Zo vreselijk opgelicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:52

Wat een enorme k*t streek van die verkoper. Dit is wel echt oplichterij. Ik hoop echt dat je je geld terug krijgt, en dit paard een beter bestaan krijgt. Arm dier, hoe kunnen mensen er zo mee omgaan. Bah, om misselijk van te worden

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:54

suleilitha schreef:
Ik hoop ook dat je de achtergrond van het paard kunt achterhalen.
Stybba, ik zit er niet over in dat het met de handel op den duur niet goedkomt, wat deze "handelaar" met Eppie heeft uitgevreten is totaal niet representatief voor de Nederlandse paardenhandel. Er zijn genoeg EERLIJKE paardenhandelaren!!!

Ondanks alles, veel plezier met Rinke, ik hoop dat jullie toch een goeie en leuke tijd met elkaar tegemoet gaan.

Ik doelde ook niet op handelaren in het algemeen, maar dát het gebeurd keur ik echt af. En als 1 het doet heb je kans dat misschien nog iemand het doet, hoeft echt niet een grote groep te zijn, maar vind het zo ontzettend sneu voor de paarden en de kopers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:55

Het is wel makkelijk om aan te nemen dat de tanden zijn gevijld maar wie zegt dat het hier NIET om een notoire kribbebijter gaat??
Ik ga deze handelaar niet verdedigen, dat zeker niet maar dit dier zag er op de foto's absoluut niet uit als een paard wat slecht was behandeld.

Stybba, als er een is die dit doet en vervolgens tegen de lamp loopt, zal de rest het wel uit hun hoofd zetten van de categorie "malafide" onder de handelaren.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:55

Wat zijn er toch abnormaal veel vreselijke schoften op de wereld! :( Wat balen dat je daar nu net de dupe van bent! :n
Ik vind het toch heul dapper dat je 't dier houd en hem het leven geeft dat 'ie verdient, wie weet waar hij anders terrecht zou komen! :\
Heeel dom van de verkoper, wil het anders verwoorden maar houd 't netjes :)

eppie38

Re: Zo vreselijk opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:57

We gaan erg snel en kan niet iedereen antwoorden, maar Rinke is geen kribbebijter (moet beetje lachen want dat zou er best nog wel bij passen echt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:58

Wel sneu dat hij weeft, maar dat kan best nog wel over gaan, als alles gewend is voor hem, wie weet wat een stress, ongemak en spannigsvolle omgeving hij gehad heeft... ;(

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:59

suleilitha schreef:
Het is wel makkelijk om aan te nemen dat de tanden zijn gevijld maar wie zegt dat het hier NIET om een notoire kribbebijter gaat??
Ik ga deze handelaar niet verdedigen, dat zeker niet maar dit dier zag er op de foto's absoluut niet uit als een paard wat slecht was behandeld.

Stybba, als er een is die dit doet en vervolgens tegen de lamp loopt, zal de rest het wel uit hun hoofd zetten van de categorie "malafide" onder de handelaren.

Daar ben ik niet helemaal zeker van, maar hoop dat je gelijk hebt. Er zijn genoeg mensen die de consequenties weten van hun daden, maar het toch doen voor geld of wat dan ook...

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:03

Wat raar dat de DA zijn chip niet heeft gecontroleerd. En het niet heeft gezien aan zijn tanden. Ook al vijl je tanden klein, dan gaan ze er juist steeds minder uitzien als die van een 4-jarige..

Wel fijn dat je het paard nog een goed huis wilt bieden!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:05

Wat een afschuwelijk verhaal! Wel vind ik het héél vreemd dat er bij de keuring niet naar het chipnummer gekeken is, dit is zo ongeveer het eerste wat de DA hoort te doen? Juist om te verifieren dat het paard waar hij naar kijkt het paard van de papieren is!

Ook ik heb me helaas eens op laten lichten door een wever te kopen, en van de ene op de andere dag veranderden de 'als ie ooit weggaat moet ie terug naar ons' verkopers in 'hij mag terug maar je krijgt wel een paar honderd minder voor onze kosten' verkopers. Terwijl zij het feit dat ie weeft hebben verzwegen, zelfs over gelogen. Achteraf vond ik bewijs dat zij dit wel degelijk hebben geweten! (Voor iemand zegt dat het ook op de nieuwe stal kan ontstaan ;) )
Ik heb het paard ook niet teruggebracht, ik had de energie eveneens niet om een rechtszaak ervan te maken én ik was stom genoeg geweest om niet te laten keuren (lage prijsklasse). Ik kon gelukkig snel een koper vinden die hem 24/7 wei bood en dus geen probleem had met het weven. Ze is daar nu nog :) .

Jij zit er nog middenin, mét paard, het siert je zeker dat je het dier voor zijn welzijn (iig voorlopig) houdt. Ik hoop dat de verkoper het bij woorden laat, en dat je toch nog een manier vind waarop je ondanks alle teleurstellingen deze hele affaire goed kan afsluiten. Als eigenaar van dit paard, óf toch als je ene plekje gevonden hebt, als eigenaar van een wél goede friese hengst ;)

Succes en sterkte!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:07

Erg jammer, jammer dat jij de klos bent. Ook jammer dat ik geen foto zie, ik ben wel benieuwd!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:08

Ik hoop dat alles nog goed komt met Rinke en met jou ook natuurlijk, het is spijtig dat zoiets is voorgevallen, gelukkig zijn er ook nog eerlijke handelaars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:10

eppie38 schreef:
We gaan erg snel en kan niet iedereen antwoorden, maar Rinke is geen kribbebijter (moet beetje lachen want dat zou er best nog wel bij passen echt)

