Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:00

Montignac schreef:
wat een overtrokken reacties weer...als jij maar blij bent met de foto's daar gaat het toch om? Wie weet gaat het rijden wel verder naar wens en mag je binnenkort "legaal" met S&T rijden...

Als dit een van de eerste keren is voor jou en het paard verwacht ik ook helemaal niet dat het er allemaal relaxed en ontspannen uit ziet.

Mooi paard heb je onder je kont en gewoon lekker doorgaan....

ps.. ik zie wel eens foto's voorbijkomen op bokt waar mijn tenen van gaan krommen...

Thanks... ik ben blij met de foto's en niet om de foto's, want ik zie zelf ook dat ik veel te streng ben met de stang, maar meer omdat je even op de feiten gedrukt word.
Ik wil het rijgedeelte ook nog een x overdoen, maar dan wel als ik meer geoefend heb met de S&T.
Maar iedereen moet het leren he :o

opgeheven

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:02

en daarom is het knap dat je toch de foto's durft te plaatsen! ik zie graag nog eens deze serie als je iets verder bent met hem en het goed gaat met je paard!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:03

Hee Jaqueline,

Fijn dat het gelukt is met de foto's plaatsen!

Ik vond het erg leuk om Syl en jou als combinatie te fotograferen, het zag er IRL prima uit, Syl is een prachtig dier. Jammer inderdaad van de S en T, maar hier heb ik helaas verder geen verstand van, dus daar ga ik verder niet op in.
Paard heeft inderdaad de oren naar achteren, maar dit hoeft toch niet meteen te beteken dat het paard chagrijnig is en/of pijn heeft? Zóver zijn de oren niet naar achteren geplaatst, paard lijkt op de meeste foto's én IRL gewoon oplettend en geconcentreerd..

In ieder geval veel succes nog met de wedstrijden, dat komt wel goed! ;)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:07

Als herinnering, Dat is mooi natuurlijk.
Maar het gaat toch om je paard? Toch niet om welk bit(ten) er in ligt?
Je zegt dat je het rijgedeelte graag nog een x wil overdoen, als je meer hebt geoefend..
Als je dat hebt gedaan. Plaats je dan nog een topic?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:11

ikdoemaarwat schreef:
Ik vind het een geweldig moou dier en prachtige foto's

maar ik ben wel van mening dat je een paard pas naar zijn niveau kan rijden met bijbehorende spullen als je dat niveau ook behaald hebt

ik kan met een B paard ook geen stang inhangen met het idee,misschien haalt hij de Z niet maar dan heb ik er wel foto's van
M1 is nog ver van Z af
en doorloop eerst die M2 maar eens, ik zie meer dan genoeg ruiters sneuvelen en niet verder komen

Tevens quote ik even een stukje informatie van internet af

Citaat:
Voor het paard is bewegen ondertussen een pijnlijke aangelegenheid geworden. Goed presteren, ook op bescheiden niveau, is voor een paard met (niet behandelde) artrose onmogelijk. Zelfs de dagelijkse weidegang brengt pijn en ongemak met zich mee.

bron:

http://www.glucohorse.com/problemen03.html

Ik ben van mening dat je eerlijker tegen het paard bent en het gewoon lekker chill houd, hem lekker zelf laat lopen
en gewoon een trensje inhangt

edit: ik weet dat hij behandeld is uit je verhaal....
maar zou toch gewoon waarderen dat het dier weer zo een hoop kan en gewoon langer van hem genieten dan perse dat Z te gaan halen

Het gaat mij niet perse om dat Z halen, zou het wel leuk vinden, maar ik train mijn paard ook echt op een verantwoorde manier, alles i.o met mijn instructie en DA en ik kijk heel goed naar wat hij aankan.

Maar mijn paard heeft een heel verleden, waardoor ik het oa op deze manier doe, maar dat verhaal is erg lang en heb geen zin omdat hier op te schrijven.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:11

Dat de stang en trens verkeerd gebruikt word daar ga ik wel in mee. Het ziet er heel onvriendelijk uit.
Maar dat ik een reactie tegen kom wat kijk je chagerijning. Dat zeg je toch niet? Als ik geconcentreerd aan het rijden ben staat mijn gezicht er hetzelfde bij hoor.

