Romyv schreef:Ik hoop voor je dat die het echt gaat redden, hou hem iig in de gaten!!
Ik heb toevallig gister te horen gekregen dat de sperma productie van onze hengst nog niet voldoende op gang is.. waarschijnlijk omdat die nog veelste groen is (je ziet echt verschil tussen die van ons en de rest..) dus volgend jaar opnieuw proberen..
Ik heb het trouwen even nagevraagt.. mn vader schat het niet op 30 maar op 60 duizend euro!!! Dit is gebasseerd op ervaringen van mensen die meer dan eens een hengst op de keuring hebben gehad.. als je het precies wilt weten zou je Herseyfries eens moeten PB'n hier op bokt!! Zij heeft er heel veel ervaring mee en kan je er alles over vertellen!
Hoi, ga haar zeker even pben is altijd leuk om ervaringen te delen.
Weet je als je het hele traject af moet leggen om een Fries goedgekeurd te krijgen zijn we inderdaad een aantal jaren verder.
Als echt alles goed gaat dan moet hij altijd nog op afstammelingen gekeurd worden en kan nog alles mis gaan.
Het is inderdaad een hele investering maar iedere stap die hij verder komt wordt hij ook meer geld waard.
Niet dat het puur om het geld gaat alleen voor mij is het een investering voor de toekomst dus moet ook beetje zakelijk zijn.
Eerst Ermelo en wie weet komen we niet eens de kooi in, als dat zo is ben ik ook van plan hem weer te verkopen.
Gaan we wel door en mag hij naar Leeuwarden dan zitten we in een situatie waar ik niets eens op durf te hopen, bij mijn eerste hengst zijn we niet verder gekomen dan de eerste ronde (snik
Hem heb ik laten castreren maar dat is puur omdat ik hem zelf gefokt heb en geen afstand van hem wil doen.
Als we in Leeuwarden komen en hij mag naar het verrichtingsonderzoek ben ik van plan het over te laten aan de expers (als ze interesse hebben natuurlijk) dus zal het inderdaad Jan Volmer of Ted of een van de andere grote hengstenhouders worden.
Als je het bedrag uitsmeert over het aantal jaren dat je bezig bent is het op te brengen, zeker als het om een investering gaat natuurlijk want als hij wel goedgekeurt wordt, of alleen al mag deken om op afstammelingen gekeurd te worden is hij natuurlijk een enorme smak geld waard.
Maar ach daar gaat het niet om, ik heb me suf gezocht naar een hengst zoals deze, als we dadelijk in ERmelo staan kan ik weer niet eten van de zenuwen en als je hengst dan binnenloopt en iedereen gespannen zit te kijken, wil je uitroepen HEEEE die is van mij!
Maar goed dan dat ik van de zenuwen niet meer kan praten