Het kan heel goed dat Rinke bij jou niet kribbebijt maar het wel fervent heeft gedaan in het verleden. Soms stopt het als een paard verhuist.
Eppie, ga als je kan NU even naar stal en check zijn gebit en kijk of je dit ziet in de hoektand:

Afbeelding
Deze foto is van een veel ouder dier, maar het gaat me om de verticale "streep" op de hoektand, is die zichtbaar, en ik zeg er even bij dat het kan dat deze groeve mogelijk nog maar net van af het tandvlees richting beetvlak tand hoeft te gaan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:11

Sow dat is een lekker gebitje :+ :+ :+ effe flossen.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:15

Haha, ja, ik zal even een veter uit een van mijn schoenen trekken :D
Maar het gaat me om de groeve in de hoektand, en ik kon er geen betere foto van vinden. We hebben nog wel een 18-jarige dame op stal staan maar die laat zich niet in de bek fotograferen, het risico is me te groot dat ze mijn toch wel heel mooie dure Nokiaatje met ingebouwde camera van 5 komma zoveel megapixel gaat malen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:16

Die groeve, hoe zit dat?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:18

die groeve is als levensringen van een boom :D

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:19

Misschien gaat het weven nog wel over, het paard heeft waarschijnlijk heel veel meegemaakt de laatste periode, als de stress wegtrekt, kan dat ook wel bijtrekken. Ik las dat je een gedeelte van je geld terug krijgt, misschien heel vervelend, maar misschien kun je je dierenarts aansprakelijk stellen voor het resterende bedrag, volgens mij hoort hij de indentiteit van het paard te controleren. Verder inderdaad aangifte doen, als je je geld terug hebt, voor de zekerheid achteraf.

Wel goed dat je je zwarte hengst houd, anders gaan er waarschijnlijk dezelfde praktijken opnieuw plaatsvinden.

lillybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:20

jeetje,
wat een praktijken er wel niet gebeuren he.
Ik dacht dat je een paard met Chip praktisch niet meer kon stelen, of papieren vervalsen.
Blijkbaar dus toch.

zo te horen heb je wel hart voor dit dier, en komt het allemaal wel goed.
wellicht dat er toch iets moois uitkomt ondanks de oplichtings praktijken.

ik hoop het voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:21

Ik ga de hazentanden van mijn paard morgen maar eens inspecteren. ;)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:23

Jeeeej, wat een klote streek zeg!
Wel knap klote dat het chipnr niet gecontroleerd is.
Ga je nog wel op zoek naar een ander paard?

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:25

ik vind het heel sneu voor je, ook al blijft je paard (heb em toen gezien op foto) erg mooi! maar je bent idd flink opgelicht! respect dat je hem houdt en al je dromen voor hem opzij zet!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:28

jullie bedoelen de galvayne's groove...die begint te verschijnen met 10 jaar...boven in..hoe meer naar beneden hoe ouder.
(maar dat moet je ook maar net weten...)

Wat een rot verhaal,ik kan me voorstellen dat je pissed bent!
Hoeveel had je voor hem betaalt?
Een vier-jarige friese hengst(die echt vier is) is haast nooit een koopje...ligt natuurlijk ook aan de afstamming...dus misschien had je aan de prijs wel nattigheid kunnen voelen?

Hou je hem wel?
Het paard word niet anders door dit verhaal toch?...alleen iets sneller bejaard.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:34

Ik vind het echt heel rot voor je. Je hebt zo lang lopen zoeken naar jouw hengst en dan dit. Gatver dat er van die mensen zijn die dit andere mensen kunnen aan doen. Ben blij dat je het paard toch houd en dat ie niet weer de handel in gaat. En dat jij nog wel ooit je eigen goedgekeurde dekhengst mag hebben.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:38

wat een verhaal.
Maar ik snap het helemaal hoe dat is gegaan.
Achteraf valt alles op z'n plek en denk je "hoe heb ik daar in kunnen trappen?"
Maar dat is achteraf he? Vooral ook omdat je dacht dat alles goed geregeld was met een DA die m nakeek enzo.

Ik had dat toen bleek dat mijn zojuist gekochte ruin een klophengst bleek te zijn.
Hij stond alleen, ze durfde er niet mee naar buiten en naar andere paarden zou hij "erg druk" zijn. Toen ik hem reed stond ie voor de spiegel te steigeren. en ik daarom lachen.. tja lekker dom dus achteraf...
Ook hierover (operatie) prijsafspraken gemaakt en alles opgelost. Nu heb ik het beste paardje wat ik mij kan wensen.
Maar ook ik zeg, hoe heb ik zo dom kunnen zijn en volgende keer let ik beter op.

Ik hoop in ieder geval dat je in dit paard, ondanks alles, toch een heel fijn paard hebt gevonden. En mocht het echt niet overeenkomen dan hoop ik dat je een goed plekje voor m kan vinden!

Sterkte!!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 21:40

Aan de prijs niet, ik heb er heel veel geld voor betaald, hoeveel zeg ik niet (straks leest de belasting mee en breng ze al genoeg iedere maand) maar kan er een leuk autootje voor kopen zeg maar.
Ik vind hem lief en vraag me steeds meer af wat voor leven heb jij gehad lieverd, ik wilde hem eerst verkopen na het weef verhaal maar nu nee ik denk dat hij maar gewoon moet blijven, ik heb er wel vertrouwen in als ik hem laat castreren dat hij weer rustig wordt en gewoon bij de andere paarden kan.
Rinke, ook al heet je niet zo, die naam past wel bij hem!