Als je het dan vast wilt leggen met s&t had ik dat met instructie er bij gedaan zodat je die ook op een goede manier gebruikt. Het ziet er nu onvriendelijk uit en dat is dan ook weer niet leuk als het herinnerings foto's zijn :)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:15

Montignac schreef:
en daarom is het knap dat je toch de foto's durft te plaatsen! ik zie graag nog eens deze serie als je iets verder bent met hem en het goed gaat met je paard!

Ster = Kyliegrafie en die wilde graag dat ik een topic opende met de foto's, ik weet zelf dat er zat aan mankeerd, maar zolag ik me daar van bewust ben, ben ik niet bang voor commentaar.
Ik weet dat het commentaar terrecht is, al brengen sommige het een beetje lomp, maar ik kan dat wel hebben hoor, ze hebben gelijk dus.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:19

__Nathalie__ schreef:
Dat de stang en trens verkeerd gebruikt word daar ga ik wel in mee. Het ziet er heel onvriendelijk uit.
Maar dat ik een reactie tegen kom wat kijk je chagerijning. Dat zeg je toch niet? Als ik geconcentreerd aan het rijden ben staat mijn gezicht er hetzelfde bij hoor.

Als je het dan vast wilt leggen met s&t had ik dat met instructie er bij gedaan zodat je die ook op een goede manier gebruikt. Het ziet er nu onvriendelijk uit en dat is dan ook weer niet leuk als het herinnerings foto's zijn :)

Ja dat had beter geweest, alleen helaas niet mogelijk.

Gelukkig heb ik zat rijfoto's gewoon op de trens die wel mooi zijn en als ik de kans krijg, komen er nog weleens nieuwe rijfoto's met S&T.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:22

Willy_UrsB schreef:
Als herinnering, Dat is mooi natuurlijk.
Maar het gaat toch om je paard? Toch niet om welk bit(ten) er in ligt?
Je zegt dat je het rijgedeelte graag nog een x wil overdoen, als je meer hebt geoefend..
Als je dat hebt gedaan. Plaats je dan nog een topic?

[ITP] Sylvester made by Kyliegrafie.

Hier staan de portretfoto's en ik kan zeggen, dat ik heeeeeeeeeeeeeeel blij ben dat ik het met S&T heb gedaan.
Het rijden misschien minder maar kijk maar even, dan begrijp je het wel.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:26

Nou ik heb weinig commentaar...
Ik weet nog wel dat ik zelf met stang&trens begon een paar jaar geleden...
Wat een ramp, al die teugels...ik dacht dat het me nooit zou lukken, maar door regelmatig gebruik leer je er wel mee omgaan.
Je weet nu dat je de kin ketting strakker moet doen, dus daar heb je ook weer van geleerd.
En dat je chagerijnig kijkt, haha ik trek altijd heel gekke scheven mond als ik rij
Ik zou zegen veel succes met oefenen en hopelijk mogen jullie nog een lange tijd van elkaar genieten!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:30

just_bassie schreef:
Nou ik heb weinig commentaar...
Ik weet nog wel dat ik zelf met stang&trens begon een paar jaar geleden...
Wat een ramp, al die teugels...ik dacht dat het me nooit zou lukken, maar door regelmatig gebruik leer je er wel mee omgaan.
Je weet nu dat je de kin ketting strakker moet doen, dus daar heb je ook weer van geleerd.
En dat je chagerijnig kijkt, haha ik trek altijd heel gekke scheven mond als ik rij
Ik zou zegen veel succes met oefenen en hopelijk mogen jullie nog een lange tijd van elkaar genieten!

Dank je..

Ik heb wel een hele uitleg waarom ik de stang zo strak heb, maar dat is ook weer zo'n verhaal en het commentaar blijft toch, dus ik bespaar me de moeite om dat op te schrijven *D

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:31

Als ik moet springen, kun je wel een aardappel in m'n mond mikken..! :+ Wanneer ik de luch in gaa, gaat mijn mond open!

