Amigo Emaire <3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marit78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:25

Allereerst wil ik zeggen dat ik het echt een mooi paardje vind. Zo zagen de paarden vroeger bij de manege waar ik les had er zeker niet uit.
Ik vind je houding ook erg mooi. Je beenligging vind ik echt super, ben ik wel jaloers op.
Ik kan me ook wel vinden in het commentaar hierboven over je handen, maar snap ook wel dat zoiets er snel insluipt, als een jong paardje telkens wegschiet. De tips hierboven van meer ontspanning en minder nadruk op hoofd-halshouding lijken mij heel belangrijk. Het is nog een heel jong paard.
Ik denk wel (of hoop eigenlijk) dat ze bij je manege niet zomaar iedereen op zo'n jong paard dat net onder het zadel is laten rijden.

Ga lekker door, komt helemaal goed!
En geniet er vooral van, jullie zijn echt een mooie combinatie!!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 15:22

EsmayEsmay schreef:
Ik rijd zelf ook op deze manege en dit paard is helemaal nog niet zo lang onder het zadel en is waarschijnlijk ook nog maar een jaar of drie en niet veel ouder.

Amigo is 4 jaar (bijna 5) ;)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 15:27

marit78 schreef:
Ik denk wel (of hoop eigenlijk) dat ze bij je manege niet zomaar iedereen op zo'n jong paard dat net onder het zadel is laten rijden.

Dat klopt, zeker niet iedereen kan op deze paarden rijden en dit wordt dan ook gelukkig niet gedaan! =]

EsmayEsmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 15:56

Rl_PrincEsS schreef:
EsmayEsmay schreef:
Ik vind het helemaal niet zo goed. Ik rijd zelf ook op deze manege en dit paard is helemaal nog niet zo lang onder het zadel en is waarschijnlijk ook nog maar een jaar of drie en niet veel ouder. Dus ik vind dit helemaal geen goed beeld geven omdat ik het idee heb dat je alleen maar bezig bent met zijn hoofd in deze houding te houden. Deze jonge paarden van onze manege hebben allemaal nog een erg gevoelige mond dus zijn er gemakkelijk in deze houding te zetten. Dus volgende keer misschien je teugels een stukje langer, meer lengte in de hals en lager ingesteld. Vind wel dat je een nette houding heb, misschien je handen af en toe meer netjes naast elkaar en geen pianohandjes. Maar voorderest zit je mooi rechtop!

Voor een manegeles vind ik het echt zo slecht nog niet. Ik heb weleens erger dingen gezien!

Nee het ziet er ook niet slecht uit. Als dit paard een stuk ouder was geweest, was mijn reactie ook waarschijnlijk iets anders. Maar dit is een jong paard die nog veel moet leren en vooral op ze eigen benen moet leren lopen. En ik zie van de foto's af dat er toch wel wat moeite voor gedaan wordt om dat paard in zijn houding te zetten. Ik rijd zelf ook op die paarden en weet dat ze snel in die houding gaan lopen, maar ik zie hier gewoon twee strenge handen die bijna alleen maar bezig zijn met het paard z'n hoofd. Ik zou veel liever meer lengte in de teugels zien. lager ingesteld en twee handen stil naast elkaar en dan niet bezig houden met het hoofd maar met bijv. andere dingen.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:00

Wat een gave combi, goede zit ook!! :j Je binnenhand is op heel veel foto's wel érg streng, mond is vaak open.
Probeer wat zachter te zijn met je handen, het oogt jammer genoeg niet zo vriendelijk. Wat een mooi paard btw,
gaaf dat 'ie er zo goed uitziet!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 20:18

Bedankt voor alle reacties!
De positieve reacties over mijn houding vind ik erg leuk :j :D
En de tips die jullie geven, daar ga ik zeker beter op letten! :D

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:25

ziet er heel netjes uit, en je hebt echt een mooie houding en beenligging!
toen ik de foto's zag, had ik echt niet gedacht dat het een manege
paard was. een heel leuk beestje, en jullie samen zijn ook een erg
leuke combinatie :D . let alleen inderdaad op je strenge (binnen)hand!
en probeer 'm eerst goed ontspannen te laten lopen, laat 'm als ie een
keer heel rustig en braaf loopt, met lange teugel draven, in ieder geval
de teugels wat langer, misschien gaat ie dan ontspannen :)
maar ik heb geen ervaring met jonge paarden, dus ik weet het ook niet :o

Anoniem

Re: Amigo Emaire <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:29

Nou.
Ik ben het niet eens met de rest.
Ik vind het er véél te streng uitzien. Op veel foto's zit je echt te trekken aan de teugels, hoop dat dit momentopname's zijn en niet de manier waarop je dit paard 'aan de teugel' rijd. :) Wel een erg mooi paard moet ik zeggen, maar laat hem jong zijn...

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 20:36

Lindee schreef:
ziet er heel netjes uit, en je hebt echt een mooie houding en beenligging!
toen ik de foto's zag, had ik echt niet gedacht dat het een manege
paard was. een heel leuk beestje, en jullie samen zijn ook een erg
leuke combinatie :D . let alleen inderdaad op je strenge (binnen)hand!
en probeer 'm eerst goed ontspannen te laten lopen, laat 'm als ie een
keer heel rustig en braaf loopt, met lange teugel draven, in ieder geval
de teugels wat langer, misschien gaat ie dan ontspannen :)
maar ik heb geen ervaring met jonge paarden, dus ik weet het ook niet :o

Dankjewel :D !

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 20:37

Bizzybijtje schreef:
Nou.
Ik ben het niet eens met de rest.
Ik vind het er véél te streng uitzien. Op veel foto's zit je echt te trekken aan de teugels, hoop dat dit momentopname's zijn en niet de manier waarop je dit paard 'aan de teugel' rijd. :) Wel een erg mooi paard moet ik zeggen, maar laat hem jong zijn...

Ik snap je reactie! Het zijn idd moment opname's, maar ik heb er ook nog wel een beetje moeite mee!
Als je hier meer over wil weten, moet je ff het topic doorlezen, want we hebbe het al best veel hierover gehad!
Bedankt voor je reactie iig :D !

Channiiiej

Re: Amigo Emaire <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 21:41