Barokke dressuurwedstrijd Maarsbergen (*lusitano)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: Barokke dressuurwedstrijd Maarsbergen (*lusitano)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:31

Vind ik ook Nouvel :j .

Ik heb regelmatig topics van jullie gezien en gelezen en vind dat je je paard niet hier in het diepe hebt gegooid. Dat kan ik ook niet uit jouw verhaal halen, ik vind het dus ook nogal kort door de bocht om te zeggen dat het letterlijk 'paardje pesten' is.
De mijne bouwt ook enorm veel spanning op, op vreemd terrein. Betekent dit dat ik haar dan nooit mee zou kunnen nemen? Jawel, anders zal ze er nooit aan wennen. Maar ik selecteer dan wel inderdaad de terreinen waar ik zelf op mijn gemak ben en waar ook mijn paard sneller op haar gemak zal zijn. Zolang je het niet ondoordacht doet en goed nadenkt over waar je mee bezig bent en rekening houdt met het 'spanningsnivo' van je paard, bijvoorbeeld met de tijden op de trailer staan, de drukte van het voorterrein en een ontspannen, non-prestatie sfeer creëert vind ik niet dat het paardje pesten is.

Ik ken zat mensen die aan paardje pesten doen, kan ik hier niet van zeggen.

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:39

met je witte spook _O-

Ziet er goed uit en het is een prachtig dier :j Ga je nu vaker naar wedstrijden? Mss een kwestie van veel doen, zodat de spanning steeds meer afneemt? Veel succes.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:09

Wauw wat een supermooie lusitano!
En dat dekje er ook echt bij! :+:
Super proef, het zal vast goedkomen met jullie! :D

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 00:15

Nouvel schreef:
Bedankt allemaal voor de leuke reakties!

Wat mijn houding betreft, klopt helemaal, op het moment dat zij zich vast zet door zich op te spannen is het erg moeilijk om ontspannen te blijven zitten...

Britt20099 schreef:
Ik snap niet zo goed waarom je hier aan mee deed aangezien je zelf schrijft dat de spanning dan zo hoog oploopt en dat het alleen maar jezelf en het paard pesten is. Zoals je het schrijft heb je nu dus het paard gepest omdat jij het een mooie omgeving vind voor een wedstrijd?

soms moet je wel eens iets proberen na een aantal jaar trainen en iets samen opbouwen...

en met pesten doel ik meer op wedstrijden rijden waarbij je prestatie verwacht van je paard, en dat is nou net wat ik hier niet van haar verwachtte (en de reden waarom ik geen wedstrijden voor punten met haar start)...
ik wilde er alleen rijden om het rijden en niet om het presteren, er is dan ook absoluut geen druk van mijn kant bij komen kijken...
en na een aantal jaar hard werken waarbij je langzaam maar zeker iets opbouwt is het ook wel eens leuk om te kijken hoe het dan in een andere omgeving gaat, zonder dat er gelijk prestatiedruk bij komt kijken...
ze is bij deze wedstrijd alles behalve 'over de rooie' gejaagd, het kleine stukje spanning dat ze in de proeven liet zien kon ik erna op het losrijveld weer goed af laten vloeien en daarna heeft ze heerlijk aan de hand gegraasd daar, zeker weten zonder stress... ;)

Tnx voor je uitleg, Dan heb ik je zinnen even anders opgevat :D Tnx

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 07:58

WolinLotte, bedankt voor je positieve en uitgebreide reaktie! ;)

Britt20099, oke graag gedaan! ;)

en verder bedankt voor de leuke reakties! *D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:56

Hee mede bollenstreker!
Wowwie die loopt netjes, ziet er goed uit!En mooi weer zo te zien :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:58

Ziet er best netjes uit, maar net wat je zegt, het lijkt echt dat ze gedurende het rijden het steeds spannender vind worden. Vind het wel gave foto's!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:03

Wow wat is ze ontspannen geworden heel goed voor elkaar gekregen Ellis, maar dat kan ook niet anders met jou rust en vrijheid voor haar ze is echt enorm op geknapt!
Ik weet nog de eerste paar keren dat je erop ging dat ze geen moment stil kon staan tijdens opstappen en rustig stappen en draven was er ook niet bij alles was eng en gehaast en nu, Nu zie ik rust en vertrouwen in haar en in jou. Dat stukje spanning dat komt ook wel goed al duurt het nog een jaar ik denk dat als je zo af en toe eens steekproef gewijs eens een wedstrijdje start dat het steeds een stukje beter gaat.
Tsja het is een kunst om ontspannen te blijven als je paard gaat stressen maar ik denk dat het je wel gaat lukken.
ik ben het Charite eerste verzorgster van Piela het super mooie top paard wat ik helaas achter moest laten toen we gingen verhuizen |( hoe is het nu met haar?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 13:18

kappiegirl schreef:
Wow wat is ze ontspannen geworden heel goed voor elkaar gekregen Ellis, maar dat kan ook niet anders met jou rust en vrijheid voor haar ze is echt enorm op geknapt!
Ik weet nog de eerste paar keren dat je erop ging dat ze geen moment stil kon staan tijdens opstappen en rustig stappen en draven was er ook niet bij alles was eng en gehaast en nu, Nu zie ik rust en vertrouwen in haar en in jou. Dat stukje spanning dat komt ook wel goed al duurt het nog een jaar ik denk dat als je zo af en toe eens steekproef gewijs eens een wedstrijdje start dat het steeds een stukje beter gaat.
Tsja het is een kunst om ontspannen te blijven als je paard gaat stressen maar ik denk dat het je wel gaat lukken.
ik ben het Charite eerste verzorgster van Piela het super mooie top paard wat ik helaas achter moest laten toen we gingen verhuizen |( hoe is het nu met haar?

He wat leuk!
Bedankt voor je reaktie!

Jij weet inderdaad nog hoe ze was toen ik begon, echt een verschil nu he?

Ik stuur je vanavond nog wel even een pb, met Piela is alles goed.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:37

Wauw, ze blijft echt supergaaf! Ondanks de spanning vind ik het er wel netjes uitzien.
Mag ik vragen waar (vereniging?) precies in maarsbergen dit was?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:57

Ik vind het er ook goed uit zien hoor! je witte spook ziet er ook goed uit!!
Spanning is natuurlijk wel te zien maar je moet ergens beginnen toch?

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:05

Wat een mooi paard!
Herken die spanningsblik van je paard zo goed, mijne kan dat ook, echt kijken (en aanvoelen) alsof er elk moment een bom kan ontploffen :=
Ik vind knap dat je er zo kalm bij blijft.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 09:06

smeetjoew schreef:
Wauw, ze blijft echt supergaaf! Ondanks de spanning vind ik het er wel netjes uitzien.
Mag ik vragen waar (vereniging?) precies in maarsbergen dit was?

Het werd georganiseerd via de vereniging van het barokke paard, het was op landgoed Maarsberg (maarsegrindweg Maarsbergen).

Bedankt verder voor de reakties!
Dat stukje spanning zit er nou eenmaal in, dat heeft ze met regelmaat thuis ook nog en ook regelmatig nog een stukje erger...
Ik ben zelf echt heel blij dat ik dit geprobeerd heb en dat het best goed is gegaan, wie weet gaan we nog een keer proberen!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 09:24

zo ellis! jullie zijn echt zoveel vooruitgegaan, het ziet er super uit!
en spanning in de proef, ach oefenen baart kunst, jullie hebben echt al veel bereikt :j

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:20

aaaawh, hij is zo knap!! :~

LiefMeisje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:11

mooi paard ziet er goed uit :D