Maar goed dat je je eigen fouten inziet! Fouten zijn om te verbeteren!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:34

Op het eerste gezicht een mooi plaatje, en waar verder iedereen over die stang en trens en die oren valt, val ik voornamelijk over de houding van TS. Die is zo slecht (ja, sorry), dat mijn oog iedere keer daar naar toe getrokken word en niet eens meer naar het paard, en dan doel ik ook op werkelijk alles: hakken, benen, heupen, handen, bekken, rug.... ik kan me niet voorstellen dat je lekker zit, noch dat het voor je paard lekker voelt. Weet niet of ie erg stuwt en daardoor lastig uit te zitten is, of dat het echt aan de bak ligt, maar voor mezelf laat ik een paard nooit zo "flitsend" lopen als ik het zelf niet uit kan zitten.

Op jouw niveau (ik vind persoonlijk de M al best aardig), mag je echt een heel wat betere houding verwachten, en wat zitlessen lijkt me zeker op zijn plaats.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:41

Ilzas schreef:
Op het eerste gezicht een mooi plaatje, en waar verder iedereen over die stang en trens en die oren valt, val ik voornamelijk over de houding van TS. Die is zo slecht (ja, sorry), dat mijn oog iedere keer daar naar toe getrokken word en niet eens meer naar het paard, en dan doel ik ook op werkelijk alles: hakken, benen, heupen, handen, bekken, rug.... ik kan me niet voorstellen dat je lekker zit, noch dat het voor je paard lekker voelt. Weet niet of ie erg stuwt en daardoor lastig uit te zitten is, of dat het echt aan de bak ligt, maar voor mezelf laat ik een paard nooit zo "flitsend" lopen als ik het zelf niet uit kan zitten.

Op jouw niveau (ik vind persoonlijk de M al best aardig), mag je echt een heel wat betere houding verwachten, en wat zitlessen lijkt me zeker op zijn plaats.

Ik weet dat die er bagger uitziet, het stoorde mij ook meteen aan de foto's.
Er zijn meerdere redenen voor, waarvan een aantal zijn opgelost, ook moet ik er idd zelf erg op letten en daar werd ik me ook zeker weer van bewust na deze foto's.
Maar afgelopen weekend en alle andere wedstrijden heb ik een 7 of 8 voor mijn houding en zit.
Dus er word aan gewerkt.

Ilzas

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:42

Het komt vast wel goed. Succes! Misschien ook wat onzekerheid door die S&T?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:49

Ilzas schreef:
Het komt vast wel goed. Succes! Misschien ook wat onzekerheid door die S&T?

Ik ben wat geforceerd gaan rijden, mede door de S&T en ook door de foto's. Verder is het een tuigpaard en KAN soms moelijk zijn om uit te zitten, met name in een zware en onregelmatige bak. Verder is hij zeeeeeeeeer sensibel in zijn lijf, waardoor je elke oneffenheid heel goed voelt, maakt het ook niet makkelijker. Het grootste punt is, dat hij voor geen meter aan mijn been was, waardoor hij net niet fijn over zijn rug gaat lopen en ik hem veel teveel aan ga sporen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:52

Zolang je weet wat je fout doet kun je er aan werken en word het vanzelf beter :D Spreek uit ervaring :Y) ben er ook mee aan het werk ;)

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:57

het zijn erg mooie foto's..
Maar waarom wil je zo graag foto's van je paard met s&t?
Niet aanvallend, gewoon vraagje;)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:00

Willy_UrsB schreef:
het zijn erg mooie foto's..
Maar waarom wil je zo graag foto's van je paard met s&t?
Niet aanvallend, gewoon vraagje;)

Ik weet niet, ik vind dat gewoon ontzettend mooi ( mits hij goed gebruikt word dan he :P )

