Wat een prachtig paard zeg! Je rijdt 'm ook heel netjes Goed om te zien dat je 'm zonder sporen ook super kan rijden. Volgens mij gaat dat helemaal goedkomen met jullie hoor En trouwens, wat kan je vriend mooie foto's maken!
Haj TS. Wat een lekker ding heb je, die appeltjes in zijn vacht vind ik helemaal geweldig. Vraagje: Spring je altijd galop aan met een druk van het binnenbeen? Dit kan misschien wel eens de oorzaak zijn dat de vliegende wissels mislopen. Althans dat zegt mijn instructeur. Mijn paard is nu 5. Ikzelf heb hem op deze manier ingereden en springt nu zonder moeite/verzet een wissel van achter naar voren.
Davinia_
Geplaatst: 03-10-09 21:04
Ik vind jullie echt een gouden combinatie!! Je hebt ook een erg mooie houding! Prachtig paardje en lekker aan het lopen, wat wil je nog meer?
Orchidee21
Geplaatst: 03-10-09 21:18
Joolien schreef:
Respect dat je een paard zo kunt rijden zonder sporen!
helemaal mee eens! die laatste foto zou ik eerder aan de muur hangen.
Fijn om te lezen dat jullie nu wel weer op de goede weg zijn, soms heb je een blik van buiten af gewoon even nodig. Waardoor je weer met nieuwe inzichten aan de slag kunt en ik vind dat je dat heel goed op hebt gepakt. Roc heeft zo ontzettend veel uitstraling, dat het gewoon een genot is om naar dit paard te kijken. Wissels aanleren is niet altijd even makkelijk, ben zelf ook al een hele tijd er mee bezig en ze zijn ook nog niet zoals ze moeten. Succes ermee!
Wat een super gaaf paard heb jij..ziet er allemaal goed uit..mooie combi Ik heb trouwens net je profiel zitten bekijken, dat heb je mooi gemaakt en wat een ontroerende verhalen ook Heel veel succes verder!!
Wat is het toch heeerlijk om naar jullie te kijken ! En ik heb er respect voor dat je voor de slechte dingen uitkomt. Veel mensen zien het of niet onder ogen, of willen het niet onder ogen zien.
Ik vind op sommige foto's nog wel wat spanning, soms beetje zijn rug weg drukt etc. Maar er zittten ook echt foto's bij waar je heel erg trots p mag zijn! Echt jullie zijn zo'n mooie combi, echt fanastish
Jet: Sienna heb ik verkocht, twee paarden was financieel net wat teveel. Ze staat nu een Brabant bij Mrijn hier op bokt.
Joolien: Dankjewel. Roc is van zichzelf al vrij vlot en reageert goed op de zit, k heb eigenlijk niet zoveel nodig. ’t Is dat het verplicht is vanaf het M.
Shilady: Ik train nu inderdaad ook bij Evert
Jeanine: M’n vriend rijdt ook ja, nog niet zo lang . Fotograferen gaat hem ook goed af ja!
Padoer: Veel training, ja. Maar om heel eerlijk te zijn had ik echt al twee maanden niet gelest. Evert heeft me in de clinic overtuigd, ik les nu om de week bij hem, anders wordt het gewoon te duur.
Quinta: Roc springt aan op druk van het binnenbeen, ja. Het wachten is bij hem meer het probleem, hij neemt zelf an initiatief.
yousra: Dan zul je me wel eens voorbij zien komen op Ridderkerk
Je bent vooruit gegaan!! Absoluut Veel beter ben je met hem aan het werk. Ik zou alleen het piaffe/passage gedeelte weglaten. Wat heeft dit voor extra werking voor zijn training? Tenminste n.a.v. de foto's vind ik toch nog dat Roco teveel spanning in zijn rug blijft houden en je bent juis aan het zoeken om die spanning en wegdrukken van rug/hals te voorkomen. Blijk bezig hoe je nu bent want dat doe je top En laat lekker die wissels en passage/piaffe lekker achterwegen.
Passage was ook meer omdat hij fijn liep vandaag, doe het verder niet zo veel. Wissels moeten toch echt wel een keertje gaan komen nu het Z1 is een beetje op.