Samen in set op sondag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:48

Het rijden ziet er ontspannen uit, prima, fijn doorgaan zo.

Aan jouw houding is inderdaad nog eea te verbeteren maar mijn voorgangers hierboven hebben daarover het meeste wel opgemerkt.

Wat je met je zweep doet en het nut daarvan is mij een raadsel. Ik vind het onzinnig om daar over te gaan pb'en eerlijk gezegd (ik heb dan 'n beeld voor me van honderden pb'tjes die jouw pb-box binnenvliegen die je allemaal één voor een kan gaan beantwoorden, terwijl je hier met één keer drie zinnetjes waarschijnlijk genoeg gezegd zou hebben). Ik ben wel nieuwsgierig.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:49

SusanH schreef:
Ik zie een paard wat heerlijk ontspannen over de rug wordt gereden. Daar zouden veel mensen hier op bokt een voorbeeld aan kunnen nemen! Ik vind het er heel fijn uitzien allemaal. Jouw houding is idd niet perfect maar absoluut niet storend, en je bent er bewust mee bezig om je houding te verbeteren.
Amen!

Ziet er gijn ontspannen uit, en als je nog iets meer actie van achter kan bewrkstelligen dan is het echt een superplaatje. En die houding: je weet waar het aan schort, en daar kun je dus aan werken.

Nijntje1987

Re: Samen in set op sondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:51

Zo! Dat dacht ik ook. Je bent lekker bezig met Zen de Man!
Die foto's van mij vandaag zouden we er voor de lol bij moeten zetten, alleen zijn ze bagger (jaa it's me, Nienke).... Een andere kant van jou en Zen.

Commentaar over de zweep zal ik niet hebben, ik ken de uitleg al ;)

Ik vind het allesbehalve een storend beeld, zie commentaar SusanH en Symphonic. Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 08:30

Wauw wat een enthousiaste reacties :D

We gaan echt werken aan handhouding en beenligging, dan is het plaatje straks helemaal 'af' :j Maar verwacht geen wonderen: ik heb 10 jaar met een brakke houding gereden, dat leer je niet zo 1-2-3 af ;(

We hebben weer een dressuurzadel omdat Zen de oefeningen niet kon uitvoeren met een westernzadel. Voor de basis was die echt prima, maar met dingen als schouderbinnen zat het in de weg. Mijn houding werd er ook niet beter op, omdat het westernzadel me lekker in mn oude vertrouwde houding liet zitten en dat hoe langer hoe erger werd (stoelzit tot en met). Ik heb geen spijt van dat zadel, was echt heerlijk om in te rijden, maar we waren zoveel vooruit gegaan dat ik toch maar over ben gestapt naar 'echt' dressuur ;)

Als Zen zo loopt heb ik trouwens echt helemaal niets in mijn handen, ik kan hem letterlijk op twee vingers rijden. Als hij er achter niet goed bij is, is hij ook niet zwaar maar dan blijft dat koppie gewoon hardnekkig omhoog :P Ik vind het wel prima, is voor mij een heel goed teken dat ik hem eerst achter actief moet krijgen en dan volgt voor weer automatisch.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:52

ik vind het ontspannen uitzien je rijd je paard netjes
en dat je bewust met je houding verbetering bezig bent is ook super niks ervan aantrekken hoe het uitziet als het maar helpt in een positieve zin.

enkel snap ik de nut van de zweep niet?

een goeie tip voor je houding
probeer eens in de galop in een verlichte zit op 1 beugel te steunen eerst in de linkerbeugel en dan in de rechterbeugel
dan merk je pas hoe vast dat je zit in je heupen :o

succes met je mooie schimmel :P

klomp

Re: Samen in set op sondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:30

Rij je volgens Antoine d. B? Dan begrijp ik waarom je met je zweep rijd ;)

Ik vind het er erg fijn uitzien, paard loopt er lekker bij, jammer van je houding, maar het stoort me niet, paard heeft er ook zo te zien totaal geen last van. Wel een puntje toch om aan te werken :D Succes verder!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:49

Leuk :)
Mooie verschijning ook, het paard :)