierrrrr.
Succes en sterkte

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:22

Goh, het zat dus toch niet helemaal goed.
Veel sterkte beide ;).

mercurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:31

das schrikken geweest,gelukkig dat ze nu weer aan de beterende hand is

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:33

gaskoliek heeft een hele grote kans op genezing....veel groter dan de 'gewone' koliek.
je zou er alleen achter moeten komen waardoor het is gekomen,om herhaling te voorkomen.
Zielig gezicht hoor,zo met al de infusen!
Geef haar maar en dikke knuffel!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 15:59

ik ben er net terug van. het kan idd van het vlas komen maar moet niet. ook ik heb het advies gehad voor houtkrullen dus ben druk opzoek. ik heb haar net even een ander halster aangedaan omdat die ze eerst aan had schuurde dus nu heeft ze een mooie BR met fleece aan dus moest de graaskorf er even af dus heb gelijk lekker geknuffeld. Dus ging mn deken ophalen om te wassen en ze vinden het goed gaan ze is vrolijk en lekker aan het draken ze zijn helemaal verliefd op haar. Dus het graasmasker ging af en ze mocht hooi proberen te eten dus wel goed teken. ze plast heel veel van de parafine en vocht maar ze heeft ook al gemest ondanks dat ze niks eet. zoals het er nu voorstaat mag ze dinsdag naar huis

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:05

Jeetje, dat is even schrikken!
Fijn dat de operatie geslaagd is, ik hoop dat het snel goed komt!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:06

gelukkig is de operatie goed gegaan! mijn paard heeft ook een koliekoperatie ondergaan als het gevolg van vlas eten... lijkt mij verstandig als je naar een andere bodembedekking gaat zoeken.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:34

Super zeg, dat ze zo snel weer opknapt. Thanx voor je uitleg over het infuus. Ik neem aan dat zij dat in de kliniek ook wel in de gaten houden, maar ik snap het foefje met de krullen in de slang.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 09:56

*\o/* *\o/* *\o/*UPDATE 3 *\o/* *\o/* *\o/*

ik ben net terug we kwamen daar aan en de graaskorf was nogsteeds af een supergoed teken dus. ze had goed gemest dus ook al positief op haar bordje stond dat ze een halve kilo dieetvoeding mocht en een halve plak hooi echt super! Maar voer mag ze niet allemaal wegens overgevoeligheid dus naar binnen gegaan en gevraagd of ik mn eigen voer niet mocht geven. kreeg als antwoord de arts komt zo naar jullie toe. Nou oke lekker geknuffeld ze was weer een beetje de oude. De arts kwam en zegt ja ik heb eigenlijk niks te melden het is een leuke pony en het gaat supergoed ze mag als het zo blijft gaan maandag naar huis!!!! *\o/* dus weer een dagje vroeger! Het infuus is er toen ik erwas afgegaan dus dat is ook al een pluspunt. Mijn eigen voer mocht ik neerleggen dus nu alles afbellen om zaagsel te regelen.ben helemaal happy en ga zometeen maar is op mijn andere haffie rijden want heb zondag wedstrijd. Kortom het gaat echt super :):)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:28

Erg fijne Michelle! Ben echt blij voor je..
En flink knuffelen namens mij als ze weer thuis is (nu mag natuurlijk ook :+ )
En met dit nieuws... you make my day! :D

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 10:31

haha ja zal ze vanaaf een dikke knuff geven!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:44

Super nieuws Michelle! :D

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:40

Wat lekker dat het zo goed met haar gaat :j hopelijk blijft dat zo gaan en mag ze maandag naar huis :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 18:15

ik ben daar straks nog even geweest heb haar vlechten opnieuw gelegt en haar fleecehals opgedaan. ze at nu wel het voer van daar

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:19

Wooh, wat erg!!
sterkte!
mooi dat het wel weer goed gaat met haar en dat het een geslaagde operatie is!
ik hoop voor je dat ze weer snel op de been is
en dat je haar straks weer lekker thuis hebt staan!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 09:50

Zo ik ben er weer met maarliefst 3UPDATE'S aangezien ik weinig tijd had.

UPDATE 4!

Nou de fleecehals mocht weer aan dus was heerlijk voor haar. ze at niet echt want vond het voer niet lekker. Morgenochtend gaan we weer. en kunnen zondagochtend ook!!

UPDATE 5!

De fleecehals was afgehaald want ze had het te warm. ja daaaag dacht het dus niet mooi weer terug op. ze waren erg tevreden en hadden haar benen gewassen. zat allemaal smurrie aan van de parafine enzo. Morgen neem ik haar eigen hooi mee want van daar wilt ze het niet eten. ik ga morgenochtend even kijken en zondagmorgen want smiddags kan ik niet terecht en dan maandag halen

UPDATE 6!!

Vanmorgen aangekomen op de kliniek Maret weg dus ik zeg nog ooooh ze hebben mn paard gestolen :Y) Dus ik loop naar binnen en vraag waar Maret is. Daar zijn ze mee bezig kom maar mee. Het was volgens hun foute boel. De darmen rommelde enorm en ze at niet (ja niet zo raar als ze haar eten natmaken dat moet ze niet. en haar hooi op de grond gooien dat vertikt ze om te eten) Dus nou weer parafine erin en ze begon gelijk te boeren en scheten te laten dus zat helemaal goed. Ik bedoel kijk als een mens niet eet gaat je buik ook rommelen logisch toch??? :+ Dus nou eigen voer en nu droog schrok schrok en op was het :9 Oh ja ze eet nu wel ja hallo dat probeer ik je al 3 dagen wijs te maken :7 Dus ik mocht nog wat met haar stappen en er werd gelijk op haar bordje gezet : ALWAYS DRY FOOT!! Dus morgenochtend voor wedstrijd even kijken en nog wat wandelen en tot nu toe mag ze maandag gewoon naar huis!!!

Afbeelding

Afbeelding

Ohja ik kreeg horsimo binnen en daar stond in dat bij gaskoliek een darmontspanner word gegeven en dat het dan vaak over is dus het eerst wat wij dachten is aan de kliniek vragen of dit idd zo zou zijn als de DA dat gelijk had gedaan. Zeggen ze ja als de DA gelijk een darmontspanner had gegeven had een operatie nooit nodig geweest!!! Dit is de 2de fout al begin deze zomer zeggen dat mn pony een peesblessure heeft terwijl die alleen een haper aan het hoefbeen had wat me honderden euro's heeft gekost en nu dit geintje van duizenden euro's anders had ik eind volgende week alweer kunnen rijden ;( Ben er zo boos over en ga ook een rechtzaak aanspannen en eis een vergoeding dit is van de zotte ik had haar hierdoor kwijt kunnen zijn.... Zo boos dat ik ben zo boos
Laatst bijgewerkt door chivaldi op 17-10-09 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:54

goed nieuws zeg! ik hoop dat het nooit nog eens gebeurt!

veel succes morgen op wedstrijd he!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:58

Hm mischien tijd voor een andere DA dan. Iedereen maakt wel eens een fout maar 2 binnen 3 maanden gaat me wat ver. Wat fijn dat alles goed gaat met je hafje :D

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 09:59

Dankjewel ja morgen wedstrijd helemaal geen zin in paardje loopt niet lekker door de spanning is helemaal van haar aperepo. ja zeker tijd voor een andere DA de foto's heb ik toegevoegd!

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 10:03

fijn dat het toch wel beter gaat!
wel vervelend van die da. denk dat een andere miss geen kwaad kan...
hij is trouwens wel echt heel leuk!!