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:02

idd stang wordt wat heftig gebruikt is er op je trens teugel geen stukjes leer??? dan voel je meteen welke teugel bij welk bit hoort en dan heb je al gauw het gevoel van ja ik heb de juiste teugel iets meer strakker dan de ander, zelf heb ik dit laten doen bij de schoen maker van die kleine stukjes leder om de 12 cm op men trens teugel laten stikken wat mij ook opvalt, zijn je hakken en je spoor gebruik zo prikken dat je dan doet op verscheidene foto's zeer goe te zien en wat je oren van je paard betreft is denk ik zoal je het zelf zegt hij is gewoon aandachtig bij zen werk en bij u en je gezicht is pure concentratie probeer wel op wedstrijd iets meer ontspannen te kijken. Anders denkt de jury dat je veel inspanning moet doen om je paard zo te doen lopen. En dat is nu niet de bedoeling e ?

veel succes verder

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:02

Ik heb in 2006 ook een keer een fotoshoot gehad en heb het toen op de "natuurlijke" manier gedaan. Het leek me nu leuk om het zo te doen.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:03

unlimited1 schreef:
idd stang wordt wat heftig gebruikt is er op je trens teugel geen stukjes leer??? dan voel je meteen welke teugel bij welk bit hoort en dan heb je al gauw het gevoel van ja ik heb de juiste teugel iets meer strakker dan de ander, zelf heb ik dit laten doen bij de schoen maker van die kleine stukjes leder om de 12 cm op men trens teugel laten stikken wat mij ook opvalt, zijn je hakken en je spoor gebruik zo prikken dat je dan doet op verscheidene foto's zeer goe te zien en wat je oren van je paard betreft is denk ik zoal je het zelf zegt hij is gewoon aandachtig bij zen werk en bij u en je gezicht is pure concentratie probeer wel op wedstrijd iets meer ontspannen te kijken. Anders denkt de jury dat je veel inspanning moet doen om je paard zo te doen lopen. En dat is nu niet de bedoeling e ?

veel succes verder

Dat is nou precies een punt.
Normaal rijd ik met teugels met passantjes, dit hoofdstel is nieuw, staat vet van de olie en de trens teugels zijn zo breed, dat ik mijn vingers niet kan sluiten.
In mijn les met S&T, trok hij dus ook steeds de trensteugels uit mijn handen, waardoor hij op de stang ging lopen, maar dan staat er iemand die je daar op attendeerd.
Ik wil dus smallere teugels, met passantjes eraan, maar ik had niet de tijd om die nog te gaan kopen ( had ik beter wel even kunnen doen ).

Maar goed, aldoende leert men, deze keer alleen niet zo prettig voor mijn paard.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:14

Vind het er op het eerste gezicht niet raar uitzien en vind jullie wel een mooie combi!!
Puntjes over de s&t en je houding zijn genoemd, kun je dus aan werken.. niks mis met beetje opbouwende kritiek :)

Wens je veel succes nog met dit prachtige paard en hoop dat jullie nog lang samen zullen rijden!!

@ Willy_Ursb: moet jij nou zó vaak reageren hier? >;)
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 07-10-09 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:17

flugeltje schreef:
unlimited1 schreef:

veel succes verder

Dat is nou precies een punt.
Normaal rijd ik met teugels met passantjes, dit hoofdstel is nieuw, staat vet van de olie en de trens teugels zijn zo breed, dat ik mijn vingers niet kan sluiten.
In mijn les met S&T, trok hij dus ook steeds de trensteugels uit mijn handen, waardoor hij op de stang ging lopen, maar dan staat er iemand die je daar op attendeerd.
Ik wil dus smallere teugels, met passantjes eraan, maar ik had niet de tijd om die nog te gaan kopen ( had ik beter wel even kunnen doen ).

Maar goed, aldoende leert men, deze keer alleen niet zo prettig voor mijn paard.
zorg wel voor twee verschillende breedte van teugels trens teugel iets breder dan stang teugel en idd al doende leert men! met stang en trens hoofdstel leren rijden is geen makkie

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:18

flugeltje schreef:
dit hoofdstel is nieuw, staat vet van de olie en de trens teugels zijn zo breed, dat ik mijn vingers niet kan sluiten.

Dat is ook echt waardeloos. Heb ik ook 1 keer gepresteerd met een les. Ben afgestapt en heb gezegd, sorry, maar ik MOET echt even mijn springteugels er aan hangen anders weet ik zo al wel dat de hele les nergens over gaat. Op een gegeven moment kon ik alleen daar nog maar op letten!