Handpaardrijden met IJslanders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:54

Ziet er leuk uit!

Ik heb het vorige week geprobeerd om mijn shetlander mee te nemen op buitenrit. We hebben een hoop lol gehad en een heel bejaardentehuis geammuseerd, ik heb het geprobeerd en doe het voorlopig nooooooooit meer. Had ook een vriendinnetje mee genomen als buffer gelukkig, maar die was zo onder de indruk van onze straatshow..............dat ze alles even vergat.

En dan heb ik ook twee uberverkeersmakke pferden, maarja als ze beide voorop willen lopen........

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 16:09

:D Je moet ook wel een nuttige buffer uitzoeken :=

Tsja...beide voorop is geen goed plan :+

Noemy...pittig tempo zit er hier helaas niet in,de omgeving leent zich daar niet voor...helaas.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:25

Noemy schreef:
Erg leuke foto's! Ik heb in IJsland ook veel met handpaarden gereden, eentje rijden, 2 aan de hand, en maar tempo erop := Zou het hier ook erg graag doen, maar drukke omgeving en nog niet helemaal stabiele paarden is geen goede combi, dat komt nog wel :o

Hoe doen ze het daar met handpaardrijden dan? hoe heb je de teugels en hoe het je de handpaarden vast?

Rauka

Re: Handpaardrijden met IJslanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:40

Superleuk Brenda! Apart hoor, ik zie zoveel drukte op de achtergrond en jij noemt het 'rustig'.

De heren zien er goed uit :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 14:29

Dank je wel...
Drukte en rust zijn relatieve begrippen hoor... net wat je gewend bent ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:34

Ik ben wel eens met m'n haflinger en m'n shetlander aan de wandel geweest (ik op de haflinger) maar m'n shet beest gaat toch wel een stuk langzamer dus ik heb 't bij iets eenmaligs gehouden.

De volgende keer dat je dit trouwens doet bied ik me bij deze geheel vrijwillig aan om op die ander te stappen *hint hint* :D ik vind ijslanders echt zulke toffe paarden!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 14:54

Ja...paarden moeten wel beetje hetzelfde tempo kunnen lopen.
De rij vrijwilligers wordt alsmaar langer :D Er zitten bij jou in de regio trouwens veel IJslanders hoor :) hoef je niet helemaal omhoog in Nederland :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:41

leuke foto's zeg! En leuk om eens te doen, ezellig met zijn drietjes erop uit! En Fax heeft echt een mooie tekening zeg!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 15:43

:) dank je wel...Fax heeft aan beide zijden een mooie aftekening :j in mijn profiel staan nog meer foto's :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:47

oh dank je, dan ga ik even een kijkje nemen! Hoe ben je eigenlijk bij de IJslanders uitgekomen?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 15:55

Pareltje2 schreef:
oh dank je, dan ga ik even een kijkje nemen! Hoe ben je eigenlijk bij de IJslanders uitgekomen?

Heb je even pb gestuurd ;)

Reyndir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:00

Ik heb zelf ook vaker met handpaard gereden.
Met mijn bijrijdijsjes gaat dat heel goed. Lekker op Thella, want die reageerd het minste op een ander paard en Aspar aan de hand mee. Aspar vindt het fantastisch om als handpaard mee te gaan, wel naar buiten maar geen last dragen. Met hen kan ik ook gewoon lekker door het bos en langs de weg, maakt ze niet. Stap, draf en lekker galoppperen, het kan. Ben altijd heel erg blij als het ook nog lukt om Aspar een stuk te laten tolten als handpaard, is toch niet zo makkelijk.
Ik heb handpaarden leren rijden in Polen. We hadden een paard dat misschien een belastingsprobleem had maar waar we wel mee wilde werken voor spieren. Toen heb ik handpaard leren rijden. Op de weg, met twee onervaren paarden. Was erg leuk om met zijn drieen uit te zoeken hoe het werkt met iemand in de auto achter je die instructies roept.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 16:03

Hoe heb jij je paard vast en waarom? :)

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:29

Nee voor mij zit het er helaas ook niet in, stom nederland..

Auks schreef:
Noemy schreef:
Erg leuke foto's! Ik heb in IJsland ook veel met handpaarden gereden, eentje rijden, 2 aan de hand, en maar tempo erop := Zou het hier ook erg graag doen, maar drukke omgeving en nog niet helemaal stabiele paarden is geen goede combi, dat komt nog wel :o

Hoe doen ze het daar met handpaardrijden dan? hoe heb je de teugels en hoe het je de handpaarden vast?

Paard wat ik rijd heb ik een knoop in de teugels op de hoogte waar ik ze vastheb. paard wat ik in de hand heb gewoon een hoofdstel aan en de buitenteugel door de binnenste ring van het bit. Eventueel nog een singel om het handpaard waar dan nog een paard kort aangeknoopt werd. Ik reed vaak een jong paard met een brave als handpaard en een groen/jong paard aan de singel vast zodat ze leren meelopen zonder dat jij uit het zadel getrokken wordt (Hoewel er soms uitzonderingen zijn := ) Paard wat ik reed was vaak ook een stuk stabieler met een ervaren paard ernaast! (en wel elke keer van kant verwisselen, niet elke keer handpaard aan bv de linkerkant, dan wordt ie scheef)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 01:38

Ziet er leuk uit! Collega van m'n vader doet dit ook met ijslanders.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 15:16

MonicaG schreef:
Ziet er leuk uit! Collega van m'n vader doet dit ook met ijslanders.

:) leuk...zou je willen informeren hoe hij de paarden vasthoud en waarom?Ben wel nieuwschierig hoor :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:05

Bren, op het ijslanderforum is ook een topicje over handpaardrijden. Ik heb het globaal doorgelezen, dus ik weet niet meer precies of er ook mensen vertellen hoe ze de boel vasthouden. Maar misschien even een kijkje nemen ter inspiratie?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 08:15

O...dank je wel Heste,ga ik daar even een kijkje nemen :)

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:17

Zo zag 'mijn' opstelling er meestal uit;

Afbeelding
Afbeelding

Geen actiefoto's helaas :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:40

Heb je 'm gevonden?